Loty w Vikersund bez Kubackiego? Trener Maciusiak kreśli możliwy plan

  • 2026-03-08 21:20

Trzeci konkurs duetów zimy nie okazał się dla Polaków tak szczęśliwe, jak pucharowy w Zakopanem czy olimpijski w Predazzo. Kamil Stoch i Kacper Tomasiak nie włączyli się do walki o podium, a w końcowym rozrachunku zajęli siódme miejsce w stawce piętnastu ekip. Trener Maciej Maciusiak po weekendzie w Lahti zdecydował, że do Oslo poleci ta sama szóstka zawodników. Co najmniej jednej roszady w składzie należy się spodziewać przy okazji przedostatniego weekendu tej zimy – w Vikersund.

Niedzielne zmagania duetów nie były udanym występem Kacpra Tomasiaka, dla którego był to piąty dzień z rzędu ze skokami narciarskimi – na dodatek w dwóch krajach. Świeżo upieczony wicemistrz świata juniorów na Salpausselce dwa 116-metrowe loty rozdzielił próbą 123-metrową próbą. 

– Nie jest robotem, nie jest maszyną. Jest tylko człowiekiem. Mentalnie i fizycznie nie czuje się źle, ale na skoczni to dziś nie funkcjonowało. Z drugiej strony, w sobotę indywidualnie zajął dziesiąte miejsce, a dziś siódme w duetach. Na pewno nie był to super weekend, ale udany dla Kacpra – uważa trener Maciej Maciusiak.

Bardzo mieszane uczucia po tym weekendzie miał Kamil Stoch, który w piątek po raz pierwszy od prawie trzech lat wskoczył do czołowej „10” Pucharu Świata, w sobotę nie zdobył choćby punktu, a w niedzielę uzyskał 121,5, 122,5 oraz 122 metry. Sam skoczek uważa, że jego próby nie różnią się od siebie diametralnie.

– Nie zgodzę się, że Kamil cały czas skacze tak samo, bo na treningach w Zakopanem prezentował już całkiem fajne skoki. Było więcej luzu, próg lepiej oddawał. Tutaj pokazywał dobre próby, oprócz sobotnich zawodów. Wszyscy są już troszeczkę zmęczeni tym ciągłym podróżowaniem. Każdemu daje się to we znaki, ale nie poddajemy się i Kamil też się nie poddaje. W niedzielę zadebiutował w duetach w Pucharze Świata, a w piątek był dziesiąty, co był jego najlepszym miejscem w sezonie. Do najlepszych skoków brakuje, ale powiedziałbym, że zaliczył bardzo solidny występ w Lahti – ocenia główny szkoleniowiec reprezentacji.

Dlaczego to Stoch dostał szansę w duetach po nieudanej sobocie?

– Prezentował się tu najlepiej, z pominięciem skoku z pierwszej serii sobotniego konkursu, o którym wspominałem. Wybór był dla mnie prosty i jak najbardziej sprawiedliwy – ucina Maciusiak.

Podobnie jak w Willingen i Bad Mitterndorf, Piotr Żyła punktował tylko w drugim z konkursów indywidualnych.

– Widzieliśmy, że pozycja najazdowa była za wysoka, przelatywał do przodu i w pierwszej fazie leciał „bez nart” oraz bez wysokości. Pozbierał się na sobotni konkurs, to były jego dwa najlepsze skoki w ten weekend. Były to dwa przyzwoite skoki. Oby to kontynuował, bo przed nim skocznia w Oslo, a następnie loty narciarskie. Wiemy, jak Piotrek sobie radzi na mamutach, pomimo słabszej dyspozycji – przypomina 43-letni trener.

W ostatniej chwili do Lahti doleciał Maciej Kot, za sprawą dodatkowego miejsca startowego wywalczonego przez Kacpra Tomasiaka. Dwukrotny triumfator zawodów z cyklu Pucharu Świata w sobotę dostał się do punktowanej „30”, co w ten weekend ani razu nie udało się Dawidowi Kubackiemu i Pawłowi Wąskowi.

– Myślę, że spisał się bardzo fajnie. Szczególnie skok w sobotniej pierwszej serii konkursowej był bardzo solidny. W drugiej chciał trochę zaryzykować, dać więcej mocy. Dopakował do nart, próg tak nie oddał, ale Maciek też odczuł, że warto było tu przyjechać. Powalczył, zdobył kolejne punkty Pucharu Świata i leci z nami do Oslo – komentuje Maciusiak, który zakomunikował, że skład na konkursy w stolicy Norwegii pozostanie ten sam.

– Dawid poleci do Oslo, a później raczej na pewno odpuścimy Vikersund w jego przypadku. Paweł? Wielka szkoda, że w zawodach chce dodać troszkę więcej. Brakuje pewności siebie, a w ostatnim czasie musiał wrócić do swoich poprzednich nart. Te z igrzysk naszym zdaniem były zdecydowanie lepsze. Czuł je za progiem. Teraz musi skoczyć może nie perfekcyjnie, ale bardzo dobrze, żeby wszystko zagrało. Pokazywał takie próby w treningach czy kwalifikacjach, ale w zawodach nie poszło to po naszej myśli. Pawła było tutaj stać na wiele więcej. Wyjeżdża z Lahti bez punktów, ale walczymy dalej. Przed nim jeszcze trzy weekendy i zrobimy wszystko, żeby ta końcówka sezonu była dla niego niezła – zapewnia trener Biało-Czerwonych.

Nasi skoczkowie w Lahti nie rzucili wyzwania najlepszym. Co zdaniem trenera przemawia za tym, że końcówka sezonu może przynieść jeszcze coś pozytywnego dla polskich kibiców?

– Tak nam idzie od początku, ale w ostatnich trzech konkursach cały czas ktoś plasuje się w czołowej „10”. W Bad Mitterndorf był to Piotrek Żyła, a w Lahti Kamil Stoch i Kacper Tomasiak. Resztę też na to stać, jeśli wszystko się poskłada. W przypadku oddawania najlepszych prób w zawodach wyglądałoby to całkiem nieźle. Niestety, na razie tak nie jest, ale walczymy i dajemy z siebie wszystko – przypomina Maciusiak.

Wydarzeniem niedzielnego popołudnia w Lahti było podium Finów w Pucharze Świata – pierwsze od dwunastu lat i triumfu Anssiego Koivuranty na Bergisel w Innsbrucku.

– To bardzo dobrze dla nas wszystkich, że nie tylko kilka nacji skacze bardzo dobrze. Stawka zrobiła się bardzo wyrównana. Finlandia? Nie pamiętam ich ostatniego podium. W Lahti widzieliśmy, że wraca zainteresowanie skokami narciarskimi. To bardzo cieszy. Cały świat trenuje, wielu szkoleniowców współpracuje i nie jest to sport dla elitarnych. Zmieniły się nieco przepisy, trochę wyrównały stawkę, ale to ważne, że jest rywalizacja. Patrząc na format duetów, wszystkie te konkursy są bardzo ciekawe i błyskawicznie przez jeden skok można spaść z drugiej na siódmą pozycję. Dla widzów to bardzo dobrze – podsumowuje trener Polaków.

Korespondencja z Lahti, Dominik Formela


Dominik Formela, źródło: Informacja własna
oglądalność: (12278) komentarze: (168)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Arturion profesor
    @Bartix

    Podobno z przyczyn osobistych.

  • Bartix początkujący

    W Oslo zniszczol zamiast Dawida dziwne

  • CudnyAdas bywalec
    @dervish

    Wiesz czym są zobowiązania sponsorskie i czym jest klauzula aktywności? Odpowiedzialność finansowa za swojego sponsora może narzucać przymus startu w zawodach. Skoro jest tak w snowboardzie czy formule, to dlaczego nie miałoby być w skokach? Uważam, że oni nawet jakby chcieli wymienić zawodników to mogą być obarczeni przymusem startu. No chciałbym się mylić, ale takiego bezczelnego ciągania na siłę przy kompletnym braku formy i niemożnością wymiany zawodników, inaczej się wytłumaczyć nie da.

  • fraki weteran

    Czekam z niecierpliwością na ogłoszenie kadry na AC w Hinterzarten.

  • EddieKoteł profesor

    Powiedzmy sobie szczerze, nawet gdyby Kubacki skakał w Vikersund to ten konkurs i tak odbyłby się bez niego.

  • Arturion profesor
    @Skoczek2025

    Jeden z dwójki Kubacki - Wasek i tak pojedzie. Chyba, że jakaś katastrofa w Oslo będzie, lub sam się wycofa.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Arturion

    Forma Zniszczola na lotach uleciała w raz z formą na LH. Podobnie Wolny też nie czaruje na mamutach dobra forma. Powinien za Kubackiego jechać Joniak a za Wąska : Waszek/Wolny/Zniszczol

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @TandeFan23

    Wiesz jak to u Serwismena - on pewnie chciałby zabrać go do Vikersund nawet jakby latał 150-180m . A ja się boje że go jeszcze do Planicy zabiorą...

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @dervish

    Joniak skakał na podobnym poziomie do Kubackiego w Kulm( no może minimalnie gorzej) także powinniśmy brać młodszego , no bo w sytuacji jak masz 21 i 35 latka w podobnej formie,to raczej logiczne że bierzesz młodszego , co nie? Joniakowi takie oskakanie dużo da , może zdobyć cenne doświadczenie, a jest szansa że skoczy 200m a wiadomo że Kubacki już nigdy na mamutach nic nie pokaże .

  • ZXCVBNM_9999 profesor

    A który skoczek w tym sezonie dobrze się prezentował na mamutach, oprócz pojedynczych wyskoków Żyły?

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Kulas2468

    Całkowita zgoda:). A myślę że Waszek mógłby coś jednak na lotach pokazać. A w konkursie mikstów przegrał niecałe 3 pkt z Kapustikiem co pokazuje że jest okej.

  • atalanta weteran
    @dervish

    Co do Wąska, absolutna zgoda. Wszyscy skupiają się tylko nad wynikami Kubackiego, a o Wąsku cisza totalna. No bo jak to tak, przecież jest medalistą olimpijskim! Niemożliwe, żeby nie jeździł na kolejne zawody, nawet rozważanie takiej możliwości nie wchodzi w grę.

  • fraki weteran

    Zniszczoł za chwilę wypadnie z 45-tki rankingu, a Wąsek już wypadł i za chwilę tylko 5 w WRL.

  • dervish profesor
    @equest

    No nie, źle interpretujesz moje zasady. Takie sytuacje jak opisujesz zdarzały się.
    Jezeli powołany awaryjnie zawodnik zapunktuje to automatycznue prolonguje swoje starty w PŚ o ile nie jest najsłabszym w kadrze.

    Ten który wypadł z innych względów niż kiepska forma po prostu wraca na swoje miejsce, a z kadry wypada najsłabszy.

    Przy określaniu hierarchii i nanoszeniu zmian w niej trzeba patrzeć głownie na bezpośrednie konfrontacje.
    Rozsądek na poerwszym miejscu. No bo mozna sobie wyobrazic sytuację, że czołowka robi sobie przerwę w startach i podobnie jak reszta świata odpuszcza jakis Rasnov czy Sapporo by zrobić BPS przed imprezą docelową, a w tym samym czasie jej zastępcy w słabiutkiej jak na PŚ obsadzie zdobywaja wysokie lokaty a nawet wygrywają. Takie wyniki nie zmieniają hierarchii. Po weekendzie wszyscy wracają na swoje miejsca.

    Przykład z chorobą też jest dobry. Oczywiście, że po wyzdrowieniu skoczek wraca na swoje miejsce bo nie stracił go w wyniku tego, że był najsłabszy w kadrze na PS a na zapleczu nagle pojawił się ktoś lepszy i doszło do rotacji. A ten jego zastępca który zdobył punkty musi udowodnić, że nie jest najsłabszy w kadrze na PŚ. Jeżeli jest najsłabszy to mimo punktów wraca na swoje miejsce, czyli do drugiej ligi gdzie pewnie jest liderem zaplecza , bo inaczej nie dostałby szansy w zastępstwie.

  • equest profesor
    @dervish

    "4) Generalnie na PS powinni jeździć najlepsi z dostępnych. Ci co sobie wywalczyli odpowiednie miejsce w hierarchii. I guzik mnie obchodzi, że są słabi i nie punktują. Dla mnie ważne jest, że byli na tyle mocni, że zdołali pokonać konkurentów do miejsca w składzie."

    @dervish wyobraźmy sobie taką sytuację.

    Na początku sezonu trener wybiera do startów w PŚ zawodnika X.
    Tenże zawodnik łapie się na jakieś nieduże punkty w całym periodzie.
    W związku z tym jedzie na następny period, bo przecież punktował.

    W jednym z kolejnych periodów, zawodnik X choruje, jedzie za niego zawodnik Y.
    Ten drugi łapie się na jakieś pojedyncze punkty PŚ.
    Zawodnik X zdrowieje. Którego wybrać toż to oczywiste, lepszego czyli X, przecież ma więcej punktów.

    Przed następnym periodem, znów pytanie. Którego wybrać?
    Toż to oczywiste, lepszego. Przecież X ma więcej punktów PŚ.
    Cóż z tego, że Y ma pojedyncze punkty zdobyte tylko w czterech występach.
    Przecież X ma kilkadziesiąt punktów, zdobyte w dziewiętnastu.

    Można zadać pytanie. To jak ma Y pokazać, że nie jest gorszy od X?
    To może poprzez starty w II lidze. OK super odpowiedź.
    Tyle, że zawodów w II lidze praktycznie nie ma.






  • Pavel profesor
    @dervish

    Może duma mu nie pozwala, nie wiem. Od tego jest trener, aby rozważyć czy lepiej zabrać młodego, który może się czegoś nauczyć czy 36 latka, który od 3 lat skacze pomiędzy 160-190 metrem i przywozi 0 z mamutów. Czasem liczy się coś więcej niż gołe "a bo on był na treningu 42, a tamten 44".

    Jako, że i tak się nie przekonamy, chyba dalsza dyskusja mija się z celem, bo to mielenie tego samego ;)

    P.S. Jak wymienią Wąska bo i tak boi się Planicy, to płakał nie będę.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Prezentuje sie fatalnie ale lepszych na jego miejsce nie ma i nie było. Wygrywa miejscówke to startuje. A reszta chyba zbija bąki skoro nie jest w stanie wywalczyc sobie prawa startu a zamiast tego liczy na fatalne serie kolegi z którym przegrała.

    Znecanie czy nie to nie wiemy. Zależy jak to odczuwa Kubacki. Gdyby odczuwał to jako znęcanie to poprosiłby o odpoczynek. Na siłe nikt go przecież nie wyśle.

    Zastanawiam się dlaczego nic nie piszesz o Wasku? Nad nim sie nie znecają? Od poczatku sezonu z przerwą na IO również był i jest bardzo słaby. Zwykle słabszy od Kubackiego, a ostatnio na pewno nie lepszy co pokazuja bezpośrednie konfrontacje.

  • Pavel profesor
    @dervish

    "Zgadzam się, że Kubacki na mamutach w tym sezonie prezentuje się fatalnie"

    Kubacki na mamutach prezentuje się fatalnie od 3 sezonów, a jedyne punkty jakie zdobył to te, które miał z racji 30-tki generalki i RawAir. Po prostu ja zamiast trzymać się hierarchii dla samej hierarchii, patrzę dalej i uważam, że Joniak więcej skorzysta na tym starcie, a obwożenie Kubackiego po mamutach to znęcanie się nad zawodnikiem.

    Na Oslo sam popierałem powołanie Dawida bo jest po prostu lepszy i ma szansę na punkty, ale mamuty to inna bajka.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Jesli chodzi o druzynę na MŚL to zasługa Kubackiego jest taka, że się do niej zakwalifikował.
    A w Kulm Joniak przegral z Kubackim. Bez żartow wliczasz do rywalizacji skoki treningowe? To nie MSL gdzie treningi były wazne bo były kwalifikacją do kadry na konkurs. W seriach punktowanych lepszy Kubacki któremu raz udało się przejść Q i wystąpić w konkursie.

    Zgadzam się, że Kubacki na mamutach w tym sezonie prezentuje się fatalnie, zresztą podobnie jak i na zwykłych obiektach. Ale potencjalni zmiennicy sa jeszcze gorsi. Wyniki z ostatniego okresu pokazaly, że tam gdzie mieli mozliwośc konfrontacji Kubacki był po prostu od nich lepszy. Nie wiem o kogo się spieramy: o Joniaka czy Wolnego w miejsce Waska czy Kubackiego? Joniak jest lepszy i jezeli ktos ma wskoczyć w miejsce zwolnione przez Kubackiego lub Wąska to właśnie Joniak. Aczkolwiek uważam, że skład nie powinien już byc zmieniany do końca sezonu o ile sami zainteresowani nie zrezygnują ze startów na przyklad w Viker by powrócić w Planicy. A wtedy pierwszy w kolejce jest Joniak.

    A do Planicy zwyczajowo powinna pojechać najlepsza 6 z generalki PŚ bo Planicę nalezy traktowac jako podsumowanie sezonu.

    Że Joniak się uczy? Zgoda. Ale na razie nie nauczył sie na tyle by byc lepszym od Kubackiego. To jest sport. Trzeba pokonac rywala. Moze w przyszłym sezonie. Kacper udowodnił, że można tego dokonac.

  • dervish profesor
    @SzeskaFanStocha

    Ostatnie występy Wolnego w ostatnim periodzie PK w którym zajmowal miejsca: 19 32 28 31 30 6 . Jak widać tylko jeden konkurs mu wyszedł. Ostatni weekend tamtego periodu odbył się nie tak dawno bo 14-15 luty.
    W tym samym czasie w tych samych zawodach Kubacki zajmował miejsca 3 15 7 9 .
    Wygrał więc i potwierdził swoje miejsce w hierarchii. A nagroda za to miejsce są starty w ostatnim periodzie PŚ.
    Rozliczenie ze startów na koniec periodu. Wolny razem z innymi miał w tamtym periodzie walczyć o ekstramiejscówkę albo przynajmniej o miano lidera zaplecza. Wypadł mizernie. Był jednym z najsłabszych naszych zawodników. W zasadzie najsłabszym biorac pod uwagę srednią na występ bo wszyscy zaliczyli w tym periodzie po 4 konkursy a on 6. Nie ma za co go nagradzać. Jezeli juz ktos ma jeszcze w tym sezonie dostac szanse to tylko Joniak.

    Klasyfikacja periodu PK:
    10 KUBACKI Dawid Polska 141 4 wystepy
    11 KOT Maciej Polska 137 4
    ...
    20 JONIAK Klemens Polska 63 4
    23 WOLNY Jakub Polska 56 6

    25 ZNISZCZOŁ Aleksander Polska 39 4

  • Pavel profesor
    @dervish

    "Cofnijmy się do MŚL Kubacki 35 a w drużynowym indywidualnie na 30, Joniak niesklasyfikowany"

    Wiesz, że 30 miejsce na drużynowych lotach to było przedostatnie miejsce wśród zawodników z 2 skokami? ;) Wygrał jedynie z Olem, którym spadł na bulę, a 29 zawodnik miał nad nim 26pkt przewagi, a co zabawniejsze Domen stracił do niego 42pkt, a miał tylko jeden skok ;)

    Co lepsze Joniak wtedy się tylko uczył i to był jego debiut, jak widać po KULM już zrobił progres i był na równi z Kubackim, który albo stoi w miejscu albo się cofa. To tylko potwierdza, ze na lotach trzeba inwestować w tego, który na tym coś skorzysta. Wożenie Kubackiego po kolejne 0 to tylko znęcanie się na zawodnikiem.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @dervish

    Wolny nie przegrał miejsca z Kubackim bo już parę tygodni nie było PK, a ostatnie występy Wolnego były obiecujące. Jego forma może być wyższa od formy Kubackiego. Czy rzeczywiście jest to się okaże, ale wirtualnie Wolny ma wyższą formę od Kubackiego.
    Poza tym nie możemy nagradzać Dawida za 6 konkursów bez punktu, to byłby beton na poziomie Horngahera, a tego nie chcemy.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Przyjrzałem się Twoim statystykom z Kulm - zapomnialeś o najwazniejszym wyniku - 37 miejsce Kubackiego w konkursie do którego Joniak sie nie dostał. ;)

    Cofnijmy się do MŚL Kubacki 35 a w drużynowym indywidualnie na 30, Joniak niesklasyfikowany
    MP Kubacki srebro, Joniak 5 miejsce.
    Wreszcie ostatni period PK Kubacki średnia 35,25 pkt , Joniak 15,75 pkt,

    Dla porównania jeszcze staty Wąska z konkursów w których mógł się skonfrontować z Kubackim i Joniakiem.
    Kulm 39 miejsce w konkursie
    MP 3 miejsce

    Podsumowanie za ostatni period: Kubacki>Wasek>Joniak.

  • Oyekye początkujący
    @Pavel

    Nie ma sensu dyskutować, nawet jak wykazałeś, że Joniak był na takim samym poziomie w Kulm jak Kubacki to i tak ten wie swoje xd Kubacki będzie skakał do końca sezonu bo 3 tygodnie temu był lepszy w jednoseryjnym konkursie xd

  • Pavel profesor
    @dervish

    Co ci poradzę, ze jak mam do wyboru 3 miernych zawodników to wolę młodszych, może coś z nich jeszcze będzie. Kubacki od 3 lat jest żałosny na lotach i osobiście nie chce mi się go oglądać ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Typowo kultystyczne podejście. Wiek jako kryterium. XD
    Jakoś nie domagasz się żeby to Wąsek zwolnił miejsce.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Nigdy tego nie pisałem. Na poziomie dna dopuszczam roszady dziadek zerujący za młodego. Jak punktują to co innego.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Ok. Tu się zgadzamy. Tylko w przyszłości nie szermuj argumentem, że w PŚ powinni startować najlepsi bo okazuje się , że tak nie uważasz. A jezeli tak jest to nie powinienes krytykowac zadnego składu, bo jezeli nie najlepsi to znaczy, że trener może powoływać z czapy na przykład najbardziej posłusznych, najgrzeczniejszych, mających najlepsze plecy czy najmłodszych i nie wolno się tego czepiać.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Ciebie nie obchodzi, mnie obchodzi, a wybierze i tak trener ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Nie obchodzi mnie czy ktos sie uczy czy nie. Ważne jest czy pozdawał egzaminy. ;) Powinien startować ten który jest lepszy, ten który wygrał rywalizację o miejsce.
    Joniak jest po prostu pierwszy w kolejce do ewentualnego zastępstwa. Nie używam słowa rotacja, bo na rotacje moim zdaniem już w tym sezonie za późno. Dopuszczam zmiany, jedynie w przypadku kiedy komuś z naszej kadry potrzebny będzie odpoczynek albo sam dojdzie do wniosku, że pora zakończyć sezon.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Na lotach to ten sam mierny poziom, tyle że Joniak się dopiero uczy, a Kubacki rozleciał się techniczny i jego start nie ma większego sensu, tyle. Jak mam wybierać to wole przyuczyć młodego niż ciągnąć Kubackiego po kolejne 0 dla samej zasady.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Ale był słabszy. Zamiast naginać fakty przypomnij jeszcze MŚL, PK i MP czyli cały ostatni okres. Nie przypadkiem stracił miejsce w składzie własnie po Kulm.

    Nawet choćbyś starał sie niewiadomo jak nie udowodnisz ze Joniak jest lepszy albo tylko nieco słabszy od Kubackiego.
    Mozesz natomiast udowodnić, że bardziej zasługuje i jest lepszy od Wolnego i Zniszczoła czego ja przeciez nie neguję.

  • Pavel profesor
    @dervish

    KULM:

    Treningi:

    Kubacki - 49 i 42
    Joniak - 51 i 37

    Kwalifikacje:

    Kubacki - 48, 40
    Joniak - 43, 45

    Średnia miejsc:

    Kubacki - 44,8
    Joniak - 42,8

    Rzeczywiście zdecydowanie słabszy był ;)

  • dervish profesor
    @atalanta

    Wierzysz w takie opowiastki, że trener w jeden sezon może złymi naukami zniszczyć skoczkowi całą karierę?
    Pomyśl tylko a sam dojdziesz do wniosku, ze to wierutna bzdura.
    Chłopaki od trzech sezonów nie potrafią oddać dobrego skoku. Nawet zakładając, ze TT spartolił im technikę skoku co jest wierutną bzdurą, bo jakoś Wąskowi niczego nie zniszczył a wręcz przeciwnie sprawił że Paweł zaczał skakac pięknie, w nowoczesnym stylu i skutecznie, a Kamil już drugi sezon skacze bod batutą Doda i rewolucyjnej poprawy nie widać - ale załóżmy, że TT spartolił im technikę - to reset starej złej techniki i ustawienie techniki od nowa u takich mistrzów jak Kubacki, Stoch i Żyła to czas nie dłuższy niż jeden sezon. Trenerzy się zmienili a jakichś rewolucyjnych skutków przestawiania na nową technikę nie widać. Wszyscy skaczą po staremu. Stoch trochę lepiej, a Kubacki trochę gorzej niż w dniu, kiedy opuszczał Polskę TT.
    Problem nie w trenerach tylko w oporności materiału. Nasi mistrzowie niczym stare drzewa, nie da się ich przesadzić w nowe miejsce. Na najeździe potrafią obejść "problemu obniżonej piętki". A gdy pozycja najazdowa nie jest prawidłowa to sypie się cała technika.

  • dervish profesor
    @Sigmusiaxd

    Jeżeli Kubacki sam nie zrezygnuje to bierzemy go bo:
    1) Wywalczył sobie to miejsce na skoczni zdecydowanie pokonując rywali róœniez ubiegających się o to miejsce.
    2) Rywale są jeszcze bardziej beznadziejni niz Kubacki. Wolny i Zniszczoł nie radzą albo ledwo radzą sobie w PK, a Joniak był zdecydowanie słabszy od Kubackiego zarówno na MSL jak i w Kulm
    3) Pozostałych skoczków nie ma co rozpatrywac, bo widzieliśmy jak sobie radzili ostatnio w FC - wysłanie nieprzygotowanego skoczka na mamuta może się źle dla niego skończyć, nawet jak uratuje zdrowie to może po takim konkursie mieć uraz na resztę kariery.
    4) Generalnie na PS powinni jeździć najlepsi z dostępnych. Ci co sobie wywalczyli odpowiednie miejsce w hierarchii. I guzik mnie obchodzi, że są słabi i nie punktują. Dla mnie ważne jest, że byli na tyle mocni, że zdołali pokonać konkurentów do miejsca w składzie.

  • Robert_Kucharczyk bywalec
    Jest dobrze z tym faktem i z tym innym

    Skasowałem poprzedni komentarz bo co ja się bedę przejmował innymi ;} niech sobie gadają co chcą. Poza tym już jest pewien postęp i zostałem tutaj zaakceptowany, nie ma żadnych scesji. Więc jest dobrze, jest dobrze i niech tak dalej będzie:}

  • Kulas2468 doświadczony

    Ja dam swoje argumenty odnośnie lotów:
    Żyła to Lotnik i nie powinno byc żadnych wątpliwości ,że poeinien być
    Stoch w Vikersund zdarzały mu się bardzo dobre skoki i klepanie buli chociaż rozumirm argument ,że koniec kariery to nie jestem przekonany czy to by była dobra opcja za to w Planicy nie kojarze żeby kirdy koleirk bardzo zepsuł skok i tam napewno musi być no i oczywiscie koniec kariery
    Ka Tomasiak Jako lider kadry oczywiście powinien być na obu ale nie wiadomo czego się spodziewać
    Kot bardzo dobrze skakał na Mamutach w sezonie 2016/17 teraz jest też bardzo niestabilny(jak większość) a na MŚWL w tym roku skakał słabo wiec uważam że niepowinien jechać
    Wąsek są raczej słabe skoki z pojedynczymi wyskokami nie powinien jechać
    Kubacki to antylotnik jeśli nie bedzie w formke z sezonu 2022/2023 to niepowinno być żadnej dyskudji o lotach dla niego
    Zniszcoł Lotnik ale skakał dobrze tylko w treningach a w konkursie na MŚwL i w drużynówce skakał fatalnie i nie powinien jechać
    Joniak widać że z skoku na skok przeważnie jest lepszy i na lotach też ale też jest bardzo niestabilny uważam możliwosć 50/50
    Wolny Lotnik może by była to dobra opcja może nie chiciaż myślę że mogłny skakać lepiej od Joniaka ale do tego zwłaszca odnośnie Vikersund jest
    Kwestia przypilnowania 6 w Rankingu CRL PK w Zakopanem mogłby pojechać do Planicy
    Łukaszczyk uważam że ma styl pod skocxnie mamucie z wirlką przyjemością bym go wypróbował
    Krzak cieżko siwierdzić czy bylby dobry na lotach ale mam wtażenie ,że nie lubi małych skocxni cxym można usprawiedlieić jego wystep w FIS CUP równiez bym rozważył wybieranie gp przynajmniej na Planice
    Niżnik teoretycznie powinien lubić te mniejsze skocznie ale nie wiem czemu spisał się tak słabo w FIS CUP i też bym go rozważyl
    Oczywiście równierz dał bym jescze do rozważenia fwóch juniorów
    Byrski może i jest ttagiczny ale zaras strqci prawo startu w PŚ przecież było kilu takich skocxków którzy skakali słabo a na lotach latali daleko
    Waszek skacze nie co lepiej niż Byrski i ma prawo startu w PŚ jeszcze do końca koleknego sezonu a reszta to samo co pisałem przy Byrskim
    Pozostałych tyvh którzy nie załatwią sobie mirjsca na FIS CUP i PK widziałnym jako przedskoczków(przynajmiej 5-6)


  • StochIO2014 doświadczony

    No w końcu MM przejrzał na oczy, dużo czasu mu to zajęło, ale dał radę.
    Nie chce widzieć Kubackiego na mamutach w tym roku, jest to strata miejscówki i niepotrzebne zabieranie miejsca komuś kto ma większe szanse, a tutaj nawet Joniak czy Kot mają większą szansę.

  • Sigmusiaxd weteran
    @Kornuty

    Ale Tomasiak chce na loty mózgu xD. Tak wszyscy narzekają, że nie zadebiutował w Kulm, a teraz nagle niech nie jedzie na loty, bo zmęczony.

  • Sigmusiaxd weteran
    @dervish

    Tak, czyli Kubacki załóżmy, że w Oslo jest o wiele lepszy niż Żyła, a Kubacki skacze fatalnie na mamutach. To co? Bierzemy Kubackiego?

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    Mysler że Tomasz Byrt miał coś z lotnika mocnego, ja pamiętam doskonale jego występy na mamucie, miał w sobie to coś. Zaraz pewnie Bogusław Tryńczy gdy przyjdzie to potwierdzi. Jeszcze Biegun miał w sobie lotnika bo pamiętam pierwsze punkty zdobył właśnie na mamucie. A z Murańki jaki lotnik był.. ech było paru potencjalnych lotników

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    A co powiecie ciekawego na temat Tomasz Byrt? Bo był taki skoczek i też talent ogromny ale został zmarnowany

  • atalanta weteran
    @dervish

    Zajechał? To nieodpowiednie słowo. On u nich zniszczył poprzednią technikę, a nowej techniki nie umiał ich nauczyć.
    Mam wrażenie, że Habdas to podobny przypadek. On mówił coś takiego, że TT chciał mu zmienić sposób skakania, żeby było lepiej, a w zamian wszystko się kompletnie posypało. I do dziś nie może się pozbierać.

  • ASJ_212 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Przed sezonem olimpijskim owszem było złą, ale gdyby ten sezon nie był najważniejszym sezonem czterolecia to sytuacja wyglądała by inaczej

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @dervish

    To, że Maciusiak jest kiepskim trenerem nie znaczy, że zwolnienie TT było złą decyzją.

  • dervish profesor
    @atalanta

    Tia, TT zajechał Kubackiego i resztę Mistrzów tak dokumentnie, że przez trzy sezony nie moga dojśc do siebie mimo ze pracują już z innymi trenerami. Toż to się kupy nie trzyma.
    Jakoś Wąska i Zniszczoła w tym samym czasie nie zajechał.

  • dervish profesor
    @SzeskaFanStocha

    Wtedy kiedy mieli okazje Wolny i Zniszczoł przegrali swoje szanse sromotnie. Dobrze zdawali sobie sprawę jak ważne dla ich karier były wystepy w PK i włączenie sie do walki o ekstra miejscówke, a w przypadku Zniszczoła także występy na MP gdzie przegrał z Joniakiem, Waskiem i Kubackim. Wiedzieli, że kolejnej weryfikacji z najlepszymi w kadrze raczej juz w tym sezonie nie będzie i w przypadku przegranej pozostanie im dokończenie sezonu w PK albo liczenie na mannę z nieba co ambitnemu skoczkowi po prostu nie przystoi.
    To są dorośli ludzie uważający się za profesjonalistów w swoim fachu, a nie nieświadome dzieci wierzące w św. Mikołaja. A ty uważasz, że powinni być wynagradzani za to, że przegrali rywalizacje o miejsce w składzie tymże miejscem?

    To ubieganie sie o szanse dla przegranych którzy nie radzili sobie nawet w PK przypomina mi absurd z jakim mielibysmy do czynienia gdyby po ewentualnie przegranych eliminacjach na Mundial (odpukać) nasza kadra domagala sie jednak prawa startu bo na mundial zakwalifikowało się kilka o wiele gorszych zespołow od nas które przegrywaja wszystkie swoje mecze. W sporcie tak nie ma. Są zasady. Przegrany z góry zna konsekwencje porażki. Jezeli przegrał to póxniej może juz liczyć tylko na cud (na przykład przypadek kiedy Dania zastąpiła w ME Serbię) który jak to cud zdarza się niezwykle rzadko albo wcale. ;)

  • dervish profesor
    @atalanta

    To jeden konkurs - którym mógł rządzić przypadek, pozostałe 3 konkursy w tym periodzie to kompromitacja Kuby. Jeden jedyny dobry konkurs Wolnego a zarazem kolejny konkurs który potwierdził kontynentalną formę Kubackiego. Jezeli masz w periodzie 6-4 konkursów to prawidłowe wnioski wyciągasz na podstawie jak najwiekszej liczby danych z tychże konkursów. Ustalając aktualną hierarchie bierzesz pod uwage wszystkie wspolzaleznosci z ostatniego okresu czyli: period PK, MP, MŚL i loty w Kulm (Lahti nie wliczamy bo tam występowała 6 najlepszych więc wyniki niczego nie wnoszą jeżeli chodzi o usytuowanie tej 6 względem 3 potencjalnych zastępców.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    "Co ciekawsze 5 z tych 8pkt, to punkty z finału w Planicy"

    A te pozostałe trzy punkty są z kolei z finału Raw Air w Vikersund w którym startowała najlepsza 30 turnieju ;) Czyli od 3 lat nie zdobył żadnych punktów na lotach w normalnym konkursie.

  • Pavel profesor

    Kurde ta dyskusja skłoniła mnie do przyjrzenia się Kubackiemu na lotach i wnioski są porażające. Od TuTusiowej masakry treningowej, Kubacki wystąpił na mamutach 12 razy i zdobył 8pkt, co daje nam 0,66pkt na start. Co ciekawsze 5 z tych 8pkt, to punkty z finału w Planicy, jakby je odjąć to dostajemy 0,3pkt na start ;) Chłop stał się zupełnie antylotny ;)

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @dervish

    Kubacki nie zdobył ani pimktu w ciągu ostatnich dwóch weekendów. Formę miał w okolicach IO i stamtąd pochodzi większość jego dorobku punktowego.
    Wysyłanie skoczka, który udowodnił, że jest bez formy to głupota. Należy wysłać Joniaka i Wolnego, którzy nie mieli możliwości udowodnić formy, a ostatnio z racji na brak PK spokojnie trenowali.

  • equest profesor

    Jeszcze przypomnę, że dla Dawida wynik to 6 x 0 plus MŚwL = 0.

  • Xander1 profesor
    @atalanta

    O ile zaczynali jako tako skakać XD
    Ale polska myśl szkoleniowa z tego słynęła że forma zaczynała pojawiać się w marcu, a szczyt przypadał na lipiec i sierpień XD Zresztą wyniki większości skoczków z FC potwierdzają tą regułę

  • atalanta weteran
    @Pavel

    A to już normalny efekt cyklu życia kadry B. Zawodnicy Maciusiaka zawsze zaczynali jako tako skakać w połowie lutego. ;)

  • atalanta weteran
    @dervish

    Jak dla mnie wszystko w tej wypowiedzi pasuje. Wiemy już od dawna, że na początku sezonu wszyscy byli zajechani przygotowaniami. Z tej grupy Kubacki (mimo choroby) wypadał najlepiej (+ Żyła, ale on to zupełnie osobny przypadek). Już po pierwszym weekendzie TT doszedł do wniosku, że teraz trzeba odbijać się inaczej i próbował tego wszystkich uczyć. Te starania plus efekty zajechania wywołały zerowy efekt.
    Jeden Olo od połowy sezonu coś zaczął wtedy skakać, jemu było łatwiej, bo zawsze wybijał się bardziej (a nawet za bardzo) do kierunku.

  • Pavel profesor
    @atalanta

    A 2x drugi był w 2010 już i co z tego? ;) Pierwsze efekty mogły przyjść wcześniej, ale pełnia była własnie na MŚwL. Z resztą nawet wyniki w PŚ o tym świadczą.

  • atalanta weteran
    @Pavel

    "Maciusiak z Kubackim pracowali nad tym od maja do lutego bodajże"
    No jak od maja do lutego, skoro już 1 sierpnia Kubacki wygrał LGP w Wiśle. A czasy były wtedy inne, nikt nie odpuszczał, więc obsada bardzo mocna.

  • atalanta weteran
    @dervish

    Od dawna znam Twoje podejście do tej sprawy i jest ono takie typowo "japońskie". Co by się nie działo, ustaliliśmy hierarchię i się jej trzymamy. Mimo wszystko sądzę, że trochę (byle bez przesady) elastyczności zawsze się przydaje.
    "Zniszczoł i Wolny nie radza sobie w PK"
    Przypomnę, że w ostatnim konkursie PK Wolny był 6. a Kubacki 9. Zastąpienie Dawida przez Kubę wydaje się w tej sytuacji przynajmniej trochę uprawnione.

  • equest profesor
    @dervish

    " Sport zawsze traci, gdy słabszy występuje kosztem lepszego. Łamanie tej podstawowej zasady deprawuje i demotywuje."

    Gdyby Joniak pojechał za Żyłę na mamuta to pełna zgoda. Ale domagamy sie zmian w składzie za 4x0.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Przypadek Kacpra Tomasiak to w tym przypadku, przypadek. Ani mu trzymanie się zasad nie pomogło, ani zaszkodziło, trafił się nam jak ślepej kurze ziarno ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Dobro polskich skoków to trzymanie się zasad. Przypadek Kacpra Tomasiaka jest na to dowodem.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Musze jakoś przeżyć tę "stratę sportu" na 45 miejscu ;) Wszystko dla dobra polskich skoków ;)

  • dervish profesor
    @Pavel

    Sport na tym traci. Sport zawsze traci, gdy słabszy występuje kosztem lepszego. Łamanie tej podstawowej zasady deprawuje i demotywuje.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Wyniki mówią co innego, ale jak tam uważasz. Wiadomo, że musisz mieć chociaż przyzwoitą formę na dużych, ale są zawodnicy którzy bardzo dużo zyskują na lotach.

    Z resztą nawet nie piszę tu o "hodowaniu lotnika", a zwykłym zapoznaniu się z mamutem, potrenowaniu i obyciu. Jest okazja to trzeba korzystać, zbyt wiele ich nie ma, nic na tym nie stracimy.

  • dervish profesor
    @Pavel

    "Lotnicy" to w tym przypadku farmazon. O "lotnikach" można mówić jak są w formie. Jak nie ma formy to ich starty na mamutach nie mają sensu podobnie jak nie ma sensu dawanie im szans w PŚ.

    "Jak nie idzie to nie idzie". --- (Paweł Wąsek)
    Stekała tez jest "lotnikiem". Chcesz w obecnej formie dac mu szanse na mamucie? To samo dotyczy Wolnego i Zniszczoła. Zapomniałeś już jak takie wystawianie będacych bez formy "lotników" kończyło się w przeszlości? Wolny i Zniszczol bez formy szorują bulę na mamutach.

    P.S.
    Joniak ma tę przewagę nad Wolnym i Zniszczolem, że on w odróznieniu od nich jest w formie , niskiej bo niskiej ale w formie adekwatnej do mozliwości.

  • dervish profesor
    @equest

    No co ty? W ramach ostatniego periodu PK wszyscy skakali w mniej więcej tych samych konkursach i co najważniejsze w porównywalnej obsadzie. Uśrednienie wyników dodatkowo zmniejsza margines popełnienia błędów podczas wyciągania wniosków. Zasada była jedna: Kubacki i Kot byli zdecydowanie lepsi od reszty a Joniak był lepszy od Zniszczoła i Wolnego.

    Nie tylko ostatni period, takze starty w MP i na lotach. Przeanalizuj mój wpis z porównaniami. Tam masz kompleksowe podsumowania. Wszystko jest logiczne. Hierarchia w poszczególnych występach nie zaprzecza ogólnemu obrazowi.

  • Pavel profesor
    @dervish

    No nie, gdyby tak było nie istnieliby "lotnicy". Z resztą masz przykład Naito, miernego na dużych, a z każdym skokiem na mamucie coraz dalej leci. Jak można młodego przetrenować na mamucie poświęcając emeryta, który i tak uciuła 0pkt, to warto korzystać.

  • dervish profesor
    @atalanta

    Słuchasz tego co mówi Kubacki i konfrontujesz to z faktami takimi jak ten, że gwałtowna zapaśc dotknęła wszystkich naszych mistrzów w tym samym momencie i przez trzy kolejne sezony nic sie w tej kwestii nie polepszyło mimo kontredansu trenerów.
    Nie widzisz, że coś tu nie pasuje w tej wypowiedzi Dawida?

  • equest profesor
    @dervish

    I co ostatni period ma nam ustalać ranking zawodników.
    A kto na jakiej skoczni startował? Jakie warunki były którego dnia?
    Jak mocna była obsada konkurencji?

    To już nie ma znaczenia?

    Nie da się ustalić rzetelnego rankingu zawodników startujących w różnych zawodach.
    To można zrobić na treningu, jak się ma zebraną całą ekipę.

    Dla mnie Kubacki, Wąsek 4 x 0, to jest wymiana zawodników. Jeśli lepsi nie będą, to gorsi także nie.

    No chyba, że kolega zacznie przydzielać minusowe punkty.

  • dervish profesor
    @Pavel

    Mamuty to ta sama bajka tylko dłuższa. ;)
    Jak xle skaczesz na zwykłych obiektach to na mamutach wypadniesz jeszcze gorzej. Mały błąd na malej skoczni na mamucie urasta do wielkiego błędu generując proporcjonalnie większe szkody.

  • Pavel profesor
    @atalanta

    O tym pisałem, serio myślisz, że to takie proste? ;) Maciusiak z Kubackim pracowali nad tym od maja do lutego bodajże ;)

  • atalanta weteran
    @dervish

    Na temat ówczesnych zmian sprzętowych Kubacki mówił w wywiadzie w 2024 roku, kiedy go wycofano na treningi do Eisenerz:
    "Zmiany, jakie Międzynarodowa Federacja Narciarska (FIS) wprowadziła, sprawiły, że teraz skacze się na takim sprzęcie, na jakim ja to robię od lat. Tak naprawdę nic nie musiałem zatem zmieniać. Być może wysokość piętki tylko u mnie różniła się dwa milimetry."
    Według mnie TT niepotrzebnie starał się u niego w ogóle coś zmieniać. Początek sezonu 23/24 był dla Kubackiego pechowy. Nie dość, że zajechany treningami (jak wszyscy), to do Ruki przyjechał kompletnie chory. Dwa tygodnie później w Klingenthal był już w lepszej kondycji i pierwszego dnia miał wszystkie 3 skoki na top10. Ale TT był już wtedy zafiksowany na "teraz trzeba odbijać się bardziej do kierunku" i koniecznie chciał mu to odbicie zmienić, żeby było jeszcze lepiej. W efekcie z każdym kolejnym skokiem i każdym kolejnym weekendem robiło się coraz gorzej. I tak to trwa do dziś.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Na mamutach nie trenujesz i masz do wyboru "dziadka - 0pkt" i "młodego - 0pkt", racjonalniej zabrać młodego na trening z myślą o przyszłości. Na duże niech sobie jeździ i emeryt, wszystko jedno, ale mamuty to inna bajka.

  • dervish profesor
    @atalanta

    O nie. W skokach tak jak w kazdej dyscyplinie sportu obowiązuja reguły. Kwalifikacje, eliminacje, rankingi itp. Najczesciej podsumowanie i weryfikacja hierarchii nastepuje na zakonczenie periodu. Period to jest naturalny cykl. Tu nie ma pospiechu. Jezeli komuś nagle skoczyła forma to potwierdzi to wynikami w ostatnim periodzie a wtedy awansuje do PŚ w sposób naturalny.
    W sytuacji awaryjnej do zmiany w hierarchii moga posłuzyc nawet konfrontacje podczas mitycznych treningów.
    Dane porownawcze, które przytoczyłem w jednym z poniższych komentarzy pokazują jasno: potencjalni zastępcy kogokolwiek z obecnej szóstki w niczym nie zasłużyli na rotację do wyzszej ligi. Zniszczoł i Wolny nie radza sobie w PK a Joniak jest tylko nieznacznie od nich lepszy więc jako taki awaryjnie stoi jako pierwszy w kolejce na wypadek gdyby ktoś zrezygnowal ze startów albo potrzebowal odpoczynku.

    Co to za logika, ze nalezy zastapic kogos kto jest wyraxnie lepszy kims wyraźnie słabszym bo ten lepszy 10 razy z rzedu nie punktował? Liczenie na cuda, że ten slabszy który nie był w stanie wygrać rywalizacji o miejsce cos osiągnie? Skoki to sport loteryjny i rzeczywiście raz na jakis czas moze trafić sie slepej kurze ziarno ale bez przesady, na to liczyc nie można i nie należy. Dawanie szans komuś kto na nie nie zasłużył do niczego dobrego nie prowadzi i nigdy nie doprowadziło.

    Drugiego Kacpra Tomasiaka taka metodą sie nie dochowamy. Zaplecze musi wiedzieć, że nie powinno liczyć na slabość czołówki a jedynie na siebie. Co sami sobie wywalczą tego nikt im nie odbierze. Kacper przykładem. Dośc promowania beznadziei. Cale lata promowaliśmy beznadzieję w kólko zamieniając siekierke na kijek i mamy to, co mamy. Słabi skoczkowie z zaplecza zamiast zawojować PK, cierpliwie czekali na szanse w PŚ liczac że kryzys w kadrze w końcu otworzy im drzwi. Po co sie pocic w PK, z mozołem podnosic poziom by zameldowac sie w czołowce jak mozna liczyc na kryzys w kadrze?. Z nowych twarzy w kadrze jedynie Tomasiak i może jeszcze Wąsek i w pewnym sensie Zniszczoł (który najlepsze sezony mial po tym jak wracal do PS po znakomitych startach w PK) którzy wydarli awanse podnosząc poziom, nie czekając na prezenty i inne ułatwienia.

  • atalanta weteran
    @Pavel

    "w każdym razie leciał zamiast w górę to dużo bardziej płasko"
    No i właśnie ten element jest wynikiem zmiany pozycji. Inna pozycja, inaczej się odbijasz, pod innym kątem.

  • dervish profesor
    @equest

    Ale czytaj ze zrozumieniem albo sobie przelicz te dane, które podalem. Na jakiej podstawie twierdzisz, że średnie wyliczyłem za cały sezon? Wyraźnie zaznaczyłem, ze wyliczenia średnich są na podstawie ostatniego periodu PK. W tym periodzie Dawid skoczył 4 razy, te samą liczbę startów mieli pozostali czyli Zniszczoł, Kot i Joniak. Jedynie Wolny zanotował 6 startów.

    Tak, ze Twój wpis to strzał kulą w plot. Zwykła nierzetelność.

  • atalanta weteran
    @dervish

    Co prawda do kwestii celu się nie odnosiłam, ale odpowiem.
    Cel jest i to bardzo konkretny: zdobywać punkty, a tym samym zarabiać kasę.
    A czy powinno się dawać szansę innym, niezależnie od ustalonej wcześniej hierarchii? Moim zdaniem tak, szczególnie w skokach, w których forma może się zmienić z dnia na dzień. Jeśli ktoś zaczyna dołować (jak na przykład teraz Kubacki), to dajmy szansę innemu, może akurat jemu coś się w międzyczasie poprawiło.

  • equest profesor
    @dervish

    Tak tylko nadmienię, że Kubacki startował 19 razy w PŚ a Joniak tylko 4 razy.
    Wobec powyższego, zestawienie bezpośrednie punktów to zwykła nierzetelność.

    Nawet przeliczenie punktów na występ, jest dużym uproszczeniem, ponieważ nie wiemy
    jak by przebiegało punktowanie Joniaka gdyby startował także 19 razy.

    Zaproponuj rzetelny system klasyfikacji naszych zawodników to pogadamy.

  • dervish profesor
    @atalanta

    No własnie, TT nie zrobił nic złego. Dawid nie oduczył sie latać, on nie zdołał nauczyc sie nowego stylu skakania i nie chciał sluchać TT gdy ten chciał go tego nauczyć. To że Dawid znowu spada na zeskok zamiast szybować to pochodna tego że nie zdołał dostosowac sie do nowego stylu.
    Moja teoria jest taka, że podobnie jak i w przypadku naszych pozostałych mistrzów podstawą upadku Dawida była reforma sprzed 3 lat dotyczaca obuwia, która wymusiła radykalną zmianę pozycji najazdowej co z kolei sprawiło, ze cała dotychczasowa technika skoku poszła na śmietnik historii. Kto nie dostosował pozycji najazdu do nowych wymagań ten z dnia na dzień przestał się liczyć. Nie przypadkiem w jednej chwili Mistrzowie poszli na dno, a na ich miejsce wskoczyli Wąsek i Zniszczoł.
    Zła pozycja najazdowa ma konsekwencje dla fazy lotu. Nagle okazuje się, że złe kąty odbicia uniemożliwiają przyjęcie odpowiedniej pozycji po wyjściu z progu i stad to spadanie. Kubackiemu brakuje prędkości, czasu i odpowiedniego ułożenia ciała by dokonać rotacji i przyjąć odpowiednia pozycję w locie. Zamiast szybować leci płotem.

  • Pavel profesor
    @atalanta

    Zmienił mu całkiem technikę lotu, być może miało to związek z pozycją najazdową, w każdym razie leciał zamiast w górę to dużo bardziej płasko, z resztą można to zobaczyć cofając się do tych MŚwL i porównując z poprzednimi konkursami w lotach.

    A co zrobił TuTuś, bog jeden wie, może rozregulował mu dojazd, a co za tym idzie kąt odbicia, w każdym razie wynikowo i technicznie cofnął go w rozwoju do roku 2014 ;)

  • atalanta weteran
    @Pavel

    Przypomniałam te dane, bo najwyraźniej niektórzy sięgają pamięcią najwyżej dwa lata wstecz. Twierdzenie, że Kubacki nigdy nie umiał latać, jest nieprawdziwe.
    Co do Maciusiaka w sezonie 15/16. Mówiło się, że tylko zmienił Kubackiemu pozycję dojazdową, więc z tym ciężkim wielomiesięcznym treningiem chyba przesadziłeś. ;) Za to bardzo zastanawia mnie, co zrobił TT, że Dawid tak kompletnie oduczył się latać.

  • dervish profesor
    @atalanta

    A czy musi być cel? Nie wystarczy podstawowa zasada na której opiera sie sport czyli, że występują najlepsi z dostępnych którzy sobie wywalczyli prawo startu?
    Zawsze dziwiło mnie, że jest tylu zwolenników promowania sportowców którzy niczym nie zasłużyli na promocję, jedynym ich atutem ma być słabość tych, którzy udowodnili, że są od nich lepsi wcześniej pokonując ich w decydujących o nominacjach startach.

  • dervish profesor
    @Marek38

    Żadne może - w tej sprawie do kompromisu nie dojdziemy bo taki kompromis byłby wbrew faktom. W tym sezonie nie było żadnego "ma czas". Jeżeli masz wątpliwości to podaj konkretny przykład. Żadnego "może" być tu nie może.

    Do czasów Huli nie chce mi się wracać, bo to byłby potęzny offtop. Nie raz były na ten temat dyskusje w których zawsze byłem zdania, że Hula nigdy nie zabierał nikomu miejsca. Jeździł bo lepszych na to miejsce nie było.

  • Pavel profesor
    @atalanta

    Kubacki cofnął się w rozwoju technicznym do czasów sprzed 10 lat, trochę bez sensu jest podawanie tej statystyki ;) Na stracie kariery latał wzwyż i na mamutach był żałosny, odbył ciężki, wielomiesięczny trening z Maciusiakiem, zmienił technikę lotu i na MSwL 2016 dostaliśmy nowego, zupełnie odpicowanego Dawida. Niestety dwa sezony temu znowu wrócił do stylu worka kartofli i nic nie wskazuje na to, aby w miesiąc coś się zmieniło ;)

  • atalanta weteran
    @Oyekye

    "Jaki cel ma branie Kubackiego na mamuty skoro wiadomo, że nigdy nie był lotnikiem i nigdy nie będzie?"
    Nigdy nie mów nigdy. Miejsca Kubackiego na mamutach:
    podium: 2 razy
    4-10: 9 razy
    10-20: 8 razy.

  • Marek38 bywalec
    @dervish

    Może od tego sezonu tak rzeczywiście jest, ale we wcześniejszych latach to już niekoniecznie tak bywało. Były przypadki ciągnięcia zawodnika spoza 30-stki COC-u kosztem tego co stanął na podium w tych zawodach. Myślę że wiadomo o kogo chodzi.. a i we wcześniejszych latach tak samo, choćby Stefanka pchano na mamuty nawet gdy nie był w formie kosztem lepszych..

  • dervish profesor
    @Marek38

    Trzymają się zdrowej zasady: startują aktualnie najlepsi. Żadnych "ma czas" w tym sezonie nie było. Tomasiak do tej pory nie wystąpił na lotach nie dlatego, że "ma czas" tylko wymagała tego strategia realizacji wyższych celów.

  • Marek38 bywalec
    @Oyekye

    Ale u nas raczej się tak nie myśli. Zwlaszcza za Małysza, raczej skłaniają się brać weteranów bez formy czy "lotników" jak Wolny czy Stękała nawet spoza 30-stki COC-u niż stawiać na jakieś debiutanta. W ostatnich latach zadebiutowało dwóch Habdas i Joniak. Teraz zadebiutuje Tomasiak, ale jakby był na poziomie np obecnego Kubackiego to by pewnie mamuta nie powąchał. Trzymają się "małyszowskiej" idei sprzed paru lat czyli "ma czas". Dlatego dalej stary Żyła ratuje tyłek na mamutach. I pewnie czy się Małyszowi podoba czy nie, teraz dojdzie Tomasiak. Ale w wywiadach dał do zrozumienia że raczej Tomasiaka na mamuta jeszcze nie wysyłał. Dlatego tak ciągle myślimy i nie mamy lotników. Gdzie wam Krzaka czy Łukaszczyka wyślą na mamuta.. a widze że są i takie pomysły, to jest PZN i jasne że nie wyślą.

  • dervish profesor

    Coś mi nie pasowało w wywiadzie.
    O Tomasiaku MM powiedział tak:
    "Z drugiej strony, w sobotę indywidualnie zajął dziesiąte miejsce, a dziś siódme w duetach.Na pewno nie był to super weekend, ale udany dla Kacpra "
    Pomylil Kacpra z Lindvikiem? ;)
    Jesli nie to dziwna ta jego logika. "siódme w duetach" zabrzmialo dumnie i potężnie. Drugie z rzedu miejsce w top 10 i to aż 7. XD. MM umiescił "7 miejsce w duetach" po stronie sukcesów obok 10 miejsca z soboty.
    Tymczasem
    akurat występ w duetach był bardzo rozczarowujący, nawet bardziej niż występ w jednoseryjnym konkursie piatkowym w którym wystartował "prosto po wyjściu z samolotu" więc był usprawiedliwiony. W duetach Kacper zajął 12 miejsce. Na 3 skoki tylko jeden może zaliczyć do udanych. Nie pokonał nikogo liczącego się, a za plecami miał jedynie egzotykę.

    Przypomnienie klasyfikacji indywidualnej z duetów.
    7 LINDVIK Marius Norwegia 402.4
    8 AALTO Antti Finlandia 401.9
    9 LANISEK Anze Słowenia 401.2
    10 LANGMO Isak Andreas Norwegia 396.4
    11 HOFFMANN Felix Niemcy 390.1
    12 TOMASIAK Kacper Polska 389.1
    13 STOCH Kamil Polska 387.5

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Oyekye

    Porównywanie skoków do sportów zespołowych mija się całkowicie z celem, bo ich założenia są zdecydowanie inne. W skokach to już nawet sporadycznie mamy 4-osobowe drużynówki, bo zastąpiły je duety. Skoki narciarskie to niemal całkowicie sport indywidualny. Tu nie ma sytuacji, że na parę minut przed końcem masz 4 gole więcej od rywala na koncie i odrobienie tej starty przez przeciwnika jest niemal niemożliwe. Albo odwrotnie: masz 4 gole mniej niż rywal i odrobienie tego graniczy z cudem. W tej dyscyplinie sportu zawsze w tej ostatniej chwili możesz nadrobić stratę, bo przeciwnik skoczy słabiej, rywalizacja rozgrywa się właśnie na samym końcu, bo spektakularną przewagę również można zmarnować. „W skokach zawsze masz piłkę przy swojej nodze, a nie przy nodze przeciwnika.” Za to właśnie kochamy ten sport - za nieprzewidywalność i emocje do samego końca rywalizacji.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @TomaszTM

    Najważniejsze, że w przyszłym sezonie to dodatkowe miejsce może nam się przydać. Mimo tego, że istnieje bardzo poważne ryzyko, że kadra A pod wodzą Maciusiaka nie uczyni progresu. Natomiast liczę, że w pozostałych kadrach trenerzy doprowadzą kogoś na poziom top20 PŚ, w pewnym stopniu wzorem Tomasiaka w ubiegłym okresie letnim.

  • Oyekye początkujący
    @dervish

    To są takie bzdury xd w wielu sportach, np w piłce nożnej jeśli drużyna nie gra już o trofea, to daje się szanse młodym zawodnikom by się ogrywali, gdyż może to za procentowa na wszystko. Jaki cel ma branie Kubackiego na mamuty skoro wiadomo, że nigdy nie był lotnikiem i nigdy nie będzie? Przecież on nie ma najmniejszych szans na punkty. Co to da, że tam pojedzie? Polska nie walczy o nic, nie mówimy tutaj o wyborze jak kraft i fettner przed igrzyskami, tylko o tym kto nie zdobędzie punktów. Ja wolę by tych punktów nie zdobył Joniak czy Krzak, niż Kubacki. Na mamutach nie ma kiedy trenować, takie oskaknie może dać profit w przyszłości. Widocznie jesteś zbyt ograniczony by to zrozumieć.

  • Arturion profesor
    @King

    Zmian będzie tylko jedna. Nie pojedzie Wąsek. Tak to przynajmniej w tej chwili wygląda.
    Za niego dałbym na próbę kogoś z dwójki Krzak/Łukaszczyk. A nuż im się spodoba?

  • King profesor
    @Arturion

    Zniszczoł już się "pokazał" na mamucie w tym roku. Jak ma być wymienionych dwóch, a zapewne tak będzie niech wezmą Joniaka i Wolnego. Klemens chociaż 2 razy już punktował, a na lotach też nie można powiedzieć, że skacze słabo bo skacze mniej więcej swoje, może nie maksa. Wolny z kolei miał ten jeden błysk w Oberhofie, poleciał do IM gdzie nic się nie odbyło. Skoro Zniszczoł dostał szansę i z niej nie skorzystał czas na Wolnego.

  • Robert_Kucharczyk bywalec

    Wy sami lepiej jedzćie na te loty i nie marudźcie. Ja znam te wasze plany i chytre spiski. Myslicie że mozna tak manipulować kibocowskim dobrem? Wstyd po prostu do wstyd do cholery!! Ja już się poznałem na niejednym frajerze co probował różnych sztuczek i co się pewnie tam śmiejecie! A sami z siebie się śmiejecie!! Żeby na tym świecie nie było za grosz jakiegoś odrobiny przyzwoitości, pojedzie ten pojedzie tamten i tak z karabinu maszynowego rzucanie słów!! To nie przystoi NIE PRZYSTOI!!

  • Adis stały bywalec
    @Arturion

    To prawda, ale ja uważam że chciałoby się nowych możliwości ale kogo innego oprócz tej listy można rozważać? Napewno nikogo z FC z Oberhofu, ewentualnie juniorzy z MŚJ (Waszek, Łukaszczyk, Ko. Tomasiak), i na loty najsensowniejszy wydaje się Łukaszczyk tylko że on był poza 30 MŚJ, więc trudno taką kandydaturę brać na poważnie. No bo nie przelecenie 130/140m to mityczne „oskakiwanie się?”

  • Arturion profesor
    @Adis

    Ale ciągle zgrane karty. Zamykamy sobie nowe możliwości.
    Tak naprawdę liczę na punkty tylko czterech pierwszych, więc można poeksperymentować...

  • Adis stały bywalec

    Teorytycznie to wszystko jest proste jak budowa cepa, bo hierarchia w kadrze wygląda tak:
    1. Tomasiak
    2. Stoch
    3. Żyła
    4. Kot
    5. Wąsek/Kubacki
    6. Kubacki/Wąsek
    7. Joniak
    8. Wolny
    Do oslo jedzie top 6. Dawid nieważne co podmianka na Viker na następnego w kolejce Joniaka. Wąsek w przypadku lepszego Oslo, ma bilet na loty, jeśli nie to jedzie Wolny, tyle:)

  • Arturion profesor
    @Raptor202

    W naszym. W obecnym momencie. Zniszczoł i Wolny bez formy a Krzak może być "lotnikiem". Ale to warto sprawdzić.
    Punktów pewnie żaden by nie zdobył. Joniak zresztą też raczej nie. Szanse Dawida i Pawła też marne. Nie ma ryzyka.
    Ale Zniszczoł i Wolny nie pojechali na FC, więc zapewne to oni są szykowani na mamuty.

  • Raptor202 profesor
    @Arturion

    W jakim świecie Krzak jest lepszym kandydatem na skocznię mamucią od Zniszczoła?

  • King profesor
    @dervish

    Gwiazdkowiczów chyba nie ma co brać do kadry A, bo mam wrażenie, że przy 8 osobowej kadrze A reszta jest traktowana jak piąte koło u wozu. Pytanie czy nie powinni zrobić ewentualnie nieco większej kadry A na lato (8 osobowej z dwoma podgrupami po 4 na trenera), gdzie jeden trener skupia się na starszych zawodnikach, a drugi na młodszych.

    W takim wariancie przy braku jakichkolwiek zmian w sztabach mógłby jedną grupą zajmować się Maciusiak, drugą Topór a do kadry B mogliby awansować na trenera kogoś z niższych szczebli.

  • Arturion profesor
    @bleyz01

    Wolny nie ma odpowiedniej formy, a za stary na zdobywanie daremnych doświadczeń (które zresztą ma).
    Joniak albo/i Krzak. :-)

  • bleyz01 doświadczony
    @atalanta

    Wielka mi różnica czy ktoś zdobędzie zero punktów czy inny zdobędzie zero punktów. Wielka mi różnica czy odpadnie w kwali czy w pierwszej serii. Do tego doszły polskie skoki, że cieszymy się jak ktoś awansuje i wielkie debaty na temat czy zawodnik był 44 czy 54 jakby to na prawdę robiło różnice. Jak taki Kubacki który ma 36 lat ma przepadać na 44 miejscu to wole zobaczyć Joniaka który przepada na 54, bo w przypadku tego drugiego mówimy realnie o skakaniu za parę lat. Do Vikersund musi jechać Wolny oczywiście nie Joniak. Jeżeli Maciusiak wyśle tam znowu nielota Joniaka w miejsce nielota Kubackiego to znowu strzał w kolano.

  • atalanta weteran
    @Skoczek2025

    Zawsze może być gorzej. Ewentualny zmiennik może ani razu nie zakwalifikować się do żadnego konkursu.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Ondraszek

    Dervish już od dawna brnie o wysyłaniu " najlepszych" na zawody. Lepiej dać szansę Joniakowi czy nawet Wolnemu . Kubacki zdobył 0 pkt w ostatnich 6 konkursach. Gorzej nie będzie. A oskakanie się na mamutach może dać Klemensowi dużo.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @atalanta

    Wg.mnie Topór powinien dostać Kubackiego,Zniszczola, a także młodszych zawodników : Krzaka,Niżnika,Habdasa,Waszka i Lukaszczyka.

  • dervish profesor

    Kadra zwyczajowo powoływana jest na podstawie rankingu PŚ. W obecnych realiach kwotowych będzie to: Top 5 + wybraniec trenera lub top 6+ wybraniec.
    Moim zdaniem oczywiste jest, że trzon kadry będą stanowili: Tomasiak, Żyła, Kubacki, Kot, Wąsek i najprawdopodobniej Joniak + ewentualnie Zniszczoł.

    Większej kadry nie ma sensu utrzymywać, bo jest tylko 6 miejsc startowych.

    Ewentualnie wrócą do starych sprawdzonych wzorów i na okres letni powołają ze 2 tymczasowych A-kadrowiczów tzw. "zagwiazdkowanych".
    Uważam, że Kot powinien mieć status A-kadrowicza nawet jeżeli wybierze trenowanie z trenerem z grupy bazowej.

  • atalanta weteran
    @KapitanGrawitacja

    Jeżeli trenerem kadry B będzie dalej Topór, to degradacja do tej kadry może się Kubackiemu opłacić. W tym sezonie, w czasie, kiedy przebywał i trenował z Toporem, jego skoki wyglądały znacznie lepiej.
    Podobnie jest w przypadku Kota. Jego awans do A niekoniecznie wyjdzie mu na dobre.

  • atalanta weteran
    @Karpp

    Skoro w PŚ mamy teraz 6 miejsc (nad utrzymaniem których trzeba będzie latem popracować), to raczej w kadrze znajdzie się właśnie sześciu.

  • Karpp profesor
    @KapitanGrawitacja

    Przecież w następnym sezonie w kadrze A będą: Żyła, Kubacki, Kot, Tomasiak, Wąsek i Joniak. A tym który zanurkuje do kadry B będzie Zniszczoł. A jeśli MM podejmie decyzję tylko o 5 w kadrze A to oczywiście kosztem Kota.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Jestem ciekaw decyzji kadrowych na kolejny sezon. Czy Kubacki nadal zasługuje by być w kadrze A? Mam co do tego wątpliwości. Co sezon notuje regres punktowy o niemal -50% punktów niż dorobek z poprzedniego sezonu. W 23/24 - 213 pkt, w 24/25 było już tylko 122 pkt, a w tym sezonie ledwo 54 pkt. Jak ten zjazd będzie trwać dalej to w następnym sezonie uciuła 25 pkt.

  • dakabad początkujący
    ...

    Kubacki czy Joniak na loty to bez znaczenia ale ja rowniez wolalbym by to Joniak lecial za Kubackiego,za Kota najlepiej Wolny a tak bez zmian Zniszczol nie bedzie wiele lepszy od Waska na lotach

  • Ondraszek doświadczony
    @dervish

    Widzę, że nie przekonam uparciucha:) dam przykład z tak nie lubianej przeze mnie piłki nożnej. Gdy w podstawowej jedenastce ktoś gra słabiej, to się go wymienia. Często niekoniecznie na lepszego. Ranking nie ma tu nic do rzeczy. Lewandowski czy inna gwiazda, źle gra jest zamieniany. Cóż trwaj dalej w swoim uporze i patrz. Pozdrawiam:)

  • Karpp profesor
    @Skoczek2025

    Czyli dla MM może być taka sama przyszłość, dobry trener na stanowisku a on jako dyrektor od czegoś tam. Wtedy to MM odpowiadałby za te wszystkie sukcesy w kadrze, czyli nic się nie zmieni ;)

    Ale tak już poważnie to pracę dyrektorską w klubie piłkarskim poznaje się po kilku latach a nie po jednej rundzie. Za to akurat odpowiada trener a czasem jak to w naszej ekstraklasie zwykły fart. Jeśli Zagłębie w następnych latach będzie drużyną z czołówki, co roku grającą w europejskich pucharach to będzie można tak mówić.

    Z ciekawostek o Ulatowskim to był asystentem Michniewicza w 2007 roku właśnie w Zagłębiu. A Czesiu wtedy zrobił z nimi majstra. Później objął zespół jak wywalili Czesława. Od tej pory już ze soba nie gadali, nie wiem jak teraz. Ciekawe czy historia już w innej roli z Ulatowskim zatoczy koło i teraz też będzie mistrz ;)

  • Karpp profesor

    Macie w większości racje. Jeśli Kubacki, Wąsek i Kot nie poprawią się w Oslo, to nie widzę sensu brania ich na loty. Niech weźmie Joniaka, Zniszczoła i Wolnego a co mu szkodzi. Niech się cieszą. A Stocha pożegnają w Polsce jak nie będzie ich w Planicy. Ew TVN ich zabierze w roli ekspertów kosztem Kota, Pałasz czy Michałowskiego. Przecież dla stacji to żadna strata ;)

  • skortom76 weteran
    @Lataj

    Przecież Maciej nie musi zdobywać co miesiąc tego tytułu, on już ma abonament.

  • Lataj profesor

    Macieju, jeśli Kubacki nie przełamie się w Oslo, a i tak pojedzie do Vikersund i kiedykolwiek ogłoszą konkurs na The Billa miesiąca, to Ty go wygrasz. Zaręczam Ci!

  • dervish profesor
    @Ondraszek

    Skaczący gorzej sami sobie winni, że skaczą gorzej a nie lepiej. W sporcie obowiązuje zasada: lepszy wygrywa a ostatnich gryzą psy. Po to sa rankingi, kwalifikacje, eliminacje itp - żeby okreslić hierarchię i kto gdzie ma startować ;)

  • Ondraszek doświadczony
    @dervish

    A skaczący trochę gorzej nie są zawodowcami? PK np. jest Twoim zdaniem amatorski? Jaki sens ma ciąganie zawodowców, z których jeden mówi, że ma dość tego sezonu, a drugi że jakieś małe kroczki tylko nie dopowie, iż robi je do tył? Joniak w jednym z wywiadów aż się garnął do lotów. Umiejętności ma mniejsze, ale przynajmniej jemu się chce. Traktuje to na poważnie, a efekt? W najgorszym wypadku ten sam. Bez punktów. W czym widzisz problem, skoro efekt taki sam?

  • dervish profesor
    @Skoczek2025

    Co z tego? Przypomnij sobie ile punktów zdobył Kubacki w PK a ile zdobyli w tym samym czasie i na tych samych zawodach ewentualni jego zastępcy. Przypomnij sobie ile punktów na lotach w Kulm i podczas MśL zdobył Joniak i jak tam wypadał wzgledem Kubackiego. Przypomniałeś sobie?

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @dervish

    Ja tylko przypominam że Kubacki podczas ostatnich 6 konkursów PS zdobyl zawrotne 0 pkt.
    @Ondraszek zgadzam się z tobą. Joniak powinien dostać szansę w Vikersund i w Planicy.

  • dervish profesor
    @Ondraszek

    To jest sport zawodowy. Powinni startować najlepsi z dostępnych. Żadne inne względy nie powinny być brane pod uwagę. Wiek jest kryterium tylko w imprezach dla juniorów.

  • Ondraszek doświadczony
    @dervish

    Pozostaje pytanie o co chcesz jeszcze walczyć? O pietruszkę? Przypadkowe punkciki? Moim zdaniem to, że skaczą gorzej jest kiepskim argumentem. Kogo nie wyślesz, efekt będzie ten sam. To co szkodzi wysłać Joniaka, czy kogoś kto z mamutem nie miał do czynienia? Oczywiście w granicach rozsądku, żeby nie zrobił sobie krzywdy. Jak już pisałem efekt ten sam, a dla nas żaden powód do zgryzoty. Bo czego można się spodziewać po nich? Nie zdziwił bym się, gdyby i Kacper obniżył loty na mamutach, wszak nie miał z nimi do czynienia.

  • Ondraszek doświadczony
    @Predator

    Cały sezon w PŚ to klęska. Na koniec będzie gorszy wynik drużyny niż za tak krytykowanego TT. A myśleliśmy, że już gorzej nie można. Można i jesteśmy tego świadkami.

  • dervish profesor
    @Oyekye

    Jaka obrona Kubackiego? Jeszcze do tego płatna? Pewnie zakładasz, że Dawid odpalił mi co nieco ze swojej diety. XDD
    Nikogo nie bronię. Przedstawiam suche fakty. Rzeczywistość tak cię boli? Nie pisz do mnie o młodości bo powinienes wiedzieć, że przy rozpatrywaniu nominacji ten argument dla mnie nie istnieje. Liczy się tylko dyspozycja i dostępność.

    Podstawowa zasada: startować mają aktualnie najlepsi z dostępnych.

  • dervish profesor
    @dervish

    17. TOMASIAK Kacper Polska 375
    28. STOCH Kamil Polska 182
    30. ŻYŁA Piotr Polska 160
    40. KOT Maciej Polska 79
    41. WĄSEK Paweł Polska 54
    41. KUBACKI Dawid Polska 54
    -------------------------------------------------------------
    68. ZNISZCZOŁ Aleksander Polska 3
    69. JONIAK Klemens Polska 2

  • Oyekye początkujący
    @dervish

    Czy Twoja obrona Kubackiego jest prowadzona na czyjeś zlecenie? O ile z Oslo mozna się zgodzić, tak w przypadku vikersund i planicy, Kubacki powinien być oststnim skoczkiem, o którym można mowic w kontekście wyjazdu, patrząc na jego wiek, formę, kompromitacje w kulm i na MŚ oraz jego predyspozycje do latania. To jest po prostu marnowanie miejsca. Wyslanie Kubackiego na loty nic nie wnosi, nie daje szans nawet na 1 punkt, nie daje nic w kontekście przyszłości. Zarówno wysłanie Wolnego czy Zniszczola, patrząc na szanse punktowe jak i wysłanie kogoś młodego po naukę jest lepszym wyborem.

  • skortom76 weteran

    Ten gigant intelektu ma plan? A co plan do szkoły dostał? Kiedyś Horngacher powiedział, że o sile skoków w danym kraju świadczy pozycja i punkty w Pucharze naqrodów. więc może tym zaślepieńcom, którzy smarowacza uważają za trenera zwykła matematyka przemówi do głów. Punty Polski w PN w ostatnich sezonach:
    2025 - 2062 pkt
    2024 - 2158 pkt
    2023 - 4889 pkt
    2022 - 2321 pkt
    2021 - 4738 pkt
    2020 - 4272 pkt
    2019 - 6083 pkt
    2018 - 5795 pkt
    2017 - 5833 pkt
    2016 - 2154 pkt
    2015 - 2281 pkt
    2014 - 3790 pkt
    2013 - 3447 pkt
    2012 - 2638 pkt
    2011 - 3239 pkt
    To ostatnie 15 lat , jak na tym tle wypada " geniusz Tatr" ?
    Całe 1164 pkt. ( przy dobrych wiatrach może do 1300 dociągnie) jesteście Prezesami dostajecie taki wykres z punktami, zostawiacie niemotę na stanowisku trenera?

  • dervish profesor

    Co za logika. Za słabych Wąska i Kubackiego proponuje tu się beznadziejnych nieradzących sobie w PK Wolnego i Zniszczoła, bo to niby lotnicy XD.
    Propozycji dla Krzaka który ostatnio zaliczył obecność na FC nie komentuje bo rozumiem że to żart.

    Moim zdaniem 6 z Lahti to jest wszystko to co obecnie najlepsze w polskich skokach. Numerem 7 jest Joniak ale on już jest słabszy od najsłabszych z owej 6.
    Za Joniakiem w kolejce:
    Zniszczoł (9.75 pkt/konkurs w ostatnim periodzie PK)
    i Wolny (9.33 pkt/konkurs).

    Dla przypomnienia i porownania:
    Kubacki 35,25 pkt na konkurs w ostatnim periodzie PK + sr.medal MP.
    Kot 34,25 pkt/konkurs
    Joniak 15,75 pkt /konkurs plus wyraźne zwycięstwo nad Zniszczołem w MP,


    Joniak wyraźnie przegrywa z Kubackim i Kotem w PK, z Kubackim także na MP i na lotach( w Kulm i MŚL), z Wąskiem na lotach i podczas MP-br.medal.

    Żyła to nasz numer trzeci z generalki - wymyka się wszystkim zaszufladkowaniom i podsumowaniom. :)

    Z powyższego wynika, że do Oslo jedzie nasz najmocniejszy skład. Jeżeli później ma dojść do zmian to na tę chwilę zdecydowanie pierwszym w kolejce jest Joniak.
    Moim zdaniem zmian do końca sezonu już być nie powinno, chyba że sami zainteresowani, czyli najsłabsi w ekipie poproszą trenera o zwolnienie ich ze startów.

    Joniak, Zniszczoł i Wolny niech się przygotowują do startu w PK w Zakopanem. Pewnie od dawna to robią. To powinien być dla nich finał sezonu.

    Planica to podsumowanie sezonu - jeśli nikt nie zrezygnuje powinna pojechać tam najlepsza 6 z generalki.

  • 23haze weteran

    Tą kadrę to najchętniej widziałbym bez Maciusiaka.

  • TomaszTM stały bywalec
    @Skoczek2025

    Gorzej jak zmienia Kubackiego na Zniszczola.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @maciek0932

    No dokładnie , ale obawiam się że MM ma w d...e CRL..
    Ale tak zgadzam się na Vikersund zamiast Wąska i Kubackiego powinni jechać Joniak i Wolny. Ewentualnie może Waszek.
    @Arturion no w sumie można rozważyć tego Krzaka na loty ;). Tylko nie wiem czy na Vikersund ,bo to nie jest mamut skrojony pod niego:).
    Tylko nie wiem czy na Viker

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Karpp

    No teraz swietnie sobie radzi jako dyrektor sportowy w rewelacji Ekstraklasy , Zagłębiu ;).

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @TomaszTM

    Jakis tam sens,jest np.zeby Joniak się oskakal.

  • Predator bywalec
    Skoki

    Kubacki i Wąsek do domu, obaj zniecheceni, zmęczeni, okropnie skaczący, niech się już nie męczą. Piotrek, to jak mu odbije, nigdy nie wiadomo, takie skoki jak większość wypowiedzi. Duża presja na Stochu i Kacprze. Żeby chociaż stomotnej klęski nie zaliczyli.

  • maciek0932 profesor
    @TheDriger

    Zniszczoł potrzebuje punktów PK, żeby zabezpieczyć pozycję w CRL. Poza tym nie chcę go już oglądać w PŚ.

  • phoffman605 stały bywalec
    @Luk

    Nie, akurat o pół metra lepszy ;)

  • TomaszTM stały bywalec

    Ten 6 zawodnik, to dla nas kara, a nie nagroda, bo nie ma kogo wysłać.

  • Luk profesor
    @jezrdna_AM

    No właśnie. Dawid ma gorszy rekord życiowy nawet od... Stefana Huli.

  • Skoczek2025 stały bywalec

    " Powalczył zdobył kolejne punkty i pojedzie z nami do Oslo" czyli Maciek jakby nie zdobył punktów to byłby odstawiony?...

  • Karpp profesor

    Jak nie weźmie go na loty to będzie kolejna udana strategia i sukces trenerski w tym sezonie. Już nie mogę zliczyć, który ;)

    Ogólnie jak czytam MM to widzę, że wszystko wie, na wszystkim się zna. Tłumaczy czemu jego wszyscy kadrowicze są tak fatalni. Już pisałem o tym, że mieliśmy kiedyś w Ekstraklasie świetnego trenera- Ulatowskiego. Każdy zachwycony, Beenhakker wziął go nawet na asystenta, mówili o nim złoty chłopak. Tylko wyników nie miał. Ale któż by się taką drobnostką przejmował ;)

  • RubenBlanco stały bywalec

    Nie ma kim skakać. Każda zmiana zawodników będzie nieefektywna. Spowoduje tylko, że kto inny będzie się kompromitował, a wynik pozostanie ten sam.
    Tomasiak, Stoch, Żyła, a na dużej skoczni Kot. Oni zasługują na starty. Co do pozostałych, to można losować, a efekt pozostanie ten sam.

  • KapitanGrawitacja profesor

    Wąsek i Kubacki powinni w Oslo zakończyć sezon. Nie ma sensu dłużej ciągnąć tych męczarni.

  • Arturion profesor
    @Kornuty

    xD
    W proponowanej szóstce* nie ma juniora, zatem takich sześciu nie pojedzie.
    (no i Krzak powinien tam się wcisnąć)

    *) Rozumiem, że zgodę na wyjazd, z racji końca kariery, Stoch ma.

  • TheDriger profesor
    @maciek0932

    Zniszczoł > Wolny

  • kutanator początkujący

    No dobrze dobrze

  • Kornuty weteran
    @Ondraszek

    Dokładnie. Inwestujmy w przyszłość. Wąsek i Kubacki bez formy. Tomasiak przemęczony . Legenda kończy karierę. Piotrek w lotach jest nieobliczalny. Niech startuje. A z nimi Kot, Wolny, Joniak i Juroszek.

  • maciek0932 profesor

    Zgadzam się z przedmówcami, że do Vikersund powinni jechać Joniak i Wolny. Kubacki już wiemy, że tam nie wystąpi. Teoretycznie z lotów należałoby też wycofać męczącego się Wąska i wystawić go do PK w Zakopanem dla podbudowania pewności siebie. Może tam mógłby skakać na tych nartach z IO? Chociaż taktycznie sens miałoby wycofanie Kota z lotów w Vikersund i wystawienie go w Zakopanem. Maciek prawdopodobnie zabezpieczyłby nam sytuację związaną z listą CRL. Tak więc na Vikersund powinni być Tomasiak, Stoch, Żyła, Joniak, Wolny, Kot/Wąsek. Na Planicę na pewno Tomasiak, Stoch, Żyła i Kot a o losie pozostałych dwóch miejsc niech zadecyduje PK w Zakopanem oraz postawa Joniaka i Wolnego w Vikersund.

  • Odlotowo_4567 weteran

    Zastanawiam się, czy nie byłoby możliwości dokleić sponsora Best Water Technology do nart, na których Paweł występował no IO. Skoro one bardzo mu pasowały, to czy naprawdę musi z nich rezygnować? Może grafika (logo sponsora) na nich nie wyglądałaby perfekcyjnie, ale czy to najważniejsze kosztem dobrych skoków Wąska? Natomiast mam świadomość tego, że sprawa nie jest tak prosta jak w przypadku butów z charakterystycznym wzorem po IO 2018, w których Polacy występowali jeszcze w kilku późniejszych konkursach PŚ.

  • szczurnik profesor
    @eLman

    Dlaczego zatem nie oklei nart zgodnie z oczekiwaniami?

  • maciek0932 profesor
    @Ondraszek

    Ten gość, który rozbił Skodę w jeziorze?

  • maciek0932 profesor
    @Altenburger

    Chyba, że wystawią go do PK w Zakopanem.

  • Ondraszek doświadczony
    @jezrdna_AM

    Oby. Ale początki są trudne dla wszystkich. Zobaczymy.

  • jezrdna_AM stały bywalec

    Dawid sam stwierdził w wywiadzie, że nawet gdy był w najwyższej formie to nie jest "lotnikiem" i nigdy nie czuł się komfortowo na mamutach.
    Jestem bardzo ciekawy jak zaprezentuje się Kacper Tomasiak w debiucie na skoczniach do lotów. Spodziewam się, że będzie latał pięknie i daleko.

  • mortyr stały bywalec

    Dla mnie jedyna opcja to zamiana Kubackiego na Joniaka. Niech skacze dalej na mamutach, może jakiś mu podpasuje i zdobędzie punkty, odpalając jak Naito. Zniszczoła nie chcę już w Pucharze Świata oglądać, zjazd do bazy niesamowity.

  • Alberto stały bywalec

    Mam nadzieję że Kubacki nie pojedzie i do Vikersund i do Planicy. Wąsek też nie powinien jechać do Vikersund, bo to mu w niczym nie pomoże, a ktoś inny mógłby się odskakiwać na mamucie. Chociaż po trenerze można się spodziewać że byłby to Zniszczoł.

  • eLman stały bywalec
    @Ondraszek

    Powód jest bardziej prozaiczny. Umowa sponsorska. BWT płaci zawodnikom za skakanie na obramowanych tą marką nartach. Na igrzyskach skakano na nartach bez logo sponsora (można reklamować wyłącznie firmy, które są oficjalnymi partnerami MKOL). W przypadku Pawła tak po prostu się stało, że tamta para bez Logo lepiej mu podchodziła. Może chodzi o taki detal jak wyważenie deski, sztywność etc.

  • Ondraszek doświadczony

    Tu już nie chodzi o punkty. Co zmieni zdobycie jednego w porywach dziesięciu. Nic. Joniak, czy ktoś inny, pojechałby dla doświadczenia, i oskakiwania się na tego typu skoczniach. Gdzie i kiedy mają trenować na mamutach? Sezon stracony pod każdym względem. Więc inwestujmy w przyszłość. Najgorsze jest to, że Pawła miał kto wprowadzić w technikę latania. Teraz takich ludzi brak.

  • Altenburger bywalec
    @Kornuty

    Małysz nie będzie mieć jaj by swojego przyd.pasa zwolnić.

  • Altenburger bywalec

    Czyli Kubacki na Oslo zapewne zakończy kolejny marny i żenujący sezon w swoim wykonaniu.

    Bogu niech będą dzięki 🙏

  • Ondraszek doświadczony
    @SzeskaFanStocha

    Dużo ekip to zrobiło. Sprzęt na IO się różni. Gdzieś to już tłumaczyli. Przepisy PŚ różnią się od IO. Są bardziej restrykcyjne.

  • Multilevel_Inverter bywalec

    Dlaczego Paweł musiał wrócić do starych nart?

  • buttek stały bywalec

    Życzę polskim skoczkom udanych treningów w Zakopanem w tygodniu po Planicy. Może wtedy zyskają luz i czucie.

  • dervish profesor

    Kubacki nie jedzie na loty. Widocznie jemu samemu znudziło się klepane buli i znoszenie kibicowskiego hejtu więc poprosił o przerwę, żeby hejterzy kolejny raz przekonali się, że i tak lepszych kandydatów na to miejsce obecnie w Polsce nie mamy.

    W odwodzie jeszcze słabszy Joniak i słabsi od Klemensa z trudem radzący sobie nawet w PK Zniszczoł i Wolny.
    Zamieni stryjek siekierkę na kijek. Cudów nie ma i nie będzie. Tako rzecze Pytia.

    P.S.
    Wąsek także w niczym Kubackiego nie przewyższa.

  • TandeFan23 profesor

    Jak Kubacki poleci do Planicy to tez wybije dziure na 150 metrze. Branie go mamuty to bedzie jawny sabotaz serwismena.

  • Matrixun weteran

    Dobra decyzja z niezabieraniem Kubackiego na loty. Szkoda, że trochę nie ma go kim zastąpić (w domyśle: kimś, kto rokuje na punkty), ale może Zniszczoł - który wydaje się naturalnym kandydatem na miejsce zwolnione przez Dawida - nie będzie gorszy.

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Dobrze, że Kubacki nie jedzie na loty, ale czy ktoś będzie wstanie wytłumaczyć dlaczego Wąsek musiał wrócić do starych nart? Przecież to bez sensu.

  • Kornuty weteran

    Jak ten człowiek nie przestanie a co najgorsze nie pozostanie trenerem kadry to w następnym roku będziemy pośmiewiskiem na skoczniach.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl