PK w Sapporo: Kaltenboeck wygrywa, Skupień 6-ty

  • 2007-01-13 10:11
Bastian Kaltenboeck z Austrii triumfował w drugim konkursie Pucharu Kontynentalnego w Sapporo. Na drugim miejscu uplasowali się Norweg Morten Solem oraz Czech Jan Mazoch. Wojciech Skupień zajął szóste miejsce.

Kaltenboeck uzyskał za swoje skoki na odległość 130 oraz 122m łączną notę 250,1 punktów. Lider klasyfikacji generlanej Pucharu Kontynentalnego Morten Solem lądował na 132,5 oraz 119m. Jan Mazoch natomiast osiągnął 124,5 i 127m.

W finale wystartowało trzech naszych skoczków. Wojciech Skupień oddał dwa równe skoki (124 i 123m), jednak nie zapewniły mu one miejsca na podium. Z notą 240,6 punktów zajął szóste miejsce. Na 12. miejscu uplasował się Marcin Bachleda. "Diabeł" lądował w pierwszej serii na 124,5m, niestety w drugiej próbie lądował 10 metrów bliżej. Rafał Śliż po pierwszej serii zajmował dobre 11. miejsce, jednak podobnie jak Bachleda w drugiej rundzie oddał krótszy skok i ostatecznie zajął 17. pozycję.
Do finału nie zakwalifikował się Tomasz Pochwała, który skończył zawody na 40. miejscu.

W pierwszej serii zawodnicy startowali z belki nr 19, natomiast w drugiej z belki nr 15.

WYNIKI I KLASYFIKACJE:
Zobacz wyniki I serii konkursu »
Zobacz końcowe wyniki konkursu »
Zobacz aktualną klasyfikację generalną Pucharu Kontynentalnego »
Zobacz aktualny ranking CRL»

Anna Szczepankiewicz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (8045) komentarze: (117)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • jozek_sibek profesor
    II konkurs w Sapporo

    Polacy w Sapporo na skoczni dużej - (HS 134).

    1.W.Skupień -- 39,10(trening) - 24 - seria próbna -- 6
    2.M.Bachleda - 32, 8 (trening) - 16 - seria próbna - 12
    3.R.Sliż -------- 18,37(trening) - 43 - seria próbna - 17
    4.T.Pochwała - 16,28(trening) - 38 - seria próbna - 40

    Ostatnia pozycja to wyniki konkursu nz duzej skoczni.

  • anonim

    nie wiem czy ktos zauwazyl ale nastepne zawody Pk w Braunlage zostaly odwolane..a wiec Dlugopolski ma szanse jednak utrzymac sie w 50 CRL...a Skupien ma nawet szanse zalatwic sobie staly bilet na nastepny period w PS. Jednak te odwolane zawody maja jednak tez i druga strone medalu...nasi juniorzy znowu nie wystartuja w PK, zreszta w ubieglym roku i tak nikt z naszych nie pojechal na PK..dzieki inteligencji PZN

  • akont doświadczony

    szkoda ze nie ma w naszych skokach takiej rowonomiernosci. raz wygrywa ten raz tamten i tak naprawde nie wiadomo za co sie brac

  • Basia 4944 doświadczony

    Lackner dopiero 19. Kiepsko. Mógł skoczyć dalej. W ogóle mało Austriaków.

  • Basia 4944 doświadczony

    Skupień bardzo dobrze. Może tak jak mówili w tv będzie w kadrze na PŚ.

  • Basia 4944 doświadczony

    Brawo dla Kaltenboecka.

  • anonim
    Rutkowscy

    Może ktoś ma do przekazania informacje na temat braci Rutkowskich.
    Serce się kraje, że u nas marnowane są tak wielkie talenty sportowe

  • Canton doświadczony

    No i widac że Pochwała nie wykorzystał kolejnej szansy. Jutro jeszcze jeden konkurs no i dobrze byłoby gdyby nasi byli w 20 . Ingebritsen kompletnie bez formy , a nawet japończycy nic nie pokazują choc są u siebie. Będą mieli problem z wyłonieniem jakiejkolwiek kadry.

  • Divine JazOOn profesor
    ale ważne

    że nasi, mimo słabszych skoków w seriach próbnych potrafią sie w głównym konkursie zmobilizować. a zwłaszcza skupien - w II skoku

  • anonim

    To jest po prostu dno! Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo - mam nadzieje, iz ten konkurs pokazal, ze niejaki Tomasz Pochwala nie moze jezdzic na puchar kontynentalny. Co wiecej - dlaczego ma on otrzymac szanse skakania w Pucharze Swiata w Zakopanem? Co zastanawia mnie najbardziej - Krystian Dlugopolski zostal wyslany na Uniwersjade - na impreze o prestizu zerowym - podczas gdy rowniez Pochwala jest studentem i z powodzeniem moglby tam startowac. Kazdy wie chyba, ze kto jak kto, ale Dlugi skacze lepiej od Tomka, co zreszta udowodnil podczas Cocu w Planicy - gdzie liczba skoczkow oscylowala wokol liczby 70. No a tutaj pan pochwala przegrywa nawet z jakimis dziecmi z Japonii... Zenada.
    Trzeba dac teraz ostatnie szansy pozostalym, T i W Tajnerom i tyle... Podejrzewam, ze nawet oni zapreentowali by sie lepiej niz Tomek w Sapporo.

    I kogo teraz wystawimy na PS? `Rozumiem, ze wystartuje cala kadra A - plus trzech zawodnikow z kadrz B. Marcin zasluzyl sobie na start, natomiast Rafal Sliz mnie razi. To jest kadra A? To jakis zart przepraszam czy co? Powinien w trybie natychmiastowym zamieniony zostac na kadre B z Wojciechem Skupieniem, ktory z kolei wlasnie zalsuzyl sobie na kadre A - gratuluje.

    Z niecierpliwoscia czekam na sklad na Zakopane.
    Moj sklad to: Malysz, Mateja, Skupien, Hula, Stoch, Zyla, Bachleda, Sliz niech bedzie bo innych nie ma i powinien byc Dlugopolski....
    Co dalej pojecia nie mam skoro nasi juniorzy skacza gorzej od kombinatorow :DD

  • Anika profesor

    Optymizm górą!
    W onecie jest sonda "Czy Kamil Stoch może w tym sezonie skakać na poziomie Adama Małysza?"
    53% biorących udział w głosowaniu odpowiedziało, że tak.
    Wprawdzie w pytaniu nie sprecyzowano o króry poziom chodzi: ten sprzed paru lat, czy obecny. Ale jakież to ma znaczenie? Ważne, że drzemią w nas całe pokłady optymizmu i wcale nie jesteśmy czarnowidzami. Malkontent? - to na pewno nie Polak!
    Życzę wszystkim miłego dnia. Na pewno znajdzie się wiele powodów do radości.

  • anonim
    Polska

    Kamil Stoch najlepszy skoczek pOlSkI .

  • Anika profesor
    @sołtys

    Na jakiej podstawie? Co Cię taką otuchą natchnęło?
    (w przeciwieństwie do mnie)

  • Patryksg89 początkujący
    POLSKA

    Po co on bierze tych dziadow jak pochwala i sliz nie wchoza do 30 PK to lepiej wziasc 16 latkow zeby sie uczyli !!!!!!!!!

  • anonim
    -

    No ! To teraz jestem już spokojny o przyszłość polskich skoków po Małyszu.

  • Anika profesor

    1.A tak prosiłam! Żebyście psów nie wieszali na skoczkach.
    Jeżeli ci, których "wysyłacie" na PŚ sprawią wam zawód, to, nie łudźmy się, też na nich psy powiesicie. Krytykanctwo górą.

    2.PZN wszyscy chyba wiemy, jak duża jest ich wina w tym stanie rzeczy. Ale pod newsami na stronie PZN prawie wcale nie ma komentarzy. Wejdźcie tam i wylejcie swoje żale. Być może odniesie to większy skutek.
    (Jest to jedyna droga, poza gg, kontaktu z nimi, bo e-maili nie przyjmują.)

    3. Pan Tajner i organizacja. Nie wiem jakie wykształcenie (i umiejętności) posiada pan Tajner, ale dobrym menadżerem na pewno nie jest . Może należałoby znaleźć po prostu dobrego menadżera?
    Takiego, który miałby na uwadze dobro ogółu skoczków, a nie tylko kadry "T". I takiego, do którego dotarłaby ta prosta prawda, że dom buduje się od podstaw, że człowiek uczy się przez częste powtarzanie i musi mieć do tego okazję i możliwości.
    {Tylko niech mi ktoś nie wyskoczy, że nie od razu Kroków zbudowano-bo nie trwało to tysiąclecia, jak budowanie kadry w skokach ;)))}
    Nu i chwatit.

  • Reyes19 stały bywalec

    Higashi jak na swój wiek to nie zapomniał jak się skacze. Sczerze mówiąc to szkoda, że Goldi zrezygnował, bo miał chyba 32 latam, a jeszcze skaczą starsi i z dobrymi wynikami (Okabe, Kasai, Higashi i wielu innych), a Goldi to przecież ikona skoków!!! :(((

  • Wojtek1997 bywalec

    skupien tak dalej

  • Karolina^^ doświadczony

    ładnie:))
    żyby dobrze skoczyl na konkursie dzisiejszym :)

  • Usia profesor

    Tonio, Pochwala i Dlugi jada chyba na Uniwersjade? Czyż nie?

  • anonim
    PŚ w Zakopanem

    Dzięki Usia. 10 Polaków to sporo...
    Ciekawe kogo wybiorą nasi trenerzy? Ósemka wydaje się być pewniakami: Małysz, Stoch, Skupień, Śliż, Hula, Żyła, Mateja, Bachleda.

    Aż prosi się aby skład uzupełnić juniorami. Ale znając życie, szanse występu dostaną lub rezerwowymi będą zapewne Tajnerowie, Pochwała i Długopolski...

    Jednak nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło: Rutkowscy, Kowal czy inni młodzi będą się mogli pokazać na COC w Niemczech.
    Choć, aż prosi się aby dać tam jeszcze ostatnią szansę Długiemu - może zdołałby utrzymać miejsce w "50" CRL... Przyszły period jest bowiem bardzo dłuuuuugi, dużo konkursów, a wiecej startujących Polaków to więcej emocji i większe szansy na punkty...

  • harry weteran

    @Usia
    Ja wierze, ze istnieja jeszcze gdzies granice rozsadku i jesli nie bedzie bezpiecznych warunkow wogole warunkow to zawody nie odbeda sie.

    Pozdrow gory ode mnie.

  • harry weteran

    kurde to nie sa zarty ale PS w Zakopcu jest powaznie zagrozony.
    Wlasnie przegladnalem prognozy dlugo terminowe . Okolo 26 stycznia ma sie znacznie ochlodzic ( -5) i spasc deko sniegu.

    Smutne ale prawdziwe.

  • Usia profesor
    @Harry

    :)))
    No cóż, tydzień temu mnie tu wyzywano za pisanie prawdy, że PŚw Zakopanem ma małe szanse na odbycie się.
    Przecież mieszkam blisko i widzę Tatry z balkonu.

    On się chyba jednak "odbędzie" za wszelka cenę. Nawet za cenę stworzenia zagrożenia dla skoczków.

    P.S. Wiatr niestety nadal wieje, deszcz pada, temperatutra u mnie plus 9, a nadzieji na ochłodzenie nie widzę.
    W Zakopcu mam nadzieję, że sie jednak ochłodzi. Bo ja jestem zboczona (jak mi ktoś napisał) i lubię skoczków i bardzo mi zależy na ich zdrowiu i zyciu!
    Bardziej niż na konkursie w Zakopanem, "niestety".

  • harry weteran

    Mogliby Murance dac szanse :)

    Ps. To jest smutne, ze dzieciaczkom z kilku wojewodztw ferie sie zaczely . Miedzyinnymi z malopolskiego. a na sniezce bylo dzis +6 gradusow.

  • anonim
    PK

    Wojtek Skupień potwierdza swoją niezłą formę myśle, że jeżeli nie pojedzie na PŚ w Zakopanem to będzie to wielki błąd trenerów. Wojtka w Zakopanem bedzie stać na kwalifikacje do pierwszej trzydziestki. Marcin Bachleda też skacze nieźle w Sapporo w jednym i drugim konkursie plasował się w pierwszej trzydziestce myśle, że też powinien pojechać na PŚ w Zakopanem. Niezbyt dobrze spisuje się Rafał Śliż na PK w Sapporo jest bardzo słaba obsada a Rafał w żadnym z konkursów nie dał rady znaleźć się w pierwszej dziesiątce a w tak słabej obsadzie i niezłej formie napewno mógł by powalczyć o pierwszą szóstkę. Słabo spisuje się Tomek Pochwała dziś nie zakwalifikował się do trzydziestki ale wczoraj był w czołowej trzydziestce. Zasłużył na start w PŚ w Zakopanem choć nie jest w życiowej formie, lecz jest w czołowej dziesiątce polskich skoczków. Nie rozumiem tych którzy skreślają Tomka, przecież czy Adam Małysz skakał dobrze na ubiegłorocznym TCSie? Nie, ale czemu nie skreśliliśmy Adamy mogliśmy go wtedy skreślić. Tomek nie jest w dobrej formie, z resztą Adam Małysz też nie ale Tomek pownien dostać szanse na wystartowanie w PŚ w Zakopanem.

    Pozdro Show

  • harry weteran

    --------------------------------------------------------
    autor: Usia (*q24.neoplus.adsl.tpnet.pl), 13 stycznia 2007, 12:14
    @Arthurinho
    Przekazałam Twój rozkaz pogodzie.
    Wiatr z wrażenia ustał, deszcz zamienił się w śnieg a temperatura spadła do minus 15 :P

    Pozdrawiam
    ---------------------------------------------------------------
    Jestes niepoprawna marzycielka :)))))

    Na skutki efektu cieplarnianego nic nie poradzimy.

    Pozdrawiam marzycielko :)

  • Usia profesor

    10 skoczków !
    4 + 6 (z listy krajowej)

  • anonim
    PŚ w Zakopanem

    Ilu skoczków możemy wystawić do kwalifikacji w Zakopanem??? Ktoś wie???

  • harry weteran

    [ ... ] Arturinho (arth@op.pl) , 13 stycznia 2007, 12:00
    -
    zaw. w zakopcu musza sie odbyc!!!!!!!1 [ ... ] na sile.
    @Usia
    Nie znam sie na tych ubezpieczeniach . Znam sie tylko na tym , ze zawody zimowe nie moga odbyc sie na trawie:)))))

  • Usia profesor
    @Arthurinho

    Przekazałam Twój rozkaz pogodzie.
    Wiatr z wrażenia ustał, deszcz zamienił się w śnieg a temperatura spadła do minus 15 :P

    Pozdrawiam

  • Divine JazOOn profesor
    ale brawo

    wojtek się dużo miejsc podciągnął w stosunku do 1 serii

  • Canton doświadczony

    Higashi , Skupień i Ingebritsen to najstarsi zawodnicy zawodów PK w sapporo

    najstarszy Higashi 72
    2 Skupień 76
    3 Ingebritsen 77
    4 Hakola 79
    5 Solem 80
    6 Umezaki 81
    7 Yamada , Bachleda, Plekhow , Yusuke Endo 82
    Kaltenboeck , Lobben , Śliż , Hocke , Hafele , Hyun Kim , Pochwała 83
    Yumoto , Keituri , Jones , Silajew , Ruuskanen , Chil Kang , Kot Endo 84
    Mazoch , Osenai , Vilberg , Hyun Ki Kim 85
    Shui Endo , Mueller , Vaculik ,Musiol 86
    Lackner , Cikl , Read 87
    Tochimoto , Baxter , Oshepkow 89
    Itoh , Harada 90
    Clowes , Morrice 91

    Zarówno we wczorajszym podanym przeze mnie rankingu skoczków którzy punktowali w turnieju czterech skoczni jak i tu brakuje zawodników z rocznika tegorocznych mistrzostw świata juniorów 88 !

  • Arturinho stały bywalec

    zaw. w zakopcu musza sie odbyc!!!!!!!1

  • Usia profesor
    @harry

    Chyba do wczoraj mieli odwołać. Jeśli tego nie zrobili, to teraz nie maja wyjścia, bo chyba by stracili kasę z ubezpieczenia na taka ewentualność!
    Harrachow nic nie stracił, bo był ubezpieczony i odwołał zawody w terminie.

  • harry weteran

    @Usia
    Wierzysz w to co napisalas nizej?
    Nie bierz pod uwge tak serio slow Hoffera, że nie wyobraza sobie aby Zakopiec sie nie odbyl.
    Nie odbedzie sie bo po prostu nie ma sniegu.

    Slyszalem ze nie ma nawet skad go nawieżć. a na arma
    tki jest za cieplo.

  • Michal1994 weteran

    ładna pogoda w vikersund widac na kamerce nie ppada tylko niewiem czy wieje

  • harry weteran

    ============================
    autor: MarcinBB (mhj007@wp.pl) , 13 stycznia 2007, 11:42
    @ Marco
    Przypominam o umowie.
    Jak dla mnie, to PRL właśnie wraca. =
    =============================
    Pisalem wlasnie ze nadal istnieje dawny stereotyp.

    jestem jednak przy zdaniu ze kadra A to kadra A. Od kogo ma Hula uczyc sie? Od Tajnerow? On ma jak juz napisalem "spac" z Admem podazac za nim krok w kork . Tylko przyklad z mistrza . Uczyni to bedac w kadrze A.
    Male roszady tak, ale z glowa

  • Arturinho stały bywalec

    pewnie odbedzie sie jedna seria zawodów w niedziele a w sobote odwolaja:(

  • Usia profesor

    http://www.nosal.pl/

    Na Nosalu niestety jest +6 stopni. Ogólnie jest dosyć ciepło i pada deszcz.
    Wygląda to nienajweselej, ale skoro nie odwołali, to może zmuszą skoczków do skakania w tej breji, tylko po to, by kasę od kibiców wyciągnąć. Smutne to.

    Oby sie ochłodziło, bo żal mi skoczków. Skakanie w takiej śniegowej mazi do bezpiecznych nie należy!

  • MarcinBB redaktor
    @ Marco

    Przypominam o umowie.
    Jak dla mnie, to PRL właśnie wraca.

  • Arturinho stały bywalec

    Powinni oddać kase za bilety jak sie nie odbeda!!!

  • Arturinho stały bywalec

    @Harry
    Coś mi mówi że w tym sezonie zawodów PŚ w Zakopanym nie będzie:(

  • harry weteran
    Pytanie

    Mam bilet na zawody sobotnie w Zakopcu.

    Co bedzie jak sie nie odbeda zawody, a nie bedzie mnie w Zakopanym?

    Z wyjazdem bede czekal chyba, az do rana w sobote.

  • harry weteran

    @Arturinho (arth@op.pl)
    Jesli tylko zawody sie odbeda. Jestem pewien obaw, bo caly tydzien ma byc strasznie cieplo jak na ta pore stycznia, to Skupien wystartuje . mamy chyba dodatkowa pule. Wojtek skacze w Pk calkiem dobrze wiec ja bym go wystawil.

    Wiadomo jakie tam uklady panuja?

  • Arturinho stały bywalec

    nie no Bachleda zaszalał 12 miejsce w pk:):D

  • harry weteran

    ==========================
    autor: Usia (*b80.neoplus.adsl.tpnet.pl), 13 stycznia 2007, 11:23
    @Harry
    Ja staram się to robić podając argumenty.

    Zresztą wpisy obrażające skoczków można wykasować. Wystarczy poprosić o to Redakcję.

    No ale chyba nie uważasz za obrażanie, wytykanie skoczkom złej formy i braku zaangażowania w treningi i starty i totalne olewajstwo?
    ================================

    @Usia
    podaj argumenty, ze olewaja i malo sie angazuja? Przyklady. Skad wiesz?
    Moze nie maja stworzonych warunkow, moze ich nie stac, moze nie maja z kim trenowac moze nie maja sprzetu, opieki medycznej itp.... Wiesz ile zarabia trener klubowy? Bralas to pod uwage oceniajac to niby olewatctwo?

    Pozdrawiam Ciebie serdecznie bo widze ,ze mozna kulturalnie pogadac.
    Nie wspominam o Fance :))))) Nareszcie :))))

    Kto tu sie zmienil harry czy Fanka ? :)))))

  • Arturinho stały bywalec

    Jak lepisto nie powoła na zakopane skupnia no sam nie wiem co!!:)

  • harry weteran

    Wiecie co? Nie moge pojac.

    Majac tak wspanialego skoczka jak Adas, nie mozemy dorobic sie nastepcy.
    Przeciez Ci mlodzi nasi powinni "spac" z Adamem
    @Usia
    Aby dawac szanse mlodym jak to robia Austriacy trzeba przebudowac mentalnosc w PZN i wokol.
    Narazie dziala pewien streotyp.

    Ps. Haslo: Matuesz Rutkowski sam sie nie doprowadzil do stanu w jakim jest!!!!!!!!!!!!!!!!

  • anonim

    @harry

    Tak, pamietam wszystko doskonale ,
    teraz z takie perspektywy czasu mozna duzo na te temat powiedzieć.

    Kadra "B" miała znakomitego trenera, Stefana H. z jakis powodów on od nas odszedł ale może za mało się starali żeby go u nas zatrzymać ?
    Licho ich wie jak to bylo.

    Wiem jedno, że mlodsi zawodnicy nie maja dobrego trenera , brak u nas odpowiedniego systemu , dla nich tez powinien zostac zatrudniony trener z lepszej półki jesli nie ma go u nas , szukac za granicą.
    Ale taka polityka, nic nie poradzimy na to , psioczenie na zawodników, że to oni są wszystkiemu winni , bo tak wskazuja niektóre komentarze,
    są chore.
    POzdrawiam.

  • Usia profesor
    @Harry

    Ja staram się to robić podając argumenty.

    Zresztą wpisy obrażające skoczków można wykasować. Wystarczy poprosić o to Redakcję.

    No ale chyba nie uważasz za obrażanie, wytykanie skoczkom złej formy i braku zaangażowania w treningi i starty i totalne olewajstwo?

  • harry weteran

    @Usia
    merytoryczna krytyka tak, ale popatrz na niektore glosy.

    Ktrytykujmy argumentami

    Obrazanie nie wchodzi w gre, bo bedzie ze mna mial taki ktos do czynienia.

  • harry weteran

    @Fanka
    ja juz o tym pisalem dawno, tylko jakos mnie nioe rozumialas. pamietsz haslo Kuttin? :)
    Za kogo kadra pozbyla sie psychologa i fizjologa?
    Za kogo zaczynal postepowac powli bezlad organizacyjny (Kuttin na urlopku a kadra w Ramsau?0

    ja krytykowalem Federrera?

    stefan Horngaher moze dzialac super u Niemcow? a u nas w tym balagnie powoli sie gubil.

    Tajner niech wzemie sie za wlasciwa organizacje najlepiej a nie za komentowanie.
    Jest wielu bylych skoczkow co moga komentowac przy "wspanialym" Szaranowiczu chetnie posluchalbym Bobaka np. Fijasa, czy chocby Fortune. Tak czynia Niemcy.

  • anonim

    Nie mozna krytykowac zawodników tylko dlatego, że startują w takich zawodach a nie innych ,

    nie mozna ich obwiniac za całą politykę PZN-u czy oni są winni, że każą im startowac w takich a nie innych zawodach ???

    Oni nie są niczemu winni !

    Powiiniście kierować te zale i krytykę do PZN !
    To najodpowiedniejsza siedziba , to oni wszystkim kierują.
    Zawodnicy są tylko od tego aby skakać.

  • anonim

    Jezu kochany ,
    kiedy bylo ropoczęcie PŚ , bodajrze po dwóch konkursach, jakos tak ,
    Skupień dostal propozycję startu w PŚ ,

    ale odmówił ! Powiedział, że ma za mało skoków nasniegu pozatym musiałby to uzgodnić ze swoim sponsorem, skąd wiadomo jak brzmi umowa pomiedzy nim a jego sponsorem ?
    W tym tez tkwi problem.

    Mógł startowac ale z jakis przyczyn musiał odmówić.
    Ale nie wykluczone, że nie zobaczymy go w tym sezonie w PŚ.

  • Usia profesor
    @Harry

    Ja już tysiąc razy napisała, że mam prawo ich krytykować, jako kibic (powody też podałam).
    A jeśli chodzi o skakanie, to za mnie chętnie skoczy każdy z tych młodych, których wymieniam po tysiąc razy!!! Każdy z rocznika 1987 i mlodszych chętnie mnie wyręczy!! Któremu pozwolicie?
    Oni tylko czekaja na tę szansę, że się miejsce dla nich znajdzie!

  • anonim

    ej niewicie czy na nrk beda tez pokazywany kfalifukacje i treningi np z innych zkoczni np lahti itp.

  • Usia profesor
    @Marco Polo

    Czy ja gdzieś napisałam, że Mateja nie powinien startować w PŚ?
    A czemu Skupnia tam nie zabiorą?
    Czemu trenerzy zmuszaja tam teraz do skakania Hulę, który jest kompletnie bez formy i na pewno sam chciałby spokojnie potrenować gdzieś na uboczy, by w Zakopanem mieć szansę zapunktować.
    Skoro Skupień jest w formie, to nie powinien skakać w PK, tylko w PŚ.
    Jeśli chodzi o roczniki 14-24 i to szersze zaplecze to powinien byc jakiś zorganizowany system szkolenia i selekcjonowania. To z nich musimy wybrać 4-5 na Igrzyska. I juz trzeba zacząć z nimi intensywnie pracować!
    No i tego rocznika wyeliminować tycch często juz startujących a rzadko punktujacych. Przeciez wystarczy prześledzić statystyki! I widać, kto się sam zaklasyfikował jako kadra "T"

  • harry weteran

    ========================
    autor: Kibic , 13 stycznia 2007, 10:55
    -
    Niech tylko nikt nie wpadnie na pomysł, żeby Skupnia sciagnac do PS, on juz mial swoja szanse i szkoda psuc sobie nerwy, ze moze w koncu mu sie uda.
    Chyba, ze w Zakopanem zapunktuje dwa razy to wtedy bym sie zastanowil nad jego uczestnictwem w PS.
    ==============================
    Moim zdaniem Kadra A to kadra A nawet jak slabo skacza. Przetasowania zle tylko wplywja na psychike zawodnikow ( bez psychologa w kadrze)
    @Kibic
    Czy nie zauwazyles roznicy skakania w PK a PS? To nie to samo.
    Pojedyncze sukcesy w PK nie swiadcza o tym ze bedzie sie skalo dobrze w PS.
    Powiesz skad sie wzial Mateja w Vikesund. Tylko dlatego ,ze on umie latac.

  • anonim

    I nareszcie jakiś rozsądny komentarz :)

    To samo myśle, dokładnie.

    Pozdrawiam @harry

  • Malyszomaniak profesor
    Wojtek

    Wojtek Skupień
    Rok Urodzenia 1976 Jeden z najstarszych .
    Wzrost 173 cm
    Debiut na skoczni 1984 rok (sic!)

    Debiut w reprezentacji 1993 rok
    Debiut w PŚ 1992 Falun
    Pierwsze punkty w PŚ 1994 Ga-Pa

  • harry weteran
    pretensje do Papieza , ze ma upież

    Zgadzam sie z poprzednikami.
    Ten co tak krytykuje niech zalozy narty stanie na rozbiegu i skoczy i potem niech deko pokracze.
    Majc pretensje do garbatego, ze proste dzieci mu sie rodza jest wyrazem niezrzumienia pewnych spraw.
    Czy PZN robi wszystko aby bylo tak jak w austriackim OSV
    Odwalcie sie wiec od zawodnikow.

    Kadra A nie ma psychologa fizjologa. Czyja to wina? Malysza ,Zyly Skupnia itp...????????
    A cala otoczka organizacyjna? Jest deko lepiej ale nie tak jak trzeba.

  • Malyszomaniak profesor
    @harry

    Najistotniejsze są nawiasy !!

    Procentowo Bachleda nigdy poza PK nie był mocny a nawet w PK różnie bywało

  • Kibic profesor

    Niech tylko nikt nie wpadnie na pomysł, żeby Skupnia sciagnac do PS, on juz mial swoja szanse i szkoda psuc sobie nerwy, ze moze w koncu mu sie uda.
    Chyba, ze w Zakopanem zapunktuje dwa razy to wtedy bym sie zastanowil nad jego uczestnictwem w PS.

  • anonim

    @harry

    Nie, nie na mnie ,
    to są wrzaski na zawodników, myślą, że tym coś zmienią.

    Pozdrawiam

  • harry weteran
    Czy wiecie, że:

    Miasto Vikersund w 2008 roku będzie po raz kolejny gospodarzem mistrzostw świata w lotach narciarskich.

    Ps
    @Malyszomaniak

    Abys mnie zle nie zrozumial bo daleki jestem od totalnej krytyki,ale wyraże tylko swoja opinię na temat tych ponizszych danych. Dla mnie sa malo czytelne Gubię sie w tych cyferkach.
    Moze inni to lubia wiec Twoja wola pisac bo masz prawo.

  • Malyszomaniak profesor
    @Usia

    A mnie jest przykro jak widze taką nagonkę :(

    A co do krytyki to strona PZN jak by na to nie patrzeć jest bardziej odpowiednia :).

    Nie twierdze że nie masz czy CIĘ racji niemniej jednak to jest wszystko smutne i przykre.

  • anonim
    @ppp

    No to czemu Skupień nie skacze w PŚ?
    Może on sam nie chce?

  • Marco Polo weteran
    zgadzam się, ale...

    @Usia
    Chciałem zwrócic uwagę, ze w Twoim dalekosiężnym planie jest miejsce dla Tonia i Tomcia (maja po 24 lata), natomiast nie ma np. dla Matei (wczoraj pobił rekord zyciowy - 202,5 m oraz Skupnia (przez ostatnie 24 h zdobył w PK 140 pkt).
    Generalnie masz rację na pewno i nikt normalny nigdy tego nie będzie podważał. Jak pamiętasz w zeszłym sezonie ja tez cały czas za tym optowałem. I dalej optuję. Tyle, ze w tym sezonie Ci młodzi sa wyjątkowo słabi.
    Rozwiązania koncowe muszą być jednak optymalne. Póki Mateja bedzie skakał 202 m, a Hula 145 m to na MS w lotach musi jeździc Matti, nawet jak bedzie w Twoim wieku. Choć, jak mi się wydaje, przy takiej krytyce jak tutaj może owych 125 lat nie dozyć.
    A poza tym pozdrawiam.
    Życze wszystkim, żeby dziś po południu humor dopisywał w stopniu znacznie większym niz rano.

  • ppp stały bywalec

    Straszne krytykanctwo uprawiacie. Jedno jest oczywiście w pełni zasłużone (kadra "T"), ale ciągłe obniżanie wartości PK i bardzo dobrych wyników Wojtka Skupnia z Japonii i nie tylko (przecież w Europie zajmował również dobre miejsca!) jest mocno nie w porządku. Każdy musi przyznać, że Wojtek jest obecnie w bardzo dobrej formie, regularnie w I 10-tce PK, nawet wygrywa. Skacze równo i dobrze. I najlepiej w konkursie, a nie mało ważnych skokach treningowych. Pozostawia w pobitym polu wielu znanych i świetnych skoczków. Oczywiście jest pewniakiem na kolejne PŚ, ale powiem więcej - myślę, że z tą formą może spokojnie punktować w Zakopanem. Kamil Stoch nawet nie wygrywał w PK, a później w PŚ był 9.! Dlatego jestem optymistą. Ponadto na dzień dzisiejszy Skupień jest pewniakiem na MŚ. I życzę mu powodzenia !

  • Malyszomaniak profesor
    Marcin "Diabełek" Bachleda

    Rok urodzenia 1982 wzrost 166cm Debiut na skoczni 1993 Debiut w reprezentacji 1999 rok Debiut w PŚ 2001 willingen Pierwsze punkty w PŚ 2002 Zakopane.

    Osiągnięcia
    1995 MŚ Thunder Bay - 51
    1999 Ramsau - 49

    2000/2001 -
    PK 17,26,16,13 34,39,50,36 (4 na 4)
    LGP 34,39
    MŚ 45,26
    PŚ 48

    2001/2002 -
    PK 4,26,24,22,27,15,20 31,33,33,33,32,46 (7 na 6)
    LPK 31,33,4,46
    PŚ 46,28,16,23

    2002/2003 -
    PK 12,17
    LPK 36
    LGP 42,48 (0 na 2)
    MP 1,4 (2 na 0)
    MŚ 27,36 (1 na 1)
    PŚ 11,30,18,27,29,20,19,21 50,32,40,37,46,45,49,44,50 (8 na 9)
    TCS 44
    PŚ w Lotach 60

    2003/2004 -
    LPK 13,10,10,1,16,1,10,14 48,36 (8 na 2)
    MP 17,12,16,4 (4 na 0)
    PŚ 19,25,24,29 40,45,50,50,32 (4 na 5)
    TCS 63

    2004/2005 -
    PK 17,29,12 42,31,48,57,64,38 (3 na 6)
    LPK 16,13,9, 37
    MP 21,13,6,5
    MŚ 30,47
    PŚ 46,46,28

    2005-2006 -
    PK 10,7,25,13,10,2,30,16,18,27 41,38,44,31,35 (10 na 5)
    LPK 4,1,4,5,1,4,7,7,8,1,2,2 (12 na 0) w tym 3 pierwsze 2 drugie
    LGP 22
    MP 2,2,9,4
    PŚ 46,41,37,38,47,31

    2006/2007 -
    PK 18,23,12 51
    LPK 34,37
    LGP 44,37
    PŚ - 31,33

    Najlepszy sezon to LPK 2005-2006

  • harry weteran
    co za wrzaski

    @Fanka
    Ktos wrzeszczy na Ciebie?

    Uwazajcie, bo bedziecie mieli ze mna do czynienia :))))

  • harry weteran
    troche o zwyciezcy

    Bastian Kaltenboeck 23.7.1983 mieszka w Bischofshofen. Reprezentuje barwy klubu SC Bischofshofen. W reprezentacji narodowej Austriak zadebiutował w 1998 roku, a w Pucharze Świata w 2003 roku. Występował zarówno w zawodach Pucharu Kontynentalnego jak i Pucharu Świata.

    Pozdro dla wszystkich szczegolnie Fanki Bystoelki Indora Usia

  • anonim

    Gratulacje dla Wojtka Skupnia.

    A wszystkim tak wrzeszczącym tu ludziom, którzy tak narzekaja i wszystko wiedza lepiej
    proponuje jednak zgłosic się na doradców do PZN, wtedy napewno bedzie lepiej.

    Tymi wrzaskami tutaj na tym portalu nic nie zrobicie !
    Te apele trzeba kierować do PZN do Prezesa!


  • Usia profesor
    2010 !!!

    Czy ktoś z zagorzałych obrońców 25-30 latków pamięta, że za 3 lata Igrzyska Olimpijskie?

    I czy ktoś z Was widzi tam swoich 30 letnich pupili, poza Adamem Małyszem oczywiście?

    Czy to tak trudno zrozumieć,że cały nacisk szkolenia i selekcji (szerokiej) powinien iść w młodych 14-24 latków?

  • Piotr stały bywalec

    Gartulacje dla Wojciecha Skupienia.

  • anonim

    MIŚ KROKIEWKA ?

  • anonim
    maskotka

    niw wiecie Jak nazywa się maskotka, która zagrzewa kibiców zebranych pod Wielką Krokwią do dopingu?

  • Marco Polo weteran
    do obrońców starych układów

    PRL sie pomału kończy. Niestety. I, chcąc nie chcąc, trzeba się będzie z tym, równiez w skokach narciarskich, za chwilę pogodzić.
    Jedno mnie dziwi. Mogły poleciec łby w ław sejmowych, rządowych i pomniejszych, zaczyna sie porządkowanie piłki nożnej, a takie ewidentnie negatywne zjawiska jak nepotyzm w tym sporcie, które wydawałoby się mozna naciąc i wyciąc jak wrzód krótkim i szybkim ruchem, wydają się dla czynników oficjalnych niegroźne czy wręcz niezauwazalne.
    Dla mnie niezrozumiałe.

  • Emil profesor

    @usia na Pk z wyzszcyh belek? Rok temu podczas PŚ gdy wygrywali Romoren i Ljokelsoey skakali z belek 18 i 18 oraz 18 i 17. Teraz 19 i 15!

  • anonim
    Gratulacje dla Wojtka Skupnia!!!!!

    Moim zdaniem Pochwała nie powinien jechać do Japoni,mógł tam pojechać np. Zyła przynajmniej zdobył by nieco doświadczenia i uczył przyzwyczajac do zmian strefowych,bo to tez wazne dla skoczka. Trenerzy powinni brać pod uwagę stabilną dyspozycję, a tu ciągle słyszę,że zadecyduje ostatni konkurs i tak było w przypadku Pochwały.Rafał i Bachleda dobre już mieli skoki w Japonii więc słusznie ich tam posłali. Skupień też ostatnio zrobił postęp.Gratuluję Mu zwycięstwa i 6 miejsca.Dzięki niemu w Japonii zabrzmiał hymn naszego narodu.

  • Marco Polo weteran
    jedna rzecz, zeby nie przedłuzać

    @Riko
    W lutym roku 2002 23-letni wówczas Kuettel zajął w salt Lake City na skoczni dużej miejsce szóste.
    Pochwała ma dzisiaj lat 24, zdaje się. Startuje w miedzynarodowych zawodach (w tym najważniejszych) permanentnie co najmniej od roku 2000/01. Bez wzgledu na to czy jest w formie bardzo słabej czy beznadziejnej (inne stany w jego karierze są od roku 2001/2002 niespotykane). Wychodzi na to, ze dłużej chyba niz duzo starszy Kuettel.
    Dalszych porównań nie będzie. Przynajmniej z mojej strony.

  • Usia profesor
    @Małyszomaniak

    Nie przesadzaj!
    Jesteśmy kibicami i wolno nam krytykować!
    Kadra otrzymuje kasę również budżetu państwa a skoro jako podatnik sporo tam płacę, to i wymagam!
    Ta kasa idzie potem na treningi młodzieży i na wyjazdy kadry B. Ja widzę, że jest podwójnie marnowana!!!
    Żal mi szczególnie kasy wyłożonej na szkolenie skoczka od 7 roku życia i jeszcze bardziej żal olbrzymiego wysiłku tych dzieciaków i rodziców włożony w trening przez tyle lat!!!
    Czy Ty wiesz, że niektórzy rodzice wożą swoje dzieci na trening z odległośći40-60 km i to kilka razy w tygodniu?
    I jak juz nadchodzi ich "dzień zapłaty", czyli możliwość wyjazdu na międzynarodowe zawody, to nigdzie nie jadą, bo nie maja takich układów jak inni skoligaceni!!

    Cały wysiłek dzieciaka i jego rodziców idzie na marne!
    No i cała praca trenerów!
    I my mamy się nie wściekać?
    A potem słuchamy jak to w Polsce nie ma talentów!!!
    Tak Talenty u nas wymarły, jak Mamuty :(((

  • manu_fan weteran

    wojtek już według mnie jest pewniakiem na mś w sapporo !!! dobrze zna tą skocznię i zawsze dobrze spisywałsię na japońskich obiektach w LGP w hakubie 10 i 17 w sapporo wygrał i był 6 zobaczymy co z bachledą zawsze też lubił obiekt w sapporo w pś punktował chyba 5 razy, ale narazie jest bez formy

  • Marco Polo weteran
    trochę ciszej

    @ZKuba36
    Obawiam się, ze jak jeszcze raz uderzysz w ten deseń to z portalu moze zniknąc klasyfikacja generalna PK. Punkty może jeszcze zostawią, ale ilość startów juz nie.
    Dlatego proponuje przepisac szybko te tabelki do swoich kompów i od nastepnych zawodów liczyc starty samodzielnie. Moze sie przydać.
    A tak na powaznie. Jak to samo (tzn., ze liczy sie nie tylko ilośc punktów ale równiez liczba startów) sugerowałem na portalu w zeszłym sezonie to wydawało się , że do licznych to nie dociera. Niektórzy to zrozumieli, inni dalej nie potrafią zrozumiec pojęcia efektywności startów. A inni udają, że nie zdaja sobie sprawy, ze takie cos ma znaczenie.
    Pozdro

  • Malyszomaniak profesor
    Przykre

    Przykre te wszystkie komentarze :((((((((((((((((((
    Co można powiedzieć na taka ogromna krytykę :(((((((((

    Lepiej chyba zamilknę przecież wy wiecie wszystko lepiej ;) Prawda ?

  • riko stały bywalec

    @MarcoPolo

    nie wiem dlaczego nie chcesz porownywac go zx Kuettelem - prosze bardzo, przesledz uwaznie wyniki Kuettela od czasow jak byl juniorem

    wnioski sa oczywiscte - czasem wyniki przychodeza po wielu latach slabizny, jak wreszcie jakis porzadny trener sie wezmie za zawodnika

  • anonim

    No cos mi sie wydaje ze wiatr szalal bo chociazby dobry skok Oshepkova w drugiej serii

  • riko stały bywalec

    Heniu,

    Tajner i Pochwala sie dobrze zapowiadali, w wieku 18-19 byli w kadrze i nie brakowalo im startow

    Zyla czy Urbanski skakali duzo juz 3 lata temu (Urbanski np. wygral raz zawody PK) i co z tego?

    tylko trenerzy ktorzy ich trenowali nie za bardzo potrafili ich rozwiajac, i zlapali kilka groznych kontuzji po ktorych nikt nie potrafil ich dopilnowac zeby wrocili do formy

  • Marco Polo weteran
    ja bym sie jednak ostrozniej nieco wypowiadał

    Ja bym jakiegoś byle Kuettela bał się porównywać do największego talentu naszych czasów. Ktoś tu przesadził.
    To tak jakby jakiegos pierwszego z brzegu szmacianego trenera, niech będzie dajmy na to Kojonkoski, próbować porównywac do odpowiednika Pochwały wsród trenerów, niech będzie na to Piotr Trener Fijas. Na pierwszy rzut oka widac, ze pachnie nierównością. Jak się jakis czynnik, drogi @riko, dopatrzy jeszcze nierówności innego rodzaju to bracie z kryminału możesz nie wyjść. Tak, że ostroznie z tego typu ryzykownymi porównaniami.
    Zeby przez głupiego Kuettela w kiciu gnić? Fe.

  • riko stały bywalec

    rozumiem ze gorycz przez was przemawia, ja tez jestem rozczarowany ze mamy malysza, potem dlugo nic, a ludzie ktorzy w wieku juniorskim sa w czolowce swiatowej (np. medale druzynowe albo taki Pochwala bodaj 7.) potem sie nie rozwijaja nalezycie

    tylko to jest raczej efekt mizernego poziomu szkolenia, wynikajacy z braku wiedzy prezesa Tajnera i innych, oraz braku kasy w klubach - a nie zlych checi zawodnikow

    popatrzcie sobie np na progresje wynikow Huli - on od bodaj 6 lat lat sie dobrze zapowiada, tylko ciagle ma kryzys formy

    trenerow to wina, a nie jego
    i tak samo jest uwazam z Pochwala

  • anonim

    O ktorej jest ostatni konkurs w sapporo???

  • anonim
    @ Rico

    Zobacz jak skacze ten 16-letni K.Ito w porównaniu z 24 letnimi Pochwałą,Śliżem czy Bachledą -a nasi 19-to i 18-letni juniorzy Rutek ,Kowal,Urbański nie wspominając rówieśników Ito są pozbawieni startów a bez zawodów odpowiedniej rangi nie ma postępów ,na k-20 nie wychowa sie następców MałysZa.

  • Usia profesor
    @rico

    To niech trenuje w klubie, a nie blokuje miejsca na PK gdy jest bez formy!
    A skąd Ty wiesz czy jemu teraz zależy na treningach i na skakaniu?
    Z jego postawy widać, że nie!
    Poczytaj moje komentarze z zeszłej zimy. Były odmienne! Ale i ja zrozumiałam, żę ten skocvzek się nie nadaje do kadry B, bo mu nie zależy!!!
    I zauważ, że Szwajcaria nie ma tylu skoczków, co Polska!

  • anonim
    Prokurator

    Osobie wysyłającej na zawody PK Tajnerów i Pochwałę
    powinien zostać postawiony zarzut celowej działalności na szkodę polskich skoków. Nie wysyłanie młodzieży i juniorów na zawody, a jednocześnie wydawanie państwowych pieniędzy na wycieczki dla znajomych.
    Dowód: Aktualna klasyfikacja Pucharu Kontynentalnego,
    wykazująca kto ile razy pojechał i ile punktów zdobył.
    Prokuratorze do dzieła! Jestem okradany!!!

  • Marco Polo weteran
    noga w nogę

    A Śliż z Bachledą, jak byli bez formy, tak dalej są.
    W Zakopanem z taką formą do konkursów się nie zakwalifikują. Jeśli się Bozia zlituje i do konkursów dopuści.

  • olek_solec weteran

    d..a będzie a nie ludzie... Jakby mieli być ludzie to juz by dawno byli, a na MŚJ wcale oszałamiącego rezultatu nie osiagnal... Bodajze byl 8 u siebie w Karpaczu, na skoczni ktora zna. A malo kto z 8 miejsca na MŚJ sie wybił... Rzadko... Zejdź na ziemię

  • olek_solec weteran

    Eh to jest po prostu chore...

  • riko stały bywalec

    czemu tak jezdzicie po Pochwale?

    zamiast pisac glupoty przesledzcie sobie uwaznie jego karier - zajal dobre miejsce na MSj, zdobyl troche punktow w PS a potem mial paskudne kontuzje, po ktorych z trudem dochodzi do siebie

    trzeb podziwiac zamozaparcie i wole walki a nie szydzic

    pamietam jak przez wiele lat niejaki Kuettel ladowal na buli, nikt nie dawal mu szans, a teraz prosze - czolowka swiatowa

    mysle ze z Pochwaly beda jeszcze ludzie

  • anonim
    @Henio

    Ty zapomniałeś, żę za tydzien PŚ w Zakopanem. Oni natychmiast powinni dostać zakaz zbliżania się do Polski!!!

  • Julia bywalec
    heheh

    @Henio

    "a jej członkowie dostana zakaz opuszczania kraju."

    dobre :)

    No ale na wakacje to chyba beda mogli wyjezdzac? Chociaz i tak juz Europe zwiedzili za darmola :P

  • anonim
    @ Usia

    Ty poważnie sadzisz, że Wojtek w PŚ może być w pierwszej 10-tce?
    Moim skromnym zdaniem szanse Wojtka na zdobycie chocby jednego punktu w normalnych konkursach PŚ są jednak bliskie zeru?
    Mam nadzieje i podzielam Twój pogląd ,że po ostatnich "Sukcesach" kadra "T" zostanie rozwiązana a jej członkowie dostana zakaz opuszczania kraju.

  • Julia bywalec
    ehh

    "Zresztą przegrać to nie wstyd, bo każdemu sie może zdarzyć" ale notorycznie??? Boze :/ Brak slow

  • Marco Polo weteran
    pełny optymizm

    Chciałem delikatnie zwrócic uwage wszystkim krytykantom, że Tomasz Pochwała, nasz największy (cytując geniusza polskiego komentarza sportowego) i porównywalny z Małyszem talent, wcale nie zajął ostatniego miejsca w dzisiejszym konkursie. Równie dalekie skoki jak on i równie wysoko ocenione oddali bowiem Zambijczyk i reprezentant Fidżi. Przepraszam, podobnie jak wielkiemu komentatorowi, pomyliły mi się kartki. Bój o pierwszeństwo stoczył nasz globtrotter z Koreańczykiem i nowo wschodzącą gwiazdą skoków japońskich. A przypomnę, że w pokonanym boju pozostawił innego Japończyka, który widząc, że nie da rady pokonać naszej nadziei na lepsze jutro, skoczył bez wiary za co został zdyskwalifikowany. Trzeba jednak do końca wierzyć. Tak jak polski prezes i trener wierzą w naszego zawodnika. Chodzą słuchy, ze potrwa to (ta ufność) do końca sezonu (2010/11 rzecz jasna). Za swoją głęboką wiarę i czystośc intencji obaj nasi działacze zostaną uhonorowani nagrodą. Będzie to pewnie nagroda im. abpa Wielgusa.

  • Usia profesor
    @Julia

    Po co?
    1)
    Starty w PK, to zaliczenie na studiach i mozliwość studiowania wieczorowo, zamiast dziennie!!! Studia dzienne są męczące, a oni jadą kilka razy w roku na uczelnię i po 5 latach i kilkunastu wyjazdach mają dyplom w kieszeni!
    Będą z nich "supertrenerzy" :((( z DYPLOMEM i na takiego trenera Szturca będą patrzeć "z góry" :(((

    2)Na pewno za to otrzymuje pensję

    3) Dla niego to praca. Oni to nie odbierają w kategorii wstydu . Zresztą przegrać to nie wstyd, bo każdemu sie może zdarzyć. Ale po jego postawie widać, że mu nie zależy, i to wkurza wielu kibiców! Po prostu blokuje miejsce w kadrze i na zawodach!

  • Usia profesor
    @olek

    No właśnie. Z nimi ich porównuj.
    I chyba wszyscy zapominają, że w PK skacze się z wyższych belek niz na PŚ. Dlatego wyniki sa nieporównywalne. Nasi ogólnie nie potrafią skakać z niskich belek!!!
    Hula jest teraz bez formy i prawdopodobnie on sam chętnie by się teraz wycofał ze startów, by spokojnie potrenować, jednak trenerzy mu na to nie pozwalają!
    A skąd Ty wiesz, że Skupień chciałby startować w PŚ. Przecież on za zwyciestwo w PK dostanie o wiele więcej od swojego sponsora Doskonałe Mleko, niż dostałby za 18 miejsce w PŚ ;))) Trochę się dziwię sponsorowi, ale tak jest.

  • Julia bywalec
    Pytanie.

    @Usia

    Tylko teraz pytanie : Smiac sie z niego?? Czy moze płakac?? Bo w sumie az zal tego czlowieka.

    Tylko ja nie rozumiem jednego.
    Z calym szacunkiem do Niego, bo nie mam nic do tego czlowieka- skoro widzi, ze wielkich sportowych sukcesow nie odnosi to po jakiego grzyba wciaz jezdzi na zawody??
    Bo tego zrozumiec nie potrafie.Choc trzeba przyznac-samozaparcie ten facet ma :/

  • olek_solec weteran

    @Manu_fan

    Masz rację, zawsze jak trenują to na K-90... A pozniej wychodza na K-120 i juz jest gorzej. Zreszta widac tego skutki. Szkoda, ze w PS nie ma zawodow na K-90. Ale tez są zallety malych skoczni - łatwiej sie poprawia błędy (przynajmniej tak Tajner mowi :P )

  • olek_solec weteran

    @Usia
    Ale zawsze go można wystawić. Moge sie zalozyc, ze bylby wyzej od Huli, a jakby zawody byly na k-120 to moze i lepszy od Matei by byl, z taka forma jak ma teraz... Chociaz z 2 strony przegrywa z gwiazdorami typu Kaltenbock, Solem, Lobben, Higashi - a oni w PŚ jakos sie nie pokazują...

  • Usia profesor
    @MarcinBB

    No tak zapomniałam .
    Pochwała bije rekord Guinessa w najmniejszej średniej zdobytych punków za jedne zawody w PK.
    Chyba wielkiej konkurencji nie ma?

    Dali by sobie juz z nim spokój i pozwolili startować tym co skaczą gorzej od niego w treningach na Krokwi! Założę się, że w konkursach PK zdobędą więcej punktów w jednym starcie niz on w 5!

  • manu_fan weteran

    dobrze wojtek, ale widać, że naszym brakuje skoków na obiekcie K 120 za dużo skaczą na K 90 o pochwale nie wspomnę, bo on już powinien darować sobie skoki przecież nigdy już nic nie osiągnie

  • Usia profesor
    @Hutnik

    Raczej nie ma.
    Skoro w taksłabo obstawionym PK tylko raz stał na podium, to raczej w zawodach w Europie wielu punktów nie zdobędzie.
    Oby przynajmniej dzis w nocy stanął znów na podium!
    Mnie się wydaje jednak, że on na dużych skoczniach nie potrafi dobrze skakać.

  • maczo stały bywalec

    brawo wojtek!! widac ze jest w formie powinnien startowac w pucharze swiata a nie tluc sie po pk

  • HUTNIK NOWA HUTA stały bywalec

    W pierwszej serii zawodnicy startowali z belki nr 19, natomiast w drugiej z belki nr 15.

    Nie wiem po co??;/

    W takim razie skupień skoczył znów rewelacja w drugiej seri;]

  • HUTNIK NOWA HUTA stały bywalec

    Skupień ma jakieś szanse na wygranie periodu??

  • MarcinBB redaktor
    @Usia

    Oj, Usia, Usia - a Ty jak dziecko :-). Przecież wiadomo po co. A właściwie nie "po co" a "dlaczego".
    Pochwała w 5 startach w PK zdobył na razie 5 punktów. Niezła średnia.

  • Usia profesor

    Pochwała nie wszedł do 30 ????????????
    Ludzie, po co oni go wożą na te zawody? Przecież widać, że jemu kompletnie nie zależy!
    To po prostu zmarnowane jedne miejsce i masa punktów CRLu.
    To po prostu skandal!

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl