Wojciech Skupień skacze dalej!

  • 2007-05-05 14:16

Wojciech Skupień, mimo tego, że nie został ujęty przez PZN w żadnej z kadr szkoleniowych na sezon 2007/2008, postanowił, że nie odwiesi jeszcze nart na przysłowiowy kołek.

"Podpisaliśmy umowę na kolejny sezon z moim sponsorem - Doskonałym Mlekiem - więc nie kończę kariery i będę dalej skakał" - poinformował 31-letni reprezentant Polski.

"Na temat tego, że nie znalazłem się w żadnej kadrze rozmawiałem z prezesem Apoloniuszem Tajnerem i dowiedziałem się, że trenerzy mnie po prostu nie chcieli" - kontynuuje mieszkaniec Poronina.

"Podobno nie chciałem jechać na jakieś zawody i wyniknęła podobna sytuacja jak z Heinzem Kuttinem. Chodziło rzekomo o jeden z pierwszych konkursów w sezonie, ale ze mną nikt się nie kontaktował, nikt nie dzwonił i nie rozmawiał na ten temat" - dodaje Skupień.

"Chciałbym znaleźć się chociaż w centrum szkoleniowym, ponieważ miałbym dzięki temu zapewnione narty, kombinezony, a także większe szanse na ewentualne starty w zawodach oraz udział w sprawdzianach, będących kwalifikacją do poszczególnych konkursów. Mam jednak nadzieję, że nawet jeśli nie będę członkiem żadnej z grup szkoleniowych, to szansę startów w takich sprawdzianach otrzymam" - zakończył Wojciech Skupień.

Również trener klubowy skoczka TS Wisły Zakopane - Józef Jarząbek - nie rozumie czemu zabrakło dla niego miejsca w polskich kadrach na przyszły sezon.

"Gdy przed sezonem byłem w PZN na spotkaniu z trenerami to Wojtek Skupień był widziany w szerokich składzie i nie było w ogóle mowy, aby nie znalazł się w żadnej grupie szkoleniowej. Nie wiem skąd taka decyzja" - mówi Józef Jarząbek.

"Hannu Lepistoe będzie w Zakopanem w maju, wówczas na pewno padnie pytanie odnośnie miejsca Wojtka Skupnia w centrum szkoleniowym" - zakończył trener TS Wisły Zakopane.


Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (13729) komentarze: (77)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    Wojciech Skupień

    Klasyfikacja PK 2006/2007 - najlepsi Polacy:

    18 SKUPIEN Wojciech - 289 pkt - 13 startów
    21 SLIZ Rafal ---------- 269 pkt - 16
    28 MATEJA Robert ----- 223 pkt -- 7

    Polacy w rankingu CRL(PK) - koniec sezonu 2006/2007:

    15 SKUPIEN Wojciech ----- 454 pkt
    27 SLIZ Rafal -------------- 269
    33 MATEJA Robert --------- 223

  • jozek_sibek profesor
    Wojciech Skupień

    Polacy w rankingu WRL(PŚ) - koniec szonu 2006/2007.

    1 MAŁYSZ Adam ---- 1998 pkt
    32 STOCH Kamil ----- 234
    60 SKUPIEN Wojciech - 51
    66 SLIZ Rafal ---------- 37
    69 ZYLA Piotr ---------- 34
    74 HULA Stefan -------- 28
    95 MATEJA Robert ------ 5

    W.Skupień jest na 3 miejscu - wszystkie pkt ma z LGP 2006r.

  • anonim
    @trans

    Skupień az 166 pkt zdobył w Japonii (3 zawody) gdzie startowało od 34 do 40 skoczków! Mateja tam nie startował!
    W zawodach gdzie startowali razem Mateja był w 3 zawodach lepszy od Skupnia (duża róznica punktowa na korzysć Mateji) a Skupień w 2 zawodach lepszy od Mateji (ale była to minimalna róznica punktowa).
    Dlatego uważam, że Mateja lepiej skakał od Skupnia i własnie wtedy był zabierany na zawody PŚ i MŚ (stąd ta róznica punktów PK na korzyść Skupnia.)

  • evik początkujący
    Niech skacze lepszy

    @MarcinBB
    Jestem przeciwna całkowitemu odsuwaniu Roberta Matei i Wojciecha Skupienia od występów w PK. Jak długo będą prezentować wyższy poziom od juniorów tak długo mają prawo skakać w tych zawodach! Polskę powinni reprezentować najlepsi, bez względu na wiek.

    Jeśli już tworzone są owe centra szkoleniowe, to obaj zakopiańczycy powinni się w nich znaleźć. Jednak uważam, że dla wszystkich korzystniejsze byłoby wsparcie zawodników poprzez wsparcie ich rodzimych klubów. Nie wszystko musi być robione odgórnie.

  • trans bywalec

    evik
    Po ilosci zdobytych punktow wynika ze najlepszy w pk byl skupień. A ze skakal wiecej razy nie ma to znaczenia,bo to jest tylko gdybanie niczym nie poparte, ile punktow uzyskalby mateja gdyby skakał tyle samo razy.

  • anonim
    @evik

    Zgadzam się z większościa tego co piszesz, ale:

    To MTEJA był najlepszym naszym skoczkiem w PK, popatrz na zestawienie:
    1. Mateja Robert(7 startów).....31,6 pkt....razem 223 pkt
    2. Skupień W. (13 startów)...21,8 pkt...razem 289 pkt
    3. Śliż R. (16 startów).....16,8 pkt.....razem 269 pkt
    4. Tajner T. (12 startów)...6,6 pkt...razem 79 pkt
    5. Bachleda M. (14 startów)..5,8 pkt...razem 81 pkt
    6. Długopolski K. (16 startów)...4,9 pkt...razem 78 pkt
    7. Pochwała T. (9 startów)...2,8 pkt...razem 25 pkt
    8. Tajner T.(7 startów)...średnio 1,1 pkt..razem 8 pkt !!!
    Wojciech SKUPIEŃ startując 2 razy częściej od Mateji zdobyył tylko 30% więcej punków. Robert "przegrał" ze
    Skupniem tylko z powodu małej ilości startów. Mateja jest skoczkiem bardziej efektywnym w konkursach. A skoczek musi byc efektywny!!!

    Śliż... on naprawdę zasłuży by być sponsorowanym przez PZN. Nawet będący w zupełnym dole jak w tym roku, potrafił zdobywać tylko 5 punktów mnie za konkurs niż Skupień (którego wielu na Igrzyska chciało wysyłać) a 2-3 krotnie więcej niż kadra T, która w nagrodę za słabe wyniki znów będzie sponsorowana przez PZN!Zresztą analiza Marcina pokazuje, że Ci skoczkowie NIGDY w większej formie nie byli (no może czasami jakis "przebłysk" u Bachledy i Długopolskiego.

  • Julka weteran

    Ja się o tych centrach już nie wypowiadam, ale tak zastanawiam się właśnie czy nie byłoby lepiej zamiast tworzyć kadrę młodzieżową, pozostać przy kadrze B, gdzie znalazło by się również miejsce dla Matei czy Skupnia. Młodzież młodzieżą, jestem za tym aby na nich stawiać, ale boję się, że sobie nie poradzą, i tutaj jak znalazł byłby Robert czy Wojtek (nawet Rafał Śliż). Może nie są super skoczkami, ale jakieś tam punkty sobie zdobywają i dają limity. A czy młodzi sobie na to zapracują? I czy będą w stanie zdobywać te limity? Podobna sytuacja jest w kadrze A, gdzie w razie wpadki młodzieży (która chyba zacznie od PK, bo chyba nie mają punktów jeszcze zdobytych) są starsi skoczkowie (jeśli można tak nazwać trio Stoch-Hula-Żyła).
    Wydaje mi sie, że na Roberta i Wojtka spokojnie można liczyć jeśli chodzi o PK.
    Co do tych centrów w Wiśle i Zakopcu to może faktycznie macie rację i te założenia szkoleniowe powinny przejąć kluby. To chyba byłoby tańsze?

  • MarcinBB redaktor
    @evik

    Trafiłaś w "10".
    Zgadzam się z Tobą w 100%. Do tej pory się wahałem z ich oceną, ale mnie przekonałaś, że te centra są zupełnie niepotrzebne (szczególnie to w Wiśle). Znacznie lepiej, tak jak zaproponował jako pierwszy Barnaba, pomóc starszym skoczkom przekwalifkować sie na trenerkę. A inwestować w rozwój młodych i perspektywicznych.
    Jedyny zgryz, to taki, że Mateja i Skupień wciąz są w dużo lepszej formie niż juniorzy. Obaj, albo jeden z nich mogliby wciąż skakać w PK, jeszcze przez sezon letni a może i następną zimę, do momentu gdy juniorzy będą prezentować taki sam lub lepszy poziom.

  • evik początkujący
    Zgadzam się

    @Marcin BB
    "Szczerze mówiąc, to budowanie takich centrów chyba nie jest pomysłem najlepszym."
    Cały czas się zastanawiam jaki sens ma tworzenie takich centrów. Szczerze mówiąc, do tej pory nic mądrego nie wymyśliłam. Każdy zawodnik ma swój klub, w którym trenuje. Jeżeli zaczyna prezentować wysoką formę dostaje powołanie do reprezentacji kraju i startuje na zawodach międzynarodowych. Tak powinno być. U nas to wygląda zupełnie inaczej i zastanawiam się dlaczego?
    Zgadzam się, ze tworzenie centralnych grup szkoleniowych dla juniorów ma sens. Ale budowanie jakiś centrów w Zakopanem i w Wiśle dla zawodników średniej i starszej generacji mija się z celem. Jaka ma być ich funkcja w polskich skokach narciarskich? Czy nie taka sama jak funkcja klubów?? W takim razie po co budować kolejne instytucje, dziwne twory, które będą tylko pochłaniać, tak potrzebne wielu klubom, pieniądze? Gdyby PZN rozdzielił te fundusze między kluby, można by oczekiwać, że ułatwiony trening miałaby większa liczba zawodników, także tych najmłodszych.
    "Gdyby to ode mnie zależało, na tych warunkach (brak stypendium, ale przydzielenie trenera) skakali by tylko Mateja i Skupień. Może ewentualnie Śliż. Reszta niech sobie radzi w klubach."
    To już zupełnie inna sprawa. Dlaczego miejsce w centrach szkoleniowych znalazło się dla zawodników, którzy zamiast rozwijać swoje kariery, wręcz je "zwijają" a nie ma miejsca dla Wojciecha Skupienia, najlepszego zawodnika z Polski w Pucharze Kontynentalnym? Poza tym w Wiśle ma trenować tylko dwóch skoczków: Rafał Śliż i Tomisław Tajner. Pytam po co im osobny trener skoro i tak obaj trenują w jednym klubie- KS Wisła Ustronianka?

  • ppp stały bywalec
    @MarcinBB

    Preczytałem teraz te wszystkie komenty i powiem, że zgadzam się z Tobą dokładnie w 100 %. To wszystko bardzo mądre i wyważone komentarze. Podziwiam i pozdrawiam!

  • ppp stały bywalec
    Wojtek = Klasa

    Wojtek = niesamowita KLASA. Ten krótki wywiad uświadamia, że Skupień to gość z klasą. Właściwie powinien powiedzieć jak to jest. Powinien ujawnić kulisy polskich kadr i działania związku. Ma do tego pełne prawo, bo został potraktowany jak wyrzutek. Niemal wszyscy też poparlibyśmy go. Ale jednak Wojtek pokazał, że jest człowiekiem z honorem. Chciałbym to podkreślić, poza tym, że cieszę się, że Wojtek jednak dalej będzie skakał. Bo bez niego mimo wszystko te polskie skoki coś by straciły. Mam też nadzieję, że Lepistoe zrobi coś w sprawie Wojtka i że chociaż znajdzie się w centrum szkoleniowym. A Tajner niech nie kłamie, bo to co powiedział Wojtkowi to są po prostu bzdury i ohydne kłamstwa. Z resztą po takiej rozmowie pan "prezes" jest władny do natychmiastowego umieszczenia Wojtka w tym centrum. Dość już tych gierek Tajner! Wojtek trzymaj się! A Tajner MUSI ODEJŚĆ!! Tego już wręcz domagają się kibice! Bo to najlepsze co możesz teraz zrobić Tajner dla Polskich skoków. Po prostu odejść!!!

  • MarcinBB redaktor
    @Dariosilva

    Aaaa, to bardzo ciekawe. Podaj mi proszę przykład jakiegos konkursu, w którym Maciek Kot skakał lepiej od Wojtka Skupnia.
    Mam nadzieję, że Maciek osiągnie w życiu dużo więcej od Wojtka, ale póki co, to nie ma o czym mówić. Jedynym porównaniem mogłyby być Mistrzostwa Polski w tym roku. Wojciech Skupień zajmował w nich 3, 4 i 6 miejsce. Maciek Kot natomiast nie startował.

  • Madżąga bywalec

    Dobrze, że się nie poddaje i chce trenować dalej. Sama jestem zdziwiona, że nie ma go w żadnej z kadr...

  • Prezes bywalec
    PZN układy hamstwo i tyle Wojtek Pokaz im klase i skacz dopóki chcesz

    Co jak co ale mówią tu niektórzy jakby mysleli ze mamy pełno lepszych koczkow niz Skupień Moim zdaniem przegieciem jest wogule umieszczanie w centrach pana tajnera Długopolskiego Pochwały i Bachledy , kltórzy z roku na rok skacza gorzej , a Skupien ktory jako jedyny z kadry B POkazal poziom jest pominiety , TO Sa Układy i Tyle... Moim zdaniem na te Centra zasluzyli Mateja Skupien i Sliz a pozatem to juz ktorys raz powtarzam ze powinni sieznalesc skrzywdzeni przez PZN Czyli Rutek Michniak Urbański Toipór Wantulok Styrczula ciapała itp. Tych zawodnikow PZn Wykorzystal tylko przez sezon 2 a potem wywalil na zbity ryj mimo iz zdobywali medale itp, mimo to polowa z nich do teraz skacze lepiej od Tajnerow Pochwaly Dlugopolskiego i Bachledy ? czy to ma sens moim zdaniem nie , i zaloze sie ze jesli ktorys z ymienionych skoczkow zakonczy kariery to wypowie otwarcie to co zrobil PZn,

    "Niechcieli go w kadrze bo zrezygnowal ze startu"
    - to jest dowód na to Ze Skupien Honor ma i jesli czuje sie slaby to niestartuje czego nieda sie powiedziec o tych Kadrach T czy jak wy to zwiecie...

    Niech Wojtek Skacze jego stac na bardzo dobra forme mimo wieku , a moze błyśni jeszcze ? Ma Sponsora cieszy go niech skacze nawet to 50 lat !

    Powodzenia !!!

  • anonim

    New date fpr skijumping-chat with ANTONIN HAJEK: Tomorrow, on Sunday at 19:00

    on www.skisprung-web.de

  • anonim

    Nie ladnie potraktowali Skupnia??? LOL jak od niego spokojnie lepiej skacze Maciej Kot. Nie ma miejsca dla niego w kadrze. Wygral on chociaz w tym roku albo w tamtym jeden konkurs kontynentalny?

  • vero92 profesor

    Nie ładnie potraktowali Skupnia.. Przeciez jest doświadczony mogli go dać do B. Jak dla mnie to to trochę dziwne. Bardzo fajnie ze wzieli tyle juniorow, ale czysby nie zaduzo? Dali y mu jeszcze szanse, przeciez chłopak juz za 3-4 lata to juz definitywnie nie bedzie mogł skakac a te młodzikito maja przez dobą kilkanasice lat skakania. Bez sensu, heh. Pozdrawiam..

  • anonim
    ZAPOMNIELIŚCIE?

    OFF TOPIC
    Charakterystyczne, że serwis nie poinformował swoich czytelników o tym, że Adam Małysz został odznaczony 3 maja przez Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego Krzyżem Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski za zasługi sportowe. Tym bardziej jest to ciekawe, że doskonale pamiętam złośliwe komentarze internautów, gdy Orzeł z Wisły zjadł śniadanie z Premierem czy spotykał się z Prezydentem, że wstyd, iż Małysz nie został odznaczony i w ogóle nie powinien iść na te spotkania ze złowrogimi "Kaczorami"... Teraz dostał order i co? Brak informacji. Jeszcze jest czas, żeby naprawić przeoczenie i cosik napisać - lepiej późno niż wcale! Jakby ktoś nie wierzył w prawdziwość informacji, to polecam zajrzeć na www.prezydent.pl.

  • MarcinBB redaktor
    @vegx

    Nie zjeżdżając jednak na za bardzo na polityke, myślę, że z 80% tych posłów można by wynienić na innych, którzy lepiej by reprezentowali nasz kraj.
    A Skupień - lubimy go nie czy nie - znajduje się w gronie 6-8 najlepszych Polskich skoczków. I nie zaliczenie go do grup szkoleniowych - a zaliczenie Tajnera, Bachledy czy Długopolskiego jest skandalem. Dobrze jednak że Wojtek zdecydował się nadal skakać i myślę, że latem bedzie miał lepsze wyniki niż juniorzy. Jeśli bedzie inaczej, to tylko się ucieszę.

  • anonim
    @Marcin BB

    Musze to powiedzieć, BRAWO!

    Bardzo chętnie i z wielką przyjemnością poczytałam własnie Twoje komentarze.

    Ale czy niektórzy to zrozumieją ?

  • vegx redaktor

    I tak zostaje jeszcze przynajmniej rok więc nie ma nad czym dyskutować. I tak póki co nie ma go w grupach szkoleniowych, ani w kadrach. Ale to troche tak jak z posłami, nie chcą klepać tych zderzaków za 1500zł to wolą się w sejmie panoszyć.

  • anonim
    STOP ZE SKUPNIAMI I MATEJAMI~!!!!!

    Nie no sami wielbiciele Wojtka Skupnia widze że są na tej stronie.

    A jak przyjdzie co do czego to nie ma on ŻADNYCH kibiców.

    Było np. 2 lata temu spotkanie z nim gdzie można było mu zadawać pytania to przyszło zaledwie 5 osób.


    A wy piszecie jaki on super i wogle.

  • MarcinBB redaktor
    @vegx

    A kto tu mówi o jakimś przebudzeniu? Czytaj proszę to, co ja piszę i odnoś się tylko do tego. Niech jeszcze rok poskaczą tak, jak skaczą, byśmy nagle nie stracili kilku miejsc w PK. Gdy juniorzy bedą już mieli od nich lepsze wyniki, wtedy niech konczą kariery. Tylko tyle.
    Więc Ty też uważasz, że skakać powinno 5, góra 10 skoczków na świecie? Mateja ze Skupniem też mieli kilka szczęśliwych dni. I nie zawdzięczają ich szczęśliwemu podmuchowi jak Urbanc. Mam wrazenie, że uważasz że taki Urbanc jest lepszym i bardziej spełnionym zawodnikiem niż Skupień i Mateja. Ja tak nie uważam.
    Widać są tacy, którzy moga uprawiać sport bedąc tylko tłem, bo jesli nie walczą z najlepszymi o najwyższe laury, to walczą z samym sobą, by być lepszym niż wczoraj. I są inni, którzy potrafią to docenić.
    Ostatnie pytanie traktuję jako retoryczne. Jak się ma w ramach pomysłu na życie klepanie zderzaków za 1500 miesięcznie, albo reprezentowanie Polski i szybowanie w powietrzu za 3 razy tyle, to kto by wybrał to pierwsze?
    I jesli w ramach tych starań nadal jesteś w gronie 10 najlepszych w kraju, nie ma w tym nic nagannego. A Skupień wciąż jest. Możesz go nie lubieć, ale nie znajdziesz w tej chwili w kraju tylu lepszych od niego skoczków, by pozbyć się go z czystym sumieniem.



  • vegx redaktor

    Niestety, bez dodatkowego zerkania w wyniki wiem, że wyniki naszych juniorów w CoC były bardzo kiepskie w tym sezonie. Nie oznacza to jednak, że w nastepnym beda równie słabe, wiele się w kadrach zmieniło.
    Japończycy juz swego czasu stawiali na dinozaury i teraz brakuje im juniorów. A to, że Skupień czy Mateja przebudzą się w wieku 36 lat tak jak Okabe to raczej sytuacja nieprawdopodobna... Poza tym, o jakim przebudzeniu można tu mówić w ich przypadku. Po prostu, skoki poszły na przód a nasi seniorzy nie rozwineli się ani troche.
    Ja bym nie mógł uprawiac sportu z myślą, że przez lata byłem tylko tłem. Nawet bardzo kiepsy skoczkowie mieli w swojej karierze jakis jeden szczesliwy dzien, zdobyli jakiś medal, staneli na pudle, wygrali zawody PŚ a im to sie jakoś nie udało.
    Oczywiście nie wszyscy moga być mistrzami, ale jaki jest sens zajmowania przez 10 lat kariery miejsc 20-60.
    Nie mają pomysłu na życie czy jak?

  • _Mithrandir stały bywalec

    I tak nikt z nas nie ma wpływu na decyzje/wyniki/itd., a się kłócicie, jakby to od was zależało.

  • anonim
    @ MarcinBB

    I właśnie mniej więcej o to mi chodziło :-)

  • MarcinBB redaktor
    @vegx

    Trochę ogólnikowa odpowiedź. Oczywiście, że nie ma ludzi niezastąpionych, ale akurat w tej chwili nie widzę zastępców dla Matei i Skupnia w PK. Dlatego Ciebie pytam o nazwiska a Ty unikasz odpowiedzi.
    Dlaczego?
    Zapewne dlatego, że dopiero teraz zerknąłeś na wyniki inych skoczków w Kontynentalnym i zobaczyłeś jaka w tym roku była przepaść miedzy Skupniem, Śliżem i Mateją a juniorami. I dlatego nie sądzę, by w najbliższym czasie było ich stać na podniesienie limitów. Chciałbym się mylić.
    Zapewne powodem jest fatalne prowadzenie utalentowanych przecież Rutkowskiego Toczka czy starszego Kowala przez byłych juz trenerów byłej już kadry B. Pozostaje mieć nadzieję, że Celej zdoła ich przywrócić do jako takiej formy.
    Osobiście liczę też na to, że Mateja i Skupień dalej bedą skakali w Letnim i zimowym Kontynentalnym (oczywiście jeśli bedą w formie nie gorszej niż tej zimy) i przy nich dopiero bedą się z tymi rozgrywkami otrzaskiwać juniorzy.
    Wierzę w nich, ale w tym sezonie zostali tak rozregulowani, że to może potrwać. Dlaczego liczę się z przejściowym dołkiem, nim nadejdą lepsze czasy. Oczywiście, jesli się mylę i chłopcy bedą już w tym roku brylowali w CoCu, bedę skakał z radości.

    Ceterum censeo Hoferm et Tepesem decedam esse.

  • anonim
    skupien i mateja

    panowie, starczy wy juz mieliscie swoje 5 minut, niech teraz trenerzy dadza szanse innym zawodnikom. Ja juz mam dosys ogladania i matei i skupnia. Juz wole mlodego jednego czy drugiego, bo nawet jesli nie skocza za dobrze to pozostaje nadzieja !! a u was to tylko "... a mateja ten nasz kogut narodowy...widomo.." co ze troche za ostro?? taki jest spotr wyczynowy a jak chcenie sie pobawic w sport to zacznijcie sobie rekreacyjnie biegac maratony (jak ja) i nikt wam zlego slowa nie powie. Wyczyn zostawcie wyczynowcom!!
    Pozdrawiam - wierny kibic dobrego skakania!!!

  • Piotr stały bywalec
    Do dawid fan

    Ty gościu zle mnie zrozumiałeś ja się cieszę ,że Skupień dalej bśdzie skakał!!!

  • Divine JazOOn profesor
    może

    może z forma wskoczy na pare konkursów PŚ

  • vegx redaktor

    @MarcinBB
    Nie ma ludzi niezastąpionych. Jak będziemy mieli mniej miejsc na PK to może będzie rywalizacja w kadrze B i powoli podniesie sie tam poziom.
    Poza tym, dlaczego uważasz, że młodych skoczków nie bedzie stac w nowym sezonie na podniesienie limitów?

  • Piotr stały bywalec

    Wojtek pokaż im na co Cię stać!!! Niech im gały opadną!!!

  • anonim

    Jestem ciekawa czy jest to jego świadomy wybór uzasadniony motywacją do dalszego uprawiania sportu czy brak zawodowych perspektyw na dalsze życie. Rozumiem decyzję trenerów nikt nie mówi,że Wojtek to był zły skoczek ale on ma 31 lat i raczej mało prawdopodobne,że nagle w ciągu najbliższych lat nastąpi eksplozja jego formy. Wolą po prostu stawiać na juniorów,którzy mają 15-20 lat gdzie możliwości osiągnięcia sukcesu są większe chociażby ze względu na ich młody wiek

  • ... doświadczony

    nie chcieli go... brzmi okrutnie. Gdyby była taka możliwość to takie kraje jak Kanada czy Białoruś przyjęłyby go z otwartymi ramionami. A u nas Wojtka nie chcą nawet w centrum szkoleniowym, mimo iż zasłużył na to, chociażby całkiem udanymi występami w PK.

  • MarcinBB redaktor
    @Karolka

    Ja zgadzam się za to z Tobą, ale nie do końca :-)
    Myślę - że używanie argumentu "to weź narty i sam skocz lepiej" jest trochę bez sensu. W końcu to zawodowcy - skakanie jest ich pracą. A my kibice mamy swoje własne, inne zawody w których staramy się być dobrzy. I mamy też prawo ich krytykowac, gdy skaczą słabo. Oczywiście z kulturą.
    Skakanie to trudny sport i nie każdy to potrafi robić. I dlatego nie każdy decyduje się tę dyscyplinę uprawiać.
    Takiego argumentu można używac tylko wobec kogoś, kto pisze np. "ten koleś to pokraka, skakanie jest takie ławe, a on nie potrafi".

  • anonim
    Kto blokował miejsca młodym ...

    Może ta tabela porównawcza, trochę rozjaśni sprawę.Podam w niej średnia ilość punktów jaki poszczególny zawodnik zdobywał na zawodach PK w ubiegłym sezonie:

    Zawodnicy średniego i starszego pokolenia:

    1. Mateja Robert(7 startów).....31,6 pkt....razem 223 pkt
    2. Skupień W. (13 startów)...21,8 pkt...razem 289 pkt
    3. Śliż R. (16 startów).....16,8 pkt.....razem 269 pkt
    4. Tajner T. (12 startów)...6,6 pkt...razem 79 pkt
    5. Bachleda M. (14 startów)..5,8 pkt...razem 81 pkt
    6. Długopolski K. (16 startów)...4,9 pkt...razem 78 pkt
    7. Pochwała T. (9 startów)...2,8 pkt...razem 25 pkt
    8. Tajner T.(7 startów)...średnio 1,1 pkt..razem 8 pkt !!!

    Kto będzie pomagał młodym w zdobywaniu limitów startowych w PK? Może chcecie tam Małysza, Stocha i Żyłę odsyłać? a może narzucic taki przymus na 16 latków? Dla juniorów PK ma być tylko poligonem doświadczalnym a nie celem samym w sobie, czyli nie powinni tam startować regularnie, ale w przypadku zwyżki formy startować w pojedyńczych zawodach PŚ!!!

  • anonim
    @ MarcinBB

    Zgadzam się z Tobą , bardzo mądrze powiedziane :-D Mnie też zawsze wkurzają głupie komentarze tego typu . A co to - wszyscy muszą być idealni? Czym byłyby skoki gdybyśmy mieli tylko zwycięzców...?? No chyba to nie byłoby tak bardzo interesujące..."Zdrowa" konkurencja jest korzystna :-) A poza tym tym , którzy tak bardzo lubią krytykować skoczków zapraszamy na skocznię , do zaprezentowania się na niej i pokazania swoich umiejętności haha :-D

  • anonim

    Dobrze , ze Doskonałe Mleko przedłużyło umowę dotyczącą sponsorowania Wojtka , bo ja wcześniej mówił , to od tego w znacznym stopniu będzie zależało czy będzie skakał dalej :-) Może coś nowego wyjaśni się właśnie na zgrupowaniu polskich skoczków i treningach z Hannu w maju? :-) Oby na korzyść Wojtka :-)

  • MarcinBB redaktor
    gdyby głupota dodawała skrzydeł...

    Dlaczego niektóre dzieci interesujące się skokami od 2-3 lat mają tyle bezczelności, by pisać głupoty nie sprawdziwszy nawet co piszą? Dlaczego im się wydaje, że można bezkarnie obrażać zawodników nazywając ich "dziadem, beztalenciem, pokraką"? Jak można pisac bzdury typu "nic nie osiągnął"?
    @dawid_fan, Piotrek - poczytajcie coś o Skupniu, zanim cokolwiek o nim napiszecie. Warto choćby wiedzieć, że Skupień w tym sezonie był najlepszym Polakiem w PK.
    Mam wrazenie, że wedlug niektórych powinno być na świecie 5 skoczków, bo cała reszta "nic nie osiągneła" i "nie powinna skakać".
    Troszkę pokory.

  • _Mithrandir stały bywalec

    Widzę, że ktoś się zajął komentarzem pewnego pana :D A pan szanowny kibic naprawdę zachowuje się jak kibic. Nie napisałbym w ten sposób o kimś, kto - jak by nie patrzeć - dosyć godnie reprezentował Polskę.

  • fankla bywalec

    ma sponsora to czemu nie mialby dalej skakac?!
    nie mial najgorszych wynikow.moze nie jest tez naj ale szansa mu sie nalezy!

  • Kibic profesor

    31 lat i nic nie osiagnal to po co On nam w kadrze A czy B, czas najwyzszy zakonczyc kariere zawodnika, niech pomysli o trenowaniu mlodych, bo moze mu w tym lepiej pojdzie.
    mamy tylu mlodych zawodnikow, ze im trzeba dac szanse, a nie zabierac jak to jeden z moich przedmowcow powiedzial ladnie, turystow. Wole zeby mlodzi 15-20 latkowie spadali na bule niz liczyc na to, ze Skupien czy Mateja zdobeda punkty. Mlodzi w koncu moga sie nauczyc skakac i moze jakis wielki talent wyrosnac, a tych dwoch znamy mozliwosci i prosze nie miejcie zludzen, ze bedzie z nimi lepiej, bo nei bedzie. PZN powinien pomoc im jakos przejsc na sportowa emeryture i pomoc im w znalezieniu pracy, bo pewnie to jest glownym powodem dlaczego Oni nei koncza kariery. boja sie rzeczywistosci, ze sobie tez rady moga nei dac.

  • anonim

    A z tym zapatrzeniem to akurat może i trafiłeś :))
    Bo patrzę jak w obraz kiedy widze Adama Malysza, ale to juz tutaj chyba każdy wie, bo mnie zna :)

    Czy on tez to dziadek ?
    Bo jak dziadek to mnie juz nie powinno być na tym świecie :))

  • anonim

    @dawid fan

    Ale rąbnąłeś zdanie z tymi dziewczynami zapatrzonymi w starych dziadków, nie ma co :)))) malo nie spadłam z fotela ze śmiechu.
    A juz napewno nie będę tobie się tłumaczyć z mojego wieku.

    Powim Tobie tylko chlopcze, ze akurat ja doskonale wiem jakie wyniki ma Wojtek Skupień, odkąd zaczynał ze skakaniem,
    zupełnie jak z Robertem, nie bylo lepszego zawodnika w kraju aby reprezentował nasz kraj, poczytaj sobie jego wyniki, a nie sugeruj sie jakims tam konkursem i w dodatku porównujesz go do Andersa Jacobsena, no teraz to przesadziłeś,
    nikt nie twierdzi, ze Wojtek to super Mistrz, tak jak Robert,
    ale obecnie nawet nie ma lepszych od niego zawodników w kraju.

    Ale żeś palnął, nie ma co.

  • gabiśka początkujący

    dobrze Wojtek robi ze skacze dalej, byli tacy ktorzy skakali gorzej od niego i nic sobie z tego nie robili. a on potrafi duzo i szkoda ze nikt tego nie docenia...

  • anonim
    Fanka!!!

    Ja wiem że wy dziewczyny dażycie starych dziadów skaczocych na nartach sympatią ale bez przesady.

    On jest skonczony. Nigdy nie skakał na poziomie PŚ.
    JEst najsłabszym zaraz obok Matei skoczkiem który startował w tegorocznym pŚ.

    W Willingen miał świetne warunki, na całej skoczni 2.7 m/s pod narty.

    Ale on skoczył aż 118.5 metra, kiedy w gorszych warynkach i to o ile 148 metrów skoczył Anders Jacobsen

    Pozdro;]





  • anonim

    @autor: dawid fan

    Teraz to ty sie osmieszyłes taka wypowiedzia, bo świadczy ona o tym, że nic absolutnie nie wiesz o tym zawodniku, dokształć się troche a potem gadaj na jego temat.
    Kto jest tym nielotem a kto nie.


    Bardzo dobrze, że Wojtek zabrał głos w swojej sprawie i cieszy fakt, że Doskonałe Mleko chce nadal go sponsorować.
    Ale to naprawde dziwne, ze przed ustalaniem składów kadr był brany pod uwage, a potem nigdzie sie nie znalazł, to bardzo dziwna sprawa.

    Wiem, że chodzilo chyba o pierwszy konkurs w Kuusamo, tam miał startowac ale w końcu nie pojechał,
    ale skoro nic nawet nie wiedział, to jak miał jechac !
    Pozatym teraz z perspektywy czasu wiadomo już, ze te konkursy w Kussamo to była parodia a nie konkursy i chyba dobrze, ze go tam nie bylo.
    Ale znowu za cos płaci ? Za co !

    Mam nadzieję, że pytanie dlaczego nie ma Wojtka w żadnej grupie padnie do Hannu L. i spodziewam się konkretnej odpowiedzi.

  • Piotr stały bywalec
    Brawo Wojtek!!!

    Cieszę się Wojek,że będziesz dalej skakał!!! Bez Ciebie to już nie te same skoki,pozdrawiam.

  • anonim
    STOP Z SKUPNIEM!!!

    Nie no Doskonałe Mleko zupełnie nie potrzebnie podpisało kontrakt z tym mrukiem.
    Mogli lepiej zainwestować w młodych a nie w tego nielota. PZN dobrze zrobiło że go nie powołało do żadnych z kadr bo po co??? Żeby smary im marnował???
    Ze Skupnia i tak już nic nie będzie. On jest skończony.
    W tych czasach, kiedy jest w Polsce tylu młodych i utalentowanych skoczków trzeba dać im szansę a nie wystawiać takich pokrak jak np. Skupieć czy Mateja.

    Mam nadzieje że Skupień zmieni jeszcze decyzje i zakończy kariere jak tam można te kilka lat skakania nazwać.

    Miech się lepiej nie ośmiesza przy wszystkich innych skoczkach, szczególnie przy młodych.
    Podro ;]

  • FLowBone bywalec

    ja uważam, że powinni Wojtka do jakiejś kadry wziąc,
    w zeszłym roku startował całkiem niezle a mimo tego nie zdobył uznania

  • MarcinBB redaktor
    @vegx

    Kto Twoim zdaniem zastąpi godnie Skupnia i Mateję w PK, tak by za dwa periody limit nie zmalał nam do 2 miejsc?

  • MarcinBB redaktor
    Skupień a sprawa polska

    Szczerze mówiąc, to budowanie takich centrów chyba nie jest pomysłem najlepszym. Ale skoro już je stworzono, to naprawdę ciężko zrozumieć, że znalazło się tam miejsce np. dla Matei (starszy) czy Bachledy (słabszy) a dla Skupnia nie.
    Cieszę się, że Wojtek jeszcze nie składa broni. To świadczy o tym, że ma ambicję. Akurat w zeszłym sezonie nie skakał tak fatalnie. 36 miejsce w jedynym konkursie PŚ w którym dano mu szanse i najlepszy spośród Polaków wynik w PK to dużo więcej niż pokazała reszta skoczków,która do centrów się załapała. Gdyby to ode mnie zależało, na tych warunkach (brak stypendium, ale przydzielenie trenera) skakali by tylko Mateja i Skupień. Może ewentualnie Śliż. Reszta niech sobie radzi w klubach.

    Ceterum censeo Hoferem et Tepesem decedam esse.

  • vegx redaktor

    Kolejny, który nie potrafi powiedzieć "dość".

  • Davidsson doświadczony
    Yes Yes Yes

    No bardzo dobrze że nie kończy skakania mam nadzieje że wystartuje chociarz w Pucharze Kontyentalnym!! Głosujcie na polskich skoczków
    www.sonda.pl/sonda_strona.php3?id=476485&uid=359293

  • anonim

    zobaczymy. Z Kruczkiem to wtedy Tajner ewidentnie przekręcił, ale o Skupniu mam inne zdanie. Może się zmieni.

  • anonim

    A mnie martwi ta postawa Doskonałego Mleka.
    Jeśli Mleko będzie wydawać duzo kasy na seniorów, to zabraknie jej na juniorów z tego klubu i na dzieci, tak jak było w tym roku. Czy sponsor zamierza zainwestować więcej w klub?
    To właśnie dlatego klub spada w rankingu. Już go wyprzedził zdecydowanie Start Krokiew Zakopane i Wisła Ustronianka.
    Czy aby tędy droga rozwoju? Czy w zamian starsi zawodnicy pomogą w szkoleniu juniorów i dzieci z tego klubu? Przecież tam brakuje i kasy na młodych i trenerów dla dzieci i juniorów.

  • norqe-kojo stały bywalec
    ja bym...

    wojtkowi dała szanse. jest jeszcze młody i naprawde dobrze skacze, to że mu niewychodziło, no cuż...nie mamy wielu adasiów małyszów w kadrze...

  • ania.g bywalec

    a to rzeczywiscie dziwne ze "zapomnieli" o Wojtku. przyzwyczaiłam się do tego ze zawsze był, dziwny byłby ten sezon bez niego. no ale do wszystkiego idzie sie przyzwyczaić... no ale póki skakanie sprawia mu radość to bardzo dobrze robi że zniego nie rezygnuje :d bez względu na to jakie odsiąga wyniki.

  • trans bywalec

    Nie znalazl sie w kadrze bo trenerzy go nie chcieli...
    Jesli niechec do zawodnika jakiejs garstki wplywowych ludzi w PZN ma decydowac o losie zawodnikow to rozpirzyc to cale towarzystwo. Układy i tyle.

  • anonim
    Znane metody Apoloniusz

    Wszyscy lepsi skoczkowie ,stanowiący zagrożenie dla kadry TT(turyści Tajnera) albo na banicję do kombinacji(Śliż -swego czasu,Broda,Wantulok,Heczko-obecnie) albo na wcześniejszą emeryturę(Kruczek-swego czasu, Skupień obecnie).

  • anonim
    i dobrze

    niech Lepistoe wezmie Skupnia do kadry A

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl