Austriacy i Francuzi podali składy na loty

  • 2026-01-20 11:56

Austriacki Związek Narciarski podał do publicznej wiadomości nazwiska skoczków, którzy wystąpią w XXIX Mistrzostwach Świata w Lotach Narciarskich. Na imprezie zadebiutują Stephan Embacher i Markus Müller.

Nicolas DessumNicolas Dessum
fot. Tadeusz Mieczyński
MŚ w Lotach Oberstdorf 2026MŚ w Lotach Oberstdorf 2026
fot. Oberstdorf 2026

Austriacy wyślą na niemieckie mistrzostwa sześciu zawodników. Szansę walki o medale otrzymali Jan Hörl, Daniel Tschofenig, Stephan Embacher, Stefan Kraft, Manuel Fettner, oraz, jako rezerwowy, Markus Müller. To ostatnie nazwisko może być małą niespodzianką. W tegorocznym pucharze świata wyżej są sklasyfikowani min. Jonas Schuster, Maximilian Ortner a nawet Clemens Aigner. Müller dostał na razie tylko jedną szansę wśród najlepszych. Skakał w Zakopanem i zajął tam 21. miejsce. Dla Stefana Krafta będą to już szóste mistrzostwa. Austriak będzie bronił tytułu wywalczonego dwa lata temu na rodzinnej ziemi - w Tauplitz. Drużynowo Austriacy będą oczywiście głównym kandydatem do mistrzostwa. Dwa lata temu musieli uznać wyższość Słoweńców i zadowolić się srebrnymi medalami.

Wczoraj skład na czempionat w Oberstdorfie podał też Francuski Związek Narciarski. Do Oberstdorfu uda się oczywiście Valentin Foubert. Towarzyszyć mu będą Jules Chervet, oraz Louis Obersteiner, który reprezentuje Francję od wiosny tego roku. Francuzi wracają na mistrzostwa świata w lotach po 8 laatch nieobecności. Ostatni raz Trójkolorowych reprezentował Vincent Descombes Sevoie podczas mistrzostw w 2018 roku - rówież w Oberstdorfie.

Program MŚ w lotach narciarskich - Oberstdorf 2026:

Środa, 21.01.2026
19:00 - Odprawa techniczna

Czwartek, 22.01.2026
14:30 - Oficjalny trening
17:00 - Kwalifikacje

Piątek, 23.01.2026
15:00 - Seria próbna
16:00 - Pierwsza i druga seria konkursu indywidualnego

Sobota, 24.01.2026
15:30 - Seria próbna
16:30 - Trzecia i czwarta seria konkursu indywidualnego

Niedziela, 25.01.2026
15:15 - Seria próbna
16:15 - Konkurs drużynowy


Marcin Hetnał, źródło: Informacja własna
oglądalność: (7480) komentarze: (101)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • MarcinBB redaktor

    @Skiflugschanze
    Hoerl, Tschofenig ani Fettner (ostatnio) nie tracą. Ich średnie miejsca na mamutach są mniej więcej takie same, jak na skoczniach dużych. No, może Hoerl faktycznie trochę, ale nie jakoś dramatycznie.
    "Jeśli Zajc wejdzie na swój klasyczny mamutowy poziom i niczego nie odwali"
    No właśnie. Jeśli. Ja nie twierdzę, że Słoweńcy nie mają szans na złoto. Jasne, że mogą wygrać. Ale w tej chwili faworytami są Austriacy, bo oni nic nie muszą ponad to, co już pokazali. Hoerl ma psychikę z kartonu, ale w drużynówce łatwiej znosi się presję, bo dzieli się na 4.
    @Tandefan
    "Trzech na czterech zawodnikow Słowenia ma lepszych."
    Może mieć. Na razie tylko Domen wyrasta o głowę i ramiona nad resztę. Aktualna forma Laniska jest zagadką a Zajc skacze na razie na poziomie Schustera i Graneruda. Zakładamy, że na mamucie odpali, tak jak niemal zawsze odpala, ale to jest założenie.
    "Po pierwsze nie zgadzam sie,ze Lanisek nie jest lotnikiem."
    Jeśli chcesz kogoś do tego przekonać, to pokaż nam sezony, w których jego wyniki na mamutach były wyraźnie lepsze, niż na reszcie skoczni. Ja tam widzę że na 11 zwycięstw, na mamucie ma jedno, a na 42 podia 7 ma z lotów.
    "Po drugie Tschofenig nawet bedac w wybitnej formie w poprzednim sezonie nie stawal na podium w lotach"
    W Oberstdorfie był 4 i 6, w Planicy 4 i 4. Jedynie w Vikersund poszło mu wyraźnie słabiej.
    @Skokownik
    "To sportowiec, który absolutnie potrafi radzić sobie na mamutach."
    Przecież ja nie twierdzę, że nie potrafi. Ja tylko napisałem, podobnie jak Bernat Sola, że na lotach nie zyskuje.
    Austriacy maja 4 zawodników, z których każdy indywidualnie może powalczyć o medal. A kto wie, czy i Embacher nie nauczy się w końcu w Oberstdorfie latać. Na razie ma na koncie 3 występy w lotach z zeszłego sezonu i wszystkie 3 to był klapy. Ale Embacher w tym sezonie to "troszkę" wyższy poziom, niż Embacher rok temu.
    Słoweńcy mają fenomenalnego Domena, potem Laniska, który najprawdopodobniej będzie na poziomie austriackiej czwórki, Zajca, który dopiero musi nam pokazać, czy na mamucie wejdzie na poziom topu i... nikogo do brydża. Oblak, Jancar, Mogel. Z tej trójki tylko Jancar kiedykolwiek zdobył punkty na mamucie. Całe cztery. Dwa lata temu w Oberstdorfie był 27.
    Jeśli Zajc i jakiś losowy Słoweniec odpalą, mogą odstawić Austrię na 100 punktów. Ale jeśli nie - mogą jedynie bić się z Japonią o srebro i Japończycy nie są tu na przegranej pozycji.

  • Kwakuu weteran
    @Rawianek

    Zgadzam się

  • Bernat__Sola profesor

    Z innej beczki, Obersteiner w FC ostatnio skakał porównywalnie do Milesiego, ale jednak punktowo gorzej - a mimo to stykową sytuację rozstrzygnięto na jego korzyść i znowu jedzie na zawody elity. Wygląda na to, że rzeczywiście ma trochę fory za to, że zgodził się zmienić barwy.

  • Bernat__Sola profesor
    @Skiflugschanze

    Cóż, ja tego zysku za bardzo nie widzę. Ale zgadzam się, że nie straci i będzie w top 10.

  • Bernat__Sola profesor
    @Skokownik

    Oczywiście, że potrafi, ale Domen i Zajc na mamutach dostają wręcz supermocy, a u Laniška takiego efektu nie ma - to są skoki dobre, ale moim zdaniem "tylko" tak samo dobre, jak te z LH. Tydzień przed Planicą wygrał na nielotnej, nazywanej przez lotomanów "maleństwem" Salpausselce.

  • Skokownik profesor
    @MarcinBB

    Lanisek od paru ładnych sezonów jest dobry w Planicy(pomijając 2023/2024, ale wtedy wracał po kontuzji i nie był jeszcze w pełni formy), natomiast w zeszłym sezonie na Letalnicy był wybitny. To sportowiec, który absolutnie potrafi radzić sobie na mamutach.

  • Skiflugschanze doświadczony
    @Bernat__Sola

    Lanisek to nie klasyczny słoweński lotnik (wystarczy spojrzeć na styl lotu), ale mam wrażenie, że w ostatnich latach jest troszkę lepszy na lotach, zwłaszcza w Planicy. W każdym razie nie sądzę żeby coś stracił. TOP 10 indywidualnie pewne, TOP 5 prawdopodobne wg mnie.

  • Bernat__Sola profesor
    @AndiSkacz

    Owszem. Jedno z 4 podiów ma z Planicy, 2 razy w top 10 MŚwL, w poprzednim sezonie znienacka 9. miejsce w Vikersund. Latać potrafi.

  • Bernat__Sola profesor
    @MarcinBB

    Zajc to najsłabszy raczej od 5 lat, sezon 2021/22 miał akurat dobry, m.in. z ostatnim jak dotąd podium na dużej skoczni.
    Ale ogółem nie skacze jakoś dużo gorzej niż w 2 poprzednich sezonach, tam też był nisko w generalce i awansował w niej, jak zaczęły się loty ;).

    Zgadzam się co do Laniška, wiele lat powtarzano tutaj tę kliszę, że Stoch to nie lotnik, bo nie zyskuje na lotach - korzystając z takiej definicji tego słowa, Anže też nim nie jest, bo u niego jest podobnie, jak u Kamila, brak zysku, brak straty.

    Z drugiej strony, Hörl to akurat rzeczywiście traci na lotach. 0 podiów i tylko 5 razy w top 5 (zawsze na 5. lokacie). Z czego 4 przypadki to sezon 2022/23, gdzie akurat, o dziwo, występował odwrotny efekt i na mamucie zyskiwał :P (a zimę miał taką sobie, właściwie to najsłabszą, od kiedy wszedł do czołówki).

    Tschofenig też miał tylko jedno pudło w Vikersund, ale wydaje mi się, że nie słabnie na nich aż tak, jak Janek.

  • TandeFan23 profesor
    @MarcinBB

    Trzech na czterech zawodnikow Slowenia ma lepszych. Po pierwsze nie zgadzam sie,ze Lanisek nie jest lotnikiem.Po drugie Tschofenig nawet bedac w wybitnej formie w poprzednim sezonie nie stawal na podium w lotach,wiec pewnie troche jednak straci.Po trzecie Hoerl to tradycyjnie psychiczna bomba zegarowa.I po czwarte Kraft nie jest w super formie.Nawet jak zyska to nie tak duzo jak kiedys.
    Natomiast faktycznie glownym bolem glowy Hrgoty jest ten czwarty. W poprzednich sezonach pewniakiem bylby Kos,a teraz musi wybierac miedzy Oblakiem i Mogelem. A zaden z nich nie daje zadowalajacego poziomu.

  • AndiSkacz bywalec
    @Skiflugschanze

    Sato lotnikiem?

  • Bernat__Sola profesor
    @Skiflugschanze

    Fettner od czasu swojego renesansu na mamutach też potrafi wchodzić do top 10. Z tego, co widzę, przed sezonem 2021/22 nie udało mu się to nigdy, tymczasem od tej pory ma:
    - 10. miejsce, Planica 2022,
    - 7. miejsce, Bad Mitterndorf 2023,
    - 5. miejsce, Oberstdorf 2024,
    - 8. miejsce, Vikersund 2025,
    - 9. miejsce, Planica 2025.

    Oczywiście słabsze występy też się zdarzyły, ale jeśli w ogóle traci jeszcze na mamutach, to nie tyle, co kiedyś. No i na LH ostatnio idzie mu świetnie.
    W każdym razie - na pozycji numer 4 może zjeść tego Słoweńca, który dopełni skład, na śniadanie.

  • Skiflugschanze doświadczony
    @Filigranowy_japonczyk

    Ja bym się nie zdziwił, gdyby byli bliżej Austrii i Słowenii niż Norwegów..

    Nakamura i Sato lotnicy, Ryoyu nie powinien zejść poniżej pewnego poziomu, a Nikaido może naprawdę pięknie latać na mamucie ze swoim stylem i w obecnej formie.

  • Skiflugschanze doświadczony
    @MarcinBB

    Hoerl i Tschofenig trochę tracą na lotach, zwłaszcza przy błędach (choć Hoerl trochę "ulotnił" ostatnio swoją technikę)
    Kraft już tak nie zyskuje jak 3-4 lata temu.
    Fettner do tej pory antylotnik. Wprawdzie wychodzi płasko z progu, a jako weteran powinien trochę zyskać na dłuższej fazie lotu, ale nie widzę go tak wysoko jak na dużych skoczniach.
    Embacher pewnie mniej antylotny niż wcześniej, kiedy był w słabej formie, ale i tak pewnie trochę straci.

    Jeśli Zajc wejdzie na swój klasyczny mamutowy poziom i niczego nie odwali stawiam pewnie na Słoweńców.

  • TheDriger profesor
    @Mati20cm

    Belka zawsze powinna byc ustawiana pod najlepszego i kiedyś tak było, ale niestety Pertile zmienił te standardy żeby buloklepy skakały w okolice punktu K.
    Chociaż juz za końcówki Hofera tak bywało, ale nie az tak jak teraz

  • Robert Johansson252 profesor
    @Mati20cm

    To jest Obersdorf. Będą kręcić belką na lewo i prawo. To chyba najgorsza skocznia pod tym względem. Ta, no i Planica.

  • Mati20cm początkujący

    Mam nadzieję, że obejdzie się bez cyrków belkowych na czempionacie, ale biorąc pod uwagę że mamy tak skaczącego Domena będzie to trudne. Już chyba wolę, żeby belka była ustawiona od samego początku pod niego, bo za dużo matematyki to nie dla mnie XD Przez to większość skoczków będzie wygładzała bulę, ale przynajmniej będzie sprawiedliwie.

  • Sigmusiaxd doświadczony

    Jeszcze co do moich życzeń, to życzę Kacprowi medalu na IO.

  • TandeFan23 profesor
    @equest

    MSwL bylyby dla Tomasiaka dobrym testem psychologicznym przed igrzyskami. Testem na wytrzymywanie presji mistrzowskiej imprezy. To juz nie zwykly konkurs Pucharu Swiata. Dlatego powinien startowac.
    Gadanie o rozregulowaniu przez mamuta to takie samo pitolenie jak gadanie o rozregulowaniu przez Sapporo.

  • Farad stały bywalec

    Ktoś zna skład Kazachów na mśl? Czy podali już w ogóle czy jeszcze nie

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl