Bez drużyny na Mistrzostwa?!

  • 2008-02-19 14:17

Polscy skoczkowie narciarscy, poza Adamem Małyszem, słabo wypadli w dwóch ostatnich konkursach o Puchar Świata w Willingen. W drużynówce zajęli tylko 10 miejsce, w konkursie indywidualnym nie zdobyli choćby punktu. Zaczęto się więc zastanawiać, czy jest sens wysyłać drużynę na MŚ w lotach w Oberstdorfie.

Po ostatnim słabym występie polskich skoczków podczas zawodów Pucharu Świata w Willingen, sztab szkoleniowy naszej kadry zaczął się zastanawiać nad tym, by na MŚ w lotach, które w najbliższy weekend odbędą się w Oberstdorfie, nie wysyłać drużyny.

Jeszcze przed Willingen, Hannu Lepistö, trener kadry naszych skoczków, uważał, że taka decyzja byłaby błędem, jednak teraz zaczyna się zastanawiać, czy warto narażać się na wpadkę. W dwóch tegorocznych konkursach drużynowych Polska zajmowała 11 i 10 miejsce. Nie jest zatem wykluczone, że barwy Polski podczas MŚ w locie reprezentował będzie jedynie Adam Małysz.

"Uważam, że trzeba startować. Nie po to zawodnicy ćwiczyli cały sezon, by odpuszczać najważniejszą imprezę" - komentuje te rewelacje prezes PZN Apoloniusz Tajner.

Jednak problem rzeczywiście istnieje i jest widoczny, również z perspektywy Związku. "Jestem zaniepokojony słabszymi występami naszych skoczków. Stoch, jakby nagle cofnął się w rozwoju, liczę, że to tylko chwilowy kryzys. Hula ma tylko przebłyski niezłej formy, od dwóch lat jest w kadrze trochę na kredyt" - dodał.

Drużyny na Mistrzostwa w lotach rzeczywiście nie ma. Oprócz wyżej wymienionych szansę mógłby dostać Piotr Żyła, bo Maciej Kot, który zresztą też skacze w kratkę, wystąpi w tym czasie na mistrzostwach świata juniorów w Zakopanem. Zresztą ma dopiero 16 lat i wysyłanie go na loty mogłoby być niebezpieczne.

Prezes Tajner ucina na razie spekulacje dotyczące zwolnienia fińskiego trenera z posady. "Do końca sezonu nie zamierzam podejmować żadnych kroków. Trenerzy reprezentacji mogą dalej realizować swoje plany, mają pełną swobodę działania. Nie zamierzam ich w niczym ograniczać. Sam byłem trenerem i wiem, że nikt nie lubi, jak ktoś z góry wtrąca się w jego warsztat, coś narzuca" - zapewnił.


Marcin Hetnał, źródło: Sport/Dziennik Polski
oglądalność: (7250) komentarze: (50)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Maniolka początkujący

    No chyba żartują sobie, żebyśmy nie mieli drużyny na MŚ w lotach! Zawsze była i musi być.Miejmy nadzieje,że będzie dobrze. Adam jesteś najlepszy>>>>

  • fafik bywalec
    objazdowe skoki?

    A może by u nas zrobić taki objazdowy cykl pt. skacz z Małyszem (oczywiscie po zakonczeniu jego kariery).
    Adam jeździłby po całej Polsce i udzielał rad jak skakać,
    i zrobić jakąś montowaną na szybko skocznie i na niej kazdy mógłby poskakać, potem skocznia rozmontowywana i Adam jedzie do innego miasta itd. Co wy na to - to byłby prawdziwy narodowy rozwój skoków.

  • jozek_sibek profesor
    Generalny sprawdzian przed MŚ w lotach

    Wyniki Polaków w ostatnim konkursie PŚ w Willingen

    1.A.Małysz - 11 miejsce
    2.M.Kot ----- 36
    3.S.Hula ---- 51
    4.K.Stoch -- 53

    Druzyna -- 10

  • anonim

    Jak się niby nasza druzyna ma skompromitować? Przeciez juz cały świat wie, że pod wodzą Lepistoe polska drużyna skacze beznadziejnie a Adam Małysz cudem do dziesiątki wchodzi.
    Teraz to już tylko możemy ich mile zaskoczyć i nic więcej. Na MŚL Polacy 30 miejsca (druzynowo) nie zajmą, bo najwyżej wystartuje 11-12 ekip. Cieszmy się, że wogóle jeszcze mamy zawodników, którzy potrafią przekroczyć barierę 200 metrów (Małysz, Stoch, Żyła) bo niestety dalszych 2 pozostawiono w domu (Mateja i Rutkowski Mateusz).

  • anonim

    NIe, no ja uwazam, ze trzeba umieć przyjąć wynik obojętnie jaki on by nie był,
    bo zupełnie nie startowac jest bardzo łatwo, ale już trudniej wystartowac i pogodzic się z wynikiem,
    to co sobie sami wyskaczą takie wyniki będą.
    I muszą umieć je przyjąc.
    Polska drużyna powinna wziąc udział w MŚ w lotach bez względu na wynik.
    Pozatym to trener niech się tłumaczy na koniec sezonu z wyników, nie zawodnicy.

  • anonim

    @noja (*185.smgr.pl),

    Niby masz rację, ale po to zawodnicy trenuja przez wiele miesięcy aby startować w zawodach, bez względu na wynik ale muszą tez zrobić, wszystko, no przynajmniej starac się, w co nie watpie, ze tak robią,
    aby wypaść jak najlepiej.
    Pochwały jak i krytyja jest wpisana w kazdy sport, w skoki równiez i doskonale sobie zdają sprawę, ze jak coś nie wyjdzie będą krytykowani.
    Tak to juz jest.
    Ale osobiscie uważam, ze druzyna powinna wystartować na tych MŚ, a moze wcale nie będzie w lotach tak zle !

  • anonim

    Hula na kredyt, a inni oprócz Małysza i Stocha, to niby nie? Któż przez te dwa ostatnie sezony miał lepsze wyniki? Stoch narzeka na Japonię, a Hula był w styczniu tego roku dwukrotnie w Japonii!.

  • anonim

    Dobrze kombinujecie. A co do zwalniania Lepisto, to uwazam iż jest to głupotą. Myśle, że popełnił błąd w przygotowaniach, ale tego samego nie powtórzy za rok, a jest to trener z doświadczeniem. Poza tym nie ma sensu co chwile zmieniać trenerów, bo efekty ich pracy czasami wychodzą dopiero po paru latach.

  • anonim
    Piąty limit na PŚ uciekł bezpowrotnie

    Bachleda powinien startować w PK w Ramsau i próbowac powalczyć o 5 premiowany limit do PŚ. Wchodząc do czołowki tego periodu PK otrzymałby tę premię. Jest o to łatwo, bo w I dziesiątce periodu chyba sami Austriacy i Norwegowie czyli trzeci limit wywalczy skoczek z innego kraju i tym skoczkiem mógł być Bachleda. Jego siedzenie na ławce w czasie PŚ lub ladowanie na 150 metrze na mamucie nie ma żadnego sensu. Skoro dotąd bariery 180 metrów nie pokonał ( a ma już 26 lat), to trudno oczekiwac, ze zrobi to jako "staruszek".

  • noja bywalec

    jezeli maja zle skoczyc a potem na jakis dennych portalach maja wypowiadac sie dzieci lub beda pisac komentarze takie jak 'kompromitacja' to ja bardzo dziekuje naszej druzynie,niech posiedza w hotelu i odpoczna bo to co sie moze dziac po zawodach to istna paranoja.

  • anonim

    Uwazam, ze powinna jechac cała ekipa, a nie chowac się jak strusie w piach :)
    cała ekipa nie wiem jacy zawodnicy dokładnie ale to grubo by bylo nie wporządku aby polska kadra nie wystąpiła na MŚ w konkursie druzynowym, nie ważne teraz miejsce.
    Ale nie mozna zwyczajnie uciekać, trzeba wystartowac i dać z siebie wszystko !
    A jaki bedzie wynik ? to się okaże !

  • anonim
    Skład

    Polacy jednak wystawią skład na drużynowe zawody! Na Onet . pl i Skocznia . net podali już skład naszej ekipy na Mistrzostwa Świata w lotach! Marcin Bachleda powraca :)

  • anonim
    @Suchcia

    Mam pomysł jak podnieść standard życia Twojej rodziny. Po prostu odłączyć internet, skoro i tak nie potrafisz z niego korzystać.
    Trochę inteligentniejsi widzą, że drużynówka jest PO konkursach indywidualnych no i nigdzie nie jest napisane, że Małysz w drużynówce musi wystąpić.
    Oprócz tego koszt wyjazdy druzyny na MŚL jest kilkakrotnie mniejszy niż koszt przeloty Tonia Tajnera do USA po 3 punkty PK.
    A tak na marginesie jest chamstwem uniemozliwianie polskich skoczkom startu na MŚL tylko dlatego, że Lepistoe sie wstydzi jak wykończył polską drużynę!

  • anonim
    Popieram Józka

    Na MŚ po przygotowaniach w Japonii i USA powinni jechać przede wszystkim Tomisław i Tomeczek!
    A po powrocie -jeżeli przerzayli by upadeki na buli z powodzeniem mogliby otworzyc szkółke dla ceprów co by ich uczyć skakać?

  • Suchcia bywalec

    Moim zdaniem to całkiem niezły pomysł... Skoro mają skakać tylko po to aby sobie skoczyć(bo tak to niestety ostatnio wygląda) to lepiej nie wysyłać drużyny a zmniejszy to koszty całej wyprawy i to znacznie a Adam zachowa więcej sił na rywalizację indywidualną.

  • anonim
    Kogo na mamuta?

    Małysz... 225m (Planica 2002)
    Stoch.... 210,5m (Planica 2007)......21 lat
    Mateja... 205,5m (Planica 2007)....34 lata
    Żyła 202,5m... (Planica 2007).........21 lat
    M.Rutkowski... 201,5m (Planica 2004)...22 lata
    ......................
    Pochwała... 195m (Harrachov 2002).....25lat?
    T.Tajner... 195m (Harrachov 2002).....25 lat
    Piotr Fijas... 194m (Planica 1987)
    Hula 192,5m... (Planica 2006).........22 lata
    Długopolski... 191,5m (Vikersund 2004)
    SKupien... 190,5m (Planica 2004)
    Śliz...183,5 m ( Planica 2005)........24 lata
    Bachleda 177m ? (Planica 2004)....26 lat

  • Forest stały bywalec

    Coś czuję że będzie Matejan - reaktywacja

  • OBSERWERN stały bywalec
    Po co bral udział

    Lepiej niech Malysz zachowa siły na walke o medal a nie bedzie się szarpał , nie wiadomo o co i po co .

  • Fabian początkujący
    żyła

    Nie wiem jak wy ale Żyły odechciało mi się oglądać.
    Gościu w konkursach spada na bulę (no, tuż za bulę - jak na górala z Polski przystało) i w nagrodę jeszcze "chyba" pojedzie na MŚ w lotach!
    To się nazywa przegięcie pały!

  • anonim
    Polska drużyna ma startować na MŚL!!!

    Skoro Lepistoe sie wstydzi za swoją pracę i to, do czego doprowadził polską kadrę, to niech z Małyszem i Zyłą jedzie ich trener klubowy , czyli Szturc, ze Stochem jego trener klubowy a z Mateją jego trener i po kłopocie.
    Ja jako kibic chcę widzieć naszą drużyne na MŚ w lotach

  • Anika profesor
    @dojszland (*8-2.ip.netia.com.pl)

    Wystarczy na stronie głównej kliknąć po prawej stronie na : "najbliższy konkurs", ewentualnie na belce u góry na "Zawody zagraniczne", a potem na "MŚ w Lotach", ale co tam, masz:

    Program zawodów:

    Czwartek, 21.02.2008
    14:00 - Oficjalny trening (2 serie)
    16:30 - Kwalifikacje

    Piątek, 22.02.2008
    15:00 - Seria próbna
    16:30 - Pierwsza seria konkursowa
    17:45 - Druga seria konkursowa

    Sobota, 23.02.2008
    15:30 - Seria próbna
    16:30 - Trzecia seria konkursowa
    17:30 - Finałowa seria konkursowa

    Niedziela, 24.02.2008
    15:00 - Seria próbna
    16:30 - Pierwsza seria konkursu drużynowego
    17:45 - Finałowa seria konkursu drużynowego

  • anonim

    ej ziomki macie jakis plan zawodów w Oberstdorfie ?

    znaczy chodzi mi o to nieky kwalifikacje i o ktorej seria próbna przed konkursem

  • anonim

    Jeżeli zdaniem prezesa Tajnera Stefan Hula jest w kadrze od dwóch lat trochę na kredyt, to co można powiedzieć o synu prezesa, Tomisławie ? Niech powie pan prezes powie coś o jego "osiągnięciach" i lie czasu był w kadrze A.

  • jozek_sibek profesor
    @Henio

    Już pewnie w tym sezonie nie odważy się.

  • anonim
    @ józek

    Uprzedziłeś mnie, ale dodam
    Apoloniusz tak kombinuje wysłać najlepszych w kraju ale bez formy na loty,Juniorów 15-tu trzymać w Zakopcu bo moze będa skakać na MŚJ a do kanady jedzie ....kadra T&T i tak dookoła Macjeju?

  • jozek_sibek profesor
    Bez drużyny na Mistrzostwa?!

    Skoro nie ma drużyny na MŚ w lotach,to proponuję żeby przez dwa tygodnie jakie pozostały do kolejnych zawodów PŚ (turniej skandynawski 1-9.03),H.Lepistoe i spółka wzięła się solidnie do roboty i przygotowała zawodników jak należy.
    Żeby choć w częśći zatrzeć fatalne wrażenie jakie Polscy skoczkowie sprawiali z małymi wyjątkami przez cały sezon.
    Żeby mogli odejść w spokoju i nie zostali pogonieni na tym portalu tak,jak poprzednik przez niektórych antyfanów skoków narciarskich.

    Skoro nasz prezes A.Tajner tak chętnie na "wycieczki" wysyła swojego syna T.Tajnera i T.Pochwałę to może niech jeszcze raz z tego skorzysta i tych zawodników wyśle na MŚ w lotach! T.Tajner miesiąc temu był przedskoczkiem na PŚ w lotach w Harrachovie.
    Skład ten możemy uzupelnić K.Długopolskim(Centrum Zakopane) - nie dostał jeszcze szansy startu w tym sezonie w poważniejszych zawodach,oraz wyrzuconego kiedyś z kadry(ale nadal wygrywa z T.Tajnerem) byłego MŚ juniorów M.Rutkowskiego.

    Skład na MŚ w lotach 22-24.02.2008:

    5.M.Rutkowski ----201,5m (Planica 2004)
    6.T.Pochwała -----195.0m (Harrachov 2002)
    7.T.Tajner --------- 195.0m (Harrachov 2002
    10.K.Długopolski - 191,5m (Vikersund 2004)

    Można powiedzieć,że jest to nasza II reprezentacja(patrz miejsca przed nazwiskiem w długośći skoków w Polsce).
    Patrząc na rekordy na mamutach lepszymi osiągnięciami w Polsce pochwalić mogą się:

    1.A.Małysz - 225.0m (Planica 2002)
    2.K.Stoch --- 210,5m (Planica 2007)
    3.R.Mateja -- 205,5m (Planica 2007)
    4.P.Żyła ----- 202,5m (Planica 2007)

    Od K.Długopolskiego dalej w Polsce skoczyli jeszcze:

    8.P.Fijas ---- 194.0m (Planica 1987)
    9.S.Hula ---- 192,5m (Planica 2006)

    Skoro 2 lata temu Japończycy na MŚ w lotach do Bad Mitterndorf wysłali II lub III reprezentację(41.Yuta Watase,48.Taku Takeuchi,51.Keita Umezaki),to dlaczego my nie możemy?

  • anonim
    Drużyna na loty

    Małysz
    Stoch,
    Żyła
    Hula
    Mateja (rezerwa)
    To po co trenuja skoro najlepsi z naszych nie mogą startować na MŚ w Lotach?
    Oprócz Huli każdy z nich ma rekord ponad 200 metrów. U Czechów chyba tylko Janda tak daleko skoczył a chyba nie jedzie. To czego się boi Lepistoe? My i tak wiemy, że zawalił treningi, ale ja nadal wierzę w naszych skoczków. To nie on ich uczył latac na mamucie,, to znaczy, że może być dobrze!

  • anonim

    Myślę,że Kamil Stoch się nie cofnął jak twierdzi prezes, a jest zwyczajnie przemęczony (był wystawiany do wszystkich zawodów Pucharu Świata w tym sezonie) Przecież nie jest maszyną. Biorąc pod uwagę jego ambicję i wolę walki miałby szanse na dobre miejsce, ale poza treningami musi mieć czas na odpoczynek. W Willingen tego zabrakło i się nie zakwalifikował do konkursu indywidualnego, ale w drużynówce był drugi po Adamie. Zresztą Kamil mówił w jednym z wywiadów, że potrzebuje odpoczynku.

  • anonim

    Niech się nasi kompromitują przecież to oni a nie my. Jeżeli jeszcze Polska traciłaby na tym pieniadze to wtedy bym się zastanawiał. Póki Polska ma możliwość wystawienia czterech polaków do konkursu za darmo to mi to zwisa jak się oni zaprezentują!

  • anonim

    A wyobrazcie sobie np. stocha lub hulę, którzy caly czas trenowali aby pojechać na te zawody. Jak nie pojadą to dopiero się załamiom. Wtedy juz wogóle nie bedziemy mieli reprezentacji. Moim zdaniem oprócz Małysza reszta zawodników skacze lepiej niż np. 4-5 lat temu. Wtedy jakoś nikt nie miał pretensji że takie Mateje czy Pochwały jeżdziły na MŚ i zajmowały ostatnie miejsce!

  • anonim
    Trener Lepistoe

    Błedy hmm....były ale są do naprawienia...

    Trener Hannu Lepistoe popełnił błąd, ale potrafił się do niego przyznać, a nie mydlić od wielu tygodni telewidzom oczu, że "Adam jest na dobrej drodze", że" jest już blisko najlepszych", "że już niedługo będzie skakał i znajdzie się na pudle" jak czynił to trener Kruczek. To po pierwsze. Prawdziwy facet potrafi się przyznać i On to zrobił. Ale dalej nic z tego nie wynika hmmm to jednak bardzo niedobrze. Bo nie pojawił się sensowny pojekt "naprawy Adama i reszty", a w rozwoju cofnął się i Kamil Stoch - wielka szkoda.

    Czy Lepistoe zawiódł oczekiwania? Na pewno tak. Nam Polakom, zwariowanym na punkcie pewnego dżentalmena z Wisły, trudno dogodzić i każde miejsce poza podium jest porażką, wywołującą fale krytyki, komentarze, ataki i niemal narodową histerię. Tym bardziej, zę lato było super...Tak więc praca przy skokach w Polsce to nieraz typowy "suicide"...w sensie zawodowym.

    Przygotowania

    Jego (Lepistoe) model przygotowania się kadry A do sezonu 2007/2008 zupełnie nie przyniósł efektu, więcej - Adam Małysz nie skacze na swoim "zwykłym" poziomie, a drużyny po prostu nie ma. Nie ma co jednak załamywać rąk, wymieniać trenera (no chyba że sam będzie chciał odejśc, co jest całkiem realne) bo to robią ludzie słabi. Po sezonie tzreba podsumować to co się stało i wyciągnąć wnioski. by znowu takiego błędu nie popełnić. bserwowałem treningi kadry w Zakopanem kilkakrotnie i te skoki przez płotki po każdym niemal treningu nie za bardzo mi się podobały... no cóż...

    Kto?

    Jeżeli jednak nie Lepistoe to pytam: kto? Nie za bardzo widę na horyzoncie skoków narc. jakiegoś wolnego dobrego trenera (za wyjątkiem Bajca, ten jest konfliktowy i nie widzę współpracy z PZN). Czyli sytuacja jest taka, ze decyzja zapadnie... po sezonie, który będzie jednak trochę stracony. Lepiej jednak przegrać jedną, nawet wielką bitwę, niż całą wojnę...

  • Marek stały bywalec
    Są kiepscy i żal to oglądać, ale niech jadą

    Może uzmysłowi to kibicom do jakiej zapaści doszło po 8 latach od początku Małyszomanii, kiedy to pojawili się nowi sponsorzy, jest więcej pieniędzy na szkolenia i trenerów. W tym czasie dyscyplina w Polsce zamiast sie rozwijać wpada w coraz większą zapaść pod rządami tej samej grupy trzymającej władzę w związku.

  • arcadinho bywalec

    ja do Obersdorfu wysłałbym taki skład Małysz Stoch Bachleda Mateja

  • mati5735 początkujący

    na mś musi jecha Ada Małysz, Kamil Stoch, Marcin Bachleda, Piotr Żyła/Stefan Hula/Robert MAteja lub Krzysztof MIętus

  • Schlieri-fanka doświadczony
    Hannu

    Sama nie wiem co o tym sądzić. Lepistoe trochę zawalił sprawę... Ale zobaczymy. Niech chłopcy wezmą się za trening, a nie lecą na mistrzostwa. W końcu to jeszcze nie ostatnie zawody w sezonie...

  • qwerty doświadczony
    KŁAMCA LEPISTOE

    http:// www.skokinarciarskie.pl/i ndex.php?a=news&b=pokaz&id=5479

    Zobaczcie, co tuż po ubiegłorocznych konkursach w Planicy mówił Lepistoe odnośnie oszczędzania Małysza w tym sezonie.
    Bardzo podoba mi się ten fragment:
    "(...)Podobnego zdania jest jego trener - Hannu Lepistoe. "Adam musi rzadziej startować, koncentrować się nie na wszystkich, ale na 20 konkursach w roku i wielkich imprezach".
    Sezon jeszcze się nie skończył, a Małysz wystartował w 19 sezonach PŚ! Wliczając MŚ w lotach (traktuje to jako 2 z racji 2 serii), 4 konkursy Turnieju Nordyckiego, 2 konkursy w Planicy, Adam Małysz w tym sezonie wystartuje w 27 konkursach! Połączenie tak dużej ilości startów z morderczym treningiem da fatalne rezultaty...
    Politycy, którzy nie spełniają obietnic, z reguły przegrywają następne wybory. Z Lepistoe musi być tak samo, gdyż niedość, że oszukał kibiców, samego Adama, to jeszcze "przepraszał"... posłużył się tym magicznym słowem, ale teraz widać, że dla niego ma ono taką wartość, jak papier toaletowy.

  • anonim
    Powinni jechać

    Niech jadą

    Niewysyłanie polskiej drużyna na MŚ w lotach, moim zdaniem, byłoby jednak dużym błędem. Po pierwsze zawodnicy trenowali całe lato i jesień, przeszli ciężki trening przygotowawczy do sezonu, a teraz mieliby nie jechać?. Byłaby to dziwna decyzja. Taka duża impreza jest dla każdego z zawodników cennym doświadczeniem, uzyskuje się "szlif", który może zaprocentowac w przyszłości. Kontakt z najlepszymi itd.

    Adam Małysz już wiadomo że jedzie. To pewnik. Poza tym Kamil Stoch, który też może się odrodzić właśnie na lotach, Hula - trudno rzec, a Żyła?. Trener będzie miał trudny orzech do zgryzienia, ale myślę, że podejmie właściwą decyzję.

  • anonim

    W głębi duszy naiwnie wierzę, że coś się ruszy. Ale wiem, że w takiej sytuacji wystawianie "na siłę" jest bez sensu. Z drugiej strony to najważniejsza impreza... może te spekulacje trochę "wystraszą" naszą kadrę i wezmą się za siebie, żeby udowodnić jak wiele potrafią? Ale bzdury gadam...

    Masz racje indor - straszny cyrk...

  • anonim

    na mś muszą jechać, optymalny skład: malysz,stoch,bachleda,zyla/hula

  • Martina S stały bywalec
    Bardzo mądra decyzja

    jak mają zająć miejsce pierwsze od końca i ośmieszać się to lepiej niech siedzą w polsce i wezmą się za treming

  • skolim doświadczony
    dramat w 3 aktach...

    Paranoja! Najważniejsza impreza sezonu,a oni doprowadzili do czegoś takiego, a Adaś mówi, że Hannu zostanie z nami. Sympatyczny team nie ma co...
    Jestem przekonany że Stoch o ile zakwalifikował by się do mistrzostw (mam na myśli kwalifikacje) , to zaskoczyłby na tyle by zajmować miejsca około 20. Pamiętajmy że na MŚ będzie startowało z każdej drużyny po 4 zawodników i szanse na lepszą lokatą są nieco większe. Takie zawody nawet przy złej formie to doświadczenie, a trener i związek ma obowiązek wystawić drużynę. Co oni sobie myślą... Pamiętajmy jednak że to nie potwierdzona informacja i zapewne drużyna normalnie wystartuje.
    naprawdę jesteśmy słabi ...

  • indor_ weteran

    Ło Boże ;(
    Aleeeeeeeeeeee cyrk..

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl