Raw Air Pań w Vikersund: Konkurs odwołany! Nika Prevc triumfatorką turnieju

  • 2025-03-16 10:35

Zbyt silny wiatr pokrzyżował plany organizatorów turnieju Raw Air. Zaplanowany na 10:45 konkurs indywidualny w lotach narciarskich kobiet w Vikersund (HS240) został odwołany. Triumfatorką norweskiego cyklu została Nika Prevc.

Nika PrevcNika Prevc
fot. Tadeusz Mieczyński
Eirin Maria KvandalEirin Maria Kvandal
fot. Tadeusz Mieczyński
Anna Odine StroemAnna Odine Stroem
fot. Tadeusz Mieczyński

Zaplanowana na 10:00 seria próbna rozpoczęła się zgodnie z planem, ale z biegiem rywalizacji coraz większe problemy sprawiał zbyt silny wiatr. Ostatecznie jury zawodów po 30 minutach podjęło decyzję o odwołaniu rundy. W momencie przerwanie swoje próby zdołało oddać piętnaście zawodniczek.

Najdalej w przerwanej serii próbnej poszybowała Yuki Ito (205,5 m), która ustanowiła nowy rekord Azji. Druga była Katharina Schmid (181 m), a trzecia Eva Pinkelnig (181,5 m). Nowy rekord Włoch stał się z kolei dziełem Lary Malsiner (158,5 m).

Kiedy wybiła godzina rozpoczęcia konkursu - 10:45 - wiatr wciąż nie pozwalał na rywalizację. Podjęto decyzję o 10-minutowej przerwie w zawodach. Następnie zarządzano spotkanie jury o 11:15 oraz 11:30.

Warunki jednak nie uległy poprawie, a prognozy nie zapowiadały lepszych warunków w ciągu kolejnych trzech godzin. Tym samym podjęto decyzję o całkowitym odwołaniu niedzielnego konkursu lotów pań w Vikersund.

Tegoroczna edycja turnieju Raw Air pań składała się wyłącznie z trzech serii - dwóch rozegranych w Oslo i jednej w Vikersund. Triumfatorką klasyfikacji generalnej została Nika Prevc (455,2 pkt.), która wzbogaciła się tym samym o 20 tysięcy euro. Drugie miejsce zajęła Eirin Maria Kvandal (371,3 pkt. i 10 tysięcy euro), a trzecie - Anna Odine Stroem (357,2 pkt. i 5 tysięcy euro).

Finałowe zawody Pucharu Świata pań w sezonie 2024/2025 rozegrane zostaną w najbliższy czwartek i piątek, 20-21 marca na Salpausselce (HS130) w Lahti.

KLASYFIKACJE:
Zobacz końcową klasyfikację Raw Air Pań 2025 >>>

Wyniki przerwanej serii próbnej Raw Air Pań w Vikersund (HS240); 16.03.2025
Lp Nr imię i nazwisko kraj odl. belka km/h komp. NOTA
1 17 ITO Yuki JPN 205.5 20 102.4 -10.4 116.2
2 14 SCHMID Katharina GER 181.0 20 104.1 3.0 100.2
3 12 PINKELNIG Eva AUT 181.5 20 102.8 -1.9 95.9
4 8 TAKANASHI Sara JPN 180.0 20 102.6 -4.0 92.0
5 11 EDER Lisa AUT 176.0 20 103.0 -2.3 88.9
6 5 RAUTIONAHO Jenny FIN 170.5 20 101.9 -1.9 82.7
7 13 MARUYAMA Nozomi JPN 163.5 20 102.8 5.0 81.2
8 7 MALSINER Lara ITA 158.5 20 103.3 1.3 71.5
9 16 SEIFRIEDSBERGER Jacqueline AUT 154.0 20 102.8 4.8 69.6
10 10 SEYFARTH Juliane GER 165.0 20 101.9 -10.9 67.1
11 6 MUEHLBACHER Julia AUT 146.5 20 102.7 -1.3 54.5
12 1 PAGNIER Josephine FRA 143.0 20 103.1 -0.1 51.5
13 2 REISCH Agnes GER 122.0 20 103.5 9.3 35.7
14 3 TRAASERUD Heidi Dyhre NOR 110.5 20 103.4 12.5 25.1
15 4 ICHINOHE Kurumi JPN 118.5 20 103.7 -9.5 12.7
  9 STRATE Abigail CAN         DNS
  15 STROEM Anna Odine NOR         DNS

FOTORELACJA


Adam Bucholz, źródło: Informacja własna
oglądalność: (20820) komentarze: (69)

Komentowanie jest możliwe tylko po zalogowaniu

Zaloguj się

wątki wyłączone

Komentarze

  • Roxor profesor
    @Bernat__Sola

    Dla Ciebie może nie ma znaczenia, dla mnie też nie, ale to nie ty czy ja jesteśmy zawodnikami. Maciej Kot miał np. inne zdanie na ten temat, mówił że brakowało mu tej próbnej. Zapewne takich zawodników było więcej.

  • Stinger profesor
    @Bernat__Sola

    Ok, w takim razie cofam to co napisałem.

  • Bernat__Sola profesor
    @Roxor @Roxor, @Stinger

    @Roxor:

    "Kobiety nie zmieściły się w swoich ramach czasowych, więc sory, pretensje do FISu." No to właśnie mam pretensje do FISu, bo z ich głupiego pomysłu wynikają te kolejne już odwołania serii. Gdzie napisałem, że mam pretensje do kogoś innego?

    "Skoków mężczyzn nie wpychano na program kobiet, a w drugą stronę już tak." Przez "wepchanie na program mężczyzn" masz na myśli to odwołanie serii próbnej? No wybacz, ale nie uważam, że SERIA PRÓBNA, nie mająca absolutnie żadnego znaczenia, bo nie jest wymaganym do zorganizowania zawodów treningiem, a zawodnicy w momencie jej przeprowadzania są już z obiektem dawno zapoznani, jest czymś tak cennym, że poświęcenie jej, by przeprowadzić serię konkursową kobiet, to "lewacka agenda". A żeby w ogóle była możliwa sytuacja odwrotna, to odwrotny musiałby być także układ zawodów - a o takiej sytuacji (chyba zresztą z zeszłorocznego Raw Air) też ktoś pisał, że dla niego to właśnie było "lewackie", bo kobiety dostały prime time ;).

    @Stinger:

    "Nie zgadzam się z tobą." Z czym konkretnie? Wzmianka o "prawackiej agendzie" to była ironia nawiązująca do wpisu dervisha, na który odpowiadałem - przeczytaj go, jeśli tego nie zrobiłeś. A to, że jak dotąd kobiety straciły na połączeniu kalendarzy 5 serii konkursowych, za to mężczyźni 0, wbrew temu, co od co najmniej sierpnia wypisywał dervish, to fakt, a nie moja opinia, nie możesz się więc z tym "nie zgodzić".

    "Konkurs panów był przewidziany na tą godzinę więc to nie było tak, że odwołali konkurs kobiet by w tym czasie zrobić konkurs panów." ? Właśnie dlatego, że przewidziano zawody panów i pań w jednym miejscu i w jednym czasie, skrócono obu płciom "okienko" na rozegranie konkursu i trzeba było odwołać konkurs kobiet, bo zaraz miał się rozpoczynać konkurs mężczyzn. Sam zresztą krytykowałeś to rozwiązanie z tej przyczyny, więc co Ci się nagle w moim wpisie nie spodobało?

    "żaden konkurs panów nie był przeprowadzony tylko dlatego że odwołali konkurs kobiet. To był czas dla skoczków więc nie wymyślaj." Czy konkursy pań zostały w tym sezonie odwołane/skrócone do jednej serii, bo zaraz rozpoczynał się konkurs panów? Tak. Czy zatem odwołali konkursy kobiet, by przeprowadzić konkursy mężczyzn - tak jak napisałem? Tak. Dla mnie przynajmniej pierwsze zawiera się w drugim.
    Co do wymyślania - tu chyba znowu wychodzi, że nie przeczytałeś wpisów dervisha. Tam zobaczyłbyś, kto naprawdę "wymyśla", ja tylko się z tego nabijam.

  • Stinger profesor
    @Bernat__Sola

    Nie zgadzam się z tobą. Konkurs panów był przewidziany na tą godzinę więc to nie było tak, że odwołali konkurs kobiet by w tym czasie zrobić konkurs panów.

    Nie zdążyli z konkursem kobiet to trudno bo ich czas się skończył, a to że można było chwilę dłużej to pociągnąć to inna sprawa ale faktem jest to, że żaden konkurs panów nie był przeprowadzony tylko dlatego że odwołali konkurs kobiet. To był czas dla skoczków więc nie wymyślaj.

  • Roxor profesor
    @Bernat__Sola

    No nie tak to wyglądało, kobiety miały swoje widełki czasowe, a mężczyźni swoje. Kobiety nie zmieściły się w swoich ramach czasowych, więc sory, pretensje do FISu. Skoków mężczyzn nie wpychano na program kobiet, a w drugą stronę już tak.

  • Prekursor Skoczni Vip weteran

    Tymczasem znalazłem wypowiedź Midtskogen na tiktoku pod postem Vagula:
    @💥ski jumping💥:Bro there’s no way that they’re not gonna let me jump in Vikersund this year, I’m the same age as u and in the top 20 in wc so I’m qualified, I’m just not 18😭 but I’m a girl so probably not😪

    @💥ski jumping💥:Yea, I know I would jump good there, but I can’t really expect anything🤷🏼‍♀️Like why would fis allow a 17 year old GIRL to ski fly🥲 Still hoping tho. But I’m happy for you🥳🥳

    Smutne ze tak sie boja o te kobiety na mamutach, eh.

  • Bernat__Sola profesor
    @dervish

    A w Engelbergu i dzisiaj w imię prawackiej agendy odwołali serię kobiet, by przeprowadzić serię mężczyzn? ;)
    (Nie mówiąc już o tym, że nawet wczoraj ostatecznie to kobiety były bardziej stratne, bo im odwołano II serię zawodów, a facetom tylko próbną)

  • dervish profesor
    @Pavel

    W imie lewackiej agendy odwołali serie mężczyzn po to by przeprowadzić serię kobiet.;)

  • VelliMatti początkujący
    @Stallkar

    Z każdego upadku rodzi się coś nowego :)

  • ms_ profesor

    Ten weekend w Vikersund to piękne podsumowanie lotów kobiet. Ale w sumie to dobrze, że odwołali bo i tak Eurosport mimo, że początkowo miał transmitować te zawody to jednak je olał (chyba, że to skijumping miało błąd bo sobotni konkurs ten odwołany pokazali w Eurosporcie, mimo, że skijumping pisało, że tylko w maxie będzie, za to niedzielny, który według skijumping miał być transmitowany w telewizji jednak w ramówce telewizyjnej Eurosportu się nie znalazł).

  • Skiflugschanze stały bywalec
    @Pavel

    Na szczęście chociaż tyle rozsądku jest zachowane.

  • Pavel profesor
    @dervish

    To, ze łączenie konkursów jest durne to wie prawie każdy, Ameryki nie odkryłeś. Za to upierałeś się, że będą odwoływać konkursy facetów kosztem kobiecych w imię "lewackiej agendy", a jest odwrotnie. Wygrał rachunek ekonomiczny, a nie polityczna poprawność.

  • dervish profesor
    @Pavel

    I co z tego wynika? Że miałem rację. Łączenie nie wychodzi na zdrowie ani kobietom (co mnie ani ziebi ani grzeje) ani mężczyznom co mnie akurat mocno ziębi.

  • Pavel profesor
    @dervish

    Serię próbną ;) Dokładnie ;) A teraz policz ile razy odwołali KONKURS kobiet, aby zmieścić konkurs facetów ;)

  • Stallkar początkujący

    Zastanawiam się, w czyim interesie jest promowanie tego czegoś. Skoki mężczyzn w zasadzie upadły już na ryj w sposób wręcz ordynarny, a to coś to nie wiadomo nawet jak nazwać.

  • Stinger profesor
    @Kolos

    Nie, jest to dużo czasu. Nawet sam pisałem, że odwołanie konkursu na jedną zawodniczkę przed końcem to kompromitacja ale mam na myśli to, że jeśli rzeczywiście warunki są złe tak że nie da się skakać to tego czasu nagle robi się mało bo jednak kwalifikacje/próbna i konkurs panów hamuje ewentualne przełożenie konkursu kobiet na późniejszy czas kiedy te warunki mogą być dużo lepsze.

  • dervish profesor
    @Pavel

    A co wczoraj odwołali? Serię próbną facetów po to by wystartować konkurs kobiet.

  • Kolos profesor
    @Stinger

    Konkursy kobiet były wczoraj i dziś zaplanowane na 10:45 a męskie skoki na 15-16.

    Czy to mało czasu by zrobić dwie serie po 22 skoki?

  • zimowy_komentator profesor

    Na papierze wszystko można ustawić, ale kluczowym czynnikiem jest pogoda.

  • Stinger profesor
    @Karpp

    No gdyby PŚ kobiet był w innych lokalizajcrto wtedy mieliby więcej czasu na ewentualne przełożenie konkursu. Serio nie wiem jak można tego nie zauważyć.

    Wczoraj zrobili jednoseryjny konkurs nie dlatego że wiało ale dlatego że nie było już czasu na drugą bo panowie zaczynali swój konkurs.

    Skoki narciarskie to dyscyplina za bardzo uzależniona od warunków atmosferycznych szczególnie od wiatru więc w takich sytuacjach trzeba wykorzystywać każde okno pogodowe, a gdy w jeden dzień są dwa konkursy na tej samej skoczni, z tyloma seriami to nie da rady wszystkiego zrobić dlatego łącznie PŚ to w dużej mierze niszczenie nie tylko całej dyscypliny ale własnie najwięcej stracą skoki kobiet.

Regulamin komentowania na łamach Skijumping.pl