PŚ w Vikersund: Niedzielne zawody odwołane!

  • 2026-03-22 18:15

Zbyt silny wiatr storpedował niedzielne plany organizatorów Pucharu Świata w lotach narciarskich w Vikersund. Po godzinnym oczekiwaniu na poprawę warunków, jury zawodów podjęło decyzję o odwołaniu konkursu indywidualnego na Vikersundbakken (HS240).

Od kilku godzin wiatr utrudniał przeprowadzenie rywalizacji w Vikersund. Odwołana została druga seria konkursu kobiet, a następnie kwalifikacje mężczyzn. W eliminacjach swoje próby zdołało oddać tylko dziewięciu zawodników, w tym Kacper Tomasiak, który zaliczył groźny upadek na 192. metrze. Polak nie doznał poważnych obrażen, ale został wysłany na dalsze badania lekarskie.

Zaplanowany na 17:15 konkurs mężczyzn nie rozpoczął się o czasie. Jury podjęło kilka decyzji o przełożeniu rywalizacji, kolejno na 17:30, 17:45 i 18:00. Następnie wyznaczono start na 18:15, ogłaszając ten termin jako ostatnią możliwą próbę rozpoczęcia zawodów, zaś skoczkowie zostali wezwani na górę Vikersundbakken.

Kiedy wybiła 18:15, warunki pogodowe nie uległy poprawie. Tym samym jury zawodów było zmuszone podjąć ostateczną decyzję o odwołaniu niedzielnego konkursu indywidualnego w Vikersund.

Do zakończenia sezonu 2025/2026 pozostał już tylko finałowy weekend na Letalnicy (HS240) w Planicy. W czwartek rozegrane zostaną kwalifikacje do piątkowego konkursu indywidualnego. Na sobotę zaplanowano zawody drużynowe, a na niedzielę wielki finał z udziałem czołowej "30" klasyfikacji generalnej cyklu.

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10470) komentarze: (140)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kwakuu weteran

    Prognozy na czwartkowe skakanie w Planicy nie zmieniają się, czeka nas mróz w ciągu dnia a co najlepsze rano ma przejść potężna śnieżyca XD

    Warto obserwować następne prognozy modeli numerycznych, które wskazują do niedzieli temperatury do Maks 3/4 C 👀🤡

  • CzarnyOrzel weteran
    @jezrdna_AM

    Sobota była bardzo ciekawa z dobrą rywalizacją wiec nie można tak narzekać.

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    To, że Tomasiak upadł w Vikersund nie sprawia, że kartoflany medal dziecięcej drużynówki zyskał na prestiżu, nie wiem jak tu doszedłeś ;)

  • Oczy Aignera profesor
    @ASJ_212

    Kończy coś, czego nie zaczął.

  • Janusz11 weteran
    @Man_of_the_Day

    Nie zaprzeczam, a przynajmniej się staram.

    Przede wszystkim to osoby, które wymyśliły, że Tomasiaka nie powinno być w Vikersund, wymyśliły to post factum i nie wykluczam, że gdyby podjęto taką decyzję o zakończeniu sezonu po Oslo, byłyby pierwsze do krytyki. Po samym Oslo zresztą jakieś zagrożenie było nie do przewidzenia.

    Natomiast decyzję o wysłaniu juniora z Lillehammer bezpośrednio po konkursie indywidualnym do Lahti krytykowałem już wtedy, spodziewałem się rozregulowania i szansy na obniżkę formy, choć niekoniecznie wiązałem to z wyższym ryzykiem upadku. Bardziej skupiałem się na samej możliwości obniżenia formy, i to już moim zdaniem było do przewidzenia ze względu na obciążenie logistyczne.

    Nie upieram się też przy związku przyczynowo-skutkowym między szaloną podróżą a upadkiem dwa tygodnie później, to czyste spekulacje. W zasadzie mój komentarz był kolejną okazją do krytyki entuzjazmu dla tej podróży, którą obserwowałem tu 2 tygodnie temu (bardziej niż krytyki Maciusiaka za podjęcie takiej decyzji), która połączona była z pompowaniem balonika podium w Finlandii tuż po tej wycieczce, bagatelizowaniem znaczenia drużynowego medalu MŚJ i pogardliwym podejściem do innych skoczków z ekipy MŚJ, że co będzie Tomasiak załatwiał medal jakimś leszczom.

  • Adam90 profesor
    @Skoczek2025

    Nikt nie powinien jechać na planice

  • Man_of_the_Day doświadczony
    @Janusz11

    "(...) tego upadku mogło by nie być, gdyby Tomasiak nie był zmęczony i nie popełnił błędu, a absurdalne traktowanie jak woła pociągowego 2 tygodnie temu się do zmęczenia przyczyniło."

    "Jeszcze odniosę się do komentarzy, które tu czytałem, a które muszę uznać za klasyk myśli januszowskiej: otóż niektórzy stwierdzili, że Tomasiaka tu nie powinno być, bo jest zmęczony, ale jest, bo musi przykrywać mizerię reszty. Totalny, absurdalny komentarz (...)"

    Nie uważasz, że trochę sobie zaprzeczasz? Z jednej strony twierdzisz, że zmęczenie Tomasiaka osiągnęło poziom, którego efektem mógł być upadek zagrażający jego zdrowiu, z drugiej natomiast dziwisz się osobom, które w trosce o zmęczonego Kacpra wolały, by został w domu. Trosce, która - jak chcąc nie chcąc sam przekonujesz - była uzasadniona :)

  • ASJ_212 profesor

    Kolejny skoczek kończy karierę a jest nim Norweg Jo Krogstad

  • Kornuty weteran
    @Skoczek2025

    Nie ma sensu. Wszystko jasne. Prevc u siebie pokona Embachera i zgarnie trofeum.

  • Deschwinchenkocki doświadczony

    Rozumiem zobowiązania wobec reklamodawców, ale dla zawodników taka maskarada, gdy z góry wiadomo, że nie będzie lepiej, jest niebezpieczna. Rozumiałbym, gdyby wiatr naprawdę cichnął.

  • Kornuty weteran

    Rozsądna decyzja.

  • maciek0932 profesor
    @Skoczek2025

    Zniszczoł tą drobnicą raczej się wybronił. Poza tym wszystko się zgadza.

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Skład na Planice powinien być taki: Tomasiak,Stoch,Żyła,Kot,Joniak,Zniszczol/Wolny

  • ms_ profesor

    @Lataj

    TVP przecież chciało mieć dalej skoki u siebie tylko to była zemsta polityczna Discovery za to, że PiS robił problemy TVN. Więc to była taka zemsta na TVP, w zamian za to później TVP przejęło na wyłączność prawa do transmisji PŚ w biathlonie

    @Filigranowy_Japonczyk

    No ja bym się tak nie rozpędzał, że na pewno teraz skoki wrócą do TVP. Pamiętajmy, że już niedługo są kolejne wybory i wcale nie jest powiedziane, że wygra je obecna ekipa, a wtedy TVP znów stanie się mniej więcej tym czym teraz jest telewizja Republika i wpolsce24. Poza tym Tomasiak jednak przyciągnął podczas IO (mimo, że te były w TVP, a nie w TVN) dużą uwagę mediów, sponsorów i oczywiście również widzów, co jakoś na pewno przekłada się też na większą oglądalność PŚ od momentu zakończenia igrzysk.

  • jezrdna_AM bywalec

    Weekend do zapomnienia, który popsuła wietrzna pogoda świetnie zapowiadających się konkursów lotów, a do tego spaprane sobotnie zawody przez decyzje jury i niewytłumaczalne zmiany wysokości najazdów oraz odwołanie niedzielnych najpierw kwalifikacji, a następnie konkursów. Do tego brak kwalifikacji do sobotniego konkursu Kamila i Kacpra, słabiutkie skoki pozostałych naszych zawodników i na dodatek niedzielny upadek Kacpra oraz puste trybuny.
    Tak wyglądał weekend PŚ w Vikersund na mamuciej skoczni, o którym należy jak najszybciej zapomnieć z punktu widzenia kibica.

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Liczę na dodatkowy konkurs w Planicy.

  • ms_ profesor
    @cms

    Pewnie tak będzie, ale z tego co widziałem to w innych dyscyplinach podlegających FIS nigdzie nie zaplanowali zawodów w Wielkanoc, ale w sumie bardzo to mnie nie dziwi bo zazwyczaj to właśnie w skokach sezon kończy się najpóźniej. W narciarstwie alpejskim ostatnie zawody będą w środę, w biegach dzisiaj, w biathlonie (co prawda biathlon podlega pod IBU, a nie FIS) też dzisiaj odbyły się ostatnie zawody. Swoją drogą Jan Guńka i cała męska ekipa po tym jego złocie na MŚJ miała bardzo słabą końcówkę sezonu.

  • ms_ profesor
    @Mucha125

    Ja bym jeszcze dodał, że oni w tych kalifikacjach to zachowywali się tak jakby mieli kompletnie wywalone co się stanie z danym zawodnikiem, byle tylko puścić go gdy się tylko na moment wiatr zmieści w korytarzu, Tursunżanow miał mocne podmuchy na progu i 58 sekund siedział na belce, pojawiło się moment gdy wiatr mieścił się w korytarzu i od razu dali mu zielone światło.

  • ms_ profesor
    @Major_Kuprich

    Niestety, ale jeśli będzie dodatkowy konkurs w Planicy to kto wie czy nas jednak nie dogonią.

  • cms weteran
    @ms_

    Myślę, że FiS zapomniał, że wtedy jest Wielkanoc i ostatecznie Planica będzie 19-21 marca w przyszłym roku. I wtedy istnieją dwa rozwiązania wcześniejsze. Albo zrobią jak w 2025 roku Oslo jeden konkurs w czwartek 11 marca i potem weekend 13-14 marca będzie w Vikersund. Ewentualnie wykorzystają ten weekend przed MŚ w Falun czyli 20 i 21 lutego i tam dadzą zawody w Oslo ale wg mnie to mniej prawdopodobne rozwiązanie

  • Mucha125 profesor

    To co dzisiaj się stało to była wielka parodia. Gdzie to Safe First? Jak pierwszy zawodnik miał wiatr totalnie wirujący? Czegoś takiego jeszcze nie widziałem by na mamucie dopuścić już na samym starcie zawodów do sytuacji że skoczek miał tak zmieniający się wiatr. I mimo upadku dalej to ciągnąć mimo że to NIE SĄ ZAWODY.
    Kwalifikacje w końcu powinny być DODATKOWE, a nie ciągnięte na siłę.
    Jeszcze to SZTYWNE trzymanie się ram startu zawodów to CHORE. Już powinni na odprawie decydować czy o takiej godzinie puścić zawodników BO PRZECIEŻ ISTNIEJE COŚ TAKIEGO JAK PROGNOZA +- 30 min CHOCIAŻ obsuwy startowej.
    Ale widać że FIS ma gdzieś technologie i używają jakiś chorych XIX wiecznych metod. Mierzymy na oko, oceniamy na oko i tak się cyrk kręci. Włoch kompletnie ma gdzieś że coś się stanie zawodnikom i nie zapomnę tego weekendu na Planicy jak paru zawodników zerwało więzadła tylko i wyłącznie dlatego że NIE SPRAWDZILI ODPOWIEDNIO śniegu, bo już następnego dnia dało się lepiej lądować

  • Ondraszek doświadczony
    @ms_

    Ok. Mój błąd:)

  • EkspertO stały bywalec

    Dawać 4ty konkurs w Planicy w zastępstwie.

  • ms_ profesor
    @Ondraszek

    *sensowne ;)

  • Janusz11 weteran
    @Pavel

    Napiszę inaczej: wycofuję się ze stwierdzenia, że "bałbym się go wysłać", może bym się trochę bał, ale gdyby to ode mnie zależało i sam Waszek byłby chętny na zastępstwo, to bym go wysłał. Losowi Kazachowie to jedno, ale na mamutach to skaczą w roli przedskoczków takie asy jak Fickowski i Pękala, pięć razy gorsi od Waszka i słabsi od Vanwierenów i Kazachów.

    Natomiast realnie nie spodziewam się po PZN i Maciusiaku innej decyzji niż: albo jedzie Tomasiak na swojej miejscówce, jeśli będzie zdrowy i chętny, albo nikt.

  • ms_ profesor
    @Cukiernik

    Panie, Górnik Łęczna to Ty szanuj, to duma Lubelszczyzny :) a w piątek sensacyjnie pokonali Pogoń Grodzisk Mazowiecki 3:0 mimo, że kończyli mecz grając w 9 na 11. Grając w 10 bramkarz Górnika obronił karnego (na sam koniec meczu za to dostał czerwoną kartkę za dyskusję z sędzią i Górnik ostatnie minuty grał w 9) i strzelili dwie bramki, no jedną z karnego, ale zawsze. Dzięki temu po raz pierwszy w tym sezonie wydostali się ze strefy spadkowej.

  • equest profesor
    @Janusz11

    Wybiórczy dobór argumentacji.

    "...zaś Kamil Waszek robi czasem błędy za progiem..."

    A który junior nie robi błędów za progiem? Błędów na progu?
    Wielu seniorów robi błędy za progiem. Błędy na progu.

  • Ondraszek doświadczony
    @SzeskaFanStocha

    I tu jest chyba bardziej sęsowne. Jak w MP.

  • ms_ profesor
    @Pavel

    Jeszcze warto dodać, że Kapustik osiągnął ponad 200 metrów już w swoim pierwszym skoku na mamucie i to w Planicy, która podobno jest najbardziej niebzezpiecznym mamutem.

  • ms_ profesor
    @Baks

    Czyli w sobotę albo w niedzielę wielkanocną, czemu nie ;) w sumie według prowizorycznego kalendarza na przyszły sezon zawody w Planicy mają być w Wielkanoc, ja bym akurat chętnie obejrzał sobie takie wielkanocne skoki, tym bardziej, że wtedy Wielkanoc będzie bardzo szybko, ale pewnie skoczkowie raczej nie będą chcieli kończyć sezonu w Wielkanoc.

  • ms_ profesor
    @Odlotowo_4567

    To już takie odjazdy w stylu @dervisha, który też za wszelkie odwołana zawodów i nie tylko wini skoki kobiet xd

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    Jakiś losowy Kanadyjczyk i drugi sort Kazachów przeżyli, więc i Waszek przeżyje.

  • Janusz11 weteran

    Co do potencjalnego zastępstwa za Tomasiaka: w pełni zrozumiem, jeśli miejscówka juniorska pozostanie niewykorzystana. Konrad Tomasiak nie spełnia kryterium wiekowego, Łukaszczyk jest bez formy i ma dość sezonu, zaś Kamil Waszek robi czasem błędy za progiem, bałbym się go wysłać na mamuta przed sprawdzeniem na LH na poziomie PŚ, co najmniej kilkukrotnym.

    @Raptor202:
    Jeśli chodzi o użytkownika pogromca_januszy, to nie mam z nim nic wspólnego. Przeróbka jego nicka i fakt, że coś kojarzę, że wypowiadałeś się o tamtym użytkowniku negatywnie, a teraz mnie do niego porównujesz, karze mi chłodno odbierać to pytanie. Coś się nie podoba w moich wypowiedziach?

  • Raptor202 profesor
    @Janusz11

    To ty jesteś Janusz pogromców?

  • Bernat__Sola profesor
    @Mixolo

    Konkurs kobiet zakończony odwołaniem II serii przed 11:00 spowodował, że mężczyźni skakali "dopiero" od 15:45? Taaa...

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Mixolo

    Przecież mężczyźni nie skaczą w zawodach PŚ przed południem/około południa, tylko na większości skoczni jest klasyczna 16:00-17:00. Zatem w czym przeszkadza fakt, że zawody PŚ kobiet będą tego samego dnia, na tej samej skoczni np. o 10:00? Nie żebym był zwolennikiem łączenia kalendarzy, ale jednak godziny rozpoczęcia zawodów męskich są (przynajmniej na razie) wiecznie takie same jak dawniej, bez względu na to, czy kobiety skaczą na tej samej skoczni tego samego dnia czy też nie.

  • Kolos profesor
    @zimowy_komentator

    Też jestem zaskoczony, że Tomasiak wyjeżdża z Vikersund bez 200-metrowego skoku. Byłem absolutnie przekonany, że załatwi sprawę już w pierwszym skoku...

  • Mixolo profesor

    Po prostu kobiety, jak mają skakać, to w tygodniu, bo to sensu nie ma. Takie łączenie nie jest logiczne wieczorami jest ciężko w ogóle skoczyć, a nawet po południu. FIS musi to zmienić. Rozumiem równe uprawnienia, ale na dłuższą metę sensu nie ma. Jednak skoki mężczyzn są ważniejsze niż kobiet.

  • Baks stały bywalec

    Pół żartem pół serio, ale na miejscu Małysza dzwoniłbym do Pertile i załatwiał dodatkowy konkurs na Wielkiej Krokwi 4 albo 5 kwietnia po imprezie Red Bulla, wtedy Kamil dostałby prawdziwe pożegnanie ;)

  • Tomek88 profesor
    @rybolow1

    A dobra? Nie powiesz chyba, że skoki w Oslo i Vikersund były sprawiedliwe, atrakcyjne i ciekawe dla nas, a co dopiero dla postronnych kibiców nie siedzących na co dzień w temacie

  • Tomek88 profesor
    @TandeFan23

    Tak, ostatnie dwa tygodnie to męczarnie. Nie dość, że Polacy wciąż skaczą totalną kaszanę, to jeszcze te cyrki z zawodami w Norwegii. Aż się nie chce oglądać...

  • zimowy_komentator profesor

    Ogólnie jestem zawiedziony, nastawiłem się na przyjemny niedzielny konkurs. W Lahti było wyrównanie za Rukę, a teraz na ostatniej prostej nie dość że konkursów mało, to jeszcze jeden został zabrany. Z tego weekendu zdziwiło mnie, że Tomasiak jednak nie przekroczył 200 metrów - co prawda spodziewałem się, że może mieć tu trudniej, ale nie aż tak.

    No i Maciusiakowi znowu częściowo się upiekło - zanosiło się na kompromitację, a tu konkurs odwołany, resztę można zwalić na warunki i tyle. I powiedzcie: czy on nie w czepku urodzony?

  • dervish profesor

    Tomasiak upadł, bo popełnił błąd. Zdekoncentrował się, zlekceważył itp.
    Upadki na odjeździe są w skokach bardzo częste niezależnie od rozmiaru obiektu. Prędkość może wpłynąć na dolegliwość upadku, ale raczej nie zwiększa prawdopodobieństwa popełnienia błędu.
    Takie upadki to najczęściej wynik błędu skoczka albo wina źle przygotowanego podłoża, rzadziej wina awarii sprzętu.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    Facet, dzisiaj na mamucie skakali Nazarienko, Tursunżanow czy Vanwieren. Oni też mają większe umiejętności od Waszka?

    Ja na razie zakładam, że z Kacprem będzie OK i w Planicy wystartuje. Ale jak nie, to niech sobie Kamil wystąpi, cóż to za problem.

  • equest profesor
    @dervish

    Dalej wymyślaj sobie bzdurne teorie, nie mające absolutnie żadnego uzasadnienia.

    Kamil Waszek, nie zrobił właśnie teraz "prawo jazdy".
    Właśnie za tydzień przestanie być juniorem.
    Mam wrażenie, że zaczyna brakować ci wiedzy o skoczkach, tych za Kubackim.

    To jeszcze zerknij na post poniżej. Kolegi @Pavel.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Taaa, Kapustnik w zeszłym sezonie uciułał 3pkt PK, wystartował w Planicy i 200m osiągnął. Jak Tomasiak zwolni miejsce, brac juniora i nie oglądać się na smęcących dziadów.

  • Cukiernik początkujący
    @TandeFan23

    Co do Norwegii, dorzuciłbym brak kibiców. Na mecze Górnika Łęczna czy innej Unii Skierniewice przychodzi więcej niż na PŚ w Oslo/Vikersund.

  • dervish profesor
    @equest

    Co mi tu wyjeżdżasz z rankingiem?
    Wspomnialem coś o rankingu? Chyba tylko w twoich koszmarach sennych.
    Nie o rankinkg chodzi tylko o umiejetności. W sporcie dopasowanie umiejętności do poziomu rywali i trudności konkurencji to podstawa w wielu dyscyplinach. Nie wsadza się do bolidu F1 kierowcy, który ledwo zdał na prawo jazdy i jeździ z zielonym listkiem tylko dlatego że zwolniło się miejsce w bolidzie. Można by mnożyć przykłady z wielu innych dyscyplin.

  • Lataj profesor
    @equest

    To przecież wiedziałem. I tak by nie pojechali, bo jak tu by wysłać takich młodych skoczków jak oni?

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    A może konkursy kobiet i mężczyzn powinny być przeprowadzane naraz tak, że od razu po paniach zaczynają skakać mężczyźni, tak jakby byli po prostu kolejnymi zawodnikami na starcie, lub ba odwrót. Może to choć trochę uratuje to połączenie.

  • Lataj profesor

    Tomasiak mógłby nawet dziś w konkursie nie skoczyć, o ile by cokolwiek spróbowali przeprowadzić. I nie byłoby z tym problemu. Ale jakby nie dostał na mamucie żadnej szansy do końca sezonu i to po przechowaniu go przed kolejno IO i MŚJ, gdy trenerzy innych reprezentacji ze zdolnymi juniorami nie bali się ich wysłać, nasi byliby naprawdę głupi. Jakby badania pokazały, że jednak wszystko OK, a i tak nie pojechał do Planicy, nie wziąłby udziału w ostatnim konkursie sezonu. Moglibyśmy mieć wtedy tylko dwóch albo nawet jednego w finale PŚ. Stoch raczej bezpieczny, jak to już koniec sezonu dla Hoerla i Hoffmanna. Żyła jednak zagrożony, bo czuje oddech Hauswirtha i Yukiyi.

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    Przerwa na MŚwL, przerwa Willingen, przerwa na KULM, nie przesadzaj. Dorobiłeś sobie jakąś teorię z dvpy i usiłujesz naginać fakty, aby ją potwierdzić. Chłop na mamucie oddał 3 skoki i to jest dużo bardziej prawdopodobna przyczyna, że nie wyczuł prędkości, a nie to, że tydzień wcześniej był kilka h w podróży. Starczy spojrzeć jak np Naito lądował na początku MŚwL gdzieś za 200 metrem, też był o krok od szorowania zeskoku zębami.

  • Janusz11 weteran
    @Pavel

    Nie chodzi o to, że odczuwa skutki podróży i że ja robię z niego ofiarę losu, bo nie robię. Chodzi o to, że to mógł być kulminacyjny punkt przesilenia, po nałożeniu się wszystkich innych męczących zdarzeń sezonu, który doprowadził go do zadyszki. Gdyby na spokojnie został w Lille na drużynówkę, to może takiego punktu przesilenia by do końca sezonu nie było, może by był, ale nastąpił dopiero w Vikersund lub Planicy, a Kacper wciąż byłby bardzo uważny i do upadku by nie doszło.

    Podobny komentarz już napisałem wcześniej i podobnie zwróciłem uwagę, by nie porównywać go z Embacherem, bo zawodnicy są różni, a Dervish w odpowiedzi napisał bardzo rozsądny (tak!) komentarz, w którym zauważył, że Embacher prawdopodobnie od początku letnich przygotowań szykował się do tego, by startować cały sezon w PŚ, zaś dla Tomasiaka MŚJ były podstawowym celem przedsezonowym, a trenerzy mogli zakładać, że w PŚ będzie występować raczej okazjonalnie, częściej startując w PK, przecież ta wielka forma to zaskoczenie dla każdego. Różni zawodnicy w różnym wieku (jeden rok robi różnicę), różne grupy szkoleniowe, różne plany treningowe i tryb przygotowań przed sezonem.

  • Ondraszek doświadczony
    @Karpp

    Kolego. Plan w tym momencie byłby inny. I konkurs odbywałby się wcześniej. Nic nie trzebaby było przekładać.

  • equest profesor
    @Lataj

    Przypomniałeś. To ja teraz przypomnę.
    Niżnik, Juroszek nie mogą jechać na miejscówkę juniora.
    Konrad Tomasiak nie może startować na mamutach.

    Ot, tyle przypominania.

  • King profesor
    @equest

    Waszek na mamucie mógłby pewnie skoczyć. Wiadomo jego poziom nie byłby pewnie duży (chyba, że jakimś cudem okazałby się lotnikiem), jednak wydaje mi się że jeśli Tomasiak nie wystartuje w Planicy to pojedziemy pewnie w 5, bo będą się bali go dać do składu...

  • Ondraszek doświadczony
    @atalanta

    Masz rację, jednak planowanie dwóch konkursów a jednego jest różnicą. Jestem przekonany, że wyglądało by to wszystko inaczej, i zamiast zaczynać konkurs, kończyli by. Jednak przerwa między kobietami a mężczyznami jest mało wytłumaczalna, oczywiście chodzi tu o planowanie

  • TheDriger profesor

    To co Sandro wepchnie jakiś jednoseryjny w Planicy? 🤣
    Moze w czwartek zamiast kwalifikacji.
    Albo w piątek o 10 rano
    Albo w sobotę o 16

  • Lataj profesor
    @equest

    Tylko przypomnę - w weekend poza uczestnikami z top 10 zawodów lepsi od niego byli Niżnik, Juroszek, a nawet Konrad Tomasiak. Ale ich poziom poza klepaniem buli w Planicy niczego by nie dał. Kacper był już bardziej oswojony z rywalizacją na LH i był naszym zdecydowanym nr 1 w sezonie. Wiek Waszka nie ma nic do rzeczy.

  • equest profesor
    @dervish

    Tak, tak. Trzeba dorobić jakąś teorię, bo Waszek nie pasuje do twojego rankingu.

    Jeśli miejscówka juniora się zwalnia, to jedzie na nią inny junior, lub zostaje pusta.
    Wypad do Planicy to ostatni możliwy dla Waszka jako juniora.

    @derish, musisz się z tym pogodzić. Miejscówki juniorów, nie obowiązuje twój ranking. 🤣😂🤣😂

    Jeśli rok młodszy Kacper może debiutować na mamucie, to i Kamil także może.

  • Bluchaman początkujący
    @Janusz11

    Tomasiak zmęczony? A Embacher już nie? Tak gadasz o Tomasiaku i jego wyprawie do Lahti a to samo zrobil Embacher i po nim jakoś nie widać zmęczenia a w lotach śmiga aż miło. Wcześniej obskoczył też Kulm i nie odpoczywał tyle co Tomasiak. Wiec ta Twoja teoria mocno naciągana o upadkach Tomasiaka z powodu podróży do Lahti

  • TandeFan23 profesor
    @rybolow1

    Sugerujesz ze warunki w Oslo byly rowne i sprawiedliwe, a szastanie belkami w Vikersund normalne. Ok.Mozna i tak.

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    Traktujesz go ja jakąś ofiarę losu, która MOGŁABY nie upaść gdyby tydzień temu nie była w trasie 5h. Facet w sile wieku nie odczuwa podróży sprzed tygodnia mając kilka dni przerwy. Upadł, popełnił błąd, takich upadków są setki, a ty dorabiasz sobie teorię z dvpy, tyle. Embacher z takim samym bagażem wygrywa konkurs.

  • Kaczka Dziwaczka Kwak Kwak profesor
    @TandeFan23

    Akurat słabsze wyniki Domena raczej większość kibiców ucieszyły. W końcu zrobiło się ciekawiej, powiew świeżości bo były to debiutanckie zwycięstwa.

  • rybolow1 profesor
    @TandeFan23

    oczywiście 69 komentarz z serii reeee Norwegia zua

  • Odlotowo_4567 doświadczony
    @Janusz11

    "Układanie terminarza zawodów po to, by w jeden dzień zmieścić zarówno skoki kobiet, jak i mężczyzn, nie sprzyja męskim konkursom, jak widać."

    W 2019 r. obydwa konkursy mężczyzn rozpoczynały się o godz. 17:00, a wtedy nie było mowy o lotach kobiet w Vikersund, a tym bardziej w 2017 r., gdy słynna sobotnia drużynówka była o 17:30. Zatem organizowanie PŚ kobiet na Vikersundbakken nie ma aż tak dużego wpływu na godziny rozpoczęcia konkursów mężczyzn, bo te już wcześniej były o podobnej porze, co obecnie.

  • sheef profesor
    Vikersund - zwycięzcy konkursów (PŚ - loty)

    1. 1979/1980 - Per Bergerud (NOR),
    2. 1982/1983 - Matti Nykaenen (FIN - trzykrotnie),
    3. 1985/1986 - Andreas Felder (AUT - dwukrotnie),
    4. 1994/1995 - Andreas Goldberger (AUT - dwukrotnie),
    5. 1997/1998 - Andreas Widhoelzl (AUT)/Takanobu Okabe (JPN),
    6. 2006/2007 - Anders Jacobsen (NOR),
    7. 2008/2009 - Gregor Schlierenzauer (AUT)/Austria (druż.),
    8. 2010/2011 - Gregor Schlierenzauer (AUT - dwukrotnie)/Johan Remen Evensen (NOR),
    9. 2012/2013 - Gregor Schlierenzauer (AUT)/Robert Kranjec (SLO),
    10. 2014/2015 - Peter Prevc (SLO)/Severin Freund (GER),
    11. 2015/2016 - Robert Kranjec (SLO)/Peter Prevc (SLO - dwukrotnie),
    12. 2016/2017 - Kamil Stoch (POL)/Norwegia (druż.),
    13. 2017/2018 - Robert Johansson (NOR)/Norwegia (druż.),
    14. 2018/2019 - Domen Prevc (SLO)/Słowenia (druż.),
    15. 2022/2023 - Halvor Egner Granerud (NOR)/Stefan Kraft (AUT),
    16. 2023/2024 - Stefan Kraft (AUT)/Daniel Huber (AUT),
    17. 2024/2025 - Andreas Wellinger (GER)/Domen Prevc (SLO),
    18. 2025/2026 - Stephan Embacher (AUT).

  • dervish profesor
    @Major_Kuprich

    Nas nie dogoniat. :)

  • Lataj profesor
    @SzeskaFanStocha

    Pomiędzy porannym konkursem panów a zawodami pań ;)

  • dervish profesor
    @equest

    Dlatego że nie jest gotowy na wrzucenie na głęboką wodę. Najpierw niech nauczy się pływać w basenie skrojonym pod PK.
    Trzeba znać podstawy pływania, zanim spróbujesz przepłynąć jezioro albo kanał La Manche. ;)

  • Ondraszek doświadczony
    @Bernat__Sola

    Moim zdaniem, Maciej był wielokrotnie pokrzywdzony, jednak również tyle samo razy zawalał swoje szanse. Niestety...

  • TandeFan23 profesor
    @Tomek88

    W ogole koncowka sezonu beznadziejna. Oslo najgorszy weekend w sezonie,Vikersund belkoza,ciag dalszy katastrofalnych wystepow Polakow i slabsze wyniki Domena. Idzta w pi..u z ta Norwegia.

  • Janusz11 weteran
    @Pavel

    Spokojnie Pawełeczku, przecież doskonale o tym wiesz, że jestem koneserem twórczości januszy (do których, jak widzę, bardzo chcesz zostać zaliczony), a mój nick jest właśnie na ich cześć. Widzę, że zabolało, jako czołowego entuzjastę tamtej absurdalnej decyzji.

    Słyszał o czymś takim, jak "efekt motyla"? A mój komentarz nie mówi o tym, że Tomasiak upadł dlatego, że był traktowany jak wół pociągowy i męczony podróżą dwa tygodnie temu. Napisałem to dosłownie "upadku mogłoby nie być", gdyby tego zdarzenia nie było, a nie "nie byłoby".

    Zapytam tak: mamy dwa scenariusze, w pierwszym Tomasiak nie jest męczony podróżą do Lahti, w drugim jest.

    Jakie jest prawdopodobieństwo a priori (przed konkursami w Vikersund) tego, że Tomasiak w wyniku błędu spowodowanego zmęczeniem zaliczy upadek w obu przypadkach? Jest większe w przypadku, gdy jest męczony, czy gdy nie jest?

    Odpowiedź jest oczywista i implikuje to, że mój komentarz, traktowany oczywiście dosłownie i prawidłowo zrozumiany, jest prawdziwy.

  • Introverder profesor

    Jeśli nie dodadzą zawodów to nici Domena z bicia rekordu brata - a niedawno wydawało się, że to będzie tylko formalność..

  • dervish profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Taki scenariusz czyli rozdział transmisji na dwie stacje jest dobry przede wszystkim dlatego, że telewidz będzie miał wybór zarówno komentarza jak i studia. Nie wnikam w to której stacji produkty zwyciężą w takim przypadku. Konkurencja w tych tematach zawsze podnosi jakość programu i komfort widza.

  • Lataj profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    TVN kupiło skoki, bo TVP nie chciała przedłużyć sobie praw i one są w ustawie o otwartej telewizji, a do tego można było powiedzieć, że stacja amerykańskiej korporacji politycznie zagrała na nosie państwowej telewizji. Z biegiem czasu już było widać, jak skoki pasują do TVN-u jak pięść do oka. Wątpię, że będą chcieli dalej trzymać tę dyscyplinę u siebie, jak wyników nie ma, a bez Tomasiaka byłby kompletny dramat. Jak w ustawie skoki dalej są i ktoś musi je nadawać, to TVP weźmie je z powrotem. Polsat nigdy nie zabiegał, a nawet gdyby chciał, to byłyby reklamy w trakcie :P

  • atalanta weteran
    @Jellycrusher

    I na etapie planowania kalendarza (a także na etapie planowania transmisji TV) już by wiedzieli, o jakiej porze będzie najlepsza pogoda? Tak, tak, na pewno.

  • equest profesor
    @Lataj

    A dlaczego nie Waszek. Tylko przypomnę, Waszek jest o jeden rok starszy od Kacpra.

  • latarnik stały bywalec
    @Cinu

    I nie tylko te z marca, ale również to bezpłciowe Lillehammer, gdzie zawody są nudne jak nie wiem co i kibiców jest jak na lekarstwo, a nawet mniej. No i wciskanie tam mikstu...

  • Xander1 profesor
    @Jellycrusher

    Nikt by ci nie przełożył konkursu na rano, gdy ramówki są zaplanowane na 17. Tak bylo zawsze. Nawet jakby wiedzieli ze po poludniu warunki beda tragiczne... Wiec nie wiem o czym wy tu gadacie XD

  • Major_Kuprich profesor
    I tym sposobem

    Finowie nie dogonią nas w PN.

  • arabesque bywalec

    Pechowa ta Norwegia w tym roku. Najpierw farsa w Oslo, teraz mamut

  • Bernat__Sola profesor

    Mam nadzieję, że jednak wezmą do Planicy Joniaka zamiast męczącego się Wąska.
    Bo że zmienią Kota na Kubackiego, to raczej pewne... Choć całkiem prawdopodobne, że lepiej od obu wypadłby Wolny, ale cóż.

  • cms weteran

    Wiele osób to myśli ale wiele boi się powiedzieć, że Maciusiak nie nadaje się na głównego szkoleniowca, że może być kimś kto od czasu do czasu kogoś doraźnie poprawi ale prowadzenie kadry narodowej, plany szkoleniowej, warsztat trenerski to nie ten poziom. I niestety jak już wielokrotnie pisałem, musimy przyszły sezon spisać na straty aby w sezonie bez imprezy głównej 2027/2028 zacząć spokojnie budować kadrę z nowym, miejmy nadzieję znającym się na fachu, trenerem

  • Pavel profesor
    @Janusz11

    W tym przypadku nick to nie przypadek widzę. Tomasiak upadł bo tydzień temu się zmęczył podróżą ;) Większego farmazona nie słyszałem.

  • Jellycrusher bywalec
    @Xander1

    Gdyby nie konkurs kobiet, można by było zrobić konkurs mężczyzn w porze najlepszej pogody. Proste.

  • Lataj profesor
    @kibicsportu

    Hahaha. Nikt tak tu nie myśli. A kogo by zabrali? Waszka, który był 23. w jednym konkursie PK, a w drugim poza finałem? Innych kandydatów nie widzę

  • Karpp profesor
    @Cinu

    To szkoda, że nie było Bieguna, on bez wahania powiedziałaby, że MM musi zostać ;)

  • Eddie początkujący
    @Filigranowy_japonczyk

    Gdyby tak się stało to byłoby najlepsze wyjście. Tej dwójki nie da się oglądać a od momentu połączenia studia Eurosportu TVN skończył się profesjonalizm i bardzo to po[***]dło na jakości, czasem czułem aż mi głupio że to oglądam i słucham ich wypowiedzi

  • Karpp profesor
    @Ondraszek

    Ale to aż taki huragan w prognozach nie był.
    Poza tym są zobowiązania telewizyjne i ciężko byłoby pewnie im przesuwać ot tak na rano.

  • Ondraszek doświadczony
    @Sigmusiaxd

    Stoch ma ostatnie sezony ohydne. W chwili obecnej jest na tej samej pozycji, na której zakończył poprzedni. Może mówić o niesamowitym szczęściu, że mu zrezygnowali wyżej sklasyfikowani.

  • Farad stały bywalec
    @SzeskaFanStocha

    Weź nawet nie mów

  • Tomek88 profesor

    Paskudny weekend, wczoraj nie oglądałem, dzisiaj chciałem ale patrząc na to co się działo od początku dnia, to dobrze, że nic więcej się już nie odbyło

  • Janusz11 weteran

    Układanie terminarza zawodów po to, by w jeden dzień zmieścić zarówno skoki kobiet, jak i mężczyzn, nie sprzyja męskim konkursom, jak widać.

    Ja odniosę się do dzisiejszego upadku Tomasiaka. Wszyscy polscy kibice na chwilę zamarli, ale wygląda na to, że raczej wszystko jest w porządku i oby tak faktycznie było.

    Wiem, że powtarzam się, ale odniosę się do tego po raz kolejny: ironicznie gratuluję trenerowi Maciusiakowi i wszystkim entuzjastom decyzji o szalonej podróży z Lillehammer do Lahti. Warunki pogodowe i stan zeskoku dziś nie pomagały, ale tego upadku mogło by nie być, gdyby Tomasiak nie był zmęczony i nie popełnił błędu, a absurdalne traktowanie jak woła pociągowego 2 tygodnie temu się do zmęczenia przyczyniło. Obok potencjalnych problemów ze zdrowiach szkoda tego skoku także z tego powodu, że był dużo lepszy od tych piątkowych, to już był normalny lot na poziomie punktów PŚ, Kacper załapał tego mamuta i po raz kolejny potwierdził, że jest wielkim talentem.

    Dodam jeszcze, że uważam, że jeśli spełnione zostaną dwa warunki: po pierwsze dodatkowe badania nie wykażą żadnych urazów, po drugie samopoczucie Kacpra będzie dobre i będzie on chciał startować w Planicy, to powinien startować, bez żadnego chowania go pod kloszem i dmuchania na zimne.

    Jeszcze odniosę się do komentarzy, które tu czytałem, a które muszę uznać za klasyk myśli januszowskiej: otóż niektórzy stwierdzili, że Tomasiaka tu nie powinno być, bo jest zmęczony, ale jest, bo musi przykrywać mizerię reszty. Totalny, absurdalny komentarz, z którego płynie wniosek, że po tej zadyszce w Oslo chłop powinien natychmiast zakończyć sezon i nie debiutować na mamucie w najlepszym roku karierze. Krytykować w ten sposób trzeba było decyzję o wysyłaniu go do Lahti, a nie do Vikersund. Ja liczę na to, że wszystko będzie w porządku i że jeszcze zobaczymy jego dobre skoki za tydzień w Planicy.

  • Cinu profesor

    Seba Szczęsny dziś zadał konkretne pytanie czy Maciusiak powinien zostać. "Eksperci" w studio zaczęli robić fikołki żeby coś powiedzieć a nic nie powiedzieć. Jest ktokolwiek w tym pieprzonym środowisku kogo stać na mocne opinie? Wystarczy nie być kolegami ze sztabem i Małyszem a tak to jest kółko wzajemnej adoracji. Te zażyłe stosunki dziennikarzy i skoczków/trenenów są już niezdrowe. Merk i Formela coś tam powiedzą na osobności a w obecności Maciusiaka już brakuje im odwagi.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Co do studia TVN to pociesze was, że to najpewniej jego ostatnie chwile. Jak wiadomo po sezonie kończy licencja TVN na transmisję skoków. A, że obecnie TVN i TVN są po tej samej stronie barykady politycznej to Discovery nie będzie robić problemu i sprzeda sublicencje TVP (bo zakładam, że Eurosport klasycznie kupi prawa do transmisji skoków). Nie chce mi się wierzyć, że TVN będzie chętny by dalej mieć skoki.

    Mi taki scenariusz pasuje, co prawda i tak oglądam skoki na Eurosporcie, ale brak łączonej transmisji z TVN oznacza powrót normalnego studia bez Michałowskiego i Pałasz.

  • Xander1 profesor
    @Ondraszek

    A niby jakby sie odbyło XD

    Kobiety skakały od 10 faceci od 16? W czym one niby przeszkodziły? Poproszę argument logiczny XD

  • Ondraszek doświadczony
    @kutanator

    Jak jest za co, to się krytykuje. Prosta sprawa.

  • NowyNowy doświadczony

    Tomasiaka podobno boli kark aż dziwne że nie barki od dźwigania wszelakich prezesów i samozwańczych trenerów.

  • sheef profesor
    Statystyki weekendu - Vikersund (loty)

    Najdłuższy lot weekendu - 245m. Domen Prevc (T1),
    Najkrótszy "lot" weekendu - 99,5m. Nurszat Tursunżanow (T1),
    Suma punktów zdobytych przez biało-czerwonych w trakcie trwania weekendu - 4,
    Dyskwalifikacje - Ryoyu Kobayashi.

    Zawodnik weekendu - Stephan Embacher (Austria),
    Zaskoczenie weekendu - Hektor Kapustik (Słowacja),
    Drużyna weekendu - Austria,
    Najlepszy Polak - Aleksander Zniszczoł.

  • Ondraszek doświadczony
    @Karpp

    Nie. Ale np z jednodniowym wyprzedzeniem już tak.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @Farad

    Albo w sobotę rano w ukochanym przez Pertille jednoseryjnym formacie.
    Tak było w 2023.

  • Thorgal Aegirsson_1 początkujący
    @Szwagierko

    popieram

  • DomenPrevcFan doświadczony

    Żeby mnie nikt nie oskarżył o teorie spiskowe od razu powiem, że wpis ten ma charakter ironiczny i nie należy go traktować poważnie

    Ach, czego to FIS nie wymyśli, żeby powstrzymać Domena przed pobiciem rekordu brata! W Lahti DSQ za głupie 100 gramów, w Oslo loteria aż miło, w Vikersund belkoza I odwołanie konkursu... Jeśli nie ogarną na szybko zastępstwa (a pewnie nie ogarną), Domen nie pobije już żadnego rekordu (może oprócz przewagi nad drugim miejscem, bo Ryoyu też coś słabuje), może tylko zrównać podia i zwycięstwa. Plan się powiódł, drodzy działacze FIS!;)

  • Tomek88 profesor
    @Pavel

    A mi się wydaje, że mogą chcieć zorganizować dodatkowy konkurs, żeby Domen mógł pobić rekord Pero w liczbie zwycięstw w sezonie. Czyste gdybanie, zobaczymy

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Maciusiak pił piwo nie tylko z prezesem…
    Teraz 6 miejsce w PN gwarantowane, więc nirma utrzymana.

  • Farad stały bywalec

    Trzeba liczyć że we czwartek zorganizują dodatkowe zawody w Planicy bo to jedyna szansa na to żeby uratować tą przykra końcówkę sezonu. Mam nadzieję że Kacper się wykuruje i da radę skoczyć, ale nawet jeśli nie to uważam że Waszek po solidnym ostatnim czasie zasługuje na to żeby pojechać na jego miejscówkę, tak samo Joniak zamiast Wąska który się po prostu męczy.

  • Ondraszek doświadczony

    Moim zdaniem, gdyby nie było łączenia z kobietami, konkurs na spokojnie by się odbył. Jaka parodia. Rozegrano konkurs kobiet, który mało kto ogląda, a mężczyzn odwołano. Poświęcenie Kacpra też poszło na darmo. Przyszły sezon, może być pierwszym, od wielu, wielu lat, którego nie będę oglądał regularnie. I tu nie chodzi o naszych, ale to co zrobiono z tą dyscypliną sportową, to kpina.

  • Christian stały bywalec
    @Karpp

    a Ty wiesz, że oni maja wazne kontrakty i czas antenowy musi byc zapewniony chociazby dla sponsorow? Przeciez kazdy wie, ze takie przeciaganie jest dla picu...

  • Karpp profesor
    @Szwagierko

    A co mają skoki kobiet do tego? Serio uważasz, że gdyby nie było tu kobiet to konkursów mężczyzn byłby o 10 rano? Bo przecież zawsze tak było nie?

  • Bluchaman początkujący
    @kibicsportu

    Znająć PZN, Małysza i Maciusiaka obstawiam 5 z Kubackim w składzie. Ale liczę że jednak Kacper Tomasiak pojedzie do Planicy. Gdzie oni wyślą juniora, jakbyscie Małysza nie znali.

  • Lataj profesor

    W Planicy można zrobić tak - konkurs zastępczy w czwartek (nawet ze wszystkimi zawodnikami) zamiast czwartkowych kwalifikacji. W piątek rano kwalifikacje, po południu konkurs. Sobota i niedziela bez zmian.

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @kutanator

    Masz rację. Pertille jest najlepszy! Wcale nie doprowadza skoków do ruiny.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Wątpię, starczy spojrzeć na te wszystkie Oblaki.

  • Karpp profesor

    Ale gdyby Tomasiakowi stało się coś bardziej poważnego to byłby niesamowity pech, że akurat on trafił na moment gdzie można było jeszcze skakać..

  • Xander1 profesor
    @Altenburger

    Co ty pieprzysz chlopie. A co kobiety maja wspólnego z tym ze tu odwołali? Przecież i tak nie przyspieszyliby konkursu niz godzina 17. A dziewczyny skakały wczesnie rano

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Pavel

    Teraz mają dużo gorsza jakościowo to prawda, natomiast Słoweńcy z krajówki nawet w beznadziejnej formie latać w miarę potrafią.

  • Szwagierko początkujący
    Nalezy wyrzucic te smieszne skoki kobiet

    i wypelnic wszystko meskimi skokami. Ale nie bo "parytety". Tak umiera ten sport, w akompaniamencie tchórzy i klakierow "rownosci"

  • kutanator początkujący
    @Mucha125

    A Ty jedyne co umiesz to krytykowac!!

  • elo początkujący

    Jury podjęło dobrą decyzję. W skokach najważniejsze jest bezpieczeństwo.

  • Sigmusiaxd weteran
    @Altenburger

    I tak by rano nie skakali raczej mężczyźni.

  • Mucha125 profesor

    Umie Sandro załatwić dodatkowy konkurs w Planicy? Pewnie nie bo nic nie potrafi robić w skokach. Jedynie co zrobi to znowu obetnie limity startowe. To potrafi najlepiej

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @kibicsportu

    Na X widziałem propozycje żeby zabrać Konrada. Wtedy mógłby skoczyć w niedzielę bo nikt by się nie zorientował, że to nie ten Tomasiak ;)

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Jaką mieli krajówkę w 2016, a jaką teraz? ;)

  • Xander1 profesor
    @kibicsportu

    Oni ci wezmą juniora hahaha
    Zapomnij. Ja bym chetnie zobaczył Waszka. Ale on ma dopiero 20 i sie zabije na mamucie.
    Zmian pewnie żadnych w składzie nie bedzie, albo wcisną Kubackiego kosztem Kota by mogl grillować ze Stochem

  • marro profesor

    Z Vikersund Polacy, a właściwie Olo, wywożą 4 punkty.

  • Sigmusiaxd weteran
    @wodzirej

    Prawdopodobnie żaden z Polaków by nie wystartował, bo Maciusiak apelował, że nie będzie ich puszczał. Więc nie wiem o jakiej kompromitacji tutaj piszesz :D

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Klasyka, przeciągnęli tyle ile mogli transmisje TV i w końcu odwołali. Oby udało się zorganizować zastępstwo w czwartek w Planicy i zanim ktoś powie, że to za mało czasu. W 2016 w przedostatni weekend sezonu odwołano niedzielny konkurs w Tittise a mimo to w czwartek rozegrano w Planicy dodatkowy konkurs. Słoweńcy na tym i tak zyskają bo będą mogli wystawić krajówkę dwa razy.

  • Altenburger bywalec

    Więcej organizować łączonych zawodów mężczyzn i kobiet jakoś niewiasty rano se poskakały a potem panowie już nie mieli jak...

    A Vikersund tak jak Oslo nadaje się do wysadzenia nie powiem gdzie.

  • Pavel profesor
    @Karpp

    Musieli odwalić, aby zleciały wszystkie reklamy, prognozy mieli takie same jak wszyscy.

  • Alberto bywalec

    Miejmy nadzieję że pojawi się za ten konkurs dodatkowy w Planicy w czwartek. Skoki kobiet nie będą przeszkadzać bo zaczynają dopiero w piątek kwalifikacjami. Więc jest czas.

  • Karpp profesor

    Czyli chcecie mi powiedzieć, że ja jako amator ze zwykłym smartfonem miałem lepsze prognozy pogody mówiące, że im później tym gorzej niż cały Fis z tymi swoimi fachowcami, komputerkami, że ma być lepiej?
    Przecież to żałosne..

  • Sigmusiaxd weteran
    @DomenPrevcFan

    Najbardziej mi szkoda Stocha, który ma końcówkę sezonu ohydną. Tomasiak też nie najlepiej, bo upadł.

  • Pavel profesor

    Takie decyzje powinien ogłaszać ten gruby pan "nein, nein, nein" :)

  • DomenPrevcFan doświadczony

    Przykro mi to pisać, ale cieszę się że ten sezon już się kończy. To co się odstawia w ostatnich konkursach to jest jakiś dramat. Zwłaszcza w Norwegii. Mam nadzieję, że chociaż Planica osłodzi te jednoseryjne i odwoływane konkursy, sensacyjne wyniki, belkozę i dyskwalifikacje

  • kibicsportu profesor

    Myślicie, że jak Kacper nie pojedzie do Planicy, to wezmą jakiegoś juniora za niego?
    Czy pojedziemy w piątkę?

  • wodzirej doświadczony

    Dla Polaków dobra informacja. Nie będzie kompromitacji, Stoch pewny występu w ostatnim konkursie w Planicy, Tomasiak nie straci konkursu

  • KacpereQ_Ski_Jumping7312 bywalec

    W Vikersund od kilku lat są problemy z wiatrem. W rankingu mamutów spada u mnie na ostatnie miejsce.

  • Cinu profesor

    Żałosne weekendy skoków w Norwegii. Ja to bym wywalił wszystkie norweskie zawody z Pucharu świata.

  • KapiOfficial stały bywalec

    KONIEC, NEIN, DZIEKUJEMY FINITO xd

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl