Normalna skocznia w Lahti i loty kobiet w Vikersund - zmiany w kalendarzu Pucharu Świata 2026/2027

  • 2026-05-06 14:39

W środę w Portoroz obradowała Komisja skoków narciarskich Międzynarodowej Federacji Narciarskiej i Snowboardowej (FIS). Podczas posiedzenia w Słowenii zaktualizowano kalendarze Letniego Grand Prix i Pucharu Świata na sezon 2026/2027. Terminarze wymagają jeszcze zatwierdzenia na Kongresie FIS w Belgradzie, ale nie powinny w nich zajść większe zmiany.

Letnie Grand Prix mężczyzn 2026:

W kalendarzu Letniego Grand Prix nie zaszły zmiany względem kwietniowej wersji terminarza. Cykl ma rozpocząć się 1-2 sierpnia na Skoczni im. Adama Małysza w Wiśle. Następnie na zawodników czekają występy w Courchevel (8-9 sierpnia), Rasnovie (19-20 września) i Klingenthal (24-25 października). Łącznie zaplanowano 8 konkursów - 7 indywidualnych oraz mikst.

Letnie Grand Prix 2026
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
01.08.2026 Sobota Wisła HS134  
02.08.2026 Niedziela Wisła HS134  
08.08.2026 Sobota Courchevel HS132  
09.08.2026 Niedziela Courchevel HS132  
19.09.2026 Sobota Rasnov HS97  
20.09.2026 Niedziela Rasnov HS97  
24.10.2026 Sobota Klingenthal HS140 hybrydowe
25.10.2026 Niedziela Klingenthal HS140 mikst, hybrydowe

Puchar Świata mężczyzn 2026/2027:

Od kwietniowego posiedzenia w Pradze, zmiany w kalendarzu Pucharu Świata nastąpiły wyłącznie w przypadku weekendu w Lahti (13-14 lutego). Konkurs drużynowy przełożono na sobotę, z kolei niedzielną rywalizację indywidualną przeniesiono na skocznię normalną HS100 w ramach testu dla zawodników przed mistrzostwami świata w Falun.

W trakcie sezonu odbędzie się 5 weekendów Pucharu Świata, podczas których w niedzielnym konkursie indywidualnym wystąpi bez kwalifikacji czołowa "50" sobotnich zawodów. Taka sytuacja będzie miała miejsce w Wiśle (5-6 grudnia), Titisee-Neustadt (11-13 grudnia), Engelbergu (19-20 grudnia), Willingen (29-31 stycznia) i Oslo (13-14 marca).

Łącznie zaplanowano 35 konkursów - 27 indywidualnych, 4 drużynowe (Titisee-Neustadt, Zakopane, Lahti, Planica) i 4 drużyn mieszanych (Lillehammer, Sapporo, Willingen, Lake Placid). Cykl rozpocznie się 20 listopada w Lillehammer, a zakończy 21 marca w Planicy.

Puchar Świata 2026/2027
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
20.11.2026 Piątek Lillehammer HS140 mikst
21.11.2026 Sobota Lillehammer HS140  
22.11.2026 Niedziela Lillehammer HS140  
28.11.2026 Sobota Ruka HS142  
29.11.2026 Niedziela Ruka HS142  
05.12.2026 Sobota Wisła HS134  
06.12.2026 Niedziela Wisła HS134 „50”
11.12.2026 Piątek Titisee-Neustadt HS142 drużynowy
12.12.2026 Sobota Titisee-Neustadt HS142  
13.12.2026 Niedziela Titisee-Neustadt HS142 „50”
19.12.2026 Sobota Engelberg HS140  
20.12.2026 Niedziela Engelberg HS140 „50”
29.12.2026 Wtorek Oberstdorf HS137 TCS
01.01.2027 Piątek Garmisch-Partenkirchen HS142 TCS
03.01.2027 Niedziela Innsbruck HS128 TCS
06.01.2027 Środa Bischofshofen HS142 TCS
16.01.2027 Sobota Zakopane HS140 drużynowy
17.01.2027 Niedziela Zakopane HS140  
22.01.2027 Piątek Sapporo HS137 mikst
23.01.2027 Sobota Sapporo HS137  
24.01.2027 Niedziela Sapporo HS137  
29.01.2027 Piątek Willingen HS147 mikst
30.01.2027 Sobota Willingen HS147  
31.01.2027 Niedziela Willingen HS147 „50”
06.02.2027 Sobota Lake Placid HS128  
07.02.2027 Niedziela Lake Placid HS128 mikst
13.02.2027 Sobota Lahti HS130 drużynowy
14.02.2027 Niedziela Lahti HS100  
20.02.2027 Sobota Vikersund HS240 loty
21.02.2027 Niedziela Vikersund HS240 loty
27.02.2027 Sobota MŚ Falun 2027 HS95 mikst
28.02.2027 Niedziela MŚ Falun 2027 HS95  
04.03.2027 Czwartek MŚ Falun 2027 HS132 drużynowy
06.03.2027 Sobota MŚ Falun 2027 HS132  
13.03.2027 Sobota Oslo HS134  
14.03.2027 Niedziela Oslo HS134 „50”
19.03.2027 Piątek Planica HS240 loty
20.03.2027 Sobota Planica HS240 loty, drużynowy
21.03.2027 Niedziela Planica HS240 loty
„50” - konkurs z udziałem 50 zawodników z sobotnich zawodów

Letnie Grand Prix kobiet 2026:

Kalendarz Letniego Grand Prix pań w całości pokrywa się z terminarzem mężczyzn. Zaplanowanych zostało 8 konkursów (7 indywidualnych i mikst), kolejno w Wiśle (1-2 sierpnia), Courchevel (8-9 sierpnia), Rasnovie (19-20 września) i Klingenthal (24-25 października).

Letnie Grand Prix Pań 2026
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
01.08.2026 Sobota Wisła HS134  
02.08.2026 Niedziela Wisła HS134  
08.08.2026 Sobota Courchevel HS132  
09.08.2026 Niedziela Courchevel HS132  
19.09.2026 Sobota Rasnov HS97  
20.09.2026 Niedziela Rasnov HS97  
24.10.2026 Sobota Klingenthal HS140 hybrydowe
25.10.2026 Niedziela Klingenthal HS140 mikst, hybrydowe

Puchar Świata kobiet 2026/2027:

Po kwietniowym zamieszaniu w Pradze, działaczom FIS udało się przywrócić loty kobiet w Vikersund do kalendarza Pucharu Świata pań na sezon 2026/2027. Zawody odbędą się w czwartek, 18 lutego. W kwalifikacjach do nich weźmie udział czołowa "30" klasyfikacji PŚ po zawodach w Lahti z możliwymi zastępstwami w wykonaniu zawodniczek z miejsc 31-35 w generalce. Awans do konkursu wywalczy 25 skoczkiń, a w finale wystąpi najlepsza "20" pierwszej serii.

Finałowy weekend lotów w Planicy ostatecznie zredukowano do jednego konkursu w sobotę, 20 marca. Prawo startu uzyska wyłącznie czołowa "20" klasyfikacji Pucharu Świata oraz zawodniczki z pierwszej "5" konkursu w Vikersund, które nie spełnią pierwszego warunku. Awans do serii finałowej wywalczy 15 skoczkiń.

Z uwagi na dodane loty w Vikersund, zawody w Villach przesunięto na sobotę i niedzielę, 20-21 lutego. Ponadto weekend w Ljubnie (9-10 stycznia) będzie składał się z dwóch konkursów indywidualnych.

W trakcie sezonu odbędą się 4 weekendy Pucharu Świata, podczas których w niedzielnym konkursie indywidualnym wystąpi bez kwalifikacji czołowa "40" sobotnich zawodów. Taka sytuacja będzie miała miejsce w Titisee-Neustadt (11-13 grudnia), Engelbergu (19-20 grudnia), Willingen (29-31 stycznia) i Oslo (13-14 marca).

W terminarzu pań znalazło się miejsce na 36 konkursów - 31 indywidualnych, 1 drużynowy (Wisła - do potwierdzenia) i 4 drużyn mieszanych (Lillehammer, Sapporo, Willingen, Lake Placid).

Puchar Świata Pań 2026/2027
Data Dzień Miejscowość Kraj HS Szczegóły
20.11.2026 Piątek Lillehammer HS140 mikst
21.11.2026 Sobota Lillehammer HS140  
22.11.2026 Niedziela Lillehammer HS140  
28.11.2026 Sobota Hinzenbach HS90  
29.11.2026 Niedziela Hinzenbach HS90  
05.12.2026 Sobota Wisła HS134  
06.12.2026 Niedziela Wisła HS134 ew. drużynowy
12.12.2026 Sobota Titisee-Neustadt HS142  
13.12.2026 Niedziela Titisee-Neustadt HS142 „40”
19.12.2026 Sobota Engelberg HS140  
20.12.2026 Niedziela Engelberg HS140 „40”
28.12.2026 Poniedziałek Oberstdorf HS137 TCS
31.12.2026 Czwartek Garmisch-Partenkirchen HS142 TCS
02.01.2027 Sobota Innsbruck HS128 TCS
05.01.2027 Wtorek Bischofshofen HS142 TCS
09.01.2027 Sobota Ljubno HS94  
10.01.2027 Niedziela Ljubno HS94  
15.01.2027 Piątek Zhangjiakou HS140  
16.01.2027 Sobota Zhangjiakou HS140  
19.01.2027 Wtorek Zao HS102  
20.01.2027 Środa Zao HS102  
22.01.2027 Piątek Sapporo HS137 mikst
23.01.2027 Sobota Sapporo HS137  
29.01.2027 Piątek Willingen HS147 mikst
30.01.2027 Sobota Willingen HS147  
31.01.2027 Niedziela Willingen HS147 „40”
06.02.2027 Sobota Lake Placid HS128  
07.02.2027 Niedziela Lake Placid HS128 mikst
11.02.2027 Czwartek Lahti HS130  
12.02.2027 Piątek Lahti HS130  
18.02.2027 Czwartek Vikersund HS240 loty
20.02.2027 Sobota Villach HS98  
21.02.2027 Niedziela Villach HS98  
25.02.2027 Czwartek MŚ Falun 2027 HS95 drużynowy
26.02.2027 Piątek MŚ Falun 2027 HS95  
27.02.2027 Sobota MŚ Falun 2027 HS95 mikst
05.03.2027 Piątek MŚ Falun 2027 HS132  
13.03.2027 Sobota Oslo HS134  
14.03.2027 Niedziela Oslo HS134 „40”
20.03.2027 Sobota Planica HS240 loty
„40” - konkurs z udziałem 40 zawodniczek z sobotnich zawodów

Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (5610) komentarze: (83)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • PeterSlatnar początkujący
    @tommy97ns

    Łatwo powiedzieć że kalendarz jest najlepszy od lat skoro ciągle jest taki sam 😆

  • Adam90 profesor
    @Pavel

    Dobrze ze komentatorzy nie nazywają buloklepy. Trochę Pawle obrażasz tych skoczkow

  • kibicsportu profesor
    @Karpp

    No wiesz swojego synka musi upchać do kadr bazowych. W ogóle w kadrach bazowych sa zawodnicy, których nie powinno być i bez potencjału.

  • szczurnik profesor
    @TandeFan23

    Mnie zastanawia ta "szklanka wody" - jej efekt powinien być mierzalny w długości skoku, jak belka czy wiatr, więc dlaczego nie zastosować punktów karnych zamiast dyskwalifikacji? -10 punktów za każde 100 gramów niedoboru.

  • maciek0932 profesor
    @Sigmusiaxd

    Wygrana Austriaków w mikście? Biorąc pod uwagę opustoszenie kadry kobiet, to raczej jest to mało prawdopodobne. Prędzej Japonia albo Słowenia wygrają. I z tego, co widziałem to przy mikście jest dopisek "nocny", czyli będzie rano naszego czasu.

  • Karpp profesor

    Pytaliście co sądzi Fickowski o Hornie to na Interii czytam
    „Ja miałem inne zdanie, a jeśli wszyscy moi koledzy byli za tym, że należy to zrobić, to także się na to zgodziłem. I koniec. Wie pan, ja nie będę zatrzymywał pociągu. Jakie to miało znaczenie, że jestem biednym żuczkiem, który może mieć odmienne zdanie? To nie jest tak, że ja bym powiedział: "nie, bo nie, bo nie, bo nie". Ja po prostu gościowi nie ufam i tyle” — mówi Wojciech Adam Fickowski.

    Ale tak się zastanawiam co takiego dla skoków w Polsce zrobił Fickowski? On i jego kumple, wielcy trenerzy „byle do emeryturki”. Wszystkie te dziadki zatrzymały się na rozwoju skoków w latach 90tych jak zmieniała się technika skoków i tych dzieciaków dalej uczą tak skakać 😅

  • Matrixun weteran

    Bardzo dobrze, że dodano jakąś skocznię normalną. Kiedyś pisałem, że najfajniejsze rozwiązanie przy ewentualnym rozgrywaniu konkursów na normalnych obiekcie to jak jednego dnia zawody są na skoczni normalnej, drugiego na dużej i cieszę się, że tak będzie w Lahti. Te kobiece loty w Vikersund trochę wciśnięte na siłę. Oczywiście znowu zmiana regulaminu w konkursach lotów kobiet. Co roku inaczej... Ale tym razem jakiś krok w dobrą stronę, bo brak Westman w planickim finale było jakimś kuriozum. Azjatyckie tournee kobiet też mi się podoba, ale to było już grane w minionym sezonie. U panów (poza Lahti HS100) nuda bez zmian (choć nie, ten format "50" to zmiana na gorsze).

  • Odlotowo_4567 weteran

    Na razie nie ma co się przejmować brakiem duetów, bo w początkowych kalendarzach na poprzedni sezon również początkowo ich nie było, ale w ostatecznych terminarzach ogłoszonych w październiku jednak się znalazły, teraz też najpewniej jeszcze zdążą je dorzucić, choć mam pewne obawy, że jednak tak się nie stanie. Oby zawody duetów były kosztem mikstów i drużynówek, a nie zawodów indywidualnych. W ogóle przez te 4 czteroosobowe drużynówki i 4 miksty (w tym 3 z rzędu) przypomina mi się drużynówkoza z sezonu 2017/2018, tylko teraz jest ona w dużo gorszej postaci. W postaci mikstów. 🤮 Jeszcze jakoś je zniosę, jeśli będą w piątki, a nie kosztem indywidualnych (chociaż 4 konkursy tego formatu to i tak przesada).

  • Arturion profesor
    @TheDriger

    Chyba jednak to nie będą duety. Pertile coś tłumaczył...

  • TheDriger profesor
    @Arturion

    Dokładnie, miksty powinny być tylko na IO i MŚ- tylko wtedy mają sens i rację bytu.
    A nie, że skoki Niki Prevc mają jakiś wpływ w postaci punktów do pucharu Narodów mężczyzn. Absurd.
    A jeśli chodzi o duety, ktore są fajne to na MŚ niech to będzie na zmianę co 2 lata, raz duety a raz normalna drużynówka.
    A w PŚ to bądźcie spokojni, przecież w Titisee na pewno to będą duety, nie ma szans żeby zrobili druzynowkę w piątek przy trzech konkursach. A w Zakopanem lub Lahti tez mogą byc gdzieś duety.

  • Arturion profesor
    @rybolow1

    Akurat, co do drużyn, to zachowałbym obydwa formaty, zwłaszcza w MŚ. Dla obu płci.
    (i w lotach też)

    A miksty tylko w IO i MŚ. Bądź nadprogramowo, bez punktów PŚ.

  • rybolow1 profesor
    @Arturion

    Kwalifikacji nie powinno w ogóle być
    Beznadziejny kalendarz. Wydziwianie z niedzielami, mikst w Sapporo, NH w Lahti, drużyny czteroosobowe zamiast duetów. Zaorać ten FIS

  • Arturion profesor
    @Tomek88

    Ja ci wierzę, ale nie zmienia to faktu, że ten pomysł koło sprawiedliwości nie stał.
    Zresztą kilka lat temu tak było. I przestało być, bo było do d.
    Ale Sandro widać lubi to, co jest do d.
    ;-)

    "będą pewnie uczuleni na przypilnowanie wszystkich detali jeszcze bardziej"
    Pewnie tak, tylko można mieć zwyczajnie pecha i mieć DSQ bez żółtej kartki (nie z winy zawodnika). I weekend w plecy.

  • Tomek88 profesor
    @Kraft

    No trochę czasu minęło, ostatni raz skakali tam na MŚ w Lahti w 2017, a w PŚ to lutym 2016 roku

  • tommy97ns stały bywalec

    Kalendarz naprawdę jeden z lepszych w ostatnich latach chociaż nie idealny.Cieszy mnie bardzo powrót drużynówek. Miksty też są. Ja bym jedynie dołożył w piątek 2 konkurs indywidualny w Lake Placid żeby dla najlepszych zawodników ta wyprawa za ocean miała jakiś sens . I po TCS Predazzo albo Seefeld lub Ramsau albo loty na Kulm żeby ten weekend nie był wolny. No i Zakopane drużynowke przełożył na piątek a w sobotę i w niedzielę zrobić indywidualne żeby były 2 ind w Zakopanem bo 1 to zdecydowanie za mało.

  • Tomek88 profesor
    @TandeFan23

    I właśnie po to czołowe nacje mają tak rozbudowane sztaby, żeby pilnować wszystkich szczegółów. Teraz wobec tego, że w niektóre weekendy można stracić dwa konkursy będą pewnie uczuleni na przypilnowanie wszystkich detali jeszcze bardziej

  • Tomek88 profesor
    @Arturion

    Nie większość tylko 5 weekendów i uwierz mi, że nie będzie sytuacji gdy przyjeżdża mniej niż 50 zawodników. Jedynie w Lake Placid może być krucho, ale i tak pewnie jakiś 53 się uzbiera

  • Stefan_Kraft_108 bywalec

    Mogli dać ten konkurs na normalnej w Lahti w piątek, a w niedzielę zostawić normalnie na skoczni HS130. Chociaż pewnie szykują już zastępstwo za potencjalne odwołanie konkursu w Ruce.

  • TandeFan23 profesor
    @AndiSkacz

    Wielka szkoda. Hakuba miala swoj klimat.

  • AndiSkacz stały bywalec
    @TandeFan23

    Hakuba nie ma homologacji! Dlatego napisałem że Zao.

  • Piolor bywalec

    Nastał ten smutny dzień, gdzie można już bez zahamowań napisać i powiedzieć:
    Pertile i spółka zabiła dziś skoki narciarskie pod egidą FIS. Jedyną nadzieją dla tego sportu jest odrodzenie się w ramach osobnej federacji.

    Miksty w Lake Placid i Sapporo - już widzę jak tam jadą (no dobra, może do Japonii, ale też wątpię)
    Łączenie na siłę kalendarza i skracanie zawodów - olewanie kwalifikacji sprawia, że jak ktoś odpadnie w piątek to jest cały weekend w plecy

    Nowych widzów to nie przyciągnie, część starych odstraszy. Już próba zbudowania skoczni w Indiach/Ameryce Południowej/ZEA(na hali) miałaby więcej sensu.

    Olimpijska, świeża skocznia bez PŚ i to wcale nie w egzotycznym kraju, nie z powodów, że nie da się na niej skakać (będzie COC) to jest absurd.

    W przyszłym sezonie prawdopodobnie lepiej będzie oglądać Puchar Kontynentalny

    Taką mam radę jak już chcecie zarzynać ten sport do końca - przeplatane serie męska 1, kobiety , męska 2

  • Kraft bywalec

    Ciekawe bo dawno nie było normalnej w Lahti.

  • TandeFan23 profesor
    @Pavel

    Domen przyznal sie ze popelnil blad i w porzadku. Zdarza sie. Nie krytykuje tego przepisu,ale krytykuje de facto podwojna dyskwalifikacje jaka wymyslil Pertile. Za taka [***]le jak centymetr za dlugie narty mozesz wyleciec z gry o Krysztalowa Kule.

  • Sigmusiaxd weteran

    Dalej bez duetów.. Dzbantille i jego chore na głowę pomysły..
    Chociaż jeden duet, np. w Lake Placid i dwa indywidualne. Wtedy by było fajnie, a tak? To jest głupi mikst i jeden indywidualny.

  • Sigmusiaxd weteran
    @ms_

    TO MA BYC O 3 W NOCY? To ja już wole zasnąć niż oglądać naszą kompromitacje i na dodatek jeszcze wygraną Austriaków.

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    Nie przyjacielu, to nie przepis jest głupi tylko Domen jechał na limicie i się przejechał, życie ;)

    A co do braku kwali, ja bym zrobił "bufor" w postaci automatycznej kali dla top 5 czy tam 10.

  • TandeFan23 profesor
    @Pavel

    12 marca 2027
    Komentarze pod artykulem ''Ryoyu Kobayashi wygrywa kwalifikacje,Kacper Tomasiak zdyskwalifikowany''

    Pavel
    Co za idiotyczne przepisy wymyslili. Przez tego ch... Pertille i jego glupie pomysly Kacper nie stanie na podium generalki.Ten czlowiek doprowadzi skoki narciarskie do upadku.

  • Pavel profesor
    @TheDriger

    Było tydzień dłużej, ale Wielkanoc wskoczyła na koniec marca ;)

  • Fan Tkaczenki i Aalto profesor

    Loty w Vikersund przed MŚ w Falun? Gdzieś już to widziałem

  • TheDriger profesor
    @Pavel

    Spokojnie, przecież w Titisee Neustadt będą duety w piątek raczej. Wiem, ze jest zapisane póki co tak, ale drużynówki by nie robili w piątek jako trzeciego konkursu dodatkowego.
    A w Zakopanem czy Lahti tez jeszcze gdzieś mogą zmienić na duety nawet w trakcie sezonu jak to bylo w minionym.
    No, ale zgadzam się z wszystkimi tutaj, ze 4 miksty w sezonie to porażka totalna. Nawet ich nie włączę.

    PS. Zamknięcie sezonu możnaby zrobic tydzień później to jakis jeszcze weekend by sie znalazł wcześniej do zagospodarowania

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    Przepis to przepis, mógł wypić.

  • Pavel profesor

    Czołówka buloklepów z zeszłego sezonu.

    Swiatosław Nazarienko - 19
    Muhammed Ali Bedir - 15
    Jewhen Marusiak - 14
    Witalij Kaliniczenko - 14
    Fatih Arda İpcioğlu - 11
    Daniel Cacina - 11
    Mihnea Spulber - 11
    Jules Chervet - 10
    Nurszat Tursunżanow - 8
    Vilho Palosaari - 8
    Lü Yixin - 8 (odpadł we wszystkich startach)
    Choi Heung-chul - 8 (odpadł we wszystkich startach)
    Zhen Weijie - 6 (odpadł we wszystkich startach)

  • TandeFan23 profesor
    @Pavel

    Nie wypijesz szklanki wody jak Domen w Lahti i masz 200 pkt w plecy. Wyobrazmy sobie ze Kacper jest na podium generalki PS i w Oslo za taki minimalny blad dostaje -200pkt i bye,bye podium. Ciekawe czy wtedy bylbys tak z tego zadowolony...

  • Arturion profesor
    @Odlotowo_4567

    Mogliby ujednoznacznić ten system, bo wątpliwości były.

  • Odlotowo_4567 weteran
    @Arturion

    System kartkowy pozostaje, natomiast, o ile się nie mylę, kartki z obecnego sezonu nie przechodzą na przyszły.

  • Arturion profesor
    @Pavel

    Więc nie można zabierać im arbitralnie żadnego kwali! :-)

    (albo zabrać wszystkim - oszczędności będą)

  • Odlotowo_4567 weteran
    Łączenie kalendarzy męskiego i kobiecego PŚ

    Pertile chyba dostał od któregoś ze swoich przełożonych zapewnienie, że dostanie podwojoną wypłatę dla dyrektora męskiego i kobiecego PŚ w skokach narciarskich 😉, jeśli obniży organizatorom koszty rozgrywania konkursów oraz połączy kalendarze i będzie zarządzał jednocześnie PŚ dla obu płci. No i obniży koszty dla samego FIS - mniej członków jury potrzebnych w jeden weekend.

  • Pavel profesor
    @Arturion

    Mają prawo skakać w PŚ jak najbardziej starczy przejść kwali, nie widzę przeciwwskazań.

  • Arturion profesor
    @Pavel

    A wytrzyma. Wspomniani mają prawo skakać w PŚ. Ale teraz mogą się zastanowić, czy w ogóle na większość weekendów lecieć. I lepsi od nich też mogą mieć wątpliwości. Zatem może być i tak, że przyjedzie mniej niż 50 zawodników... I po co kwali?
    Ja chciałbym oglądać dużo różnych skoczków a nie tylko tzw. elitę przetrzebioną w dodatku przez DSQ.
    A w ogóle system kartkowy pozostaje?

  • Pavel profesor
    @Arturion

    Więcej Choiów i Muminowów system to wytrzyma!!!!

  • Odlotowo_4567 weteran

    Gdzie tu logika, Panie Pertile? Ten jet-lag nie jest męczący dla zawodników:
    16-17.01.2027 PŚ Zakopane HS140
    22-24.01.2027 PŚ Sapporo HS137
    29-30.01.2027 PŚ Willingen HS147
    06-07.02.2027 PŚ Lake Placid HS128
    13-14.02.2027 PŚ Lahti HS130 i HS100

    Natomiast…
    06.01.2027 PŚ Bischofshofen HS142
    09-10.01.2027 - jeszcze jeden weekend PŚ w tym terminie w lokalizacji oddalonej tylko kilkaset, a nie kilka tysięcy kilometrów od Bischofschofen spowoduje zmęczenie skoczków i z tego powodu nie będzie wtedy zawodów.

    Tymczasem kobiety są niezniszczalne i się nie męczą? Gdzie równouprawnienie?! 😂 Skoczkinie mają wtedy PŚ w Ljubnie, a skoczkowie muszą odpoczywać. Kobiety też chcą odpocząć, a Pertile nie pozwala im na to!
    A Sandro na to: „Na spokojnie, mężczyźni też się nie zmęczą jet-lagiem, bo w Lake Placid zrobimy 1 indywidualny + 1 mikst, zatem większość nie poleci do USA. A kobiety nie będą miały drużynówki w Ljubnie, oj nie, bo wpadłyby na ten sam pomysł. Nie pozwolimy im na to, nie damy im sobie odpocząć”.

  • Arturion profesor
    @Tomek88

    Nie, to qrestwo zwykłe jest.
    Już lepiej zlikwidować kwali w ogóle.

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    To bardzo dobrze, strach przed kombinowaniem będzie jeszcze większy, gdzie minusy?

  • Tomek88 profesor
    @TandeFan23

    To już typowy element losowości, którego w skokach nigdy nie wyeliminujesz

  • TandeFan23 profesor
    @Tomek88

    ''Jasne od czasu do czasu może się zdarzyć, że ktoś mocniejszy odpadnie i będzie miał wolne przez resztę weekendu''
    Ktos dostanie DSQ w piatkowych kwali i ma z glowy nie 100 tylko 200 pkt. 100 pkt roznicy w walce o KK lub o podium generalki to rzeczywiscie nic...

  • KapiOfficial stały bywalec
    @ASJ_212

    o kurde tego o tym nie słyszałem

  • Tomek88 profesor

    Co do kwestii jednych kwalifikacji podczas pięciu weekendów. Ja tam nie widzę w tym jakiegoś ogromnego problemu. Zazwyczaj mamy 60-65 skoczków, więc i tak w większości przypadków oznacza to po prostu wolne dla losowych Turków, Ukraińców, Włochów, Rumunów, jakiegoś Kazacha, Amerykanina, Francuza, Polaka i numerów 5-6 wśród mocniejszych nacji. Rywalizacja na tym nie ucierpi.

    Jasne od czasu do czasu może się zdarzyć, że ktoś mocniejszy odpadnie i będzie miał wolne przez resztę weekendu, ale takie sytuacje zdarzają się bardzo rzadko. Nie ma tragedii, dobrze, że nie ma zmniejszania limitów czy zmniejszania liczby skoczków w konkursie

  • Tomek88 profesor
    @Pavel

    Okej, tu masz rację, nie pomyślałem o tym od tej strony. W takim razie szkoda, że są aż 4 drużynówki i nie rozdzielono tego też na duety

  • DomenPrevcFan doświadczony

    Nie no ja nie wierzę, że oni przepuścili brak duetów i cztery miksty. Do tego wspaniały pomysł z brakiem kwalifikacji na niedziele, i to przez połowę pierwszego periodu, kiedy czołówka powoli się formuje. Jedyną zmianaw układzie jaką dostaliśmy względem beznadziejnego prototypu to jeden więcej konkurs ma skoczni normalnej kosztem dużej, co będzie miało niewątpliwie pozytywny wpływ na widowisko. Ja nie wiem co tu się odstawia w ogóle

  • Filigranowy_japonczyk profesor
    @Sousuke

    W czym te miksty są ciekawe?
    O podium walczą te same ekipy co w drużynówkach, a różnice między poszczególnymi zespołami są bardzo duże. Mikst na IO był zdecydowanie najnudniejszy ze wszystkich konkursów w Predazzo. X resztą jedyny tego typu ciekawy konkurs miał miejsce w Pekinie, a to tylko dlatego, że pół stawki kobiet dostało dsq.

  • Pavel profesor
    @Filigranowy_japonczyk

    Jak masz kasę to zawsze możesz sobie ogarnąć obywatelstwo jakiegoś zabawnego kraju czy to po to, aby kandydować na szefa FIS czy uciec przed prokuratorem, takie czasy ;)

  • Sousuke stały bywalec
    @TandeFan23

    To jest najnudniejszy typ konkursów, w kółko skacze ta sama grupka zawodników. Całe szczęście, że nie będzie ani jednego duetu w sezonie a za to drużynówki i miksty. Nie wiem skąd taka niechęć do tych drugich, ale są dużo ciekawsze niż te duety, a to, że nasi nie mają szans tutaj to trudno.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Ciekawostka. Pertille wszyscy słusznie krytykujemy, ale jego szef, czyli prezydent FIS to też niezły as. Facet ma podwójne obywatelstwo, ale ani Wielka Brytania ani Szwecja nie zgłosiły go do kolejnych wyborów na prezydenta FIS. Więc ten sobie załatwił Gruzińskie obywatelstwo ;) To jest dopiero przyspawanie do stołka
    https://x.com/m_rajkiewicz/status/2050536167821431018?s=20

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    Tłumaczę ci, że jak masz mikst jako 3 konkurs to jest to kaprys organizatora bo chce zagospodarować chłopów i kobity. Natomiast w LP, z racji łączenia PŚ, nie zmieszczą duetów.

  • TandeFan23 profesor
    @latarnik

    Odpowiedz na te pytania jest prosta i podal ja juz Filigranowy. Skokami rzadzi Sandro DZBANtille.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Swoją drogą, piękny jest ten logistyczny potworek.
    - Wylot do Sapporo na weekend.
    - Powrót do Europy na weekend.
    - Wylot do USA na weekend.

    A potem będą coś piéprzyć o ekologii i ograniczeniu emisji CO2. No chyba, że w FIS wiedzą, że Lake Placid i tak wyleci a jego miejsce zajmie Klingenthal i będą dwa weekendy w Niemczech z rzędu.

  • latarnik stały bywalec

    Fajnie, że dali 4 drużynówki, ale po uj tyle mikstów... No i jeszcze te udziwnienia 50" 40"...

  • TandeFan23 profesor
    @Pavel

    Jakis jeden mikst moze zostac. Np. ten inaugruacyjny w Lillehammer. Ale robienie go w piatek w Sapporo czy w Lake Placid gdzie przez to moze byc slabsza obsada to szczyt glupoty.
    Skoro chca tak promowac zenskie skoki to niech bedzie kilka duetow kobiet. Rywalizacja miedzy Japonkami,Slowenkami,Niemkami i Norwezkami bylaby na pewno pasjonujaca.

    AndiSkacz
    Zamiast miksta w piatek moglaby byc Hakuba w czwartek.

  • ASJ_212 profesor

    Timon Pascal Kahofer zmienia reprezentację i od teraz będzie skakał w barwach Niemiec

  • solidrock bywalec

    Szkoda że olali te duety, są lepsze niż drużynówki.

  • Filigranowy_japonczyk profesor

    Oczywiście weekend z 9-10 stycznia został pusty xd. Pewnie Dzbantille zaraz wyjdzie i powie, że to dla dobra przemęczonych zawodników by ci odpoczęli. Ale jakoś kobiety sobie mogą poskakać w Ljubnie, ich zmęczenie TCS nie dotyczy?

    Kolejna kompromitacja - brak duetów w kalendarzu. Ja po wstępnej wersji myślałem, że i tak je dodadzą tak jak rok temu, ale widzę, że nie doceniłem głupoty FIS. Ale może to faktycznie ma związek z tym, że MKOL ma usunąć duety z programu IO. Tak więc potwierdza się teoria, że duety to nie autorski pomysł Pertille, tylko ich wprowadzenie zostało wymuszone przez MKOL by zastąpili drużynówke na Igrzyskach. Teraz duetów na IO już nie będzie więc FIS się ich pozbywa.

    Oczywiście Dyktator nie zrezygnował z pomysłu jednych kwalifikacji na weekend. Czyli tak, najpierw pomagamy egzotyce obcinając limity a teraz dajemy im kopa w dûpę robiąc jedne kwalifikacje na weekend. Włoski szkodnik nie przestaje zaskakiwać swoimi pomysłami na zabicie skoków.

    A o tych zarzyganych mikstach szkoda gadać. Czekam na komunikat o odwołaniu Lake Placid i zastępstwie w Klingenthal.

    #DzbantilleOUT

  • AndiSkacz stały bywalec

    Dobrze że robią zawody na normalnej skoczni chyba posłuchali się kibiców! Ale na cholerę ten mikst w Saporro mogliby zamiast niego zrobić kolejny konkurs indywidualny albo zrobić indywidualny ale w Zao to też byłoby lepsze niż ten mikst. Brakuje też zawodów w Predazzo i dodatkowego indywidualnego w Lake Placid. Okropne są te 50 ale trudno jeżeli Pertile tak nalega to sprawdźmy czy taki format ma sens. Jednak uważam że ten kalendarz lepiej teraz wygląda!

  • Pavel profesor
    @TandeFan23

    Duety mogłyby być za drużynówki, mikst są dodatkiem z kaprysu organizatora.

  • jezrdna_AM stały bywalec

    Zmiany wprowadza się po to aby uatrakcyjnić dyscyplinę i zwiększyć oglądalność i zainteresowanie kibiców.
    Brak kwalifikacji w drugim dniu zawodów na danej skoczni to kompletna porażka i właśnie takie zmiany zabijają skoki.

  • TandeFan23 profesor

    Duety sa taka fajna dynamiczna konkurencja,a oni z uporem maniaka laduja te miksty przy ktorych zasypiam. Kazdy konkurs skokow ogladam z wielkim zainteresowaniem,a przy mikstach chrapie.

  • Odlotowo_4567 weteran

    No i rywalizacja na normalnej skoczni w Lahti ma sens z uwagi na to, że w kalendarzu PŚ nie ma ponadto ani jednej skoczni normalnej. Sam nie jestem zwolennikiem zbyt dużej ilości zawodów na NH, ale 1-2 konkursy w sezonie to przyjemne urozmaicenie.

  • Pavel profesor
    @maciek0932

    Nie było kobit więc teraz masz taki układ jak wcześniej tylko zamiast 1 męskiego 1 damski.

  • maciek0932 profesor
    @Pavel

    Dlaczego logistyki? Co szkodzi zrobić 2 indywidualne, a mikst wieczorem tak jak to było w przypadku meskich duetów? Zresztą w ogóle duety panów powinny być zamiast tego niepotrzebnego mikstu

  • Odlotowo_4567 weteran

    Widzę, że na MŚ czeka nas „powrót do ustawień fabrycznych” i mikst będzie jednak na skoczni normalnej, a scenariusz z Trondheim (konkurs drużyn mieszanych na dużym obiekcie) nie powtórzy się.

  • Rawianek profesor

    Połączone kalendarze nie są dobre.

  • Kolos profesor
    @ms_

    Pertile nie zarządza Kombinacją norweską więc mu wszystko jedno :) Oczywiście to chore, skoki tylko na tym ucierpią

  • Kolos profesor

    No to kobiety wyszły na tym jak zabłocki na mydle.... Zamiast dopychać na siłę te loty w Vikersund lepiej byłoby jakby utrzymali dwa konkursy w Planicy.

    Pucharu Świata w lotach dla nich i tak nie będzie....

  • Alberto stały bywalec

    Największy minus tego kalendarza to te "50" i "40". Absurd odbierający wielu zawodnikom szansę na starty. Próba przed mistrzostwami świata już 2 lata wcześniej? Szkoda też że nie ma indywidualnego na dużej skoczni w Lahti np.: w piątek. Dobrze się udało z tym Vikersund u pań, bo był by kolejny absurd z brakiem PŚwL kobiet. Fajna będzie ta drużynówka kobiet w Wiśle bez reprezentacji gospodarzy. Szkoda też, że nie ma duetów, przecież to konkurencja olimpijska, mam nadzieję że któryś mikst nimi zastąpią jeszcze. Ilości mikstów już nie komentuję.

  • Pavel profesor
    @Tomek88

    Tomku88 mikst w 3 na 4 przypadki to decyzja organizatora, który łoży na dodatkowy konkurs bo ma taki kaprys. Mając PŚ kobiet i mężczyzn robią 3 konkurs łączony, tyle. Jedynie w USA ten mikst to wynik logistyki a nie chęci.

  • alo profesor

    Miksty to w ogóle największą głupota jaka kiedykolwiek została wymyślona

  • Tomek88 profesor

    Na minus na pewno brak duetów i aż 4 miksty. Nie widzę tu żadnej logiki, chcą wspierać skoki kobiet spoko, ale skoro sami chwalili format duetów, to co szkodziło zrobić 2x miksty i 2x duety?

  • Tomek88 profesor

    Decyzja o konkursie na normalnej skoczni w Lahti moim zdaniem dobra, inna sprawa, że lepiej byłoby to ustawić w ten sposób: Vikersund, Lahti (niedzielna na HS 100) i potem MŚ gdzie zaczynamy od obiektu normalnego. Tak to mamy skocznie normalną, potem loty i powrót na obiekt normalny

  • Karbit stały bywalec

    gdzie się duety podziały? Durny pomysł z kwalifikacjami przeszedł, armagiedon...

    Luigi - wspierajmy mniejsze nacje, też Luigi: wywalmy jedyny drużynowy format, w którym mogły się prezentować.

  • ms_ profesor
    @Sigmusiaxd

    Ten mikst tam jest "dodatkowo", gorzej jeśli kosztem jednego konkursu indywidualnego by zrobili mikst tak jak ma to miejsce w Lake Placid, już widzę te rzesze kibiców oglądające o 3 w nocy mikst w Sapporo ;)

  • ms_ profesor

    Ciekawa sprawa też z tym przeniesiem zawodów w Lahti na hs 100 podczas gdy konkurs drużynowy będzie normalnie na hs 130, jak zobaczyłem tytuł artykułu to byłem przekonany, że przenieśli wszystkie konkursy w Lahti z hs 130 na hs 100 bo na większej skoczni będą robić jakiś remont pod kątem MŚ w 2029 roku. Z jednej strony fajnie będzie zobaczyć normalną skocznię w Lahti w PŚ po długiej przerwie, ale z drugiej strony przez to nie będzie tam w przyszłym sezonie zawodów indywidualnych na dużym obiekcie, trochę słabo, to już bym wolał drużynówkę na mniejszej skoczni, a indywidualny na dużej, to by na pewno było ciekawsze. Ale może w Lahti jednak te zawody na dużej skoczni się odbędą jeśli znowu wiatr nie pozwoli na rozegranie któregoś z konkursów w Ruce, ale wtedy też jest ryzyko, że nawet jeśli zrobią jakiś jednoseryjny konkurs za zastępstwo to on też może być na mniejszej skoczni. Najlepiej by było jakby zrobili po jednym konkursie indywidualnym na dużej i normalnej skoczni i drużynówkę w sumie też lepiej na normalnej skoczni bo byłyby mniejsze różnice i byłoby ciekawiej. Tak samo w Lillehammer mikst powinni zrobić na mniejszej skoczni, po co nam te Rumunki czy inne Ukrainki skaczące na dużej skoczni po 70-80 metrów?

  • ms_ profesor

    I przepchnęli te "50" i "40" co za absurd, no to teraz tym bardziej zmniejszy się ilość zawodników w kwalifikacjach w takich weekendach. Tak wgl to włoski pajac nie widzi, że coś tu się nie klei logicznie, wywalił niedzielne kwalifikacje w miejscowościach, gdzie w ten sam weekend będą skoki kobiet i skoki mężczyzn, ale za to w Ruce będą niedzielne kwalifikacje mimo, że w ten sam weekend skaczą tam kombinatorzy i jakoś wtedy się wszyscy na skoczni pomieszczą i nie będzie problemu z rozegraniem w krótkim czasie wszystkich serii. Tak samo problemu by nie było w innych miejscowościach gdzie od lat mimo, że skakali tam skoczkowie, skoczkinie, kombinatorzy i kombinatorki wszystko zazwyczaj udawało się rozegrać zgodnie z harmonogramem.

    Bez sensu też, że zostawili te durne miksty, powinni zrobić jeden mikst w PŚ i jeden na MŚ i to by w zupełności wystarczyło, zamiast tego mogliby dać zawody indywidualne, a jak już muszą dać konkursy zespołowe to 100 razy lepsze by były duety zamiast tych durnych mikstów, jedyny plus tych kalendarzy to powrót większej ilości klasycznych drużynówek, nie podobało mi się, że w zeszłym sezonie zamiast drużynówek mieliśmy wszędzie oprócz Planicy i MŚ w Oberstdorfie duety, teraz za to duetów nie ma wcale, ale Pertile pokrętnie to tłumaczył w jednym z wywiadów dlaczego podjął taką decyzję, mówiąc krótko, żeby drużyny nie szły na łatwiznę licząc na to, że 2 dobrych skoczków wystarczy, tylko, żeby inwestowali w całą drużynę, żeby mieć przynajmniej 5-6 skoczków na dobrym poziomie.

  • buttek stały bywalec

    W sumie brakuje mniejszych skoczni w PŚ. Zawsze to jakaś odmiana.

  • Sigmusiaxd weteran

    Usuńcie ten mikst w Saporro BŁAGAM

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl