Adam Małysz: "Spóźniam odbicie"

  • 2008-12-21 17:49

Adam Małysz tego weekendu w Engelbergu nie będzie za dobrze wspominał. Nasz najlepszy skoczek zajął 22 i 18. miejsce, mimo że apetyty były znacznie większe.

"Na pewno nie jestem zbytnio zadowolony z tego weekendu w moim wykonaniu, chociaż te dzisiejsze skoki były według mnie lepsze niż wczoraj. Niedzielne zawody były bardzo zacięte, wielu skoczków lądowało w podobnych granicach - od 120 do 125 metrów" - mówił po konkursie Adam Małysz.

"Te trzy dzisiejsze skoki były bardzo podobne i widzę, że został zrobiony krok do przodu, ponieważ większość zawodników nie skakała dużo dalej ode mnie. W tej grupie, za wyjątkiem czołówki, różnice nie wynosiły 10 czy 15 metrów, ale zaledwie metr, półtora" - kontynuuje "Orzeł z Wisły".

"O stabilizacji na razie nie można jeszcze mówić. Wiem co mam robić, ale trudno mi to wykonać. Praktycznie każdy skok jest nieco inny od drugiego, a najgorsze, że bardzo spóźniam odbicie, co jest do mnie niepodobne. Zawsze odbijałem się wręcz metr przed progiem, a teraz nie mam tego problemu, bo skoki spóźniam" - tłumaczy najlepszy polski skoczek.

"Cały czas czegoś szukam w swoich skokach, chciałbym lepiej skakać. W tym momencie po prostu nie jestem jeszcze w formie takiej, aby rywalizować z czołówką i muszę skupić się na tym, aby doskonalić swoje skoki" - zakończył Adam Małysz.

Korespondencja z Engelbergu, Tadeusz Mieczyński

Adam MałyszAdam Małysz
fot. Tadeusz Mieczyński

Tadeusz Mieczyński, źródło: Informacja własna
oglądalność: (10775) komentarze: (167)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • anonim
    @Em_Ka

    Mylisz sie w jednym, skoczkowie maja nie dalszy rok w plecy, ale całą skokowa przyszłość w plecy.
    O ile Adam najwyżej skończy jak Goldi, to reszta już jest wyzywana od beztalęć, bo miała pecha i zaczynała za trenerów leniuchów Lepistoe i leniucha i amatora Kruczka.
    Już 2,5 roku im zmarnowali a wieku 21-22 lat ta strata może byc nie do odrobienia.

  • anonim

    Smutne jest to, że nikt z wyżej postawionych nie widzi problemu. Pan Tajner jeszcze niedawno mówił o dwóch priorytetach w tym sezonie: Turnieju Czterech Skoczni i MŚ w Libercu. Wczoraj stwierdził jedynie, że do MŚ Adam ma jeszcze dużo czasu...To fakt, ale co z TCS? Pamiętacie jak pan Szaranowicz krytykował Kuttina? Niemalże w każdej transmisji podkreślał jego brak doświadczenia i błędne decyzje. O Kruczku wypowiada się zupełnie inaczej. Adam zajmuje miejsca w trzeciej dziesiątce "ale jest dobrze, jest postęp". I Tajner i Kruczek robią z nas idiotów. A skoczków żal, bo mają kolejny rok w plecy...

  • anonim

    @Wajcha
    Owszem,skacze inaczej,ale moim zdaniem wybicie jest słabsze niż to do którego nas przyzwyczaił,no ale jesli spozniony skok to i wybicie słabe.Błedem w trenowaniu Adama było już dawno to,że gdy forma mu spadła,to zamiast dać go do regeneracji i wypoczynku i nic nie zmieniać w stylu to na siłe zmienili styl.

  • anonim
    waga

    wystarczy, ze waga podskoczy o półtora kilo i już to przekłada się na zmianę, zwykle niekorzystna.Spytaj,mój drogi, mądrzejszych od siebie (np. jakiegoś fizjologa lub biomechanika). Niekoniecznie waga musi być widoczna w postaci nalanych policzków i brzuszka, żeby dawała negatywne efekty.
    Ale i tak wszystkiemu winien Kruczek ,wiem:)) Ciężkie życie mieć będzie ten trener! Szczerze mu współczuję!

  • anonim

    Wczoraj w TVP-Sport, powiedzieli, że nasza kadra w takim składzie wystąpi na TCS.

    Tzn. ci sami zawodnicy będą brani pod uwagę.

    W Zakopanem przygotowują średnią skocznię aby do TCS mogli tam potrenować, na miejscu jest Pan Klimowski, który wszystkiego pilnuje.

    Nie sądzę żeby to była spuścizna po Lepistoe, za niego nasi zawodnicy wypadali lepiej a Kamil pokonał w LGP samego Morgena, natomiast teraz Kamil nie istnieje,
    i dziwię się, że on jest brany pod uwagę na TCS.

  • anonim
    Kruczek

    czynie przyszło wam do głowy-komentatorzy od siedmiu boleści - ze oprócz sztabu szkoleniowego, który robi wszystko, żeby chłopcy wypadli dobrze na skoczniach, to samo powinni robić podopieczni? ?
    Nie przyszło wam do głowy, ze może maja problemy z wagą? Toż to doskonały powód do tego, żeby się pogubić!
    Ale nie! najważniejsze żeby zmienić trenera. najlepiej na jakiegoś zagranicznego! O tak! I już mamy gwarancję sukcesu!Beznadziejne to polskie myślenie! Ale przecież tak jest zawsze, kiedy naszym - niezależnie od dyscypliny sportowej - nie wychodzi. ciekawe kiedy będziecie psioczyć na Tomka Sikorę?

  • anonim
    Plastron

    Z niedawnej fotorelacji z Ramsau utkwiło mi w pamięci, że Austriacy oddawali swoje skoki trenigowe w plastronach. Być może mają one jakiś wpływ na samą pozycję dojazdową, ale też i mogą mieć wpływ psychologiczny- zawodnik czuje się trochę jak na zawodach.

    P.S. W zaistniałej sytuacji ta wypowiedź jest pisana poważnie. Nie jest mi do śmiechu, bynajmniej.

  • anonim
    Nasza kadra to testament po Lepistoe!

    Po raz pierwszy żałuję, żeodesłano Lepistoe. Gdyby został, to każdy ślepy by zauważył, że ta zapaść Małysza to dzieło Lepistoe!
    Kruczek jest dennym trenerem i to prawda, że nigdy nie powinien byćszkoleniowcem Małysza, ale to nie on zniszczył Małysza, on tylko kończy dzieło Lepisto.
    2,5 roku dziadostwa nie przetrzyma nawet Małysz.
    Jeśli natychmiast nie dostanie szkoleniowca pokroju Horngachera, Schoedlera, Kojona, to ....żegnaj Adam zwycięzco, narodzi nam się Goldi z końcówki swojej kariery. Po tym sezonie juz nie bedzie powrotu.
    Trenera trzebazmienić NATYCHMIAST!

  • Jujo bywalec

    @Wajcha, moze i masz rację, ale wydaje mi się, ze ten wzrok Adama, kiedy jest w super formie jest taki nadzwyczajny, widać wtedy, ze Malysz jest maksymalnie skoncentrowany, w tym czasnie nic nie jest w stanie wytrącić go z równowagi. To pozwala mu skupić się tylko na skoku, na niczym innym. Stad te rezultaty. A teraz? patrzy w lewo w prawo, szuka odpowiedzi, jak, kiedy wybić się z progu. Brak mu autorytetu i pewności w swoje możliwości i w to, ze z pewnoscią będzie dobrze

  • anonim
    PROBLEM LEZY GDZIE INDZIEJ

    Moim zdanie problem jest inny... zauwazcie ze Adam zmienil calkiem swoj styl skakania...To nie jest ten Adam co np. w 2003 roku..! Pamietacie jego technike zawsze mial taka charakterystyczna...Jak ruszal z belki to najpierw robil taki przysiad ze dotykal rekami nart i do gory i pozniej juz do pozycji dojazdowej.. bardzo niskiej...Odbijal sie strasznie wysoko i jak lecial to nie przeszkadzalo nikomu jak przez jego kontuzje narta lewa mu sie kiwala a i tak zawsze przeskoczyl skocznie... i to bylo takie na luzie...a teraz jak patrze na Adama to jak siedzi na belce to juz widze po jego oczach i minie ze nie bedzie dobrego skoku wida c jak on siedzi i jest spiety mysli o tym skoku :( moim zdaniem oni tak przerobili naszego Malysza ze to sie glowie nie miesci :( Mysle ze jak jego technika i sposob skakania powrocil by do tamtych lat to wszystko bylo by ok :)

  • Jujo bywalec

    A co do niektórych "kibiców", którzy mają jakieś dziwne kompleksy, wyjawiające się hasłami: "Adam nielocie", "Kończ kariere, wstydu oszczędź"(źródło: onet) to mogę tylko powiedzieć, ze jesteście żałośni i brzydzę się wami. Jesteśnie niewychowani, pełni braku manier, niedojrzali do normalnego życia. Kiedy tylko nasz mistrz ma kryzys to skaczecie na niego z wyzwiskami, a jeśli wygrywa to uparcie twierdzicie, ze jest wielki. To jest po prostu polska, szara rzeczywistość. Jesteśmy chyba jedynym takim narodem, chamskim i podłym. Przytoczę jeszcze jedną wypowiedź:"Adam nielocie, przestań skakać, bo zmienię obywatelstwo!"- To zmieniaj! C**j mnie to obchodzi co ty zamierzasz, jesteś miernotą, więc wynocha z naszego kraju. Kompletny brak partiotyzmu u takiej osoby, to powód by został wygnany, jak Jagienka z lipeckiej gromady :)

    PS: Sorki, ze tutaj to napisałem, ale wiem, ze te osoby na pewno bywają tutaj. Prowokanci ehh..

  • Xellos profesor
    forma

    myśle, że forma jako taka wkońcu będzie ale czy wystarczy ona na wygrywanie ? mam wątpliwości, napewno z dobrym trenerem by było inaczej a z Kruczkiem...Adam straci czas na szukanie...szukanie...szukanie a lata lecą i zanim znajdzie...to skończy kariere, Małysz powinien mieć osobnego trenera, reszte niech sobie trenuje Kruczek

    A tak poza tym pochwale się, że uzyskałem najlepszy wynik w niedzielnym typowaniu :D Gdyby Amman nie zbiedził byłby rekord ;p

  • Jujo bywalec

    Mnie Pointner też lekko denerwuje. Płacze, krzyczy, piszczy, bo jego zawodnik nie wygral ... zal zal ! I to ma być trener?! Dobry trener zawsze powinien liczyć się z przegraną, i myśleć co robić by było lepiej... A ten gosc sie czuje najlepszy, największy, i mysli co to on nie może ... Nie cierpie takich kolesi ! Ehhh ... Co do Kruczka to moim zdaniem teraz, w tym momencie trzeba juz szukać nowego trenera. Łukasz K. się do tego na razie nie nadaje, nie będe oceniał jego talentu, być może w przyszłości będzie coś z niego, oby! Ale teraz nic z tego nie wynika ... Przywrócćie Lepistoe ! Tajner! Jesteś porażką w tym całym PZN. Nie rozumiem decyzji zwolnienia finskiego szkoleniowca, nie rozumiem ! 1 sezon jego pracy był po prostu wyśmienity, 2 gorszy, ale i tak 100 kroć razy lepszy niż ten co teraz ! Raz popełnił błąd i już na bruk, jak zwierze, bez pożegnania. To istny SKANDAL ! Potraktowaliście jego prace istnie materialnie, nic w zamian, nawet szacunku, dno ... Nie można wiecznie kierować się taką zasadą, jak do tej pory tj. Super sezon>zły sezon>wylot ... Tak nie można, bo nigdy do niczego nasza reprezentacja nie dojdzie!, bo jak ma dojsc !? skoro cały czas zmieniają się kunszty trenerskie, no jak ?! Panie Tajner!
    A jak Pan wytłumaczy tą deklaracje:"Wszystko zrobiłbym tak jak Łukasz, przygotowania są na bardzo dobrym poziomie", takim zdaniem Pański autorytet został zmieszany z błotem. Nikt już nie uwierzy, ze to właśnie Pan, jako trener Małysza doprowadził go do tak wielkich sukcesów- przynajmiej ja w to nie wierze i myślę, że także wszyscy ludzie znający sie na tym sporcie... Mamy wielki brylant, oszlifowany diament, teraz trzeba na niego tylko chuhać i modlić się by chciał nam jeszcze służyć, jako źródło tej nieustannej radości. Proszę cały PZN o mądre, na prawde mądre decyzje, nic na siłę. Poki Adaś ma jeszcze motywacje do skakania, trzeba dać mu szanse i warunki by pokazał wszystkim, ze cel który sobie założył, czyli złoty medal na IO jest w jego zasięgu. Ten człowiek na to zasługuje ... To tyle, dziękuję

  • max81 bywalec

    Kruczek doprowadziles do tego ze skoczkowie sa juz nie tylko przemeczeni ale i rozbici.Gratujacje trenerze psuju.Zal mi sie pewnym momencie zrobilo nawet M.Bachledy (nie byłem zwolennikiem jego talentu) czytajac jego wypowiedz.Jak gosciu jest zmeczony juz na poczatku sezonu, inni zapewne tez to co bedzie pozniej? Strach pomyslec...

  • Glazeczka początkujący

    A czy nie wydaje Wam się, że to jest trochę tak, że Kruczek jest trenerem z tytułu, żeby brać na siebie wszystkie złe słowa na temat formy Adama i reszty, natomiast za sznureczki pociąga znany wszystkim niejaki Apoloniusz Tajner?
    Dlaczego nie zatrudniono innego trenera? Bo koszty były za wysokie co wiązało by się zapewne z obniżeniem zarobków Pana Tajnera.
    @Anika
    Wiem, że nasi skoczkowie mają talent. Stoch już nie raz był w trzydziestce, ba lądował nawet w 10 więc w tym najściślejszym gronie najlepszych. I zgadzam się z Tobą, że praca przy takim trenerze może ich zepsuć. A za kilka lat może być już za późno na naprawę.

    Nic nie mam do Kruczka. Jego posada trenerska budzi we mnie jednak bardzo, ale to bardzo mieszane uczucia.

    A no i jeszcze wypowiedź Marcina Bachledy o tym, że należy im się już odpoczynek...Początek sezonu a skoczkowie już zmęczeni? I to w zasadzie tylko po skokach treningowych i kwalifikacyjnych? Dziwne...

  • RTL DSV początkujący
    Mały nie jesteś w formie i tyle...

    Jak był w formie to czy wiatr był w plecy,czy tepez próbował oszukiwać czy nawet skracali rozbieg to adam i tak przeskakiwał wszystkich o kilka parę łdnych metrów. Myślę że jak tak dalej pójdzie to powinnien sie wycofać żebyśmy go zapamiętali jako wilekiego mistrza który przez lata suszy w polskim sporie dostarczał nam tylu wspaniałych emocji i łez radości,rozpaczy. No poprostu będe to pamietał bardzo długo...
    Bo lepiej tak niż skoczka który ledwo łapię się do 30 -stki albo 50-jak to zazwyczaj nasz diabełek czyni...

  • anonim

    Zgadam się z ROCO.S, na temat tego, że okres przygotowawczy został zmarnowany. Wydaje się, że Kruczek powielił błędy swojego niesławnego poprzednika Kuttina. Przygotowując się do sezonu olimpijskiego, całkowicie odpuszczono sezon letni, co związane było z całkowitym rozpadem techniki, jednakże Kuttin miał jednak tyle oleju w głowie, aby rozpocząć budowanie technik od nowa. Niestety nasz trener, przyjął taktykę przygotowań taką, jaka powinna zostać wdrożona w ubiegłym sezonie, kiedy Adam w sezonie letnim był w czołówce LGP (2 miejsce). Wówczas Lepisto powinien oszczędzać Adama, a treningi przeprowadzać w celu podtrzymania automatyzmu. Jedak nie w tym przypadku. Najpierw zastosowano cyt. (AT) "oczyszczanie Adamia po dawnych trenerach", skutkiem czego był całkowity rozpad techniki (zauważalny w Hinterzarten) a w dalszej kolejności, zamiast budować technikę na nowo rozpoczęto "odświeżanie" Adama i zapomniano o pozostałych elementach skoku.

    Są 2 rodzaje nauki. Pierwsza następuje w oparciu o wiedzę i doświadczenie innych. Jest to nauka najlepsza, gdyż nie ponosi się związanych z nią kosztów. Druga to ta na własnych błędach, efektywna ale najbardziej kosztowna. Niestety tę drugą drogę obrał Trener Kruczek - niestety kosztem Adama i pozostałych skoczków. Oby była ona warta poniesionych wyrzeczeń i kosztów, a nie taka jaką opisał Jan Kochanowski:
    "Cieszy mię ten rym. Polak mądr po szkodzie,
    lecz jeśli i z tego nas prawda zbodzie,
    nową przypowieść Polak sobie kupi,
    że i prze szkodą, jak i po szkodzie głupi".

    PS. przepraszam wszystkich za przydługi komentarz, nadal jednak wierzę, że talent i pracowitość naszego Adama zniesie brak profesjonalizmu jego wszystkich trenerów (począwszy od Kuttina) i że w niedługim czasie, wiedząc sam co naprawić we własnych skokach wróci na szczyt.

  • anonim

    Gdyby Kruczek miał za grosz rozumu, to by nie doprowadził Małysza do takiego stanu w jakim jest a reszta by przynajmniej do 30 czasami wchodziła. Wystarczyło tylko naśladowac mądrzejszych i robić to samo co oni. On jednak jest tak zadufany w sobie, że zniszczy wszystkich eksperymentując na nich jak na królikach doświadczalnych.

  • bigrafcio bywalec
    eHHH

    Prosze was tutaj tylko o Małyszu i Małyszu owszem jest to nasz najlepszy skoczek w Historii. Ale tyle już osiągną że teraz może ślifować formę tylko na złoto w Vanncover. Słuchajcie a swoją drogą Ahonen miał 31 lat w tamtym sezonie i jakoś rywalizował z najlepszymi? to nie wina wieku lecz dobór sztabu szkoleniowego i treningu. Dajmy spokój Małyszowi zobaczcie Austria dała spokój już i Widhoelzowi i Holewartowi. Bo mają nowe talenty i inny system szkolenia i świetnych specialistów. Proszę Stefan Honngaher trenuje Martina Schmitta już 2 rok w 1 było tak sobie ale potrenował go rok i proszę Martin wraca do formy. A dlaczego? bo Stefan to świetny trener choć wiele aż tak bardzo jako skoczek nie osiągną. Swoją drogą to dziwi mnie czy pan Tajner nie chcial wydawać kasy aby więcej wziąść dla siebie czy co? Mika Kojonkowski mówił, że z chęcią poprowadził by Małysza bo to skoczek który nawet do 35 roku rzycia może być cały czas wielki. No tak ale nie po co nam twórca ostatnich Norweskich sukcesów? dalej Tomy Nikunnen rozstał się z Finami też mógł dla nas pracować był jeszcze może Ari Pekka Nymela kogo tam jeszcze np a no tak byłego trenera Szwajcarów. Lub trenera Niemieckich skoczków zatrudnić ale nie Lepiej Polskich super partaczy i nie chodzi mi tutaj o Kruczka i Mateje ale o trenerów kadry b, c, d i kadr młodzierzowych brak tam specjalistów i trzeba wymiennić nie tylko trenerów z kadry a bo co kadrę b prowadził Honngaher ale nie mał oszamiałających wyników ponieważ do kadry b trafiali zmarnowani przez trenerów klubowych zawodnicy którzy z polskiego brylantu zrobili się w polski więgiel...

  • anonim
    @Anika , 21 grudnia 2008, 21:07

    W kontekście przygotowań do MŚ Tajner mówił, że zostają po zawodach w Vancouver (zawody 24.01-25.01), żeby 'oskakać' tamte skocznie. Sądzę, że więcej ekip wpadło na pomysł, by przedłużyć pobyt w Kanadzie.
    Z Vancouver zaś jest tylko rzut beretem do Sapporo (31.01-01.02), ciekawe, czy sobie Japonię odpuszczą?

  • andbal profesor
    Kadra na T4S

    Nie ma znaczenia kto ?
    Teoretycznie tak.
    Jesli Rutkowski musi to wówczas na koniec 3ciego periodu
    grozi nam iż w kontynentalu pozostanie w 50 tce CRLu tylko trzech (Żyła, Hula i Kot). Zatem az się prosi o zesłanie na PK Bachledy i Stocha (do czasu aż nie wejdą do 50tki). O ile Bachleda mógłby po dobrych zawodach PK w Engelbergu wrócić to Stochowi kwarantanna może chwilę potrwać.
    A efekt udziału w T4S Żyły czy Stocha jest taki sam. Nie ma też co znowu snuć teorii że Marcinowi powieje i wróci do 55tki WRLu (jak niektórzy przed Engelbergiem przewidywali a teraz zamilkli).

  • JA :D doświadczony
    Kochany Adasiu!

    Jesteś Wielki, Wspaniały, Jedyny, Niepowtarzalny.
    Dzięki Tobie jestem dumna ze swojej narodowości. Dziękuję Ci za wszystkie chwile chwały i dumy, których tyle mi dostarczyłeś.
    Dla mnie jesteś bohaterem. Kiedy widzę Cie na najwyższym podium i razem z Tobą słucham hymnu, moje serce rozpiera radość.
    Dziękuję Ci za to, że jesteś. Zawsze będę z Tobą. Nieważne, czy wygrywasz, czy nie- zawsze jesteś Najlepszy.
    Teraz osiągasz gorsze wyniki, ale nawet one nie przyćmią Twoich ogromnych sukcesów.
    Adasiu!
    Jesteś jednym z Największych Polaków, ikoną Polski na świecie. Jesteś moim największym idolem. Chciałabym być taka jak Ty. Wierzę, że Twoja gruba księga sukcesów jeszcze się nie zamknęła.
    Na koniec drobna rada dla Ciebie: wierz w marzenia, bo one są sensem naszego życia, bez nich nic nie da się osiągnąć.

  • TAMM profesor
    @nieznany (*189.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Wiem. ;)

    Rzecz w tym, że Kruczek był jednak dobrym studentem. ;)
    Z dużo jednak zaczerpnął od Kuttina. ;)
    Przyjął też niektóre nawyki Lepistoe. ;)
    Niestety te nie najlepsze. ;)

    Kruczek powinien potrenować juniorów i tym podobnych, a nie od razu kadrę A. ;)

  • Karol1207 początkujący

    Lepiej niech Adam nie jedzie na TCS bo myślę,że i tak nie ma po co.Życzę mu jak najlepiej,bo to mój idol,ale z takimi skokami nic nie zdziała.Może trzeba opuścic kilka konkursów,potrenować w tym magicznym Ramsau i wrócić dopiero na Zakopane?Albo skupić sie na MŚ w Libercu i już teraz szlifować formę?A tak nawiasem za same przygotowanie do sezonu Kruczek powinien zostać zwolniony,bo on tylko gadać potrafi i nic poza tym. Nawet skakać nie umiał.

  • anonim
    @sledzik i inni

    Zrozumcie wreszcie że dobrym trenerem może zostac nawet kiepski skoczek, bo nie to jest najważniejsze. Wazne jest by miec WIEDZE na temat skoków, ciągle sie dokształcac (niekoniecznie na studiach), umiec obserwowac i kojarzyc fakty i obserwować najlepszych w tym fachu i ich naśladować.
    Kruczek nie jest złym trenerem dlatego, że był złym skoczkiem, ale dlatego, że był chyba kiepskim studentem (do tego zaocznym) i kompletnie nie potrafił sie niczego nauczyc od trenerów u których był asystentem.

  • Anika profesor

    @MarekBB

    Nie jesteś na bieżąco. Już dzisiaj p. Tajner powiedział w TVP, że celem jest MŚ. A przedtem potrzebny jest kilkudniowy trening na normalnej skoczni. Nie bardzo wiem, jak on sobie to wyobraża...
    Czekam, aż weźmie na siebie odpowiedzialność za wyniki, co zapowiedział wcześniej.
    A nawiasem mówiąc, o ile mi wiadomo, to aktualnie jest wolny trener Nikunen. Może warto by złożyć jakąś propozycję?

  • MarekBB bywalec
    Ramsau

    Wg naszych trenerów zabrakło kilku dni, by wszystko w Ramsau wyprostować. To po co jechaliśmy do Engelbergu? Nie lepiej byłoby pozostać w Ramsau jeszcze tych kilka dni? Z drugiej strony Kruczek zapowiedział, że w Ramsau przygotowywali się pod TCS. OK. Czekamy zatem na objawienie sie formy naszych orłów na TSC :-) Jak tego nie będzie, to prośby o jeszcze trochę cierpliwości kierowane do kibiców i dziennikarzy przez Pana Prezesa będą budziły tylko pusty śmiech... i to przez łzy... Będzie to oznaczać, że wybór Kruczka na trenera naszej kadry był największym błędem obecnych władz PZN w XXI wieku. A my usłyszymy, że właściwie to celem w tym roku są tylko MŚ w Libercu. Bo o pozostałych celach, tzn. dobrym występie w TSC oraz o tym, że trzech naszych ma się meldować w trzydziestce, a drużyna w szóstce najlepszych, możemy już zapomnieć.

  • TAMM profesor
    @Barti29

    Ludzie zrozumcie.
    Liczy się tylko radość z uprawiania dyscypliny.
    Statystyki są na drugim miejscu.
    Adam zakończy karierę jak zechce i kiedy zechce.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-21 20:58:50 ***

  • MarekBB bywalec
    Barti29

    Nie statystyka jest najważniejsza, ale radość i chęć skakania. Skoro Adam chce jeszcze skakać i nie blokuje młodym miejsca (a na razie jest nadal wśród naszych najlepszy), to niech skacze. Popatrzcie na Martina Schmitta. Po tylu chudszych latach powraca do wysokiej formy. Nie jest wykluczone, że Adamowi też się to uda. Pytanie, czy przy tej ekipie trenerskiej jest to możliwe?

  • Barti29 początkujący
    Adam Małysz

    Adam Małysz w następnym roku powinien zakończyć karierę,gdyż psuje swoje statystyki takimi skokami.Polska Kadra narazie jest bez formy."Szczęśliwe"Ramsau niestety zbytnio nie pomogło Polakom.Kamil Stoch w tym sezonie ani razu nie zakwalifikował się do finałowej "30".Piotr Żyła,Stefan Hula w pucharze świata nie odgrywają dużej roli.W tym sezonie najlepszymi z Polaków są mimo nie najlepszej formy:
    Adam Małysz,Marcin Bachleda i Łukasz Rutkowski.

  • anusiak0111 początkujący

    Gościu nie tłumacz sie nie masz formy to nie(no ale przechodzi do 30 za każdym razie)a jak masz to masz. Ja lubie Adama ale pojawili nowi dajmy na to ten Gregor jak by miał w d-pie petarde lub Larinto też dobry. Wszyscy liczymy ze Małysz odpali. No i przyznam sie że za to go lubie za to ze raz zaskakuje a raz zawodzi.

  • anonim
    @carlito

    Ale z Ciebie naiwniak. A sądzisz, że czemu program Żołądzia się zawalił. Bo Żołądx sądził, że Lepistoe porządnie Adama trenował i ten ma zapas energii. A to jest nieprawda:)
    Lepistoe wycisnął tylko Małysza i resztę jak cytrynę. Po prostu ich przeżuł i wypluł i taka jest prawda.
    Na obecnej katastrofie mają "zasługi" i Lepistoe i Kruczek. Kruczek nawet chyba kontynuuje pracę na planach treningowych Lepistoe ;)))

  • anonim

    Adam swego czasu wywalczył, by reporterzy nie przepytywali go po I serii. W ub. roku, gdy mu zupełnie nie szło, udało się ich jakoś od niego odciągnąć. Teraz też: albo sami powinni odpuścić, albo Adam powinien im powtarzać do skutku, że bardzo mu przykro, ale nie ma nic nowego do powiedzenia. Wtedy dadzą mu spokój.
    Zresztą reporterzy TVP- to ciekawe zjawisko.
    Poza słynnymi:
    -Maćku (Kamilu, Stefanie), jak oceniasz swój dzisiejszy skok?
    -Marcinie (Krzysiu, Łukaszu), jak dziś się skacze w takich warunkach pogodowych?
    wypytują na prawo i lewo innych zawodników, trenerów, co sądzą o formie Małysza, jakie ma perspektywy, jakie jest ich zdanie nt. Kruczka, itd. Jakby nasza drużyna była pępkiem świata i na nią padały przysłowiowe światła ramp. Sadzę, że wielu zawodników może czuć się urażonymi tymi pytaniami o Adama (i słusznie), część zaś z pewnością unika polskich reporterów, gdyż mają dość wypowiadania się w kwestii, która tak naprawdę niewiele ich obchodzi. Mają swoje sprawy, swoje problemy, swoje ćwiczenia treningowe, na których się koncentrują i nie śledzą formy Adama. A jeśli już jakiś zawodnik czy trener nieopatrznie da się skusić na wywiad- to wypowiada się wtedy pozytywnie, bo cóż innego mu wypada?

    Wszystko jest dobrze, idzie ku lepszemu, 'wystarczy tylko wyeliminować błąd na progu'. Skoro tylko tyle brakuje do dłuższych skoków i lepszych lokat, i są z tym problemy, to jest to AŻ tyle.

    Sadzę, że na TCS powinno jechać tylko 3 zawodników: Adam, Marcin (on chyba jedyny na metodach Kruczka na razie skorzystał) i Łukasz (niech się 'oskacze' na TCS).
    4 dni później zaczynają się zawody na skoczni mamuciej Kulm, które należy odpuścić.

    Czy Kruczek powinien podać się do dymisji? Choć wybór niedoświadczonego Kruczka na trenera oraz niedoświadczonego Matei na II asystenta niedoświadczonego Kruczka wywołał moje niezadowolenie i to, czego świadkami byliśmy w dotychczasowych konkursach, napawa pesymizmem, na razie mogę skomentować przysłowiem: ‘nie od razu Kraków zbudowano’.

  • anonim
    Adam Jesteś Wielki !!!!

    Adam daj sobie spokój i się wyluzuj w domu. Dla Ciebie w gronie rodzinnym najważniesze były Święta. A więc tego Ci życzę i całej Twojej Rodzinie. Byście byli szczęśliwi z żoną i córką. Wtedy i wiara w sukcesy w skokach też przyjdzie. Wesoych Świąt!.

  • anonim
    ANIA (*-w7.itcomp.pl)

    Zagłaskać można na śmierć, wiesz?
    Nikt nie neguje tego co napisał Kamil przynajmniej ja. Nikt nie neguje zasług Adama.
    Jednak krytyka także jest wskazana.powtarzam krytyka prawdziwa , przez którą wyraża się także troskę w stosunku do osoby krytykowanej.

  • Kornel stały bywalec
    Adam :D

    Panie Adamie chce wystosowac swoisty swiateczny apel.
    Otóż prosze poruszyc niebo i ziemie i zaczac loic całą stawke o 15 metrow bo juz powtorki na youtubie z lat dominacji zaczynaja sie juz nudzic :D
    Cala Polonia(przynajmniej ta normalna) wierzy w Pana calym sercem wiec niech i pan uwierzy ze te 31 lat to tak naprawde 18 tylko dwie zmarszczki wiecej i zdeprze prog w obersdorfie aby nic z niego nie zostalo.
    A na swieta Wszystkiego Najlepszego i odpoczynku zeby Panu z tego popapranego apartamentowca nie zaglądali jak Pan barszczyk wcina, a po przerwie Niemcy , Obersdorf no i tak minimum 145m w kazdym skoku :DDD
    Troszke wybujałe oczekiwania ale cala Polsak tego Panu Życzy

    POWODZENIA :D:D:DD:D:D:D:D:DD:D

  • anonim
    Fanka

    To i to dobre ale z umiarem :)
    Tak na serio
    Mam obawę , że na TCS będzie niewiele lepiej.
    Ze słów uwielbianego przeze mnie Tajnera w dzisiejszym studio TVp wynika , że nie przewiduje się zgrupowań naprawczych, bo cel w Ramsau ( po jego kilkugodzinnym rekonesansie ) został osiągnięty i teraz tylko starty poprawia błędy.
    Ja to chyba źle słyszałem czy co ?

  • anonim
    DO kAMILA

    DZIĘKI CI kAMILU ZA TE SŁOWA O MAŁYSZU ,jestem z tobą i sama nie umiałabym lepiej tego napisać dzięki za te słowa,bo najlepiej chwalić wtedy kiedy są sukcesy a jak jest gorzej to ganić ale naszą naturę powinniśmy trochę zmienić i tak jak Ty Kamilu dbać o zasługi innych i być z Naszym Mistrzem na dobre i złe i kiedy coś idzie nie tak to przecież ON potrzebuje naszego wsparcia dużo więcej,pozdrawiam ,

  • anonim
    -

    Teraz to wyluzować może go tylko żona:)
    Liczę, że tak go wyluzuje, że na TCS nie będzie musiał szukać progu, bo będzie go widział z samego czubka najazdu:)
    Następna recepta na dalekie loty, to recepta Olliego :)
    Tak się nabuzować, że nic się nie widzi a leci się, że hej!
    :)
    Co lepsze ? luz żony ? czy kac :)

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-21 19:07:02 ***

  • anonim
    JA :D , 21 grudnia 2008, 17:51

    Nieco znam Twoje teksty i jeśli masz tu odprawiać ironie to dla takich jak Ty miejsce jest na Oneciarni.
    Tu nie ma żartów i nie rób sobie żartów z Małysza bo ja go krytykuję za to że za dużo papla jedno i to samo, ale jestem chyba tutaj pierwszy aby Ci dać kopniaka za kpiny z niego .
    Kto jest drugi ?
    Czy Ty to kapujesz?

  • anonim
    Fanka

    Chwała Ci , że masz wszystkie wywiady Małysza. Szacun CI.
    Mnie chodzi jak widzisz nie o to ,ze udziela wywiadów tylko o to ze od 21 miesięcy jakich nie był na podium pitoli w kółko i to samo o progu o wiaterkach torach najazdowych. Ciekawe kiedy zacznie nawijać o rajstopach serwismanna.
    Chce coś jeszcze osiągnąć , to niech się wyciszy, weźmie się sam do pracy bo jak piszecie nie potrzeba mu doradców, a nie bawi się w rzecznika prasowego pana Tajnera.

  • anonim

    W końcu pare rozsądnych komentarzy-brawdziwi kibice a nie chorągiewki na wietrze-myśle,że ci prawdziwi kibice którzy byli z nim od samego początku przez te ładne kilkanaście lat będą go szanować mimo tego czy będzie lepiej czy gorzej.Dla mnie skoki narciarskie w Polsce mimo tego,że interesuje się nimi od lat młodości to niestety tylko Adam Małysz-społeczeństwo nam sie spartoliło-przyszła moda na bycie z kimś kiedy jest na topie-a potem opluć go,zwyzywać-wieszać na nim psy-to takie typowo Polskie.Najgorsze jest to,że grupa jak to sie mowi leśnych dziadków-tzw.betonu(używając retoryki piłkarskiej) wykreowała swój wizerunek dzięki sukcesom Adama-i teraz mydlą oczy ludziom-Małysz to talent czystej postaci-on i bez trenera sam by do wszystkiego w sumie doszedł-to skoczek-którego może już nigdy nie być w historii-owszem co z tego,że jeden wygra 10-15 razy ,że zdobędzie jedną kryształową bądź dwie kule-celowo nie mówie tu o złotych 4 medalach mistrzostw świata-4 kryształowych kulach i 2 medalach olimpijskich tylko o tym niech ktoś 3 razy pod rząd zdobędzie puchar świata-będzie 3 lata pod rząd pierwszy-przez 8 sezonów praktycznie nie wypadnie poza pierwszą siódemke-i do tego ma taką skromną osobowość.Dla mnie jestes wielki-byłeś i będziesz-moje lata młodzieńcze to ty Adamie-Artut Partyka-Robert Korzeniowski-Paweł Nastula-ale ty ich wszyztskich bijesz tym,że dzięki tobie cżłowiek czuł się lepszy był dumny z tego ,że jest Polakiem-że może utrzeć nosa zarozumiałym Niemcom-ty mały wielki sportowiec-Polak nasz Adam Małysz-ale mnie poniosło....pozdrawiam.

  • anonim
    horek (tasior139@wp.pl)

    Wcale w to nie wątpie ,że Adam jeszcze pokaże na co go stać ,tylko niech już nie biadoli tylko weźmie się w spokoju do pracy jeśli coś chce jeszcze osiągnąć
    PS. No i co anty- austriacy łyso Wam. Podwójne zwycięstwo.
    Niestety wygrywają najlpesi i nic na to nie poradzicie
    Wielki Szacun dla Morgensterna, że się pozbierał BRAWO.Pokazał charakter. Wyciągnął 7 miejsce
    Moim zdaniem Morgi jest prowadzony na MŚ, powoli jego kopyto będzie nabierało mocy.
    Cieszy postawa Martina Schmitta. Nie wiem dlaczego ja tego chłopaka tak lubię.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-21 19:07:52 ***

  • anonim
    -

    ROCO.S.
    To ty chyba nie oglądałeś wszystkich jego wywiadów z ostatnich 10-ciu lat,
    bo ja mam ponagrywane to,
    udzielał ich zawsze, czy szło, czy nie szło,
    raz tylko mało co nie posłał do diabła pewnej panny dziennikarki, która to pytała, go, w Zakopanem jak chciał spokojnie potrenować,
    na co kładzie nacisk :)
    Adam ironicznie pytał Grzesia,
    a było to mmniej więcej tak
    " Grrzesiu Pani pyta na co ja kładę nacisk ?"
    Grzesiu odp..... na próg,
    Adam ......... no, na próg, mówi, na próg,
    I po tych słowach został totalnie zbluzgany przez dziennikarkę w najbliższych wiadomościach sportowych.
    Że " Mistrzowi wolno wiele ale nie wolno nie uszanowac pracy innych "
    Widzisz ? jak go załatwili ?
    Pytam, jak ma odmawiać wywiadów ?
    Zapytaj tada, i inne dzienniki, i TV, bo jak nie odpowie to go zjadą jak psa .

    To tyle w tej kwestii.

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-21 19:05:54 ***

  • anonim
    Anika

    Kto to był tym redaktorem w studio?
    Tak wyczuwałem ,że sobie chciał pojechać po Tajnerze ale zabrakło mu odwagi. Czego się bał.
    Szkoda , że mnie nie było na miejscu tego redaktorzyny.
    Kiedy oni zaczną mówić prawdę. Przyjmę najgorsza prawdę niż najlepsze kłamstwo.

    Ps.
    Szaranek mnie dobijał tymi nadfruwającymi mgiełkami.
    "Państwo tego nie widzą ale ja doskonale widzę te obłoczki". Pijany był czy co ?

  • magdalenka stały bywalec

    mam nadzieję,że będzie coraz lepiej>Adam przez święta trochę odpocznie,spokojnie potrenuje...... i trzeba trzymać kciuki żeby wszystko szło do przodu.
    Szkoda,że Hannu odszedł bo myslę,żę teraz jego doświadczenie i promieniujący spokój by się przydał.U nas w kadrze wszyscy są wyraźnie poddenerewowani i chyba trudno się dziwić

    miło znów posłuchac Włodka...oby w tym sezonie mógł jeszcze z takim entuzjazmem z jakim opowiadał dziś i wczoraj o austriakach czy Simonie mówic o Polakach..

  • .... bywalec
    -

    Adam jesteś jedynym sportowcem w historii Polski który przyciagał przed telewizorami kilkanascie milionów ludzi.... jesteś wielki , jestes fenomenem , jesteś człowiekiem który rodzi sie w Polsce raz na 1000 lat.... reszta, m.in. tajnery, bachledy, stochy, mateje, długopolskie, kruczki, koty to [nic nie] zrobili w swojej karierze..... jestes niepowtarzalny i twoje sukcesy i te niesamowite lata to twoja osobista zasługa w 100%... reszta to [...]

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-21 17:34:12 ***

  • anonim
    -

    Ja wiem, że Szefuńcio tego portalu chce nas uraczyć wywiadem z Adasiem, ale ja już bym nie miała nic przeciwko aby naprawdę dać mu spokój.
    Znowu zaczną go krytykować za to, za tamto, co powiedział a co nie itd.
    Nie muszę już nic wiedzieć aż do TCS, niech jedzie do domu odpocznie, przemyśli parę spraw, może nieco potrenuje,
    i p. Tajner też niech się zdrowo palnie a może sobie palnie :)
    To on wybierał sztab, i nikt i nic nie miało wpływu na to, on to już postanowił w marcu, a te niby to nazwiska to byłą jedna wielka ściema.
    Zrobili co chcieli.
    I o tyle lato wskazywało na jakieś pozytywne przesłanki tak zima to tragedia,
    a Adam ? to nie dziecko, powinien już sam podejmować decyzje .

    *** Komentarz zmodyfikowany przez Moderatora(102), 2008-12-21 19:06:36 ***

  • Anika profesor

    @Glazeczka i inni

    Nasi skoczkowie maja talent i to wcale niemały. Niestety talentu zupełnie są pozbawieni ci, którzy ich szkolą.
    Jeżeli największy diament zacznie szlifować partacz, to w najlepszym wypadku, zamiast najpiękniejszego brylantu, mamy kupę drobnych kamyków, o ile cały się w pył nie rozsypie.
    Nasz sztab "szkoleniowy" (tfu, tfu !) zamiast szlifować talenty, rozpyla je na proch :(

  • anonim
    I kto tu się zna na skokach :)

    autor: ROCO.S. (*l23.anonymouse.org), 21 grudnia 2008, 11:45
    Dziś wygra
    Schlierenzauer "

    Tak na serio
    Nie wiem czy się smucić czy cieszyć, gdyż pan z piękną uśmiechniętą buźką i elegancko przyciętym wąsikiem o inicjałach A.T. obalił moja teorię, że okres przygotowawczy był do kitu , mówiąc ,że przepracowano go bardzo dobrze.
    Ja fachura , jakoś tego nie widzę.
    Powiedział jeszcze coś takiego: W Ramsau zostały poprawione błędy techniczne i teraz tylko startami zawodnicy dojadą do złapania rytmu, ze są teraz w dołku, ale zawsze z dołka wychodzi się na szczyt.
    Wg mnie nie jest to reguła, bo z dołka można wpaść w jeszcze głębszy dołek , gdy środki są niewłaściwie dobrane.
    Adam Małysz ciągle pitoli podobnie jak Tajner. Umówili się czy co? Wszyscy wiedzą co trzeba robić tylko nie wiedzą jak lub są trudności w wykonaniu..
    Trzeba raz a porządnie coś postanowić a nie jeden przez drugiego prześcigiwać się , że wiadomo co jest grane.
    To dlaczego jest tak dobrze, że jest tak źle.

    Może by tak wypowiedzieli się inni nasi skoczkowie, że już wiedzą w czym jest błąd. bo wypowiedzi i Małysza i Tajnera są tendencyjne.

    I jeszcze jedno:
    olek_solec (tc91@o2.pl) i Fanka

    Kto dominuje? .Czy czasami nie Austria? bo mieliście wątpliwości..

    Dziś ocenianie przez sędziów było spoko.

  • anonim

    Spadajcie na drzewo z tym kończeniem kariery! Czemu ma ja kończyć? Ma wielki potencjał, i przy odpowiednim trenerze mógłby jeszcze zdobyć niejeden medal i mógłby regularnie stawać na podium jeszcze przez kilka lat.
    Skoro zdecydował sie kontynuować karierę, to należy to uszanować i pozwolić mu wybrac trenera na poziomie, który do tych sukcesów go doprowadzi!

  • Glazeczka początkujący

    I tu się zgodzę z przedmówcami. Adam może w tym momencie zakończyć karierę a my powinniśmy tylko i wyłącznie okazać mu wdzięczność za to co zrobił dla polskich skoków narciarskich. Zastanawiające jest dlaczego żaden inny skoczek nie potrafi przejąć pałeczki po mistrzu? Nie wymagam, aby następny Polak od razu wygrywał, ale chyba przynajmniej dwóch Polaków powinno być w 30stce. A jak na razie na to się nie zapowiada. I niech pan Tajner nie mówi, że póki co nie ma się o co martwić. Formy się nie buduje z dnia na dzień a u naszych pozostałych skoczków nie widać nawet jakiś przebłysków.

  • passenger_krytyk stały bywalec
    adam

    Wiesz, Adam, Ty już tyle dałeś nam radości, że nawet gdybyś postanowił zakończyć kariere, to będę Cię zawsze szanował i Ci dziękował. Wiem, że stać Adama na wielkie skakanie, tylko dlaczego ma obok siebie kogoś takiego jak... Kruczek i Mateja? Tego pojąc nie potrafię...

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl