Red Bull Skoki w Punkt: Ponowne zwycięstwo zespołu Schmitta

  • 2026-04-01 18:55

Drużyna Martina Schmitta w składzie: Anze Lanisek, Dawid Kubacki, Andreas Wellinger i Marius Lindvik wygrała tegoroczną edycję Red Bull Skoki w Punkt na Wielkiej Krokwi (HS140) w Zakopanem! Zwycięska ekipa uzyskała równe 1000 metrów. Drugi był zespół Adama Małysza, a trzeci - Thomasa Morgensterna.

Drużyna Martina SchmittaDrużyna Martina Schmitta
fot. Adam Bucholz

Środowe zmagania w Zakopanem rozpoczęły się od skoków kapitanów na mobilnym obiekcie K-4. W pojedynku legend najlepszy okazał Martin Schmitt (4 m), który wyprzedził Adama Małysza i Thomasa Morgensterna (po 3,5 m) oraz Andreasa Goldbergera i Janne Ahonena (po 3 m).

Następnie nadszedł czas na loty na Wielkiej Krokwi. Podobnie jak przed rokiem, triumfował zespół Martina Schmitta. I co ciekawe, jego ekipa była w 75% identyczna jak w poprzedniej edycji. Do Anze Laniska, Dawida Kubackiego i Andreasa Wellingera dołączył Marius Lindvik i wspólnie uzyskali równe 1000 metrów.

Skoki w punkt w ekipie zwycięzców zaliczyli w finale Dawid Kubacki (110 m) i Marius Lindvik (125 m). W przypadku próby Polaka, Martin Schmitt wykorzystał Jokera od Roberta Kubicy i doliczył 3 metry do wyniku zespołu. Po skoku Norwega odmówił użycia bonusu, gdyż jego ekipa osiągnęła wymagane 1000 metrów.

Drugie miejsce zajęła drużyna Adama Małysza - Klemens Joniak, Jewhen Marusiak, Piotr Żyła i Władimir Zografski. Ekipa "Orła z Wisły" uzyskała 999 metrów i nie zaliczyła żadnego skoku w punkt.

Na najniższym stopniu podium stanął zespół Thomasa Morgensterna - Ryoyu Kobayashi, Paweł Wąsek, Tate Frantz i Daniel Tschofenig, którzy osiągnęli łączną odległość 998,5 metra. Ten ostatni zaliczył skok w punkt w pierwszej serii (140 m), zaś kapitan ekipy postanowił odjąć 3 metry od wyniku drużyny.

Wyniki Red Bull Skoki w Punkt w Zakopanem (HS140); 01.04.2026
Lp. Zespół Odległość Bull's Eye Strata
1 Drużyna Martina Schmitta 1000.0 2  
2 Drużyna Adama Małysza 999.0 0 -1.0
3 Drużyna Thomasa Morgensterna 998.5 1 -1.5
4 Drużyna Andreasa Goldbergera 998.0 0 -2.0
5 Drużyna Janne Ahonena 996.5 2 -3.5
Wyniki kapitanów drużyn na mobilnej skoczni K-4:
Lp. Zawodnik Kraj Odl.
1 SCHMITT Martin 4.0
2 MAŁYSZ Adam 3.5
2 MORGENSTERN Thomas 3.5
4 AHONEN Janne 3.0
4 GOLDBERGER Andreas 3.0
Wyniki I serii:
Lp. Zawodnik Kraj Zespół Odl. Belka Typ Joker
1-1 LANISEK Anze Team Schmitt 125.5 20 130.0  
2-1 INSAM Alex Team Goldberger 125.5 22 130.0  
3-1 DESCHWANDEN Gregor Team Ahonen 127.0 21 127.0 nie
4-1 KOBAYASHI Ryoyu Team Morgenstern 124.5 20 130.0  
5-1 JONIAK Klemens Team Małysz 134.0 25 132.0  
1-2 KUBACKI Dawid Team Schmitt 127.0 22 128.0  
2-2 PREVC Domen Team Goldberger 139.0 21 137.0  
3-2 SUNDAL Kristoffer Eriksen Team Ahonen 129.5 22 130.0  
4-2 WĄSEK Paweł Team Morgenstern 132.5 25 132.0  
5-2 MARUSIAK Jewhen Team Małysz 134.5 25 136.0  
1-3 WELLINGER Andreas Team Schmitt 130.0 22 127.0  
2-3 FOUBERT Valentin Team Goldberger 134.0 22 127.0  
3-3 GEIGER Karl Team Ahonen 130.0 22 131.0  
4-3 FRANTZ Tate Team Morgenstern 133.0 23 135.0  
5-3 ŻYŁA Piotr Team Małysz 126.5 25 135.0  
1-4 LINDVIK Marius Team Schmitt 133.5 20 135.0  
2-4 ZNISZCZOŁ Aleksander Team Goldberger 124.5 20 120.0  
3-4 KOT Maciej Team Ahonen 116.5 18 115.0  
4-4 TSCHOFENIG Daniel Team Morgenstern 140.0 22 140.0 -3.0
5-4 ZOGRAFSKI Władimir Team Małysz 130.5 23 136.5  
Wyniki II serii:
Lp. Zawodnik Kraj Zespół Odl. Belka Typ Joker
3-1 DESCHWANDEN Gregor Team Ahonen 122.0 19 124.0  
1-1 LANISEK Anze Team Schmitt 118.0 18 120.0  
2-1 INSAM Alex Team Goldberger 102.5 15 99.0  
5-1 JONIAK Klemens Team Małysz 119.0 19 120.0  
4-1 KOBAYASHI Ryoyu Team Morgenstern 110.0 14 109.5  
3-2 SUNDAL Kristoffer Eriksen Team Ahonen 123.5 19 123.0  
1-2 KUBACKI Dawid Team Schmitt 110.0 16 110.0 +3.0
2-2 PREVC Domen Team Goldberger 141.5 22 141.0  
5-2 MARUSIAK Jewhen Team Małysz 113.0 19 120.0  
4-2 WĄSEK Paweł Team Morgenstern 110.0 16 109.5  
3-3 GEIGER Karl Team Ahonen 124.0 19 124.0 nie
1-3 WELLINGER Andreas Team Schmitt 124.0 19 119.0  
2-3 FOUBERT Valentin Team Goldberger 105.5 15 105.0  
5-3 ŻYŁA Piotr Team Małysz 114.5 20 114.0  
4-3 FRANTZ Tate Team Morgenstern 124.0 20 125.0  
3-4 KOT Maciej Team Ahonen 121.0 20 124.5  
1-4 LINDVIK Marius Team Schmitt 125.0 18 125.0 nie
2-4 ZNISZCZOŁ Aleksander Team Goldberger 122.5 21 124.5  
5-4 ZOGRAFSKI Władimir Team Małysz 123.5 20 124.5  
4-4 TSCHOFENIG Daniel Team Morgenstern 124.0 18 125.5  

ZAPIS TRANSMISJI:

Czy rekuperacja obniża koszty ogrzewania?
Rekuperacja to wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła, która ogranicza straty energii z domu. Powietrze wywiewane przekazuje część swojego ciepła świeżemu powietrzu napływającemu z zewnątrz, co zmniejsza zapotrzebowanie na ogrzewanie nawet o 50%. System pozwala też stosować mniejsze kotły, redukując koszty inwestycyjne. To jak skoczek, który używa każdego wiatru i odbicia - osiąga więcej energii przy mniejszym wysiłku.
Przydatne źródła:
>> 
Czy rekuperacja obniża koszty ogrzewania?
>> Czy rekuperacja Vitoair CT osusza powietrze zimą? Fakty i mity o wilgotności
>> Rekuperacja - co to? Jak działa i dlaczego warto ją zastosować?
>> Jak dobrać wydajność rekuperatora Vitoair CT do domu?

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (46174) komentarze: (119)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Kolos profesor

    Event bez temperatury. Zrobią to za rok? W sumie wątpię. Tak jak się spodziewałem rok temu był efekt świeżości, a teraz już to nie działa.

    Po za tym przekombinowany pomysł z jokerami, nic to nie wnosi. Zasady zawodów powinny być proste a zaczynają być za bardzo zawiłe.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Lataj

    Dobry pomysł, chętnie zobaczyłbym więcej konkursów na różnych skoczniach całego kompleksu w Planicy, a za ich sprawą turniej Planica 7 zostałby poszerzony o większą ilość serii. Natomiast ze śniegiem tak, jak już wyżej wspomniałem może być problem - nie wystarczy go na naśnieżenie aż 3 obiektów albo wiązałoby się to ze zdecydowanie większymi kosztami dla organizatorów (produkcja większych ilości sztucznego białego puchu?) No i gdy w czasie finałowych zawodów PŚ realizator pokazuje nam cały kompleks skoczni w Planicy, często zdarza się, że tylko zeskok Letalnicy jest pokryty śniegiem, a mniejsze obiekty albo są częściowo ośnieżone i ta warstwa topnieje, albo nie ma go już wcale oraz siatki zabezpieczające igelit są już zdjęte. W tym roku akurat sąsiednie skocznie było dość solidnie pokryte śniegiem. Chociaż pod koniec marca, gdyby organizatorzy zdecydowali się na organizowanie konkursów w trybie hybrydowym, mogłoby się okazać, że śnieg niespodziewanie spadnie na igelit pozbawiony siatek i to zmusi ich do odwołania zawodów (jak podczas tegorocznego finału AC Pań w Hinterzarten).

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Lataj

    Zgadza się, Adam Małysz zgromadził najwięcej pkt PŚ podczas zawodów rozgrywanych na skoczniach do lotów w sezonie 2006/2007, jednak nie otrzymał MKK, bo jej nie przyznawano.

  • Lataj profesor
    @Odlotowo_4567

    Fajny byłby maraton na koniec sezonu, jak RA nie ma w planach, a zawody w Trondheim się nie odbywają z pewnych przyczyn. Mogą też być wszystkie konkursy na mamucie i łatwiej o przygotowanie skoczni, ale jak nasi mają być tak antylotni, jak byli dotąd, to czysto mamutowy maraton im nie na rękę. Marzeniem byłby taki planicki turniej, który wyłoni najbardziej uniwersalnego zawodnika na skoczni normalnej, dużej i do lotów. Ale trudniej będzie o naśnieżenie, jak jest koniec sezonu, ale jak jest igelit, można go wykorzystać jako opcję awaryjną. Jak śniegu by zabrakło na największej skoczni, wtedy należałoby te konkursy odwołać, o ile nie będą w stanie wyprodukować białego puchu.

  • Lataj profesor
    @Odlotowo_4567

    Też mi tu coś śmierdziało. Raczej częścią szlema nie może być, bo Nykanen takiego osiągnięcia się nie doczekał. Pierwsza edycja to 90/91, potem nie przyznawano w sezonach 01/02-07/08, a w pierwszym z nich odwołano jedyny zaplanowany (xD) konkurs PŚ na mamucie, w Planicy. W międzyczasie organizowali jeszcze puchar KOP. W którejś z edycji PŚ Małysz był nawet najlepszy sumarycznie na lotach, ale MKK nie dostał.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Pavel

    Dokładnie, nie wiem, dlaczego @SzeskaFanStocha zaliczył ją do szlema. Chyba że chodziło mu o MŚwL, tylko się pomylił z tym PŚwL.

  • Pavel profesor
    @pawelas2301

    Przede wszystkim MKK nie była zawsze rozdawana więc siłą rzeczy ciężko ją zaliczać.

  • pawelas2301 doświadczony
    @Odlotowo_4567

    PŚ w Lotach nie bardzo powinien być częścią szlema, bo nie ma charakteru imprezy. Jest częścią Pucharu Świata, który sam w sobie jest celem. Oczywiście TCS też jest częścią Pucharu Świata, ale historia TCS oraz jego imprezowy charakter sprawia, że jest istotnie ważny, być może większy od Mistrzostw Świata. Na pewno Vibe Oberstsorfu sprawia poczucie bycia na Mistrzostwach Świata. Klasyk można powiedzieć

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Lataj

    No jasne, przeoczyłem. Tylko tutaj chodzi, że szlem to triumf w PŚ, TCS, IO, MŚ, MŚwL. A PŚwL to chyba nie jest część szlema?

  • pawelas2301 doświadczony
    @SzeskaFanStocha

    Ciekawa opinia, że na równi z innymi MŚ... Poniekąd masz racje, bo do szlema powinniśmy dzielić dużą na normalną. Tego statystycy nie robią, a fakty są takie, że duch Nykanena ma ten plus nad Domenem, że ma złoto ze skoczni normalnej, choć na IO złota z NH nie ma.

  • Lataj profesor
    @Przyjaciel_nart

    "ciekawe która lokalizacja jest bliżej ukończenia"
    Ljubno :D

  • Skoczek2025 stały bywalec

    @Przyjaciel_nart
    Już prędzej uwierzyłbym w to że ten prima aprilisowy żart o mamucie w Polsce że to się serio wydarzy ;).
    @Pavel2017
    No to tak. Jeżeli będzie 15 zawodników to przychodzi mi na myśl to co ty:).

  • Adam90 profesor
    @Przyjaciel_nart

    Żadna nie jest bliżej ukonczenia

  • Lataj profesor
    @fraki

    Dobrze on akurat się prezentuje w reklamie z Hołkiem albo Skokach w Punkt.

  • Lataj profesor
    @Odlotowo_4567

    Już w 24/25 zdobył MKK

  • rybolow1 profesor
    @Pavel2017

    Nie uważam tak. Skocznie normalne powinny być wycofywane z zmagań najwyższej rangi

  • fraki weteran

    A tymczasem AM: "Jeśli chodzi o Macieja Maciusiaka, miał bardzo trudne zadanie, bo de facto z takiego dołka ciężko jest w ciągu ośmiu miesięcy wyciągnąć zawodników. Robił naprawdę wszystko i gdzieś te elementy, które sobie założył, zostały wykonane". No większej ściemy, to chyba nie ma. Przecież w dołek to wpędził zawodników MM, a rok temu Każdy z kadry A prócz Żyły (prawdopodobnie ze względu na fakt, że przed sezonem miał kontuzję), miał ponad dwukrotnie większą liczbę punktów, totalne kłamstwo w żywe oczy.

  • Sigmusiaxd weteran

    Taka ciekawostka. Od sezonu 2017/18 po raz pierwszy Stękała nie wystąpił w kwalifikacjach w PŚ.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @Odlotowo_4567

    MŚwL to część szlema na równi ze zwykłymi MŚ. Uznawać je za osobną pozycję to tak jakby za coś osobnego uzbaś NŚ na nornalnej.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @SzeskaFanStocha

    Mała KK wliczana do szlema? To jakim cudem Domen zagwarantował go sobie już w Lahti, jeżeli nie był jeszcze pewien triumfu w PŚwL? Co do MŚwL oczywiście się zgadzam, to element osławionego szlema.

  • Sigmusiaxd weteran

    Chciałbym wszystkim życzyć Wesołych Świąt Wielkiej Nocy! Niech wszyscy spędzą te święta bezpiecznie i w dobrej atmosferze jak nasi skoczkowie.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @Pavel2017

    Może gdyby było więcej skoczni nirmalnych to FIS wprowadziłby małą kule za duże i normalne skocznie. Może zakończyłoby by to wreszcie wliczanie małek KK i złota MŚwL do szlema.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @Przyjaciel_nart

    Szczawnica k 240 ;)

  • Wojciechowski profesor
    @Karpp

    Klemens Bachleda to wciąż legenda Podhala i to na pewno gra dużą rolę. Ale i święty Klemens też tam swego czasu był naprawdę „popularny”, nawet został patronem najstarszego kościoła Zakopanego (na Pęksowym Brzyzku). Być może jako patron kamieniarzy.

  • Wojciechowski profesor
    @Pavel2017

    Naprawdę szkoda mi, że Słowenia nie walczy o Ljubno w PŚ mężczyzn (a jeśli walczy, to nieskutecznie, ale nic o tym nie słychać).

    Być może chodzi o pieniądze, ale mimo wszystko trudno w to uwierzyć. Plusów nie brakuje – skocznia całkiem ciekawa, oczywiste urozmaicenie w kalendarzu, ludzi na widowni pełno, a do tego Słowenia miałaby wreszcie szansę na drugą krajówkę.

    Nie rozumiem tego.

  • Przyjaciel_nart stały bywalec

    Czyli co ? Oficjalnie zaczynamy sezon ogórkowy? Dawać redakcjo postępy prac z Harachova oraz z USA ciekawe która lokalizacja jest bliżej ukończenia. :)

  • Pavel2017 początkujący
    @Lataj

    Tu masz moje poparcie, Lataj, a przejdę do mojego kolejnego punktu, jaki rano mi przyszedł na myśl, a mianowicie: więcej skoczni normalnych, by nie były one jedynie miejscem rywalizacji PK czy Fis Cup oraz MŚ i IO, a właśnie przecież Słowenia takie ma: Planica HS 102, a także jest Ljubno HS 94 (gdzie w tym sezonie był PŚ Kobiet, to możnaby zrobić PŚ Mężczyzn, patrząc na proces ujednolicenia kalendarzowego), bo Kranj HS 109 to jak jest w PK to niech tam się ostanie, by nie psuć porządku :). Ba, możnaby zrobić wielki Planica Tour, od środy: HS 109, czwartku HS 138, i piątek - sobota- niedziela HS 240- mamut. To także moje nawiązanie do odpowiedzi Odlotowo_4567, który zawarł ciekawy plan, by Planica zaczynał się od czwartkowego HS 138, to poszedłem ten krok dalej :).

  • Pavel2017 początkujący
    @Skoczek2025

    Dziękuję i wzajemnie życzę Wesołych Świąt Wielkanocnych, Skoczek2025, dla mnie to oryginalny pomysł, trochę w drugą stronę idący co do moich refleksji, ale fajnie, że się nim podzieliłeś, przy realizacji Twego planu na pewno uważam, że warto by tego dnia już skoczkom nie dawać serii próbnej, by mieli więcej siły na zawody duetowe. I także tu trzeba by pomyśleć jak stopniujemy ilość duetów, jak pamiętam z tego sezonu bywało max 15 ekip, a zwykle 14 drużyn, a więc zakładając tę 14: I seria: 14, II: 12, III: 10, IV:8. I jak już będzie 15 duet to też nie ma co robić im kwalifikacji czy coś, po prostu I seria ma o te 2 skoki więcej, a reszta zostaje w mojej opinii bez zmian, a więc I: 15, II: 12, III: 10, IV: 8. Tak bym widział realizację Twego pomysłu. A sam jestem ciekawy jak Ty byś to widział, po ile skoczków w danej serii itd.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Lataj

    Popieram, super byłoby, gdyby w Planicy co sezon odbywały się 4 konkursy męskiego PŚ. W czwartek indywidualny na Bloudkovej Velikance HS138, a później tak, jak to jest obecnie, czyli indywidualne w piątek i niedzielę oraz drużynowy (może duety) w sobotę na Letalnicy HS240. Słoweńcy zasługują na organizację 4 konkursów w sezonie (tak jakby to były 2 weekendy) i mieliby z tego dodatkową korzyść, bo mogliby wystawić krajówkę dwukrotnie. Natomiast biorąc pod uwagę fakt, że pod koniec marca w Planicy temperatury są często dość wysokie i naśnieżony jest wyłącznie zeskok mamuta, to nie miałbym nic przeciwko temu, że w sytuacji, gdy ciężko przygotować jeszcze skocznię dużą, wszystkie 4 konkursy odbywałyby się na Letalnicy. Jednak przygotowanie zeskoków 2 skoczni to wyzywanie przy wyższych temperaturach, choć nie ma już problemu z torami najazdowymi skoczni do lotów, bo w miejsce naturalnych torów zamontowano nowoczesne, sztucznie mrożone.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Pavel2017

    Ja wolalbym 4-seryjne konkursu duetów. Może niektórym podoba się wizja 4 skokow w konkursie duetów ale ja jestem za 8,czyli 4 seriami.
    Również wesołych świąt!

  • Lataj profesor
    @Pavel2017

    Jeszcze jedno: chciałbym, by Słowenia organizowała zawody elity o wiele częściej poza mamutem. Tak mają Bloudkovą velikankę tylko do treningów, a jedna krajówka przepada. Drugą mogliby wykorzystywać na tej mniejszej skoczni, gdzie antylotnicy zyskają względem Letalnicy, a jedna zostaje tradycyjnie na mamuta, bo i ci słabsi marzą, by tam polatać.

  • Pavel2017 początkujący
    @Lataj

    Dzięki za wyjaśnienie, Lataj i ciekawe pomysły jakie tutaj przedstawiłeś, pozdrawiam.

  • Lataj profesor
    @Pavel2017

    Jednak Słowenia ma dwa indywidualne, a jeden z nich jest dla 30 skoczków z czołówki PŚ i dodatkowo tylu zawodników gospodarza, by mógł wypełnić limit 4. Jak mają krajówkę, to na drużynówkę zamiana na kogoś, kto był przedskoczkiem, nie jest im potrzebna. To bardziej dotyczy państw, które organizują zawody poza mamutami i na tych mniejszych skoczniach wykorzystują grupy krajowe.

  • pawelas2301 doświadczony
    @SzeskaFanStocha

    Myślę że rocznik 2026 i 2027 pojawi się więcej Robertow i Kamilow

  • Pavel2017 początkujący

    Także w opcji, że przedskoczkowie spoza kraju gospodarza mam zdanie podobne, dla gospodarzy to trochę byłoby za dużo udogodnień gdyby mogli wprowadzać przedskoczków z formą do konkursu, tak Słowenia to dopiero miałaby pole do popisu, mimo, że ich doceniam, to jednak przesada.
    Tak, myślę, że nie przewidziano nawet takich niespodzianek jak z latającą nartą mistrza świata Domena Prevca i mam nadzieję, że realnie coś zmienią, dając szansę startu poza kolejnością, dla uczciwości zawodów.

  • saliens_fan stały bywalec

    Chciałem sobie pooglądać. Dla zabawy. W ciągu dnia mam mało czasu więc PŚ zazwyczaj oglądam w playerze. Jakież było moje zdziwienie jak usłyszałem komentarz. Makabra, 10 sekund i wyłączyłem. Eurosport nie ma innej transmisji a w TVNie działa wszystko, tylko nie transmisja z eventu. Pytanie do tych co mają Maxa: czy było to tam transmitowane? Bo zastanawiam się nad odejściem od playera, na IO też były szopki z transmisją.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Roxor

    Dokładnie. W powiecie nowosądeckim jest bardzo dużo osób o nazwisku Tomasiak. A żeby było ciekawiej, w tym regionie dość popularne jest także bardzo podobne nazwisko Tomasik.

  • Lataj profesor
    @SzeskaFanStocha

    Ja jeszcze pięciu Maciejów, a do tego wielu Kacprów. Nawet mam dwóch sąsiadów Piotrów i ktoś jeszcze o tym imieniu się znajdzie, a kilku Kamilów i Dawidów kojarzę.

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Mój wczorajszy komentarz o Vikersund to był żart jak coś.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @Karpp

    Nie, znam jedynie jednego Piotra. Kamil i Dawid to już są dość rzadkie imiona.

  • Skiflugschanze doświadczony

    Oglądałem z doskoku tylko II serię i chyba wyszło to na lepsze temu eventowi niż rok temu, kiedy oglądałem całość jak prawdziwy konkurs.
    Fajna, luźna zabawa. Pogoda też zrobiła swoje, bo skoki bez presji wyniku w śnieżycy ogląda się naprawdę dobrze.

    Takie 2 obserwacje:
    - najlepsze było utrzymywanie przez Ahonena swojego legendarnego, kamiennego stylu "nie potrzebujemy żadnych jokerów, skaczemy, nie uśmiechamy się"
    - kamera będąca hołdem dla tej z lat 90. (rok temu chyba też tak było). Taki kąt widzenia + klasyczne znoszenie Tschofeniga na prawą stronę dało efekt absurdalnej wysokości lotu.

  • pawelas2301 doświadczony
    @Roxor

    Dla stochomanek czekających na 40. zwycięstwo Kamila Stocha mam propozycję, aby znaleźć mężczyznę o nazwisku Stoch. Wyjść za niego za mąż, jeśli nie ma nazwisko Stoch, to zmieńcie nazwisko na Stoch i nazwijcie syna Kamil.

    Jest też inna opcja. Trzeba zakręcić się koło Kamila Waszka. Wcześniej musicie zmienić nazwisko na Stoch i nakłonić Kamila Waszka do przyjęcia nazwiska Stoch, wtedy potencjalne zwycięstwa nastąpią wcześniej.

    Dziękuję

  • Lataj profesor
    @Pavel2017

    5. Dodam, że wspomniałem o przedskoczkach spoza kraju gospodarza, bo reprezentacje mające zawody u siebie miałyby zbyt duże fory. Trzeba przyznać, że z zostawieniem Oestvolda na Vikersund to był błąd, ale mogli w Norwegii myśleć o zastępstwie wcześniej. Oczywiście, proponowana przeze mnie zmiana byłaby ukłonem w stronę krajów spoza grupy "wielka piątka+Polska" (bo od reszty tej piątki odstawaliśmy), jakby miały tylko 4 zawodników w weekend i jednemu zdarzyło się przed drugim indywidualnym/drużynówką większe nieszczęście niż Trunzowi.
    6. Miałem dotąd tylko 2 własne pomysły, a o sytuacji z MŚwL nie pomyślałem. Ale faktycznie nie dopuścili Domena do skoku i padło to słynne "Nein!" pana o sporych gabarytach. Powinni jednak przewidzieć w regulaminie taką sytuację i pozwalać na start, nawet poza kolejnością. Zanim pierwszy raz na Sundala spadła reklama, nikt tego też nie miał w swoim bingo.

  • Lataj profesor
    @kutanator

    Dobrze też myślisz z gradacją przewinień, ale jeśli chodzi o mega kombinowanie, to zawsze w takiej sytuacji powinno być zawieszenie. I to nie na warunkach czerwonej kartki, ale na dłuższy czas. Norwegowie coś takiego przerabiali, a dwóch nie oczyszczono z zarzutów.

  • Pavel2017 początkujący
    @kutanator

    Pomysł gradacji kar popieram, jak pisałem, ja jestem za tolerowaniem poziomu 1: 100 g wagi i 1 cm długości nart.

  • Lataj profesor
    @Arturion

    Za to Klemens Murańka senior w którymś wywiadzie podzielił się informacją, że nie zrobiłby komukolwiek z synów tego samego co ojciec (media).

  • Pavel2017 początkujący
    @Lataj

    Dzięki za odpowiedź i Twoje przemyślenia, zaraz odpowiem na każdy punkt jaki tutaj napisałeś, fajnie, że dałeś swoje punkty autorskie.

    1. Jedną belkę zmiany dla trenera- ok, to dla mnie akceptowalne.
    2. Rozumiem Twoje podejście, też uważam, że jakaś granica być musi, bo tak, to można by iść w górę z tymi liczbami, ja proponowałbym te 200g jako max, ale szanuję Twój pogląd- 100g. Pominąłęm kwestię centymetrów długości nart, tutaj bym ustawił to na 1 cm, no max te 2cm, ale to już trochę za dużo by mogło być tolerancji.
    3. Rozumiem Twoje argumenty, moja opcja jest taka bardziej ugruntowana w tradycji, 2 serie indywidualne, 2 serie w przypadku 4 osób w składzie drużynówki, dzięki Twojej opcji zaś jest tych skoków więcej i wyniki są miarodajne.
    4. Tak, to co robiło wielokrotnie jury to jakieś totalne psucie tej pięknej dyscypliny i rzeczywiście to powinno być jakoś ukrócone.
    5. Tak, to totalny absurd, że przedskoczek jest skreślony z mamutowego konkursu.

    I ja też coś dodam nowego, Domenowego, odnośnie tego sezonu i MŚ w lotach 2026.
    6. Jak dojdzie do takiej sytuacji jak u mistrza świata z nartą, niezależnie czy to najsłabszy czy najlepszy skoczek, po prostu dać mu szansę na skok, bo to co zrobiono Słowenii to cyrk i jawne pozbawienie medalu MŚ, który wierzę, że oni by zdobyli.

  • Karpp profesor
    @Roxor

    Z nazwiskami to trochę inna bajka. Nazwiska nikt sobie nie wybiera a imię wybierają rodzice. Nazwiska występujące tylko w danym regionie to coś normalnego. Z obecną mobilnością społeczeństwa to pewnie i tak już się zmienia. Natomiast ta sytuacja z imieniem Klemens jest ciekawa. No takich Kamilów, Dawidów, Maćków i Piotrków to pewnie każdy z was zna albo spotkał po kilku.

  • kutanator początkujący

    @Lataj
    wg mnie powinno byc stopniownie kar;
    Lekkie przewinienie np te 100g czy 1mm czy tam cm - ostrzeżenie; dopiero jesli taka sytuacja sie powtorzy 2krotnie to zolta kartka.

    Wiekzze przewinienie- 500g itp zolta kartka od razu
    Bardzo duże przewinienie czy jakies mega kombinowanie od razu czerwona

  • Arturion profesor
    @Roxor

    Klemens Murańka II na razie skacze tak sobie. Ale nie ma jeszcze 13 lat. ;-)

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Kiełbasa to rokuje na Planicę.
    (grill)

    EDIT - A co do rodzin, to pod Grunwaldem walczył rycerz królewski Mikołaj Kiełbasa. ;-)
    (a i Bafia to znana rodzina skokowo-kombinatorska)

  • Arturion profesor
    @Lataj

    Tak, od niego. Klimek Bachleda to postać legendarna.

  • Roxor profesor
    @Karpp

    Konkretniej na Podhalu. Syn Klemensa Murańki także ma na imię.. Klemens, więc może doczekamy się kolejnego Klemensa w skokach.

    Podobnie nazwisko Tomasiak jest bardzo popularne na Sądecczyźnie, gdzie zresztą korzenie Kacpra sięgają. Z takich bardziej znanych osób o tym nazwisku jest piłkarka Paulina Tomasiak - ojciec Kacpra jak i Paulina pochodzą z tej samej miejscowości.

  • Lataj profesor
    @Karpp

    To na Podhalu sporo Klemensów, jak się nie mylę. Od Klemensa Bachledy.

  • Lataj profesor
    @Pavel2017

    1. Można zostawić możliwość zmiany belki przez trenera, ale z zastrzeżeniem, że to tylko o jeden stopień. Jak już mamy safety first, więcej stopni nie ma sensu. Członkowie jury muszą też być bardziej kompetentni, by podjąć decyzję, czy można zaakceptować wniosek trenera. Jeśli jego pretensje w razie odrzucenia będą nieuzasadnione, na jego protest nie będzie reakcji.
    2. 100 g w porządku. 200-300 to większe pole do manipulacji.
    3. Nie. Dwie serie to krótszy konkurs i nieco większa przypadkowość wyników. Taki maraton w sumie jest fajny. Przy okazji również większe wpływy z reklam.

    Ode mnie:
    4. Kara finansowa dla jury za nieuzasadnioną niczym zmianę belki, np. powodującą zepsucie widowiska. Kara powinna być wprost proporcjonalna do skali recydywy.
    5. Jeśli skoczek nie jest zawodnikiem gospodarza, jego kraj powinien móc go wystawić, jeśli był w ten sam weekend pierwotnie przedskoczkiem na mamucie. Furtka dla państw, które w przeciwnym razie nie mogłyby wykorzystać limitu lub wystawić drużyny (np. dlatego, że nie ma na miejscu zawodnika, który nie był przedskoczkiem). Oczywiście, skoczek musi mieć prawo startu w PŚ i mieć ukończone 18 lat.

  • Pavel2017 początkujący

    Jako, że sezon się skończył, w zeszły weekend, a także już po imprezie Red Bulla 1-kwietniowej, to pozwolę sobie na mały off-top tematyczny. Co byście zmienili w obecnych zasadach PŚ?
    Moje propozycje:
    1) Belki zmieniane jedynie przez jury.
    2) Większa tolerancja związana z wagą zawodników i długościami nart. Po prostu waga człowieka to coś takiego, że te wachnięcie o 100, ba nawet 200/300 g jest w mojej opinii naturalne i eliminowanie za to skoczków i skoczkiń psuje wyniki konkursu. Za to inaczej patrzę na różnego rodzaju oszustwa z kombinezonami, to jak najbardziej należy rozsądnie karać, by odstraszać od takich nieuczciwych czynów zawodników.
    3) Dwuseryjne konkursy duetów, jak w tych 4-osobowych skoków drużynowych.
    Chciałem wszystkim osobom tu obecnym życzyć Wesołych Świąt Wielkanocy, która już za parę dni, nie udzielam sie za często, ale czytam Wasze ciekawe komentarze i narciarskie przemyślenia.

  • jezrdna_AM stały bywalec

    Miałem nadzieję, że Adam pobije rekord skoczni mobilnej i bez wywrotki.
    Jednak nie udało się.

  • Karpp profesor

    Tak swoją drogą to dużo w skokach tych Klemensów. To jest jakieś bardzo popularne imię w górach? Bo ja np. w całym swoim życiu nie spotkałem nikogo o takim imieniu. A w skokach Klimek na Klimku ;)

    Ps. Choć pewnie gdyby ten 13letni Klimek osiągnął takie rezultaty jakie mu wieszczono to imię mogłoby być bardzo popularne w całej Polsce.

  • Adam90 profesor
    @Lataj

    Większość skoczkow pracuje swoim zawodzie,tylko nieliczni mogą sie skupić na skokach

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Bluchaman

    Stękała powinien skończyć rok temu, nie wiem po co to ciągnie,no i według mnie , na kolejny sezon powinien wylądować poza kadrami. Za to Żyła i Kot kontynuują no bo są podbudowani nieco lepszymi sezonami niż poprzedni.

  • Bluchaman bywalec

    Poddają się bo wiedzą że z betonem szans nie ma. Za rok kolejni młodsi będą kończyć kariery a Kubacki, Żyła i Kot dalej trwali w najlepsze. To przedłużanie na siłę karier przez tych weteranów też swoje robi. Tak samo jak niewiedzieć czemu Stękała jeszcze nie kończy? Wolałbym przeczytać news, że kończy jakiś ponad 30 latek a nie 16-20 latki.

  • alo profesor
    @ASJ_212

    Niedługo juniorzy sami się skończą. Młodzi zamiast walczyć i trenować ciężko to najlepiej poddać się w wieku 18 lat. Potem dziwimy się że mentalnie nie dojeżdżają niektórzy

  • Lataj profesor
    @Skoczek2025

    Jokera można nie wykorzystać, oczywiście, ale jeśli nie da się go zachować na później, to bez sensu i trzeba coś z tym zrobić.

  • Lataj profesor
    @ASJ_212

    To jak Cienciała, który skończył w sezonie 2024/2025. Nie sądziłem, że Bafia się podda tak prędko, choć zrobił to później od Tymka. Ale zostali jeszcze Byrski, Sarniak, Obtułowicz, a z nieco mniej rokujących Dzioboń, Wiercioch, Kiełbasa czy Cembala.

  • Lataj profesor

    A tak z zupełnie innej beczki: Naito do kontynuowania sportowej kariery potrzebuje zgody od... urzędu, w którym pracuje

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Co do tej imprezy - jest spoko na zajecie sobie czymś czasu ale super też nie . Pierwsza edycja była czymś nowym , wow, ale w 2 jedyną nowa rzeczą jest joker , żeby ta impreza miała sens w kolejnych latach trzeba ją porządnie zreformowac.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @Pavel

    Ja wiedziałem,kojarzyłem go z jakiegoś FC,ale słyszałem o nim raz, tyle. Ale nie dziwię ci się że nie zapamiętałes go skoro (pewnie) nie wiem zgaduje ale nie zdobył tam żadnych pkt.

  • Homeomorfismus doświadczony
    Do redakcji

    Pisałem już parę dni temu, że jak wejdzie się w wyniki ostatniego Pucharu Świata, w stronę, gdzie widać podsumowanie podiów całego sezonu, to błędnie podane jest, że w konkursie duetów w Lahti trzecie miejsce zajęły Niemcy. Jak wejdzie się już w wyniki zawodów, to prawidłowo jest tam podane, że trzecie miejsce zajęła Finlandia.

    Nadal nie zostało to poprawione. Proszę, poprawcie to. Niektórzy - i to, jak podejrzewam, sporo osób - używają danych z waszej strony, by robić swoje własne podsumowania i statystyki.

  • Lataj profesor
    @Adam90

    A ja wiedziałem o nim, ale nie śmieję się z nikogo, kto nie kojarzy konkretnych buloklepów. Nie mówię, że ty się śmiejesz, tylko nie ma co się śmiać.

  • Lataj profesor

    Bardzo postarany ten Prima Aprilis. Lepszy od newsa o mamucie. Nawet były obie transmisje i byłem w stanie uwierzyć, że kapitanowie naprawdę skoczyli z mobilnej skoczni, a zawodnicy z dużej. Robota prima sort! Oby więcej takich akcji na 1 kwietnia

  • majkiel weteran
    @SzeskaFanStocha

    Można by zrobić tak, że zawodnicy oddają skoki deklarując ile skoczą. Ale niekoniecznie sumuje je się, a liczy się suma odchyłek. Wygrywa drużyna, która w sumie najmniej się pomyliła. Można, ale nie trzeba wprowadzać tego 1000m. Natomiast w tej chwili sam skok w punkt praktycznie nie ma znaczenia.

  • TandeFan23 profesor
    @Adam90

    Ja tez o nim nie wiedzialem. To ze ktos siedzi w skokach nie znaczy ze musi znac kazdego buloklepa. Zwlaszcza ze takich u nas duzo. XD

  • tonyv stały bywalec
    @Adam90

    Piąta dziesiątka MP, bez punktów w FC i Alpenach, już bez przesady:)

  • Adam90 profesor
    @Pavel

    Siedzisz na portalu o skokach i nie wiedziałeś o nim dziwne.

  • Pavel profesor
    @ASJ_212

    Nawet nie wiedziałem, że zaczął, a on już kończy, ciekawe ;)

  • ASJ_212 profesor

    Klemens Bafia kończy ze skokami

  • TomaszTM stały bywalec

    Kiedy artykuły o skoczniach w IM i Harrachovie? Chyba już czas. :)

  • Pavel profesor
    @Koralgol

    Muszę powiedzieć, że tak ;) RedBull chce zrobić coś komercyjnego ze skokami, ale nie ma kompletnie pomysłu na to, w zasadzie ma, ale chyba bicie rekordu na Islandii było trochę za drogie ;)

  • Koralgol bywalec

    Z rzeczy najgłupszych w skokach narciarskich (a jest tego sporo:), to coś jest w czołówce.

  • HidematuNayahira początkujący
    @Linner9

    Zdecydowanie, też o tym myślałem. Uważam, że powinno być tak:
    1000 metrów do wyskakania
    Deklarujesz 130 skaczesz 120 no to -10 odejmowane drużynie. Odwrotnie tak samo dekl. 120 a skok na 130 - również -10. Co ważne, do tych redukcji nie mogliby się dostosowywać trenerzy ustalając kolejne długości skoku. Oni cały czas celowaliby w 1000, wtedy w końcowym rankingu rzeczywiście chodziłoby o precyzję całej drużyny, a nie precyzję ostatniego skoku. Można by też zrobić jakiś inny bonus za skok w punkt zamiast tego bezsensownego Jokera. Np każdy taki skok to dla drużyny +2/+3 metry do końcowego wyniku, niwelujące straty wynikające z różnicy w pozostałych nietrafionych skokach.

  • Skoczek2025 stały bywalec
    @equest

    No i w sumie miał najlepsza średnia odległość z Polaków .

  • Kornuty weteran

    Nie jestem zwolennikiem tego typu parodii.

  • pawelas2301 doświadczony

    To Sb znajdź ja przybliżalem u siebie i robiłem zrzut ale widać generalnie to co trzeba

  • pawelas2301 doświadczony
    @TheDriger

    To Sv znajdź ja przybliżalem u siebie i robiłem zrzut ale widać generalnie to co trzeba

  • TheDriger profesor

    Nic nie widać na tym zdjęciu, wrzuc lepsze

  • TheDriger profesor
    @Xander1

    Problem Wasz jest taki, ze traktujecie to jako rywalizację i szukacie w tym sensu.
    Ja po prostu siadam i chcę pooglądać Małysza, Ahonena, Morgiego, Schmitta i Goldiego i czołowych skoczków świata jak się bawią i cieszą tym wszystkim, posłuchać ich, poobserwować, cała reszta to tylko dodatek

  • Xander1 profesor

    Jak dla mnie ten caly festyn to jedno wielkie wyrzucanie kasy w błoto. Rok temu tego nie oglądalem, a w tym roku zaluje ze odpaliłem. Słabe widowisko, słabe zasady, gdzie decyduje o wszystkim w sumie tylko ostatni skok. Jestem zdecydowanie na nie. Ale jak chcą to niech sibie to organizują

  • pawelas2301 doświadczony

    https://x.com/stanczyk_pawe/status/2039437471755178490 Przeglądałem jeszcze zdjęcia z Planicy. Ale wpadka PZN

  • maciek0932 profesor
    @arabesque

    Wiosenny jak już. W sierpniu zaczyna się LGP

  • maciek0932 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Rok temu było ciekawiej, bo raz, że to było coś nowego, a dwa, że warunki były jednak inne. Była strasznie mocna lufą pod narty i dlatego Domen złapał noszenie. I było więcej cudowania z hamowaniem w powietrzu.

  • maciek0932 profesor
    @Adick27

    Dlatego ja oglądałem w TVN, z normalnym komentarzem Igora z Korem

  • King profesor
    @acka

    Nie jesteśmy gotowi na Domena - w takiej formie jak w tym roku - w Akureyri. Skoro Ryoyu był w stanie skoczyć 291m to on pewnie gotowy byłby odlecieć na 320m o ile ten obiekt tyle umożliwiał.

  • Arturion profesor
    @Robert Johansson252

    Ja bym prosił o islandzkiego mamuta w większym składzie osobowym. :-)

    (Red Bull dodaje skrzydeł Islandii!) ;-)

  • Robert Johansson252 profesor

    Koncepcja po 2 edycjach już się wyczerpała. Mam nadzieję, że za rok RB wymyśli coś innego

  • SzeskaFanStocha doświadczony

    Głównym problemem całej tej imprezy jest to, że tylko ostatni skok ma znaczenie.
    Można by to naprawić rozstrzygając zwycięstwo przede wszystkim ilością trafień do celu, a dopiero w następnej kolejności stratą do 1000 metrów.

  • Mixolo profesor

    Ale Dawid się cieszy jak dziecko.

  • SzeskaFanStocha doświadczony
    @acka

    Mało kto by się na to zdecydował. Już w czasach Małysza był taki pomysł, ale nikt się na niego nie zdecydował i nic z tego nie wyszło. Ryoyu jest po prostu lekkim wariatem.

  • acka profesor

    Już 2 razy było, rozumiem, że w Polsce jest szansa, iż ktoś przyjdzie na skocznię pooglądać niestandardowy event - dlatego zabawa na Krokwi. Ale skoro Red Bull jest w stanie na skokach w punkt zgromadzić tak solidny zestaw skoczków z czołówki - to najlepiej, jakby w przyszłym roku wrócił do pomysłu naturalnej skoczni na Islandii, na lodowcu alpejskim, czy gdzie się uda takową wznieść bez obaw o środowisko. I w takim zestawie, jak dziś, pokusić się o 300 metrów. Z jednym jedynym Kobayashim skończyło się na 291 m, gdyż nie było motywującej konkurencji. Nie dość, że przy kilkunastu skoczkach na pewno by 300 metrów padło, to jeszcze wszyscy porobiliby sobie fajne życiówki. I nie byłoby już dyskusji, czy rekordzistą świata jest Kobayashi z Akureyri, czy Domen z Planicy. Skoro byłyby to w zasadzie normalne zawody. I FIS by się tak nie krzywił, i na pewno ze stacjami TV dałoby się dogadać co do produkcji sygnału i posłania go w świat. A jeszcze Red Bull rozkręciłby to marketingowo, że naprawdę dodaje skrzydeł.😜 Skoro ponoć skoki olimpijskie przyciągnęły nawet 9 milionów Brazylijczyków, to latanie na 300 metrów dopiero rozpaliłoby wyobraźnię, i u Latynosów, i w Zatoce Perskiej. Pertile nie musiałby kombinowac, jak tam budować składane skocznie.🤣

  • TheDriger profesor

    Najlepsze jest w tym wszystkim to, ze wszyscy zawodnicy i kapitanowie się lubią z Lindvikiem i świetnie dogadują, kibice tez okazują sympatię i szacunek pod skocznią. Marius trafia w punkt w ostatnim skoku i daje zwycięstwo Schmittowi xD A tutaj cały sezon płacz na skijumping.pl, że zawodnicy powinni z Lindvikiem nie rozmawiać, nie podawać mu ręki i traktować jak śmiecia XDDDDD A kibice pod wielką Krokwią to powinni go obrzucić śnieżkami, wygwizdać i nie dać żyć XDDDDDD
    Na szczęście zawodnicy i kibice pod skocznią mają godność i rozum człowieka, więc nie zmusicie ich do Waszych śmiesznych zawiści

  • Linner9 początkujący
    Zamysł fajny, ale zasady do zmiany.

    Według mnie każdy skok powinien mieć znaczenie i powinno się sumować różnice od zadanych odległości a nie same odległości. Drużyna z najmniejszą różnicą wygrywa.

    Z drugiej strony celowanie w 1000 metrów na 8 skoczków nie jest też złe, ale to powinno być jakoś zgrane z tym co napisałem wcześniej. Np. różnica wszystkich skoków drużyny od 1000m również doliczana do łącznej różnicy skoków od zadanych odległości.

  • Lataj profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    W przyszłym roku, o ile Skoki w Punkt się odbędą, wyniki ankiety dot. zwycięzcy będą zbyt przewidywalne xD

  • Lataj profesor
    @pawelas2301

    Czyli to prawda, że niewykorzystany joker przepada? Przyznaję, pogubiłem się w tym.

  • TandeFan23 profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Drugi skok Domena byl za HS. :) Goldi pozwolil mu rozwinac skrzydla. Zreszta nawet jakby kazal mu skoczyc blizej to i tak by nie posluchal. Tak jak rok temu. Mial skoczyc 140,a strzelil rekord skoczni. XD
    Ale faktycznie. Tamten konkurs byl do zapamietania ze wzgledu na rekord. Ten dzisiejszy szybko zostanie zapomniany.

    Skoczek2025
    Ale w drugiej serii Dawid mimo wszystko pokazal ze skakanie w jeden punkt to sztuka mu nieobca. XD

  • Lataj profesor

    Oprócz Ahonena, pojawił się w tej edycji Kubica, by znów było jak w drugiej połowie lat 2000. Do tego Małysz, Morgenstern, Schmitt - wiadomo.

  • arabesque stały bywalec

    Obejrzałem 3 grupę i dwóch z 4tej (I seria). Niby fajnie od czasu do czasu obejrzeć coś takiego, ale sezon tak wymęczył (poziom naszych kuraków)/wynudził (ciągła Domenacja), że nawet nie miałem większej chcicy, żeby na to patrzeć. I w sumie dobrze, bo i tak nie miałem zbytnio czasu (zawsze można obejrzeć powtórkę na Euro w necie).
    Wyniki przyjmuję do wiadomości, odhaczamy i oficjalnie zapadamy w letni sen.

  • Roxor profesor

    Zasady muszę zostać zmienione, jeśli ten event ma jakkolwiek trzymać w napięciu. Bo teraz liczy się tylko ostatni skok + ten joker nie ma żadnego znaczenia.

    Moim zdaniem już przed zawodami kapitan (lub system) powinien ustalić ile powinien skoczyć każdy zawodnik z danej drużyny, żeby wyszło te 1000m. To by wyeliminowało problem, że pierwsze 7 skoków jest bez znaczenia oraz joker miałby wtedy sens, bo dzisiaj nie miał żadnego.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Schmitt król skoków do celu.

    Moim zdaniem druga edycja słabsza niż pierwsza. Brakowało jakiejś spektakularnej próby za HS jak w wykonaniu Domena rok temu. Generalnie podtrzymuje swoje zdanie, że impreza została w tym sezonie wciśnięta strasznie na siłę, sama pora, czyli środa w środku dnia też bardzo niekorzystna (ale wiadomo, że święta zaraz). Z resztą liczba komentarzy pod artykułem też pokazuję, że zainteresowanie było małe.

    Najbardziej cieszę się, że na skokach pojawił się jeden z moich sportowych idoli Pan Kierowca Robert Kubica.

  • equest profesor

    Osobiście, cieszy mnie udział Klemensa w tym event-cie.

  • Adick27 weteran

    Oglądam teraz w necie to i zastanawiam się dlaczego komentują jakieś bałwany co pierwszy raz skoki narciarskie widzą. Dramat :D

  • pawelas2301 doświadczony

    Ahonen korzysta z niewykorzystanego jokera na koniec i przeusuwa się na podium. To też nieprzemyślane z jokerem

  • pawelas2301 doświadczony
    @pawelas2301

    Niemniej pod względem realizacji TV to Eurosport i Red Bull Polska mogą dla FIS robić skoki z podziałem na grupy

  • ASJ_212 profesor

    No i koniec sezonu

  • Skoczek2025 stały bywalec

    Fajny event na zabicie czasu natomiast nie coś super. Jednak emocje nastają dopiero w ostatniej grupie 2 serii
    PS. Dawid chyba chciałby , żeby , zawody polegały na skakaniu 8x125 m ;).

  • pawelas2301 doświadczony

    Ahonen dwa skoki w punkt i ostatnie miejsce.
    No ludzie kochani. Idea 1000 m do wyrzucenia.
    Joker - czemu nie mógł z niego skorzystać na końcu. Miałby teraz 2. miejsce...

    1000 m zabija sens skoków w punkt

    Oczywiście jest to zabawa, ale no zabawę można przemyśleć zanim się z nią do ludzi wychodzi

  • zimowy_komentator profesor
    @Adick27

    W Pucharze Kontynentalnym na luzie może sięgnąć po zwycięstwo w konkursie, musi tylko częściej tam występować.

  • Adick27 weteran

    Cieszy, że Dawid Kubacki stanął na najwyższym stopniu podium, taka okazja prędko się nie powtórzy, trzeba czekać do następnych zawodów Red Bulla :)

  • sheef profesor
    Statystyki eventu - Zakopane (RB Skoki w Punkt)

    Najdłuższy skok eventu - 141,5m. Domen Prevc (II seria),
    Najkrótszy skok eventu - 102,5m. Alex Insam (II seria),
    Liczba "trafionych" skoków - 5 (Dawid Kubacki, Marius Lindvik, Daniel Tschofenig, Gregor Deschwanden, Karl Geiger),

    Drużyna eventu - Team Martin Schmitt (osiągnięcie granicy 1000m.),
    Zawodnik eventu - Domen Prevc (najwyższa łączna suma odległości),
    Najlepszy Polak - Klemens Joniak (najwyższa łączna suma odległości).

  • zimowy_komentator profesor

    Pierwszą serię obejrzałem, a na drugą wyszedłem na spacer, bo rozpogodziło się u mnie. Nuda, jedynie pogoda mnie zaskoczyła, że w Zakopanym tak sypie śnieg w kwietniu. A w mazowieckim słońce wyszło, zero deszczu, już o śniegu nie wspominając - jakby dwa różne kraje w jednym.

    Po co oni skaczą w punkt, jak najważniejsze jest wstrzelenie się w odległość w ostatnim skoku?

  • Lataj profesor

    Od czasu do czasu taki event można obejrzeć. Ale teraz tyle radości nie było, bo to było wtedy coś nowego, a teraz po prostu jedna zmiana i - nie ukrywam - ciekawiej by było zobaczyć inną formułę. Fajnie by się oglądało skoki w dal, ale byłyby raczej zbyt niebezpieczne i już wielu by zakończyło po nich skakanie.

    Jednak cieszę się, że ten dziadowski sezon dobiegł końca. Przyznam, że oglądało się zawody PŚ na siłę, a Skoki w Punkt raczej ukradkiem.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl